KAPITEL 24-. TEAR DROPS

"Varför pratade du med henne?" Jag gick ner för hela trappan. Han svalde hårt och kliade sig i nacken.
"Jo.. Eh.. Hon ringde för att.. eh.. Hon ville veta om jag visste vart hennes sångbok låg." Han ljög. Justin må vara bra på några saker, men ljuga är inget bland de.
"Ljuger du?" Frågade jag och började tugga på mitt lillfinger. Han kollade oförstående på mig och skakade på huvudet.
"Nej babe.. Varför skulle jag ljuga?" Sa han lent och kramade om mig. Jag skrattade lätt. Exakt Kim, varför skulle Justin bieber ljuga för sin flickvän. Han är ju kristen, right?
Jag lutade mig tillbaka och kysste honom mjukt på läpparna. Fjärilarna kom, men det var med sakta fart. Japp, tillochmed de kände att något var fel.
"Ska vi gå på en promenad?" Frågade Justin glatt och kollade ut genom fönstret. Jag nickade och började långsamt gå ut från huset, hand i hand med Justin.
-
Han pratade i telefon med någon, med tanke på att han vankade av och an hela tiden och såg vädligt frustrerad ut.
"Nej, och sluta. Mm.. Nej! Jaja.. Vi ses. Nej.. Hejdå Jasmine." Min luft tog slut. Jasmine?
En flämtning lämnade min mun och Justin mötte min blick.
"Är du vaken?"
"Varför pratade du med henne?" Jag gick ner för hela trappan. Han svalde hårt och kliade sig i nacken.
"Jo.. Eh.. Hon ringde för att.. eh.. Hon ville veta om jag visste vart hennes sångbok låg." Han ljög. Justin må vara bra på några saker, men ljuga är inget bland de.
"Ljuger du?" Frågade jag och började tugga på mitt lillfinger. Han kollade oförstående på mig och skakade på huvudet.
"Nej babe.. Varför skulle jag ljuga?" Sa han lent och kramade om mig. Jag skrattade lätt. Exakt Kim, varför skulle Justin bieber ljuga för sin flickvän. Han är ju kristen, right?
Jag lutade mig tillbaka och kysste honom mjukt på läpparna. Fjärilarna kom, men det var med sakta fart. Japp, tillochmed de kände att något var fel.
"Ska vi gå på en promenad?" Frågade Justin glatt och kollade ut genom fönstret. Jag nickade och började långsamt gå ut från huset, hand i hand med Justin.
-
"Så, vad har du tyckt om de här dagarna?" Log han mot mig. Jag sparkade till en sten och log stort mot honom.
"Det har varit fantastiskt.. En kille har aldrig behandlat mig såhär.. Alltid utnyttjad." Muttrade jag och pekade på mig själv. Justin stannade till och la en hand på min kind.
"Vem har utnyttjat dig? Då är då grymt dumma och ser inte vad de går miste om. Jag har aldrig älskat någon som jag älskar dig. Dina ögon, ditt leénde, hur du är i sängen.." Flinade han. "Kimberly, du är det bästa som någonsin har hänt mig. Innan dig.. Ja, då var det ingen mening att leva." Jag kollade allvarligt in i hans ögon.
"Så, dina andra flickvänner? De då? Jasmine, Caitlin.. Kanske tillochmed fler. Betydde de ingenting?" Han harklade sig högt och kliade sig oskyldigt i nacken.
"Jo, alla har ju betytt något.. Men det var ju då!" Utbrast han och kysste mig mjukt på pannan.
"Ska vi vända?" Jag nickade och snurrade hastigt runt.
"Sisten till huset!" Skrattade jag och började springa. Justin's flås var höga, men han knappade snabbt in.
"Jag har gått på Basket, fotboll och Hockey. Och jag uppträder i 3 timmar. Jag har kondis!" Ropade han när han bara var ett stenkast bakom mig. Jag såg huset mellan granarna och även Justin's rygg.
Han hade sprungit om mig.
"Jag kommer vinna!" Skrattade han retandes och sprang. Jag sprang allt vad jag hade och ja, jag vann.
"Vad sa du?" Flinade jag och slog till honom i ryggen.
"Äh! Nu åker vi hem." Muttrade han och gick mot bilen. Jag gick in i huset och tog min mobil innan jag lämnade det och låste.
"Hej då." Viskade jag lätt och gick mot bilen och hoppade in bredvid Justin.
-
"Är du hungrig?" Frågade Justin när vi hade kommit in i Stratford centrum. Min mage kurrade högt och jag nickade.
"McDonald's?" Sa han prövande och kollade på restrurangen. Jag nickade igen. Justin körde in till Drive-in och beställde. Vi åt snabbt upp och fortsatte sedan åka till Mallette's hus.
Jag kunde inte sluta tänka på Jasmine. Jag hade lovat Kim att inte såra henne. För att inte prata om Mick, Chaz, Ryan, Sierra och Haley. De skulle döda mig om hon skulle släppa en tår för mig.
"Toppen! Det regnar!" Muttrade Kim dystert och kollade ut genom fönstret. Jag saktade ner farten och svängde snabbt med en nickning.
"Sånt är vädret här i Stratford. De hoppar lite!" Hon log smått och kollade ner i mobilen med ett flin.
"Vad gör du?" Frågade jag med hes röst.
"Spelar spel. Draw Something heter det. Vill du se?" Jag lipade mot henne och körde upp på mormor och morfars uppfart. Vi var fortfarande ensamma i det fallet att ingen bil stod där.
-
"Vad ska vi göra?" Frågade jag och gick ut till vardagsrummet där Kim satt och halvsov.
"Sova." Mumlade hon och öppnade inte ens ögonen. Jag suckade och skakade på huvudet. Sova? Hon hade ju gått upp 08.34 så jag förstod om hon var trött. Men nej.
"Nej då. Kom så får du en redbull. Då blir du pigg!" Log jag. Hon reste sig upp och följde med mig till köket där vi tog varsin redbull. Hon drack snabbt upp den och slog sig ner på en av stolarna vid köksön.
"Så, vad tycker du om lilla Stratford än så länge?" Log jag och fuktade mina läppar. Shit! Ända sen jag hade blivit känd har jag fuktat mina läppar hela tiden!
"Det är OK. Speciellt med att du bor här. Ibland" Hon förlängde ibland. Jag hatade det här. Få en tjej jag älskar och sen behöva lämna henne för jobbet.
"Det kommer gå bra."
"Mm.. Vi får väll se hur det går. Men du ska inte dra än va?" Jag skakade på huvudet och gick fram till henne.
"Nej, det ska jag verkligen inte." Andades jag ut innan jag pressade mina läppar mot hennes.
Det kändes som om gnistror hoppade ifrån våra läppar. Allt var perfekt med henne i min närhet. Hon avbröt kyssen och log stort mot mig.
"Ska vi spela ett spel?" Jag nickade. Vi gick ut till vardagsrummet och satte oss ner i soffan.
"Vad går det ut på?" Hon ryckte på axlarna.
"Jag vet inte.. Kan du något spel?" Skrattade hon och en liten rynka tog plats mellan hennes ögonbryn.
"Meh Kim!" Log jag och tänkte. "Mja.. Nej, jag kan inget spel."
"Nähä." Utbrast hon och kollade ointresserat på den svarta tv:n. Det blev alldeles tyst. Sammy kom till oss och hoppade upp i soffan.
"Hey Sammy!" Sa Kim med sin gulli-gull röst och började klappa på honom. Han kollade tacksamt mot henne och slog sig ner imellan oss.
"Han är så söööt!" Pep hon och kollade på mig med stora ögon. Jag nickade och kom på en sak.
"När fyller du år?" Frågade jag intresserat och kollade djupt in i hennes ögon.
"Eh.. Om 5 dagar. Hurså?" Jag nickade lömskt och log smått.
"Inget."
"Nej Justin. Ställer du till med någon fest, då... Då är vi över. I sånnafall går jag hellre bara ut med dig eller nåt."
"OK." Svarade jag snabbt och kysste henne på nästippen. Vad skulle man köpa till henne då?
Jag la mig ner bredvid Justin i hans säng och började leka med hans fingrar. Han låg och kollade på mig hela tiden.
"Kim?" Sa han helt plötsligt. Jag kollade in i hans ögon.
"Mhm?"
"Jag älskar dig." Jag log smått mot honom. Jag skulle precis säga detsamma men orden fastnade i strupen. De kom inte fram. Älska är ett starkt ord, förtjänar Justin det? Jag försökte ett bra tag innan jag fick fram orden.
"Jag måste gå på toaletten." Mumlade jag och reste mig upp. Jag halvjoggade till toaletten och låste snabbt dörren och lutade mig över handfatet.
Varför var det så svårt att bara säga att du älskar honom?! För det gör du ju! Eller hur? Jag drog på vattenkranen och började skvätta vatten i mitt ansikte och torkade det med handduken.
"Kim? Hallå? Kim?" Justin knackade oroligt på dörren. Jag öppnade och pressade fram ett stort leénde.
"Jag fick andnöd. Det är OK nu." Han log lugnande och kramade om min hand och gick tillbaka till sovrummet. Ja, nu kan du säga det.
"Jag älskar dig också." Viskade jag och kysste honom intensivt på läpparna. Han la sig ner i sängen med mig över sig och började leka med min tunga. Sen låg vi bara där, och hånglade. Precis det tonåringar gör när det regnar på sommarlovet.
-
Justin kramade om min hand där vi låg i hans säng. Fortfarande ingen hemma. Konstigt.
"Så, vad vill du göra imorgon?" Jag ryckte på axlarna. Vi hade varit igång så mycket. Hawaii, landställe, sleepover, färg och vattenkrig..
"Ta det lungt. Mysa!" Svarade jag mjukt och kysste honom på handryggen. Gåshuden växte fram på hans arm.
Naw! Tänkte jag sött och log mot honom. Mitt i det hela plingade det på dörren.
"Kommer snart." Sa Justin och kysste mig snabbt på läpparna innan han reste sig upp. Jag följde efter honom utan att han visste det och ställde mig i dörröppningen för att kolla på när han öppnade.
Där bakom stod Jasmine.
"Justin! Älskling jag har saknat dig!" Utbrast hon och kysste honom. Han gjorde inget. Han bara stod där, och lät henne kyssa. Chaz och Ryan hade alltså inte ljugit. Justin hade en mörk sida. Och den var verkligen mörk. Jag tog min mobil och gick ner till hallen där kyssen var avbruten.
"Kim.." Fick Justin fram och tog tag om min handled.
"Nej! Sluta Justin.. Ring inte och försök defenetivt inte att kontakta mig. Hej då!" Röt jag och sprang ut i regnet. Jag sprang och sprang och tillslut, kom tårarna.
Jasmine... NONONONONONONONONONONO!!! >:(
Vad kommer hända nu? Kommer hon förlåta honom? Vad kommer Jasmine göra? Kommer Justin få problem med sina kompisar?
KOMMENTERA FÖR ATT FÅ REDA PÅ FORTSÄTTNINGEN!


Kommentarer

madicken skriver:

skiiiiitbraaaa mer<3

Datum: 2012-04-10 - Tid: 18:41:50 -


Anonym skriver:

meeeeeeeeeeer snälla!!!!!<333

Datum: 2012-04-10 - Tid: 18:45:53 -


Linn skriver:

Sjukt bra! Mera Kvinna!

Datum: 2012-04-10 - Tid: 18:48:55 - URL: http://linnowilmas.bloggplatsen.se


JuustinBieeberNoveller skriver:

Skit bra! Dumma jasmine

Datum: 2012-04-10 - Tid: 18:54:48 - URL: http://juustinbieebernoveller.blogg.se/


Linnéa skriver:

BRRAAA :D::D

Datum: 2012-04-10 - Tid: 19:12:44 -


Jssmn! skriver:

Meer! :D MER IKVÄLLLLLLL!!! :D

Datum: 2012-04-10 - Tid: 19:14:58 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

OMB!!! BÄSTA!! hur många kapitel?

Datum: 2012-04-10 - Tid: 19:44:55 -


Hanna skriver:

OMG, skit braaaa!! Meeeer!!! :D

Datum: 2012-04-10 - Tid: 19:55:00 -


Lisa skriver:

Awesome :D

Ett kapitel till idag pls (:

Datum: 2012-04-10 - Tid: 19:57:54 -


elin (: skriver:

grymt :D

Datum: 2012-04-10 - Tid: 19:59:22 - URL: http://elinohrn.devote.se


Anonym skriver:

Du måste skriva ett kapitel till i dag! Snälla snälla!<3

Datum: 2012-04-10 - Tid: 20:17:18 -


Anonym skriver:

okej det här va skit bra snälla ett till kapitel ikväll jag ber dig <3<3<3!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

Datum: 2012-04-10 - Tid: 20:32:12 -


Anonym skriver:

Skriv med idag1

Snälla?

Jätte bra

Datum: 2012-04-10 - Tid: 21:00:21 -


Wilma skriver:

Du måste skriva mer idag !!!!!! <333

Datum: 2012-04-10 - Tid: 22:09:26 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback