Kapitel 10- Paparazzi

I förra kapitlet:
Jag gick ner och åt sedan frukost. Sen gick jag upp igen och satte mig vid datan. Jag gick in på Posh24 och kollade på lite skvaller.
När jag såg en bild så hoppade hjärtat upp i halsgropen på mig. Ohnej!



Ohnej! De hade fotat när Justin hade kysst mig.. Jag kände hur jag började kallsvettas och darra.
Mamma knackade på dörren och kom in.
-Jag åker n... men guman? Hur är det?
-Bara bra svarade jag hest och stängde av datorn.
-Ljug inte för mig unga fröken. Du stannar hemma idag.
Jag kände att ett lugn spred sig över mig. Yes.. nu slapp jag alla frågor.
När mamma hade gått gick jag och la mig. Jag vaknade av att jag hörde en duns nedifrån. Jag smög ner sakta och när jag kom ner möttes jag av en chok.Det stog massa män där nere.
-Vilka är ni?  Frågade jag.
De vände sig om och började fota mig. Det blixtrade i mina ögon och de fortsatte.
-Hur känns det att vara ihop med Justin? Vem är du?
-Jennifer?! Jennifer kolla hit!
Jag började knuffa ut de och när de väl var ute så försvann de en efter en. Jag darrade som aldrig förr och kollade på klockan. Den var halv 9. Fan! Jag glömde ringa och säga att jag inte kunde skjutsa de.
Jag gick upp och slog Mandy's nummer.
När hon svarade så berättade hon att hon redan visste och att det var lungt. Exakt när jag la på så ringde det igen.
Skärmen lyste upp "Justin" Va? Jag hade inte sparat hans nummer? Han kanske hade lagt in det själv.
Jag klickade på Svara..

Varför kysste jag henne?! Jag började köra mot Ryans hus. Jag såg att han satt med Mandy där inne. Hur fan kunde han hålla på så här?!
Jag fortsatte kör mot stranden. Jag drog på mig en keps och ett par solglasögon och gick ut. Det var öde på stranden.
Jag gick mot ett stånd och köpte en tidning. Jag tappade andan av rubrikerna.
"Justin biebers nya tjej? Justin otrogen mot Selena?"
Jag drog upp sidan och läste. De hade fotat när jag kysste henne.. FAN! Jag kände hur mobilen vibrerade. Jag drog upp den och svarade.
-Hallå? Sa jag.
-Hej Justin.. Det är Selena.
-Aha.. Hej.
-Hur kunde du vara otrogen mot mig?!
-Vi hade gjort slut! Jag var inte otrogen, det var du!
-Men varför kysste du mig då?
-Jag.. vet inte!
-Nehe Justin! Men nu är det slut! På riktigt!
Hon la på i örat på mig. Jag skulle framstå som en player... tänkte jag.
Jag tog fram Jennifers nummer som jag hade lagt in när hon låg och sov. Det gick fram några signaler innan hon svarade.
-Hallå?
-Hej Jen det är Justin.
-Justin... vi måste prata...


Långt kapitel! :D Kommentera!!




Kommentarer
Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback