KAPITEL 41-. TAKING IT GOOD

Jag ruskade snabbt på mig och fortsatte mot mitt rum där jag tog fram rena underkläder och min ljusblåa mysdress från Hollister.
"Maten är här!" Ropade Lucas från undervåningen. Med tanke på att jag var hungrig så sktndade jag på med kläderna och sprang ner för trappan och in i köket.
När jag öppnade locket på min Pizza kartong möttes jag av något jag inte trodde...
Jag drog ett djupt andetag och kollade ner på pizzan. Den var full med annanas.
"Justin, det här är din pizza!" Gnydde jag och pekade äcklat på pizzan. Justin skrattade till och kramade om mig.
"Gillar du inte Hawaii?" Frågade han flörtligt och la sina händer på min midja.
"Jo, landet och frukten annanas! Men inte på Pizza!" Justin flinade stort mot mig och kysste mig mjukt på läpparna innan han backade tillbaka och lyfte upp sin Pizza kartong.
"Vi äter här ute!" Ropade mamma från matsalen. Jag fuktade mina läppar och tog min pizza innan jag gick ut till matsalen där alla satt samlade runt bordet och åt. Justin hade precis slagit sig ner mellan Mamma och Sam, så jag tog platsen mellan mamma och Lucas.
"Tack för att jag fick komma hit." Utbrast Justin helt plötsligt. Mamma viftade lätt med handen.
"Äh! Du är välkommen när som helst Justin!" Jag och Justin log tacksamt mot mamma och så fortsatte den stela middagen.
-
"Mamma vi går och lägger oss nu." Viskade jag trött till mamma. Hon nickade och kramade snabbt om min arm.
"Godnatt." Log hon och kollade sedan på Justin. "Godnatt Justin."
Justin nickade och log smått till svars och kramade sedan om min hand för att gå upp för trappan. Nu skulle vi äntligen sova.. Dagens höjdpunkt.
"God natt..." Mumlade jag trött och släckte lampan innan jag kröp ner bredvid Justin i min stora säng.
Jag svalde hårt och kollade runt i rummet. Ingen där. Kim's röst lät hög nedifrån köket.. Undra vad som hade hänt? Jag reste mig trött upp ur sängen och gick med ostadiga steg ner för trappan och in i vardagsrummet där Kim stod och skrek på Sam som satt och grät. Vart var Maya och Lucas?
"Kim, sluta!" Ropade jag och lyfte upp Sam i min famn. Han slutade gråta och började genast snyfta istället. Kim kollade anklagandes på mig och pekade sedan på mattan.
En massa färg låg utkletat på den stora fluffiga mattan. Jag kollade allvarligt in i hennes ögon.
"Han kanske spillde ut färg. Men han är bara ett barn Kim! Han är 13 år yngre än dig och mig!" Sa jag kallt och fuktade mina läppar innan jag tog med mig Sam upp till hans rum. Han skulle inte behöva sitta där nere och se på Kim nu när han var så rädd och ledsen för henne.
"Tack Justin..." Mumlade han och stängde långsamt ögonen. Jag log stort mot honom och la ner honom i sin lilla säng. Han var så söt.. Jag drog upp täcket över hans kropp och lämnade tyst rummet. Kim satt ihopkrupen på vardagsrumsgolvet med ansiktet i händerna.
Ryggen guppade då och då upp och ner, vilket syftade på att hon grät. Jag gick långsamt fram till henne och slog mina armar kring hennes guppande kropp.
"Förlåt.. Det var inte meningen att skrika på dig!" Viskade jag mjukt och smekte henne över ryggen. Hon nickade och slog armarna kring min kropp i samma stund som det plingade på dörren. Jag mötte hennes rödsprängda ögon och reste mig upp.
"Jag öppnar." Hon nickade trött och satte sig ner i soffan medans jag gick mot dörren. Jag kramade om handtaget och öppnade långsamt dörren. Där stod Abigail, tjejen som hade sett mig under sängen iförrigår. Hennes mun blev till ett stort O och hon slog ihop händerna.
"OMB! D..d..d..et är J..j..j..j..jjj.ustin bieber!" Stammade hon fram och hennes ögon blev stora som tennisbollar. Åhnej... Jag pressade fram ett leénde och sköt in henne i hallen för att snabbt kunna stänga dörren.
"Kom." Muttrade jag och föste in henne i vardagsrummet där Kim satt med ruffsigt hår och röda ögon. Hon hoppade snabbt upp när hon såg mig och Abigail.
"Kim, förklara!" Sa Abigail upprört och pekade menandes på mig. Kim mötte min blick och nickade långsamt.
"Det här är min pojkvän. Justin." Abigail kollade förvånat på henne och mig.
"Så du är liksom ihop med världens kändaste popsensation?!" Utbrast hon snabbt och kollade på mig nu bara.
Kim nickade snabbt och bet sig nervöst i läppen.
"Wow! Coolt.." Mumlade Abigail och kollade på mig, från topp till tå. Det kändes obekvämt, men men..
"Well, well, well.. Justin bieber! Kim, hur lyckas du?!" Frågade Abigail med höjda ögonbryn. Jag skrattade till och ryckte på axlarna. Justin mötte min blick och blinkade med ögat.
"Det är väll min charm!" Skämtade jag och en stund senare så var vi i asgarv. Sam kom trött in i sovrummet och kollade skamset ner på sina fötter.
"Förlåt Kim." Mumlade han. Jag nickade och lyfte upp honom i min famn. Han var nyvaken...
"Förlåt för att jag skrek." Viskade jag in i hans öra. Han nickade snabbt och gosade ner sig i min hals. Justin dök upp med sin iPhone och tog ett kort på oss.
"Vad gör du?" Utbrast jag och kollade förvånat på honom. Han flinade stort mot mobilen.
"Instagramar!" Svarade han glatt och slog sig ner i fotöljen. Abigail kollade runt i huset med en bekymrad min.
"Vart är Maya och Lucas?" Frågade hon snabbt. Jag ryckte på axlarna och gick ut i köket där det låg en lapp.
"Vi åkte till ICA och handlade. Behövdes... Sam har ätit frukost, så ta hand om honom! Puss!"
Jag suckade djupt och satte ner Sam på golvet innan jag gick in i vardagsrummet igen.
"De är och handlar." Mumlade jag och satte mig ner i soffan när det plingade på dörren. Jag reste mig snabbt upp med uppspärrade ögon och gick snabbt mot dörren och öppnade.
"Kimberly Brooks?" Frågade mannen utanför dörren. Jag korsade mina armar och kollade på honom.
"Ja?" Han kollade lidsamt in i mina ögon.
"Jag har något att berätta." Mumlade han. Vad var det nu då? 
Vad vill han? OMG! Hehe, bra Abigail tog det ;)
KOMMENTERA SÖTNOSAR..!


Kommentarer

Josse skriver:

AWESOME! :D<3333

Datum: 2012-04-19 - Tid: 16:30:50 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Jssmn! skriver:

Wiiieeee, MER KAPITEL JAO! :D hahahah<33

Datum: 2012-04-19 - Tid: 16:38:03 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Lisa skriver:

Hennes föräldrar har säkert varit med om en olycka.

Jättebra :D

Datum: 2012-04-19 - Tid: 17:44:43 -


Nora skriver:

SNÄLLA MER, AWESOME! ♥

Datum: 2012-04-19 - Tid: 17:48:19 -


emma skriver:

liv abigail ??? men skit bra kapitel <3

Datum: 2012-04-19 - Tid: 18:12:48 -


Wilma <33 skriver:

Meeeeer !

Datum: 2012-04-19 - Tid: 18:35:11 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Fett bra!

Datum: 2012-04-19 - Tid: 19:55:54 -


Anonym skriver:

meeer

Datum: 2012-04-19 - Tid: 20:20:57 -


Ebba skriver:

JÄTTE BRA MER IDAG SNÄLLA!?



Hennes föreldrar har varit med om en olycka :'3

Datum: 2012-04-19 - Tid: 20:34:33 -


Anonym skriver:

SUPERBRA! Hur lång blir novellen? :)

Datum: 2012-04-19 - Tid: 22:15:31 -


Anonym skriver:

skit bra när kommer nästa<3<3<3<3<3<3

Datum: 2012-04-20 - Tid: 19:37:39 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback