KAPITEL 27-. MASTER PLAN? PART.1

I min mage fanns bara ett stort hål.
"Aja, jag gör fahjitas. Vill du hjälpa till kanske, deppo?" Flinade hon och strök med handen över min rygg.
"Jaja.." Mumlade jag och reste mig upp. Men då ringde mobilen.
Jag skyndade mig till mitt sovrum och plockade upp mobilen och kollade på den. En suck slank ur min mun när jag såg namnet.
"Vad?" Snäste jag i luren och svalde hårt.
"Justin, inte den tonen." Svarade han allvarligt. Jag suckade och satte mig ner i sängen.
"Scooter. Inte läget. Vad vill du?"
"Jo.. Eh. Du måste tillbaka om två veckor. Till L.A. Vi ska börja med Believe." Jag grymtade till.
"Okej." Han andades lungt ut.
"Justin.. Du är 18 år. Du måste lära dig att ta ansvar. Okej Kiddo?" Sa han lungt. Jag log smått för mig själv.
"Okej. Ses om två veckor." Svarade jag lättat och la på. Om två veckor skulle jag lämna allt det här. Jag skulle lämna Kim.
Jag kollade upp på den lysande månen. Haley snusade sött bredvid mig och grymtade lätt till.
"Nej Justin.. Kom till Kim.." Mumlade hon trött i sömnen och rullade runt på sidan. Det var sanningen. Hur mycket jag än kände mot Justin, så var allt kärlek.
En tår dök upp i min ögonvrå men jag torkade snabbt bort den innan den hade hunnit rinna ner.
"Jag älskar dig." Viskade jag mot månen och log smått. Allt måste ställas till rätta, men inte än. Hur mycket jag än älskade Justin så fanns det alltid tvivel. Tvivel om hans tillit.
Det är viktigt att man kan lita på varandra i ett äktenskap, vilket jag inte kan just nu med Justin. Han har brytit den tilliten och måste bygga upp den.
-
"Kim! Upp och hoppa! Rise and shine!" Ropade Haley glatt in i mitt öra. Jag blängde surt på henne och reste mig upp.
"Vad är det nödvändigt att gå upp klockan...7?!?! Väckte du mig klockan 7 Haley?!" Hon log stort och nickade.
"Du borde inte sova hela dagen. Vi går till stranden! Eller vi joggar lite. Jag behöver komma i form." Babblade hon. Jag nickade långsamt och gäspade högt.
"OK, men först vill jag gärna duscha. Men Haley.. Jag orkar verkligen inte. Jag vill verkligen vara inne idag. Bara. Ikväll kanske" Hon kollade besviket på mig men nickade ändå.
"Jag förstår dig." Svarade hon och kramade lätt om mig innan jag gick iväg in till duschen.
Jag tog snabbt av mig mina unkna kläder och hoppade sedan in i det ljummande vattnet. Hur länge sen var det jag hade duschat? Sen vi var på Justin's landställe? Jag vet inte..
Jag schamponerade håret och sköljde snabbt ur det innan jag vred av kranen och virade en handduk kring min kropp och detsamma med håret. Nu skulle jag bli fräsch, inte bara ligga som ett lik och sörja Justin. Det finns gott om killar i världen.
Jag började smeta på någon kräm på kroppen och gick sedan ut till Haley med ett stort leénde på läpparna.
"Känner du till någon fest ikväll?" Hon log större mot mig och nickade långsamt.
"Ofcourse i do! Vem tror du att jag är? Pss.." Flinade hon och skrattade lätt. Jag skrattade tillbaka och tog ett par rena underkläder, ett blått linne med volanger och ett par ljusa jeanshorts.
Jag tog upp hårborsten och borstade igenom mitt tjocka hår för att kunna få upp det i en hästsvans. Såfort det var klart drog jag på ett lager maskara och smetade på lite läppglans på mina fylliga läppar.
"Haley, jag har ångrat mig. Vi drar ut." Log jag mot henne och satte på mig mina slitna, vita converse. Hon gjorde detsamma och vi gick armkrok med varandra ner för trappan.
Ingen var hemma. Bra.
"Vart ska vi dra?" Frågade hon och log stort mot mig. Jag ryckte på axlarna och tog tag i ett äpple.
"Samantha?" Haley stannade till.
"Du hatade väll henne?" Frågade hon förvånat och bet sig hårt i läppen. Jag log bländande mot henne.
"Ja, men man kan väll ändra sin åsikt.. Right?" Hon nickade prövande och log sedan. Jag log tillbaka och greppade tag om min mobil innan vi gick ut till det vackra sommarvädret.
"Hon var hos Ryan. Vi ska dit." Jag nickade och pekade åt höger.
"Han bor ditåt. Ungefär 5 minuter. Ska vi springa?" Innan jag visste ordet av var hon iväg. Jag sprang snabbt efter och flåsade högt. Det var inget fel på min kondition, men när jag var oförberedd. Ja då..
"Jag vann!" Ropade Haley glatt när vi hade kommit fram till hans hus.
"Var det ens en tävling?" Flinade jag och gick med snabba steg mot dörren och knackade på. Samantha öppnade nästan direkt och log stort mot oss.
"Hey tjejer!" Log hon stort. Jag log tillbaka och kramade lätt om henne.
"Såå, vad gör vi här?" Frågade Haley skämtsamt och klampade in i hallen. Sam ryckte på axlarna och kollade in i mina ögon med en ledsen glimt.
"Jag är ledsen över... Aa.. Dig och Justin." Jag svalde hårt och nickade. Tårarna brände i halsen men jag gjorde så mycket jag kunde för att hindra de. Tillslut lyckades jag faktiskt.
Vi gick in i vardagsrummet där Ryan och Chaz satt. Haley kramade snabbt om båda två, medans jag bara gav de varsinn nick. De påminde för mycket om Justin.
Jag log mot min spegelbild. Äntligen hade jag återhämtat mig lite. Jag menar, man kan ju inte ligga som ett lik hela dagarna.
"Justin?" Ropade mamma från vardagsrummet. Jag tryckte ner mobilen i fickan innan jag gick ut till henne.
"Vad är det, mamma?" Frågade jag med en engelsk dialekt. Hon skrattade till och log stort mot mig.
"Vart ska du?" Jag log mot henne.
"Till Ry. Samantha och Haley är tydligen där. Chaz också." Hon nickade gillandes och reste sig upp.
"Jag är så stolt över dig. Du har återhämtat dig snabbt. Jag nickade och log lite minder mot henne.
"Ja. Men jag går nu. Hejdå." Mumlade jag och kramade om henne.
"Ta bilen." Föreslog hon. Jag nickade och lämnade mormor och morfars lilla hus. Morfar stod på tomten och log mot mig när jag kom ut.
"Vart ska du grabben?" Frågade han med skrovlig röst och hostade till. Jag log mot honom.
"Till butler." Han nickade och fortsatte sedan med sitt.
Jag hoppade in i bilen och körde mot Ryan's hus. Det var verkligen varmt ute idag. Tänkte jag för mig själv när jag knackade på hans dörr.
Den öppnades snabbt och jag mötte ett par nyfikna gröna ögon. Fjärilarna bubblade snabbt upp. Kim?
Hehe! Kanske en plan för att få ihop de? Vem vet?
Minst 10 unika kommentarer innan kapitel 28 kommer folks! Kom ihåg att jag har en kompis hemma


Kommentarer

Wilma <3 skriver:

Meer snälla !!! PLÅGA MEJ INTE SÅ HÄR !!!!!! <3

Datum: 2012-04-12 - Tid: 21:51:56 -


Anonym skriver:

Jätte bra ! Skriv nu ! :D

Datum: 2012-04-12 - Tid: 21:53:55 -


Jssmn! skriver:

Hahah mer tjejen! :D wwiiihoooo<333

Datum: 2012-04-12 - Tid: 21:56:41 - URL: http://jssmn.blogg.se/


JBiebs skriver:

RIKTIGT, RUKTIGT bra!:D omg, dör! Såå bra!!:D

Datum: 2012-04-12 - Tid: 22:01:53 - URL: http://JBiebs.devote.se


Ilma skriver:

MER?<3333333333333

Datum: 2012-04-12 - Tid: 22:04:52 -


Becca skriver:

MEEEEER

Datum: 2012-04-12 - Tid: 22:05:17 -


Anonym skriver:

Skit bra snälla mer!!!!!

Datum: 2012-04-12 - Tid: 22:06:13 -


Anonym skriver:

sjukt bra SNÄLLA MER!

Datum: 2012-04-12 - Tid: 22:30:23 -


Carmen skriver:

riktigt riktigt bra!<3

Datum: 2012-04-12 - Tid: 22:50:39 -


Anonym skriver:

MEEEEEEER!!!!!!!!!!!!

Datum: 2012-04-12 - Tid: 22:55:08 -


Josse skriver:

Otroligt bra ! Ett kapitel till idag?! Haha, kram<3

Datum: 2012-04-12 - Tid: 22:59:14 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Nora skriver:

MER!

Datum: 2012-04-12 - Tid: 23:07:13 -


elin (: skriver:

grymt ju :D

Datum: 2012-04-12 - Tid: 23:25:48 - URL: http://elinohrn.devote.se


elin (: skriver:

grymt ju :D

Datum: 2012-04-12 - Tid: 23:26:01 - URL: http://elinohrn.devote.se


JuustinBieeberNoveller skriver:

Fett bra:) kommer inte ihåg, men vem är Haley och vem är Samantha? :)

Datum: 2012-04-12 - Tid: 23:36:37 - URL: http://juustinbieebernoveller.blogg.se/


Anonym skriver:

MEER! JÄTTE JÄTTE BRA! DU EE BÄST FÖR FAEEEN ♥♥♥

Datum: 2012-04-13 - Tid: 15:04:08 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback