Kapitel 14- Will you B my G-friend?

I förra kapitlet:
När vi släppte taget kollade vi länge på varandra innan någon sa något.
-God jul, sa han och kysste mig lätt på läpparna.
-God jul Justin.. Svarade jag och kramade om honom.
Ja.. den här julen kunde visst bli bättre.. Tänkte jag och log försiktigt för mig själv.

Äntligen hade hon blivit min. Vi gick in i huset och satte oss i soffan.
Hon drog av sig sina skor och kröp ner i min famn. Hon flätade in sina fingrar i mina och jag lekte med hennes hår.
-Ska jag berätta en liten saga? Sa jag och log även fast hon inte såg det.
-Haha visst svarade hon och skrattade.
-Jo.. Det var en gång, en pojke som träffade en tjej på en fest.. Han blev förälskad direkt. De gick igenom många hårda stunder men klarade det. Nu så ligger han här med henne och är världens lyckligaste. Den pojken heter Justin Bieber.
-Naaw! Sa hon och började rodan. Hon vände sig om mot mig och kramade om mig. Då öppnades dörren.
-Hallå? Sa en mansröst.
Jen spärrade upp sina ögon och sprang ut till halen.
-OH VAD DU HAR BLIVIT STOR! Hörde man mannen snyfta.
-Jag har saknat dig pappa.. Sa Jen till honom.
Jag gick ut till hallen där Jen och hennes föräldrar stod.
-Justin, Justin Bieber sa jag och räckte fram handen.
-Jaha vad trevligt. Har du skaffat pojkvän Jen? Sa han med tillgjord röst.
-Haha nej det har jag inte pappa. När hon sa så högg det till i hjärtat. Jag fortsatte o kolla på pappan som sedan tog tag i min hand.
-Mark och det är ett stort nöje, Mr Bieber.
Jag försökte hålla mig för skratt men det gick inte så bra. Då räckte Jen's mamma fram sin hand.
-Sonny sa hon och log. Vill du stanna på julbord?
-Nej tack, jag tror jag måste gå hem till min egna familj nu. Sa jag och log stort.
Jag drog på mig skorna och Jen följde mig till min bil, precis som första gången.
-När ses vi igen? Frågade hon.
-Jag kan komma ikväll om du vill?
-Ja sa hon och sken upp som en sol.
Vi sa hejdå och hon gick in igen och jag började köra hemmåt där Jazzy,Jaxon och mamma o pappa väntade.
Jag gick in i huset igen. Undra om Justin hade blivit sårad av att jag sa att han inte var min pojkvän? Men vi var ju inte ihop. Eller?
Väl inne gick jag och satte mig vid bordet och vi började äta av allt möjligt. Sen öppnade vi alla julklappar och satte oss framför brasan och bara njöt av varandras sällskap.
-Jo mamma, kan Justin sova här inatt?
-Hmm.. Nej gumman. Du är för ung för att sova med pojkar. Era hormoner styr fortfarande.
Jag fnös och öppnade munnen för att säga något innan pappa avbröt mig.
-Komigen älskling.. Du kommer väll ihåg när vi var unga och kära?
-Ja och då kom Jen till! Sa mamma oroligt.
-Komigeen mamma det är ju julafton..... Stönade jag.
-Ja visa lite julkänsla nu Sonny sa pappa och flinade.
Mamma suckade högt och nickade.
-Visst men om jag hör ett endaste misstänksamt ljud åket Justin ut, förstått?
Jag nickade ivrigt och kramade om henne.
Nu var klockan 9 på kvällen. Jag satte mig framför tv:n där "Nu är det jul igen" gick.
När filmen hade reklam plingade det på dörren. Jag hoppade upp ur soffan och sprang och öppnade.
När jag öppnade stod förvånands vis inte Justin där. Utan skolans äckel eller som alla andra säger, skolans populäraste och snyggaste kille, Garry.
-Vad vill du? Frågade jag iskallt.
-Säga god jul? Sa han och höjde ögonbrynen och började flina.
-Det finns något som kallas sms? Svarade jag.
-Ja men på sms skulle jag inte kunnat göra det här sa han och lutade sig fram för att kyssa mig. Exakt då kom Justin. Han gick förbi Garry och ställde sig med handen runt min midja.
Garry öppnade ögonen och Justin kysste mig på munnen rätt länge.
-Jaså så du är med bögen? Vadå är du en täckmantel eller Jen, för att han inte ska avslöja att han e gaaaay? Sa Garry och lekte mallig.
Justin tog ett steg frammåt och knöt sina nävar och Garry gjorde detsamma.
-Sa du nåt?! Röt Justin men jag hoppade in mellan deras bröst och kollade upp mot Justin.
-Justin, han är inte värt det. Okej?
-Mmm exakt sa Justin och tog tag om min midja igen och vi gick in.
Vi gick upp på mitt rum och pratade lite.
-Du?
-Ja jag? Sa jag och log.
-Menade du det där med att jag inte är din kille?
-Jag vet inte.. Är du det? Svarade jag osäkert.
-Vill du det? Frågade han.
-Nej sa jag rakt och han kollade ner i golvet.
-Hahahahah! Du skulle ha sett din min! Såklart jag vill! Sa jag och lutade mig fram och kysste honom.
-Skräm mig aldrig sådär igen? Sa han och såg grov allvarlig ut. Jag nickade bara och vi gick och la oss.
Nästa morgon vaknade jag av Justins läppar mot mina.
-God morgon, sa han och log.
-Ja det är verkligen en god morgon svarade jag.
Jag reste mig upp och gick mot badrummet.
-Får jag duscha med dig? Frågade Justin och gjorde hundminen.
-Dream on bieber... Sa jag och flinade brett innan jag stängde dörren efter mig.
Jag hörde hur han sa några svordommar. Jag skrattade tyst och tog upp min mobil som låg på golvet.
Jag hade fått ett sms från Mandy.
Avsändare: Mandy ")
Mottagare: Jen<3
Jag har bara en sak och säga... Du kommer nog inte bli glad och jag tror vi måste mötas Face 2 face..

Vad har hänt? :) Kommentera!! <3

Kommentarer
Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback