Kapitel 11- Empty End

I förra kapitlet:
Jag tog fram Jennifers nummer som jag hade lagt in när hon låg och sov. Det gick fram några signaler innan hon svarade.
-Hallå?
-Hej Jen det är Justin.
-Justin... vi måste prata.


-Justin vi måste prata... Sa jag försiktigt.
-Ja.. Jag kommer över.
Innan jag visste ordet av det hade han lagt på. Jag hann inte fixera något med mitt utseénde för ungefär 5 minuter senare plingade det på dörren.
Jag gick sakt ner och möttes av en allvarlig min. Det var Justin.
-Hej.. viskade jag och gick in så att han skulle följa efter. Han gjorde det och vi gick in i vardagsrummet.
-Jag vill bara börja med att säga förlåt till att jag kysste dig. Började han.
-Nej Justin. Jag gillar dig också men... Jag vill inte bli ett nytt Belieber offer. Jag vill inte gå för fort fram.
-Mmm.. sa han och lät som om han hade gråten i halsen.
-Men vi kan väll fortfarande...
-Vara vänner? avbröt han mig och kollade ut genom fönstret.
-Jaa..? Sa jag.
-Visst sa han samanbitet, reste sig upp, gick ut genom dörren och smällde igen den efter sig.
Fan vad har jag gjort? Jag har förlorat den finaste personen i hela världen...
Jag gick snabbt mot bilen. Fan för min Beliebers som alltid ska mordhota! Visst jag älskar de men några är bara för mycket. Just då kom jag på en sak. Jag sprang tillbaka och knackade på.
Hon öppnade och hade rödsprängda ögon.
-Ehumm.. Jag glömde och säga att jag ska till Ottawa nu i 4 dagar innan jul. På konsert duvet..
-Aha.. okej, snyftade hon fram.
Jag vände på klacken och gick. När jag kom hem smällde jag igen dörren och sprang upp till mitt rum och la mig på sängen. Jag måste ha sommnat för jag vaknade av att det luktade bränt.
Jag gick ner och det brann i vardagsrummet. Helvete!
Jag drog t-shirten över munnen och sprang ut. Jag drog upp mobilen och ringde 911. De kom efter bara några sekunder och sen var branden släckt.
Mammas och mitt hus hade brunnit ner... Kunde det bli bättre? Som i filmer när man tänker så så börjar det alltid regna. Nu började det snöa istället.
En brandman kom fram till mig och frågade om jag hade någonstans att sova. Jag nickade och gick till bilen och körde hem till mormor och morfar.
De blev chokade när jag hade berättat vad som hänt.
Jag gick och la mig lite senare och somnade nästan direkt.
3 dagar senare...
Nu hade Justin varit borta i flera dagar kändes det som. Jag hade bara varit som en zombie.
Gått upp, gått till skolan, arbetat flitigt, fått A i alla ämnen, gått hem, gjort mina sysslot och gått och lagt mig. Det hade varit en bra taktik tyckte jag. Men mamma hade fått nog av det.
Nu satt jag på flygplatsen för att åka till Ottawa. Mamma hade tvingat mig. Jag hade bara med mig handbagage.
Resan tog inte så lång tid men det kändes som 100 år.
När jag väl var framme så kände Kenny igen mig från bilden som en paparazzi hade tagit för nån dag sen så han lät mig gå in i hotellet.
Jag gick upp till Justin's rum och gick rakt in. Jag möttes med ett par stora undrande ögon. Han satt i sängen utan tröja med bara keps.
-Justin låt mig gå rakt på sak. Sa jag innan han hann säga något.
-Okej.. sa han och lät stressad.
-Jag älskar dig och vill visst vara med dig. Mer än vänner! Jag skiter i dina beliebers. De kan inte stoppa oss.
Innan han hann säga något igen så vände jag på huvudet och kollade ut på golvet i hans hotell rum.
Där låg Justins kläder och kalsonger och även tjej underkläder.
Jag vände mig om och kollade undrande på honom. Han skulle precis öppna munnen för att säga något innan någon kom ut genom badrummet och sa:
-Älskling jag är redo ige.... Ojj har vi besök?
Jag vände mig om och såg en tjej i in ålder. Hon var vacker och hade svart långt hår.
-Jen.. det är inte som du tror... började Justin. Tårarna började rinna hysteriskt.
-Nej det är ju aldrig som tjejer tror.. Sa jag och gick ut genom dörren och började springa. Jag kom inte så långt innan någon drog in mig i en bil och allt blev svart.

Kommenteraaaa! :)

Kommentarer

Linnéa R skriver:

AAASSSS BRRAAAA!! :D

Datum: 2011-12-27 - Tid: 13:47:54 -


TjjeeeenaM skriver:

MEEEEEEEEEEEEEEEEERA

Datum: 2011-12-27 - Tid: 14:05:47 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback