Kapitel 7- Akward

I förra kapitlet:
Jag gick ut i hallen. Jag satte på mig mina ytterkläder och böjde mig sedan upp. Jag och Ryan stod och kollade i varandras ögon länge innan han böjde sig ner och kysste mig. Exakt då öppnades dörren.
Vi vände oss om och där stod....


Rock, happiness, love and booze!Would you lay down in my arms and rescue me?

I studion:
I should be playin' in the wintersnow but
ima be under the mistletoe, with u shawty
with u, with u shawty with u, with u, under the mistletoe
Hey love.....

Jag tog av mig hörlurarna och kollade på alla andra bakom den stora glasrutan i Studion. Jag hörde Kuk's röst:
-Bra jobbat Justin! Det räcker för idag. Han gav mig ett leénde och reste sig från stolen och gick ut med Scooter och Mama Jan.
Jag fiskade upp mobilen ur fickan och tweetade:
"Working in the studio on the next album, #underthemistletoe. Without you guys i would'nt be here. Love u all.#Swag"


Jag började ofrivilligt tänka på Selena. Att hon kunde göra så.. Jag gick till fotoalbumet och kollade på våra bilder tillsammans, Gud så vacker hon är... NEJ hon sårade mig djupt, tänkte jag och raderade bilderna med oss tillsammans.

Jag satte mig i bilen och började köra mot mormor och morfar men redan halvvägs började tänka att varför inte åka till Ryan? Jag vände bilen och började köra mot Ryan's hus.
Jag parkerade bilen på uppfarten och låste bildörren, man vet inte vilka idioter det finns här i Stratford... Jag gick mot dörren och öppnade...


JUSTIN!?

Vad gjorde han här!? Jag kände hur kiderna hettade till. Han såg rätt så förbannad ut...
-H-hej? Fick jag fram för att bryta den pinsamma tystnaden.
-Hej.. Muttrade han tillbaka.
Jag vände mig om mot Ryan och såg att han stirrade på Justin med en iskall blick.
-Ehum.. jag tror jag ska gå nu, sa jag och gick ut. Jag hörde hur Justin smällde igen dörren efter mig. Det måste ha låtit i hela kvarteret tänkte jag.
Jag funderade lite på vad som hände där inne och bestämde mig för att kolla.  Jag gick runt huset och kollade in genom fönstret. Justin såg arg ut och jag hörde hur han frågade Ryan ilsket:¨
-Vafan var det där om?!
-Har du problem med att jag kysser min tjej eller?!
Jag kände hur ilskan steg inom mig också. Hans tjej var jag verkligen INTE!
-Din tjej? När blev ni ihop? Sa Justin stelt.
-Vi blev tillsammans nyss. För ungefär en timme sen.. Vad angår det dig?
-Nej inget.. Det är bara det att jag är din bästa vän och jag tycker det är sånt man berättar då!
-Mjoo men....
Det blev en obekväm tystnad. Jag kände att jag inte borde stanna och höra på det här längre.
-Jag tror jag ska gå.. sa Justin och vände på klacken och slängde igen dörren.
Jag gick därifrån och ilskan bubblade inom mig. Hur kunde Ryan ljuga så?!
Jag sprang fram till Justin innan han stängde igen dörren.
-JUSTIN! Vänta!
Han vände sin blick mot mig.
-Vad är det nu då? Är Ryan så feg att han skickar sin tjej? Han muttrade och vände blicken bort från mig.
-Hans tjej är jag verkligen inte! Utbrast jag och Justin höjde på ena ögonbrynet.
-Inte? Hans stora hasselbruna ögon kollade undrandes på mig.
-Nej.. Han ljög.. Jag hm.. gillar en annan.
-Jaha? Nu sken han upp i ett leénde. Vill du följa med mig hem? Mormor och morfar är inte hemma.
-Okej, sa jag och log så att alla tänder visades.

-Okej, svarade hon och sken upp i kanske världens vackraste leénde.
-Jump in! sa jag med ett besvarande leénde och öppnade bildörren åt henne.
Efter en 5 minuters lång resa, körde jag upp på mormor och morfars uppfart och öppnade bildörren åt henne.
-Tackar! sa hon med ett litet smile.
-Det är sånt jag gör! skrattade jag fram.
Vi gick in och satte oss i soffan och började prata om allt mellan himmel och jord.
-Såå, vad ska du göra på Julafton? Frågade Jennifer efter vi hade skrattat klart efter ett dåligt skämt.
-Vilket datum är det? Frågade jag och vi började asgarva.
-Haha, neej men jag ska nog vara här hemma i Stratford med min familj. Svarade jag lite smått fnittrandes.
-Och du? Frågade jag.
-Det är samma här, sa hon och kollade rakt in i mina ögon och log.
Shit, hon var så jävla vacker!

Jag fick lite hjälp med att skriva det här kapitlet av en kompis och jag blev faktiskt nöjd! :)
Kanske kommer hon tillbaka, det vet man aldrig ;)

kommentera!

Kommentarer

Tihihi :3 skriver:

*awkward ^^

Jättebra story.

Datum: 2011-12-20 - Tid: 21:38:23 -


Patricia skriver:

Det finns ingen kapitel 8 om du har blandat ihop kapitlarna kan du väl berätta vad som händer på kapitel 8 :)

Datum: 2012-01-31 - Tid: 10:43:01 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback