Kapitel 2- Party

I förra delen:
-Ursäkta för att jag lägger mig i, men vem fasiken är Justin? Frågade jag och höjde på ögonbrynen.
-Justin är vår kompis, duvet Justin Bieber, svarade Chaz med ett stort smile på läpparna.
Det sista ordet ekade i mitt huvud. Bieber, bieber, bieber.....


-Jen?? Sa Ryan och viftade med händerna framför mitt ansikte.
-Var det nåt jag sa? Frågade Chaz och såg ledsen ut.
När jag hade vaknat upp ur min lilla dvala så sa jag:
-Hmm.. Nej asså.. det är bara det att.. Jag stannade mitt i meningen. Då fick jag en smäll. Juste! Justin's bästa kompisar är Ryan och Chaz! Det hade ju Sid berättat för mig när jag började. Jag kunde väll inte säga att jag hatade honom?
-Jorden anropar Brown? Halllllååååå?! Sa Chaz onödigt högt så nu fick han alla blickar i matsalen på sig.
-Nej men det är bara det att, eh.. jag är lite chokad. Sa jag osäkert.
-Jaha. Sa Ryan och de började prata om hockey.
Nästa lektion var matte och sen fick vi sluta för dagen eftersom Mr. Lawn, våran kemi-lärare, var på semester.
-Du Jen, sa Mandy och kollade undrande på mig.
-Mhm?
-Ska du komma på Ryan's fest ikväll?
- Ja men det är väll klart? Party all night?! Sa jag och viftade med armarna.
- Kan inte vi två fixa oss innan festen hemma hos dig? Sid mådde dåligt så hon åkte hem.
-Jo det kan vi. Då åker vi nu då :)
Vi gick ut ur skolan och gick mot bilen. "Äntligen någon som har fest!" tänkte jag och gav till ett leénde.



Jag satt hemma hos Ryan hela dagen och gjorde ingenting. Tillslut var klockan 12 och de hade slutat.
Jag hörde hur dörren öppnades.
Jag hörde Chaz skratta så jag tänkte skoja lite med de. Jag gick tyst mot köket, tog Mrs. Butler's förklädde som hade blommor på och gick ut mot hallen.
Exakt när jag kom ut så ställde sig Chaz upp.
-Darling's i'm home! Sa jag och gjorde rösten tantig och gick mot Chaz och nöp tag i hans kind.
Jag såg hur de försökte hålla sig för skratt men tillslut låg alla tre på golvet och skrattade som fån.
När vi hade skrattat färdigt gick vi in på Ryan's rum.
- Vi ska ha fest ikväll så vi kanske ska börja fixa iordning? Sa Chaz
-Mmm Svarade jag och Ry.
Vi började fixa och när vi var klara var klockan halv sex. Festen skulle börja klockan 6.
-Du Ry! Kommer det några snygga tjejer? Frågade jag.
-Ja men du har ju Selena så.. STACKARS DIG! Sa han och började garva.
Just nu var det piss att ha en tjej.



Vi hade sminkat oss och lyssnat på musik jätte länge.
Mandy hade en jätte snygg svart klänning och jag hade en blå.
- Mandy! Klockan är kvart i 6 nu. Vi måste dra.
-Okej, svarade hon och stängde av musiken.
Ryan bodde i huset framför Mandy så det var ganska nära.
Vi gick ner och tog på oss våra klackskor och gick över gatan.
Vi var de första som var där.
- Tja! Sa Mandy och Chaz i munnen på varandra. De var så söta. Hihi!
-Hej hej! Sa jag med ett stor smile.
När vi kom in så hördes det musik i hela huset. Vi sa hej till Ryan och gick och satte oss för att vänta på några fler. Jag hörde att någon duschade på övervåningen men struntade i det.
Kvart över 6 var huset fullproppat med folk. Jag tog en redbull och började gå mot Ryan och någon som han pratade med. Mandy och Chaz stod och hånglade. Naw! Tänkte jag.
När jag kom fram så hajade Ryan till och sa:
-Hej, Justin- Jennifer, Jennifer- Justin, och pekade på oss när han sa namnen.
Justin väne sig om och jag möttes av det finaste leéndet jag nånsin sett.
-Hej! Sa jag och log.
Ry och jag satt och pratade tills han hajade till och presenterade mig och en tjej. Jag vände mig om och där stod den vackraste tjejen jag nånsin skådat.
- Hej! Sa hon och log.
Wow vilket fint leénde. Jag blev helt stum och log bara som ett fån.
Ryan gick iväg för att dansa för nu var tryckaren slut.
Nu spelades "Dj got us fallin' in love- David Guetta ft. Usher"
Jag satt där och bara stirrade på henne. Timmarna gick och jag blev bara fullare och fullare.
Jen hade gått för att dansa och då kom det fram en tjej som hette Amanda. Hon satte sig i mitt knä och jag var så full att jag inte ens gjorde motstånd.
Hennes kompisar stod borta i ett hörn och fnittrade. Tillslut kysste hon mig. Jag blev chokad men gjorde ingenting.
-Kom vi går upp, sa hon och log.
Jag log tillbaka och följde med. Vi gick upp och hon började kyssa mig. Vi låg på en säng. Hon drog av sig sina kläder och exakt då öppnades dörren men jag brydde mig inte.
-Nämen Amanda, det är inte första gången du håller på så här. Hörde jag en röst som jag kände igen säga.
Någon tog tag i min arm och höll mig i handen och gick mot dörren.
Jag hörde Amanda skrika att jag var hennes men då svarade tjejen att jag var Selenas och ingen annans.
Vi stannade till och jag hörde att hon sa något till Ry om att jag skulle sova hos henne för att hennes mamma jobbade natt på sjukhuset.
Vi gick ut och började gå. När vi kom fram tog hon av mig mina byxor och strumpor och bäddade ner mig i sängen. Jag somnade direkt.
Nästa dag vaknade jag ganska sent. Det var ljust i rummet och dörren stod på glänt.
Jag reste mig upp och hade jätte ont i huvudet så jag gick ut i badrummet och drack lite vatten och sköljde av ansiktet. Jag kom inte ihåg ett dugg efter igår men jag var säker på att jag var hos en tjej eftersom det låg smink där.
Jag gick ner för trappan och så någon ligga i soffan och sova. Jag gick fram och såg den vackraste personen jag nånsin sett (näst efter Jazzy) som sov. Det var....

2 LÅNGA :D
KOMMENTERA!

Kommentarer

Jaaag skriver:

Liv, NU FAAAN TAR DU OCH BÄNKAR DIG FRAMFÖR DATORN OCH SKRIVER ETT NYTT KAPITEL INNAN JAG HUNNIT DÖTT!? OKEEJ!? DEN HÄR NOVELLEN VAR AAAAWSOOOOOME! SÅ NU SKITER DU I ALLT ANNAT OCH SKRIIIIIVER! >:(

Datum: 2011-12-18 - Tid: 11:45:46 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback