Kapitel 4- Disapointed

I förra kapitlet:
Ska jag kolla eller inte? Min nyfikenhet tog över och jag låste upp och gick till "Medelanden"
Jag kände hur jag skakade av ilska när jag såg vem hon hade sms:at med.
Det var absolut inte Demi, det var......


Jag skakade på huvudet och började gå mot bilen. Jag körde hem och bytte kläder till något mysigare.
Jag tog fram ett magasin och bredde en macka och gick och satte mig i soffan med musik på.
En halvtimme senare hörde jag hur det knackade på dörren.
Jag gick för att öppna och där stod Justin med tårfyllda ögon.
-Justin vad har hänt?!
Han svarade inte utan började gråta. Han satte sig ner i hallen och jag stängde dörren och satte mig brevid honom.
Jag höll om honom och han skakade men snyftningarna började avta.
-Kan du berätta vad som har hänt nu? Frågade jag.
-Selena h..oo..n... Sa Justin.
När han sa det sista kunde jag inte tro mina öron. Skulle Selena kunna göra något sånt mot honom?!
"En halvtimme tidigare på hotellet"
Det var knappast Demi hon hade sms:at med.. Det var Taylor.. Taylor Lautner.
Hon hade skickat massa naken bilder till honom. Jag kollade på hennes senaste sms.
"Baby! Jag vill träffa dig nu när du är i stan. Kan vi inte mötas på Marioett? Jag säger till Justin att jag ska shoppa! <3"

Taylor hade svarat:
"Gör så! Har saknat dig sen Bulgarien.... Tänk att det har gått en månad sen vi gjorde "det"... <3 SKYNDA DIG INNAN JAG DÖR! :D"

Jag klarade inte av nånting. Jag packade ner mina kläder i en ryggsäck och sprang hem till Jennifer.
Hon öppnade dörren och höll om mig och pratade med mig. Gud vad skönt det var att ha någon som tröstade en. Mamma var ju på konferans och Kenny var ju på semester med sin familj i London.
-Kan du berätta vad som har hänt nu? Frågade hon.
-Selena.. hh..oo.n är otrogen m-eed.. Tayylor... Sa jag och kollade ner i golvet.
- Är du säker? Sa hon och lät lika chokad som jag hade varit.
-Ja jag såg hennes sms.. svarade jag och började rodna.
-Kom sa hon och räckte ut sin hand.
Vi poppade popcorn och satt och pratade ända tills det ringde på dörren.
Jen gick för att öppna. Jag hörde att hon pratade med någon och sedan kom hon tillbaka hack i häl med någon.
När jag såg denna "någon" kände jag hur ilskan återupptogs.
Jag och Justin hade jätte trevligt. Det plingade på dörren och jag gick dit.
Jag öppnade dörren och Selena stog utanför.
-Är Justin här? Frågade hon och det forsade bara ut mer och mer tårar ur hennes ögon.
- Ja men jag tror inte han vill prata med dig och förresten hur vet du vart jag bor?
Hon svarade inte utan gick bara in.
Jag följde efter och såg att Justin var förbannad.
Selena öppnade munnen för att prata...

Långa kapitel jag gör! :D Vad tycker ni? //Liv

Kommentarer
Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback