KAPITEL 34-. 18TH B-DAY IN L.A

"Tror ni morfar skulle vilja att vi hade det såhär? Inget prat vid matbordet.. Ni två som två deppon. Skärp er!"
Både mormor och mamma kollade chokerande på mig och nickade långsamt innan de fortsatte med maten. Jag fnös högt och gick ut ur huset. Jag kunde inte vara där.
"Vart ska jag gå?" Sa jag tyst för mig själv och började gå mot stranden när jag hörde en välbekant röst ropa på mig.
Jag vände mig om och såg Haley komma springandes mot mig.
"Hej Biebs." Log hon när hon var framme och kramade snabbt om mig. Jag besvarade kramen och kollade menande på henne.
"What's up Sims?" Hon skrattade till och stoppade ner händerna i fickan.
"Kim fyller ju snart år. Har du någon idé?" Frågade hon snabbt och bet sig nervöst i läppen. Jag skakade på huvudet och började gå frammåt.
"Hon ville inte ha någon fest och vi är i L.A då." Haley stannade upp och kollade på mig med ett stort leénde på läpparna. Som om jag hade räddat dagen.
"Jag kom nyss på en sak!" Utbrast hon glatt.
Solen lyste in genom fönstret. Jag öppnade långsamt ögonlocken och log mot Justin som snusade sött bredvid mig. Hans hår stod åt alla håll och munnen var vidöppen. 18 år.. Ingen skillnad egentligen förutom att jag är lika gammal som Justin nu. Klockan på mitt nattduksbord visade halv 12.
"Justin?" Viskade jag och petade på honom. Han ryckte till och sekunden senare fladdrade hans ögonlock till och ett leénde sken upp i hans nyvakna ansikte.
"Hej Prinsessan!" Log han och kysste mig mjukt på läpparna. Ska han inte säga grattis?
"Morsning." Mumlade jag till svars och kramade om honom under täcket.
"Flyget kommer klockan 2, så vi kanske borde fixa oss nu." Sa han mjukt och fuktade sina läppar. Jag nickade och reste mig upp ur sängen. Pappa och Sierra? Vart var de?
"Vart är pappa och Sierra?" Frågade jag Justin och satte upp mig hår i en hög hästsvans. Han ryckte på axlarna och drog på sig en t-shirt ur sin reseväska.
-
"Skynda dig Kim!" Ropade Justin och började springa mot gate'n. Jag hade aldrig riktigt haft en bra kondition, men med en väska blev allt värre.
När vi kom in på planet slog jag mig ner bredvid Justin och tog tre klunkar av vattnet vi hade fått in. Han flinade stort mot mig och fuktade sina läppar.
"Inte så bra kondition?" Jag spärrade upp ögonen mot honom innan jag gick iväg till badrummet. Justin knackade på minuten efter.
"Sa jag något?" Jag suckade högt och låste up
p.
"I mellanstadiet blev jag retad. Jag var lite... överviktigt." Fick jag fram och kollade ner på mina fötter. Justin höjde min haka och kollade in i mina ögon. Han lutade sig fram och kysste mig ömt i mungipan.
"Du Justin?" Frågade jag när vi gick tillbaka till våra platser.
Han kollade på mig och bevisade att jag hade hans uppmärksamhet. Gud, hur skulle jag säga det här?
"Har du inget att säga till mig?" Frågade jag snabbt. Han putade lite med underläppen och skakade på huvudet.
"Nej, vad skulle det vara?" Jag svalde hårt och skakade på huvudet.
"Nej inget..." Muttrade jag och satte mig ner i stolen igen, och undvek Justin på riktigt.
Hon gick på det också. Jag drog upp mobilen och sms:ade Haley.
'Hon är lite skakis. Ska vi fortsätta? / Justin.'
Svaret kom sekunden efter. Wow, Haley var snabb på att smsa. Annat kunde man inte säga.
'Nej! Håll masken Bieber och håll dig till planen. Det går bra.. XO Hales'
Jag suckade högt för mig själv och knappade in ett enkelt svar.
'Jag kan lova er, hon kommer brista ut i tårar snart. Hon pratar inte ens med mig!!'
Nu fick jag inget svar. Tack Haley. Tänkte jag surt och stoppade ner mobilen i fickan. Kim hade somnade mot föstret så jag drog upp en filt över hennes bara armar.
Hur skulle detta gå? Hon hatade ju mig typ.
-
"Framme Kim.." Viskade jag i hennes öra. Hennes ögonlock fladdrade till och hon kollade på mig med stora ögon.
"Okey." Svarade hon lätt och knäppte fast säkerhetsbältet och satte upp håret på nytt i en hästsvans. Hur länge skulle hon undvika min blick?
"Vad är det?" Frågade jag helt allmänt. Hon suckade och kollade på mig. Inte in i mina ögon, utan mig.
"Inget. Trött bara. Vi har suttit här i 7 timmar Justin och är 4 tid zoner bort." Jag nickade lätt och knäppte fast mitt egna bälte. Ja hon kanske talade sanning?
När vi klev ut var det fullt med pap'z på flygplatsen. Kim gick minst 1 meter ifrån mig för att inte väcka någon uppståndelse, men jag mådde ine bra av det. Jag blev alldeles kall inombords.
Vi hoppade in i en svart van där Kenny satt. Han log mot mig och Kim i backspegeln innan han startade motorn och började åka.
"Vart ska vi bo?" Frågade Kim och mötte min blick. Yes!
"I min lägenhet. Vi är faktiskt framme nu!" Log jag till svars och kollade ut på den välbekanta byggnaden. Kim log gillandes mot den och kysste mig på läpparna.
"Kom igen då Bieber! Nu har vi kul!" Jag fnös högt, ironiskt dock.
"Vadå kul? Varför då?" Kim's leénde försvann och dök istället upp på mina läppar. Hon kollade oförstående på mig.
"Jag skämtade Kim! Ta det lungt!" Skrattade jag och hoppade ur bilen. Pap'zen fotade för fullt och frågade en massa om Kim. Jag hatade att kalla henne för 'Bara Kompis' men jag var tvungen tills tiden var inne att offentligöra oss två.
Kenny tryckte in oss i trapphuset och klickade på hissknappen.
"Jag väntar här." Sa han till mig och blinkade med ena ögat. Kim kollade på mig med sin vanliga rynka mellan ögonbrynen. Jag placerade mina läppar på den och kysste den mjukt innan jag klickade på våning 4.
"Vadå 'väntar här'?" Frågade hon nyfiket och satte en hårslinga bakom örat.
"Vi ska på en liten utflykt." En glimt träffade hennes öga och hon log större mot mig och nickade snabbt. Hon verkade fatta lite, men inte allt.
Justin satte på mig en ögonbindel och drog med mig ur bilen. Hans hand kramade om min och jag kände hur marken var ojämn. Vart var vi egentligen? Justin kysste mig i nacken och stannade. Ögonbindeln drogs av och ett stort sken träffade mig i ansiktet. Jag kollade ut och såg hela L.A. Sedan kollade jag upp och märkte att vi stod under Hollywood skylten.
"Wow Justin." Sa jag förvånat och vände mig om. När jag vände mig om stod Haley, Samantha, Chaz, Ryan, pappa, Sierra och Justin där. Alla 7 med lika stort leénde. Sierra räckte fram en tårta och alla började sjunga på 'Happy Birthday' Jag fnittrade till och fuktade mina läppar.
"Så du visste om min födelsedag?" Frågade jag Justin när vi satt på en filt och åt tårta. Haley flinade stort mot mig
"Ja, och han var nära på att berätta den för dig!" Utbrast hon och slog till Justin på axeln. En rodnad spreds på hans kinder och hans blick mötte min. Fjärilarna bubblade upp och ett pirr ilade igenom min kropp.
-
"Nu är det dags för tha finale!" Skrattade Chaz. Jag höjde frågande på ögonbrynen och lutade mig mot Justin som stod bakom mig. Ryan flinade stort mot oss och visade upp en låda fyrverkerier.
"Tada!" Sjöng Sierra ut och log stort mot mig. Jag log större mot henne och alla de och ställde mig i mitten av vår lilla ring.
"Tack för det här. Verkligen." Alla började utbrista 'Aaw!' och 'Det var så lite!' men snart började Chaz få nog så han gick framför bokstäverna och började tända på.
"Jag älskar dig." Sa jag mjukt till Justin och tryckte mig närmre honom. Han log mot mina läppar.
"Grattis." Hans läppar nuddade vid mina vid samma stund som fyrverkeriet träffade himmeln. Bästa födelsedagen någonsin.
Muhuhuh! :D Mer ikväll? Vill ni det? :)
KOMMENTERA FÖR FULLT DÅ, FÖR DÅ FÅR NI ETT TILL INNAN JAG GÅR O LÄGGER MIG <3


Kommentarer

Ilma skriver:

Meeeeeeeeeeerr!!!!!! <333 sjukt bra!!!!!!!<333

Datum: 2012-04-15 - Tid: 21:05:26 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Grymt bra! <3

Datum: 2012-04-15 - Tid: 21:09:34 -


Emma skriver:

skit bra tjejen !!!!! mera ikväll snälla?! :)

Datum: 2012-04-15 - Tid: 21:29:26 - URL: http://emmzanslife.blogg.se/


madicken skriver:

omggg meeeeeer :))<333

Datum: 2012-04-15 - Tid: 21:33:57 -


Anonym skriver:

Mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer Mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer Mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer Mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer <33333333333333333

Datum: 2012-04-15 - Tid: 21:38:55 -


Jssmn! skriver:

Bra kapitel tjejen! :) :) MEEER;D 4 IMORGON! ANNARS FÅR DU SMISK! <3

Datum: 2012-04-15 - Tid: 22:01:02 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Carmen skriver:

omg. jag tror jag dör, jag älskade det! mer? :))<3

Datum: 2012-04-15 - Tid: 22:42:18 -


JBiebs skriver:

Awwwww:') that's so sweet! Jätte bra kapitel!:D mer nunununununununununununununununununununununuuuu:DD

Datum: 2012-04-15 - Tid: 22:47:12 - URL: http://JBiebs.devote.se


elin (: skriver:

super!

Datum: 2012-04-15 - Tid: 23:11:37 - URL: http://elinohrn.devote.se


Anonym skriver:

Jätte bra! ;)

Datum: 2012-04-16 - Tid: 17:33:53 -


Anonym skriver:

asså srsly ?;) meeeeeeer nuuuu!!!:0

Datum: 2012-04-16 - Tid: 19:26:26 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback