Paus?

Jag får panik. Hela tiden jag tänker på bloggen och det är inget skämt. Jag får ren panik, mitt hjärta går upp i högvarv och jag får ångest. Varför vet jag inte, jag borde ju älska detta? Eller?... Nu har jag hållt på att skriva med bloggen i 2 år. 24 månader. 730 dagar. 
 
Utan Ema känns allt meningslöst. Liksom ni tycker inte om det jag skriver - statisitken har sjunkit med 200+ personer och är lika låg som den var i början av bloggen. Liksom... varför händer det ingenting? Att jag kämpar för något som bara går i back, det känns meningslöst. Jag har velat sluta blogga i ungefär ett år nu. Det är en lång tid. Men jag har inte kunnat göra det mot er.... Ema kom in i bilen och allt var perfekt. Statistiken var högre än någonsin. Men hon fick nog, och statistiken sjönk.
 
Jag pallar verkligen inte mer. När jag tänker på bloggen nu, vill jag typ dö. Inte för att jag är "glad", utan för att det bara är ÅNGEST på ångest på ångest. Jag mår ärligt dåligt. Speciellt när skolan går dåligt. Min sömn blir dålig. Allt. Jag mår inte bra av detta längre, och jag vet inte hur jag ska göra. Det finns tre alternativ.
1) Fortsätta, göra de få som vill läsa nöjda. Må dåligt.
2) Sluta skriva, må bra. Göra er besvikna.
3) Ta en paus och komma tillbaka till en blogg utan läsare överhuvudtaget.
 

Just nu känner jag mig hjälplös. 

Kommentarer

Anonym skriver:

2. Jag vill inte att du ska må dåligt bara för att göra oss glad. Du måste ta ditt liv före än andras. Du måste göra dig glad innan du ska göra andras. Blir ledsen att du har mått så dåligt under en sån lång tid 😔 jag tycker att du ska sluta om du inte tycker om att skriva mer. De klart jag inte vill att du ska sluta, din blogg är min favorit och du skriver otroligt bra, men jag vill inte att du ska må dåligt. Och om du tar en paus också då tänker jag aldrig lämna bloggen. Jag kommer 100% stanna kvar. Om du slutar också. Jag vill gå tillbaka och läsa era noveller ni skrivit under dessa år. ❤️

Datum: 2014-01-17 - Tid: 14:24:18 -


Isabelle skriver:

Ta alternativ 3. Även fast att du känner att det i te kommer bra någon kvar efter din paus så kommer det alltid vara ett få tal kvar! Jag kommer - fast att jag vet att du tagit en paus - gå in på bloggen varje dag för att swim nått nytt hänt! Du kanske tänker "men då gör jag er besvikna!" Tänk inte så!!!! Tänk istället på vilken underbar känsla som kommer fylla oss när du skriver att du är tillbaka! Tänk åt ett positivt håll för att leva ett glatt och härligt liv :) <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 14:25:06 -


Wilma skriver:

Det viktigaste enligt mig är att du mår bra! Du ska inte känna någon ångest över bloggen. Jag röstar för det tredje förslaget, jag kommer iaf vara här när du isåfall börjar igen. Men gör så som Du känner!

Datum: 2014-01-17 - Tid: 14:48:04 -


Anonym skriver:

Jag älskar din blogg men om du inte mår bra av det så borde du antigen sluta elr ta en paus.

Datum: 2014-01-17 - Tid: 14:50:51 -


Anonym skriver:

Tycker synd om dig du får så mycket skit.
Men jag lovar dig eller tror iallafall att dina läsare kommer att vara kvar fast än du tar paus men snälla sluta inte skriva måste ha din novell att läsa 😩

Datum: 2014-01-17 - Tid: 14:51:18 -


Anonym skriver:

Liv sötnos, du ska absolut inte känna dig tvingad av att blogga här, vi kommer såklart inte bli besvikna om skrivandet gör så att du mår dåligt! Jag tycker du ska ta en paus, ta det lungt, känn efter om du verkligen vill skriva noveller här och känn absolut ingen press över att komma tillbaka till bloggen. Känner du att du vill börja skriva på gör det, annars gör inte de. Jag tror inte NÅGON här vill att du ska må dåligt när du skriver och tvinga dig skriva. Inte jag iallafall. Om du vill skriva så gör det, annars inte.
Tar du en paus och Kommer tillbaka så finns jag här för att läsa dina noveller när du är tbx.
Du är fantastisk på att skriva!!

Datum: 2014-01-17 - Tid: 14:52:37 -


Du är bäst. skriver:

för att vara ärlig handlar inte allt om att få läsare,du började ju med bloggen för du tyckte om att skriva,nu känns det som om du bara bryr dig om hur många läsare du har.Och ja du kämpar men om läsarna inte tycker om det du gör får du väl göra en ny story.Jag slutade läsa för ett halvår sen (?) för jag började tröttna,jag började sluta läsa alla justin noveller för alla hade samma story, att Justin skulle vara badboy,du vet att folk tröttnar liksom på det. men jag tycker att du är hur begåvad som helst. puss.

Svar: Det är klart att jag bryr mig om antalet läsare och kommentarer! Skulle du skaffa en blogg skulle du ljuga så att du själv tror på det om du sa "Jag bryr mig inte om antalet läsare", för det gör man verkligen efter ett par år. Jag kan lika gärna skriva på Word, men det gör jag inte. Nu skriver jag bara för läsare och då är det självklart att jag bryr mig.
MyyBieberStoory

Datum: 2014-01-17 - Tid: 15:07:48 -


Anonym skriver:

Om du känner så så tycker jag verkligen INTE att du ska fortsätta.
Även fast jag älskar denna bloggen, och det var den första Justin novellbloggen jag började läsa ( så den är lite speciell för mig också hahah. )

Men, som sagt du ska ju blogga för att du tycker att det är roligt, och inte för att vi läsare sätter krav på dig.
Om du känner ångest osv av bloggen så kommer det ju inte bli något bra av det sen ändå?
Bara massa kapitel som du inte ens ville skriva och massa besvikna läsare för att det var ett lite sämre kapitel eller whatever. U know what I mean liksom..

Men det är helt och hållet ditt val om du fortsätter eller inte. Kommer ju såklart sakna bloggen om du slutar, men allt bra kan inte vara förevigt som sagt.

Hoppas ändå att du kan gå och bli författare någon dag eller nåt, för du har verkligen talang tjejeen.

Jaa, om det var någon som orkade läsa hela denna kommentaren, ha en bra dag typ. Ahahahah ^^

Datum: 2014-01-17 - Tid: 15:16:55 -


Ellen<3 skriver:

Hurru, ta det bara lugnt! Ta en paus, jag vet iaf att jag alltid stannar kvar, jag är nog inne tre-fyra gånger per dag här, om du mår dåligt så ska du ju inte fortsätta heller!!! Hellre att du tar en paus så att du mår bra, och kanske lite färre läsare sen, men huvudsaken är att DU mår bra! Det finns många bloggar, typ ingen är lika bra som din dock, men en dag känner du kanske för att skriva, och då gör du det! Skriva o blogga ska vara nåt man för för att det är kul, inte för att man känner sig tvingad. Jag är på din sida vad du än gör, glöm inte det! <3
Xoxo

Datum: 2014-01-17 - Tid: 15:21:10 -


Anonym skriver:

Vill bara säga att oavsett vad du bestämmer dig för att göra kommer jag kolla in här ibland för du skriver så otroligt bra! Man kan verkligen leva sig in i det du skriver och "få bilder" av hur de e tänkt att se ut! Varje gång jag går in på bloggen och får se att det ligger uppe ett nytt kapitel blir jag jätte glad! Det känns som om man försvinner ett litet tag.
Men son sagt, du har verkligen en stooor talang!

Datum: 2014-01-17 - Tid: 15:28:11 -


Anonym skriver:

Du ska int behöva känna ånges av att det försvinner läsare för dom som är kvar tycker om vad du skriver o visst man kanske inte kommenterar massor men jag slår vad om att de trogna läsarna kommer vara kvar om du tar en paus. Jag vill inte att du ska sluta skriva för du är allt för begåvad så jag hoppas baea att du tar en paus! :* :) jag tycker inte att du ska fortsätta om det får dig att må dåligt o jag vill inte att du ska sluta så ra en välbehövand paus! :) lycka till! :) :* :3 <3<3<3<3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 15:41:07 -


Rebecca skriver:

Om jg bara skulle tänka på oss läsare skulle jag säga 1 men om du vill ta en paus så gör det!:)

Datum: 2014-01-17 - Tid: 15:47:14 -


Maria :* skriver:

Jag tycker jag att du är AS GRYM! jag älskar dina noveller, de är bara för bäst! Jag skulle ha sagt att du ska fortsätta uppdatera för jag vill verkligen läsa den här novellen. MEN jag ska inte vara självisk, så jag tycker du borde sluta, du sa ju att du mår bättre då? Eller hur?
Gör vad du tycker är BÄST för DIG och vad DU vill göra.Bry dig inte vad de andra tycker, gör vad du vill. Din hälsa är viktigare är bloggen sötis! <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 15:51:56 -


Emelie skriver:

asså du är riktigt bra så även om du tar en paus så kommer du ha läsare kvar jag e säker på det och nu har du ju lixom skrivit också att du ska ta en paus och inte bara sluta utan att berätta sen komma tillbaka.
jag kommer stanna i alla fall :)

Datum: 2014-01-17 - Tid: 15:59:00 - URL: http://storiesaboutjustinb.blogg.se


Nilsson skriver:

Jag tycker att du ska göra vad DU vill! När jag började läsa här för ungefär, kanske 2.5 år sen blev jag såld..Ärligt jag blev besatt av att läsa, och jag ville inte göra något annat. MEN ifall du bestämmer dig för att ta en paus kommer iallafall jag vara kvar här, ifall du bestämmer dig för att börja skiva igen. Jag vet inte hur det är att ha en sådan här press på sig för att göra andra glada så jag ska inte sitta här och skiva att du inte ska bry dig för jag har ingen aning om hur det är. Men jag tycker att du ska följa ditt hjärta.

Hoppas du mår bättre snart! Puss

Datum: 2014-01-17 - Tid: 16:00:34 -


M skriver:

Men Gud nej. Nej nej nej nej. Jag kommer låta jävligt självisk och det kan jag stå för just nu, för du skulle bara veta hur fucking ledsen jag blev över detta, på riktigt. Jag har klickat in hit minst 3 gånger varje dag bara för att se ifall du har publicerat nytt. Okej jag kan dock ta detta om du mår dåligt över det, för det kommer ju knappast leda till något bättre? Varför ska du behöva må dåligt över en grej som detta. Men det jag ville komma fram till var iallafall att du verkligen inte ska känna dig tvungen till att fortsätta, liksom pallar du helt enkelt inte ta en paus, svårare än så är det inte. Och dem som nu skulle ens våga och skriva massa äckliga kommentarer kan bara hålla käften helt seriöst. Så gör vad du tycker känns bäst. Om du inte orkar med detta överhuvudtaget är det såklart smartast att avsluta. Men det är ju alltid alltid alltid smartast att bara ta en paus först och se om du bara är inne i en sån där period där allting går sämre eller om du helt enkelt bara har tröttnat. Som sagt är det iallafall du som står där i slutändan så lyssna inte på någon, kram.

Datum: 2014-01-17 - Tid: 16:05:22 -


Lmssy skriver:

Jag förstår dig så väl, 2 år är en lång tid. Jag tycker att de är en av de bästa novellerna jag läst. När jag först läste handligen blev jag inte så tagen så jag brydde mig inte om att läsa, men ändå kollade jag in på bloggen när du lade upp kapitel 3 också läste jag de.. Och BAM! Jag blev fast. Jag tycker de är så synd att du inte mår bra av detta, eller hur jag ska uttrycka mig. Lol.

Såklart du inte bara skriver för kommentarer och så, men liksom de är ju kul när man får mycket kommentarer och när statistiken ökar eftersom då vet man att folk gillar de man skriver.

2 år är en lång tid, men jag tycker verkligen inte att du ska fortsätta skriva om du mår dåligt! Jag tycker att du ska ta en paus och sedan komma tillbaka när du är redo. Även fast du kanske inte har läsare precis då, så lovar jag att dem kommer tillbaka! Hoppas de löser sig! Love u!

Datum: 2014-01-17 - Tid: 16:32:05 - URL: http://lmssy.blogg.se


du e verkligen gryyym skriver:

jag har läste din förra novell och novellen innan, och novellen innan den och jag tycker dina noveller är grymma!! flesta säger att det börjar tröttna på badboy justin men det e liksom dom jag vill läsa. men jag vill ju inte att du fortsätter om du mår dåligt och egentligen inte vill skriva mer!!

Datum: 2014-01-17 - Tid: 16:39:42 -


Hanna skriver:

Jag vet hur du känner dig och kan relatera. Gör precis det du mår bäst av. Du är inte skyldig oss att fortsätta skriva. Det är snarare vi som är skyldig dig att låta dig må bra med tanke på alla stunder du med dina ord fått oss att må bra. Jag hoppas ju självklart att du vill fortsätta, men bara om du mår bra av det. Och om du vill lägga av...so be it! Då får vi vara glada och tacksamma för det fantastiska vi fått.

Love :)

Datum: 2014-01-17 - Tid: 16:56:39 -


Nickie skriver:

Jag tycker verkligen att din blogg är kanonbra! Men om du nu inte trivs ALLS med att ha den här bloggen eller att skriva på den så ska du inte känna dig tvingad till det, om dina läsare blir besvikna så låt de blir så, de viktigaste är att du mår bra! Så tänk på dig själv och tänk på vad som är bäst för dig, styrke kramar till dig! <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 16:56:41 -


Hanna skriver:

Nej snälllllaaaaa sluta inte, nästan alla bra novell bloggare om Justin har slutat. Jag vet inte vad jag skulle göra med mig själv om du också slutade. Ryser bara av tanken. Snälla! Jag förstår dig, även fast jag inte har nån blogg. Det är väl klart att du bryr dig om läsare annars skulle du ju inte publicera dem på en blogg. Men snälla kan du inte fortsätta. Du behöver inte ha världens bästa uppdatering. Om man verklig tycker om din novell så kan man vänta nästan hur länge som helst på ett kapitel. Du behöver inte priotera (<--vet inte hur det stavas) bloggen först. Jag tycker att det är okej om du vill lägga upp ett kapitel varje vecka eller nått. Jag blir så ledsen eftersom du precis börjat på en ny novell, och jag är verkligen fäst vid den. Snälla? <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 16:57:58 -


Till bästa liv skriver:

Alltså jag vill ju att du mår bra och så men jag älskar verkligen att läsa dina noveller så jag tycker att du ska ta en paus, så länge du vill, och sen komma tillbaka (även utan så många läsare) för att du kan verkligen skriva!! Då menar jag att du är grym, awesome, och borde fortsätta men om du inte vill kan jag ju egentligen inte be dig om något mer. Men jag ville bara säga att du är bäst och jag älskar att läsa dina noveller!!❤❤

Datum: 2014-01-17 - Tid: 17:03:52 -


Louise skriver:

Jag tycker du ska ta en paus/sluta, du ska skriva för det är roligt och inte känna dig tvingad. Jag älskar hur du skriver och allt MEN oavsett om din novell är hur bra som helst och så, så måste du tänka på dig själv, få inte ångest av internet!! Det riktiga livet är 100 % viktigare! Skriv ibland om du tycker ngt är kul, lägg ut det på bloggen.. De äkta läsarna kommer kolla in ibland. ♥ :)

Datum: 2014-01-17 - Tid: 18:07:19 -


Jenny skriver:

Om du behöver ta en paus eller rentav sluta skriva för att kunna må bra så gör det. Det är ditt liv, vilket är betydligt viktigare än en blogg, även om jag tycker det är tråkigt om du slutar. För din blogg är så bra och jag bara älskar den nya novellen, men det är upp till dig vad du vill göra!

Datum: 2014-01-17 - Tid: 18:07:39 -


Dani skriver:

omg :(

Jag vet knappt vad jag ska säga, förutom att jag vet hur du känner. Det är ungefär såhär för mig med, skolan är stressig, för varje kommentar man läser där det står "när kommer nästa kapitel?" eller "varför uppdaterar du aldrig? vi har väntat i 2 veckor nu", blir man stressad och känner sig tvingad att skriva något för att få läsarna glada.
Jag tycker det är fucked up att folk har slutat läsa din grymma blogg för din kompis slutade. Det har alltid varit DIN BLOGG, och du skriver helt AMAZING. Jag läser aldrig på svenska, förutom din blogg, för jag älskar hur du skriver och din nya novell..

Men om det är så illa att du mår dåligt, tycker jag definitivt att du ska ta en paus, för ditt eget bästa. Inte sluta helt, för du kanske ångrar dig efter en vila från allt? :) Men om du mår illa av att skriva tycker jag att du ska ta en paus. Kanske skriva lite för dig själv (något HELT annat), för att få ny inspiration, eller helt enkelt försöka hitta glöden/passionen för att skriva :)

Man vill att läsarna ska GILLA det man skriver, men det måste också betyda att du GILLAR det ännu mer. Snälla sluta inte skriva babe, du är helt otrolig redan nu, och du går inte ens i gymnasiet.

Vad du än väljer kommer jag stanna här och forstätta läsa det du skriver för jag står vid det jag sa; DU ÄR OTROLIGT DUKTIG! <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 18:20:30 - URL: http://jssmn.blogg.se


Oline skriver:

Du ska ju bestämma vad du tycker, om du vill sluta så slutar du eller så kan du ju ta en paus och börja på en ny. Men vad jag tycker du då ska göra är att ta en paus och se om du bill komma tillbaka till bloggen och blogga igen. Men det är ju ditt val. Och jag tycker verkligen att den här Novellen verkar jätte spännande, även om jag nu tyckte att den förra novellen var jätte bra så tror jag att den här också kommer bli det om du nu fortsätter skriva. Men du ska ju i alla fall inte få ångest över bloggen. Du kan ju antingen skriva när du har tid och har lust :)

Datum: 2014-01-17 - Tid: 18:21:35 -


M.M skriver:

Du ska absolut inte känna så, jag tycker att du borde ta en paus lite och sen efter ett tag komma tillbaka och se hur det känns, för du kan ju se om du kanske mår bättre på det viset, sen kan du se med Ema om hon kanske vill komma tillbaka hon också men lite smått bara?
Men jag kommer alltid att stanna på denna bloggen, jag älskar hur ni båda skriver och borde inte sluta med det.

Ni är skit duktiga på det ni gör och så många känslor jag har haft på en och samma gång när jag läser/läste dina/era kapitel att det var sjukt!<3
Jag kommer stanna vad du än gör, älskar dig <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 18:26:44 -


Ariana skriver:

Savar: 3
Och vem har sakt att du inte har några läsare kvar? Elr det beror på när du kommer "till backa " 😑
Men när du tycker att du har haft ledigt så det räcker och vill komma tillbaka så är det bara att göra länkbyten?

Datum: 2014-01-17 - Tid: 18:47:16 -


Tilde skriver:

Du skriver så sjukt bra och det här är en av det bästa novell bloggarna jag har läst! Jag tycker du ska ta en paus. Du kanske får tillbaka skrivlusten sen? och om du inte får det så är det bara att sluta, för må dåligt och ha ångest ska du inte ha! För det är du inte värd!!! Kram <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 18:57:48 -


Mybiebslovestorys skriver:

Åh så synd! Men om det är så som du beskriver det så tycker jag att du ska ta en paous och sedan komma tillbaka och säga om du ska sluta eller inte men JAG tror att du fick 200 läsare mindre pågrund av att du och Ema skrev en novelle då Justin var Good och inte bad så då tror jag att det var många som var inne i såna noveller men sen när du började skriva en bad boy novell då kanske inte alla som läste här på bloggen var inne i såna noveller, själv älskar jag den här novellen <3 Tycker det är så synd att Du känner så här men iaf Pousa bloggen ett tag och sedan kan du Berätta om du vill fortsätta eller inte älskar din novell :)

Datum: 2014-01-17 - Tid: 19:40:43 - URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se


malouellinor skriver:

Jag personligen tycker och har alltid tyckt att det du skriver är ren perfektion, varje kapitel verkligen beror en. Men i detta tillfälle måste du tänka på dig själv, göra det som får dig själv att mår bra. Visst, folk skulle bli besvikna om du slutade skriva men jag tror att de bryr sig mer om att du mår bra. Själv hoppas jag verkligen inte att du slutar då jag älskar dina noveller men som sagt, gör det som får dig att må bra!!

Datum: 2014-01-17 - Tid: 19:47:03 -


Ali hajizadeh skriver:

riktigt bra blogg,kommer fortsätta läsa den!:)

Datum: 2014-01-17 - Tid: 20:01:41 - URL: http://www.hajizadeh.blogg.se


Emmy skriver:

Hejsan! Jag har läst alla dina novell och jag tycker dem är alla bra. Men om man inte mår bra i sig själv och bara vill göra andra glada så är det inte bra. Jag bryr mig om din hälsa att du ska må bra, du ska inte känna någon ångest när du tänker på din blogg. Ta en paus först och se hur du känner. du startade ju den här för att du gillar att skriva. Det kanske kommer tillbaka att du mår bättre och inte känner någon ångest. Så jag tycker inte du ska lägga av helt du behöver nog bara en paus. Men om det inte blir bättre så är det nog bäst om du lägger av. Puss och kram till dig. Du är bäst!

Datum: 2014-01-17 - Tid: 20:03:42 - URL: http://justindrewnovell.blogg.se


Matilda skriver:

Älskar din blogg tycker att de e lika kul när ett nytt kapitel kommer ut och kollar din blogg minst en gång varje dag och då menar jag minst, Jag tycker att du ska ta en liten paus och komma tillbaka senare och när du kommer tillbaka så ska du skriva klart novellen och skriva för att du älskar de. sen om du vill kan du sluta om du fortfarende vill men jag hade blivit väldigt ledsen för jag älskar de du skriver men du gör de som du vill de som känns bäst <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 20:13:05 -


Hilda skriver:

Jag tycker verkligen inte att du ska må dåligt bara för att vi ska få läsa en historia. (En sjukt bra historia dock.) :) men jag vet hur jobbigt det kan vara med ångest o skit så skriv inte för oss skriv för dig själv om det gör dig lycklig. Även om du tar en paus kommer jag gå in på bloggen typ varje dag o läsa om de föregående historierna.
Gör som du vill men du är bäst!! Glöm inte det :)

Datum: 2014-01-17 - Tid: 20:14:03 -


Matilda skriver:

Älskar din blogg tycker att de e lika kul när ett nytt kapitel kommer ut och kollar din blogg minst en gång varje dag och då menar jag minst, Jag tycker att du ska ta en liten paus och komma tillbaka senare och när du kommer tillbaka så ska du skriva klart novellen och skriva för att du älskar de. sen om du vill kan du sluta om du fortfarende vill men jag hade blivit väldigt ledsen för jag älskar de du skriver men du gör de som du vill de som känns bäst <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 20:33:19 -


Anonym skriver:

Du är sjukt grym på att skriva. Det kanske är egoistiskt att säga att jag vill att du ska avsluta den här novellen iaf, men jag vill verkligen veta vad som ska hända. Men jag känner mig taskig eftersom du mår dåligt av det! Jag tycker du ska göra vad som känna bäst för dig, och jag förstår dig med att du vill satsa på skolan, jag själv är oxå sån och det tar mycket på krafterna att behöva plugga nästan varje dag! Du är grym på att skriva men om du inte längre vill ska du inte tänka på oss, tänk på vad du själv vill! Puss

Datum: 2014-01-17 - Tid: 21:08:25 -


Fanny skriver:

Det är svåra val. Om du tar en paus så kommer du kanske tappa en del läsare. Jag vill att du ska fortsätta men jag vill inte att du ska behöva må dåligt. Det skulle vara synd om du stängde ner bloggen för att jag vill gärna vad som kommer att hända i framtiden på din nuvarande novell och så gillar jag dina andra noveller. Som jag sa tidigare så är det ett svårt val. Du kanske kan ta hjälp av någon läsare eller nåt som kan skriva undre tiden du tar en paus. Hoppas att du kommer börja må bra snart. Kram

Datum: 2014-01-17 - Tid: 21:09:47 -


Fanny skriver:

Det är svåra val. Om du tar en paus så kommer du kanske tappa en del läsare. Jag vill att du ska fortsätta men jag vill inte att du ska behöva må dåligt. Det skulle vara synd om du stängde ner bloggen för att jag vill gärna vad som kommer att hända i framtiden på din nuvarande novell och så gillar jag dina andra noveller. Som jag sa tidigare så är det ett svårt val. Du kanske kan ta hjälp av någon läsare eller nåt som kan skriva undre tiden du tar en paus. Hoppas att du kommer börja må bra snart. Kram

Datum: 2014-01-17 - Tid: 21:09:49 -


Alex skriver:

Eller så skulle du kunna skaffa ngn som tar över bloggen medans du går på blogg paus? :)<3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 22:10:35 -


Anonym skriver:

4) bestäm en dag i veckan o sätt dig Ner o skriv ett kapitel som du lägger. Upp dagen efter?

Svar: Grejen är att det inte är roligt att skriva längre.
MyyBieberStoory

Datum: 2014-01-17 - Tid: 22:17:18 -


snälla jag älskar dina noveller skriver:

snälla du får inte sluta!! eller ta paus snälla jag kommer gråta jag lovar :( jag vet det är jobbigt att man kanske inte får så många kommentarer eller läsare och man kömpar ändå för att få många :) men snälla din novell en av mina bästa noveller jag har läst och kommer alltid att läsa !! och jag tackar dig så mycket att du delar med dig dina tankar med oss och att du sitter och skriver ändå om du har prov, läxor eller om du är trött det är jag tacksam över jätte mycket jag respekterar dig jätte mycket :) men din novell gör mig glad jag blir glad när jag läser den jag vill aldrig att det ska ta slut för den är så bra så att man läser kapitlet flera gånger !! men ialla fall jag tycker att du ska försätta skriva<3 du behöver inte lägga upp en kapitel om du har prov eller trött och så NEJ!! ta det lungt och när du känner att du kan skriva eller om du är redo att skriva en kapitel så kan du göra det , men ialla fall jag tänkte bara skriva hur mycket dina kapitel betyder för mig och att jag kommer alltid läsa sina kapitel och noveller :)
love you <3 kram xx

Datum: 2014-01-17 - Tid: 22:58:50 -


Anonym skriver:

Om du mår dåligt och inte klarar av mer så...borde du sluta skriva. Många kommer sakna dina noveller, det är bara lite synd att du startat på en ny novell och det kanske inte blir ett slut för den. Men jag tycker helt seriöst att du ska sluta skriva om de är för mycket för ärligt talat så är de viktigare att du mår bra och inte skriver än att må piss, låt folk bli besvikna. DU MÅSTE MÅ BRA.
Men somsagt, du kommer vara saknad. Ha det bra nu vännen <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 23:01:31 -


Lisa skriver:

Om du känner att du inte vill, orkar, har någon lust eller inte har någon kreativitet och känner för att antingen sluta eller ta en paus så ta i alla fall inte bort bloggen för man kan ju också vilja läsa om alla berättelser. Det här är nog en av de bästa bloggarna jag har läst asså, guuuud. Men som sagt tycker jag att om DU vill så får du sluta eller pausa, det är ju såklart synd och så men om du inte kommer på något så tycker jag att du ska ta en paus i några veckor eller månader och sen börja skriva när du känner för det. För det är ju inge kul att läsa om du inte tycker att det är kul att skriva längre❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Xoxo Lisa

Ps. Det är världens bästa blogg <3

Datum: 2014-01-17 - Tid: 23:13:45 -


Emilia skriver:

Du ska ju inte må dåligt !! Men kan du inte hitta någon som kan hjälpa dig blogga?? Så att det inte blir så mycket flr dig😊 älskar verkligen novellen just nu❤️ Skulle varit tråkigt om det slutade men som sagt du aka inte må dåligt😔

Datum: 2014-01-17 - Tid: 23:57:50 -


Anonym skriver:

Jag tycker du ska göra vad som känns bäst! Om du inte hinner med att uppdatera bloggen så ofta så gör det när du har tid och orkar. Jag vet inte vilken klass du går i, 9:an? Det är väll ändå ganska mycket att göra i skolan oavsett och det tror jag de flesta förstår att skolan och ditt privata liv kommer först, även fast det inte verkar som att folk tycker och visar det och istället säger att du ska skriva mer hela tiden. Men du ska göra det här för att du tycker det är kul, och den här novellen är ju minst lika bra som den du skrev med Ema. Jag tycker handlingen är bra och skulle lätt kunna nöja mig med en sämre uppdatering (om du väljer att fortsätta) eftersom att den är så bra. Eller om du väljer att ta en paus så kommer det säkert ordna sig senare när du vill börja igen. So keep going girl! Jag tror du fixar det här galant hur du än gör! ;)

Svar: Går i 8:an, och tack :)
MyyBieberStoory

Datum: 2014-01-18 - Tid: 00:49:58 - URL: http://tofacethepast.devote.se


Emma skriver:

Jag älskar din blogg och det är jag helt säker på att många andra också gör. Jag vill så klart säga att du borde fortsätta att skriva då din pågående novell är skitbra hittills men känner du bara ångest som du säger så kanske du borde ta en paus. Jag kommer iaf att fortsätta titta in då och då för att se om du har skrivit något om du bestämmer dig för att ta en paus och kanske börja om igen någon gång!<3

Datum: 2014-01-18 - Tid: 01:20:23 -


Esanna skriver:

Om du bara känner ångest är de vell självklart att du ska ta en paus?!?! Fokusera på de som är viktigt o ger inspiration till att vara glad o leva livet. Fokusera mer på skolan o vänner, vi kommer sakna dig, säg ett datum du tror att du är tillbaka så kommer jag oxå tillbaka. Ta paus i ungefär 2-3månader o tänk efter ordentligt o prioritera de som är viktigt. Att blogga ska vara kul. Men säg ett datum till exempel 18 mars. Elr 18 April. Så lovar jag att jag kommer titta in de datumet o läsa allt du skriver för att du är så jävla grym. ♥♥ Vill bara att du ska må bra, annars kommer de ingen inspiration. Och dessutom förtjånar du inte att känna ångest gmn. Absolut inte. Kram på dig. Jag väntar här tills du börjar igen. Glöm aldrig de!♥♥♥

Datum: 2014-01-18 - Tid: 01:21:42 - URL: http://lize.devote.se


Hanna skriver:

Ett så vill jag bara säga att vi visst tycker om vad du skriver. Iallafall jag. Jag gillar din story jag gillar... Ja egentligen allt som har med denna bloggen att göra. Jag kanske kommenterar lite lite men jag verkligen älskar varenda kapitel du lägger ut. Om du fortsätter skriva lovar jag att förbättra mig med kommentarerna för jag har nog inte kommenterat sedan LMLYD. Ska kommentera så fort jag gillar något, har någon synpunkt eller fråga.

Jag har också känt så där någongång att jag fick ångest över nått och det mesta gick uselt. Jag sov men oroligt, åt dåligt och överarbetade allt i skolan och tränade tills jag stupade för att om jag aldrig vilade så skulle inte ångesten komma. Men gissa vad den gjorde det en då.

Jag vet absolut inte vad du ska göra men jag har respekt för vilket av alternativen du än väljer men det vore trist om du slutade. En paus skulle vara bättre tycker jag för jag skulle stanna och säkert några till och så får vi tillsammans jobba upp statistiken igen. Aja du gör som du vill men kom ihåg att inte jobba ihjäl dig det är inte värt det.

Puss o kram

Datum: 2014-01-18 - Tid: 07:41:57 -


Camilla skriver:

Bestäm du, det är ditt beslut vi kan inte bestäma vad som är bäst för dig. Såklart du inte ska må dåligt. Ens glädje är dubbel glädje, så gör hur du vill, det är din blogg.

Datum: 2014-01-18 - Tid: 08:16:08 -


fanny skriver:

Jag tycker att du ska skriva för att du tycker att det är kul. Du ska inte behöva känna sådan press med att få upp ett kapitel. Jag tycker din nya novell är jättebra! Så innan du bestämmer dig för att sluta, tänk på oss som älskar din novell och inte på dem negativa. Skriv för att du älskar det, det behöver inte komma upp ett kapitel så ofta men när du har skrivit ett kapitel och är nöjd med det så kan du lägga upp det på bloggen för jag skulle gärna vilja veta hur den här novellen slutar.

Datum: 2014-01-18 - Tid: 08:51:20 -


Linda skriver:

Jag vet inte om detta gör dig glad att höra, men detta är REDAN min favoritnovell och har varit det sedan andra kapitlet! Den kanske till och med är min favoritnovell genom TIDERNA och det är tack vare DIG! Jag skulle bli tillfälligt krossad om du slutade eftersom alla bloggare som skrev de noveller jag gillade mest har slutat. Men vilken person skulle jag vara (och läsare) om jag krävde att du skulle göra något som får dig att må dåligt?!
Men jag ber dig att tänka över beslutet, vilket det än blir.
Kram och må bättre

Datum: 2014-01-18 - Tid: 08:55:34 - URL: http://Thesecretbehindme.blogg.se


Tina skriver:

Liv, jag kommer aldrig lämna dig. Oavsett vad, din skirvformåga är fantastisk och det är verkligen värt att vänta på. Jag kommer vänta tills du kommer tillbaka och fortsätta läsa utan tvekan. <3

Datum: 2014-01-18 - Tid: 09:46:33 -


Karin skriver:

Tänk på dig själv i första hand. Tänk på dig och din hälsa! Mår du inte bra av att skriva och känner att du inte vill skriva längre, skriv inte då! Du ska inte behöva skriva för att VI vill det, du ska skriva för att DU vill det - så som jag antar att det var när du startade denna bloggen! Jag skulle tycka att det var tråkigt om du slutade för du är jätte begåvad och skriver jättebra, men sluta tänk på oss för en stund och tänk på dig själv istället - vad vill du göra? Om du nu skulle sluta skriva helt ber jag dig snälla att inte ta bort bloggen helt och hållet, jag skulle vilja kunna gå in här och läsa om novellerna som du och ema skrivit!
Men ta din tid, tänk efter noga på vad du verkligen vill göra och gör vad som känns bäst! Kram!

Datum: 2014-01-18 - Tid: 09:46:55 -


Tilda Flowerforest skriver:

Jag tycker du ska ta en paus tills du mår bättre. En blogg är till för att kunna skriva och ha Kul inte känna sig tvingad! Jag kommer fortsätta kolla in så oroa dig inte xD

Datum: 2014-01-18 - Tid: 10:50:32 -


Julia skriver:

3

Datum: 2014-01-18 - Tid: 11:55:35 -


Mickis skriver:

Du är inte samma person som för ca 1 år sen. Tiden då ditt skrivande bara betydde något och du blev inte sur på oss läsare för att vi var "få" eller för att ALLA inte kommenterar. Så lägg ner med bloggen om du nu vill det, men jag älskar att läsa dina noveller.

Svar: Ursäkta om jag kommer låta dryg nu - men vad förväntar du dig? Att jag ska vara samma 13 åriga tönt som inte kan skriva? Så klart jag förändras. Och om du skulle ha en blogg som en gång hade haft 500+ läsare & många kommentarer, men sen sticker alla bara så skulle du också reagera. Jag kanske inte krävde kommentarer förr lika mycket som nu, nej men förr hade jag knappt över hundra läsare. När statistiken ökar så ökar pressen och jag vill att mitt arbete ska visas vara uppskattat. :)
MyyBieberStoory

Datum: 2014-01-18 - Tid: 12:04:32 - URL: http://teamswagrid.tumblr.com


Karolina skriver:

Jag tycker du ska göra precis som du vill, välj det du mår bäst av! Jag tycker du skriver jättejättebra, men om du känner för att sluta så är det helt upp till dig! Jag skulle bli ganska ledsen om den andra av mina två favoritbloggare slutar(den andra var www.bieb.blogg.se) men det är ditt beslut, och du ska försöka tänka bort allt annat!

Datum: 2014-01-18 - Tid: 14:02:47 -


Jossan skriver:

Jag förstår på ett sätt vad du menar, jag skriver själv och så fort jag tänker på min berättelse tänker jag "nej, jag måste uppdatera nu" eller "dags att skriva *suck*". Man bygger upp någon form av ångest som gör att man inte vill skriva längre.
Jag har inte lika många läsare som jag hade förut och på ett sätt tycker jag det är skönt för då är det inte lika många jag gör besvikna, men ändå vill man ju skriva mer om det är fler som läser.

Det viktigaste i det här fallet är DU, om du inte mår bra kommer det inte hålla och att blogga är något som ska gynna alla, inte bara oss läsare. Därför tycker jag en blandning mellan 2 och 3. Ta en paus och om du älskar live utan bloggen, sluta skriv och kom inte tillbaka. Du ska inte må dåligt bara för att göra oss glada.
Du är verkligen en grym person, du är sjukt duktig på att skriva och jag avundas din talang, men hur grym man än är orkar man inte med allt. Det är självklart att du ska sluta skriva om du inte mår bra :)

Datum: 2014-01-18 - Tid: 15:03:36 -


Alexandra skriver:

Jag vill verkligen inte att du ska sluta! För att denna novellen är jätte bra och såklart manlig ju besviken ifall du bara slutar sådär.. Men bara strunta om hur många läsare du hartset är ku ingen tävling om hur många lärare man har.
Novellen som du skriver nu lör super bra SLUTA inte

Datum: 2014-01-18 - Tid: 15:55:46 -


Johanna ♥ skriver:

Tycker du ska göra de som känns bäst för dig själv! Skit i oss som läser och tänk på dig själv istället för ja tror inte ja är den enda som vill att du ska må dåligt över detta! Vill bara att du ska veta att du är Jättebra på att skriva! ♥

Datum: 2014-01-18 - Tid: 16:25:50 -


Sara skriver:

Alternativ 3. Du ska absolut inte göra något som får dig att må dåligt, och om du bara tar en paus finns bloggen kvar att komma tillbaka till då du känner dig redo för det och fått tillbaka skrivglädjen. Om man följer bloggen på bloglovin' ser man när du lagt ut ett kapitel igen, så tipsa dina läsare om det, för då borde de finnas kvar sen, även om det inte syns i bloggstatistiken före du faktiskt publicerat något. :)

Datum: 2014-01-18 - Tid: 17:45:18 -


Amanda skriver:

Hej! Du är jätteduktig, ta en paus och kom tillbaka om ett tag. Vi väntar 😊

Datum: 2014-01-18 - Tid: 20:06:43 -


Ida skriver:

Jag älskar din novell men om du inte mår bra så ska du tänka på dig själv inte på oss. Vi klarar oss men du kommer inte orka. Din hälsa är viktigare än någons åsikt om dig. Ta en paus eller lägg ner helt men tänk på dig själv och vad du orkar inte vad vi tycker.

Datum: 2014-01-18 - Tid: 20:15:41 -


Anonym skriver:

Jag vet inte vad jag tycker faktiskt 1 kanske

Datum: 2014-01-18 - Tid: 20:21:14 -


SannaCatleya skriver:

Tycker att du ska göra det som känns bäst för dig. Självklart blir man lite ledsen om du väljer att sluta skriva, men jag tycker ändå att du ska ha kvar bloggen om det är ditt val. Gör det som passar dig just nu och om det är så att du vill börja skriva igen om några månader eller något år gör det. För jag själv vet hur det känns när man inte känner sig uppskattad för det man gör <3 Dessutom kan jag hålla med om att det där med badboy Justin har blivit lite uttjatat det senast. Men det är din story och ingen har rätt att ändra på hur du vill ha den <3 Med kärlek och värme Sanna <3

Datum: 2014-01-18 - Tid: 21:18:19 -


Jessica skriver:

Jag älskar din novell! Men jag förstår dig, skrev en novell om one direction för några år sen. Jag kunde inte skriva när jag kände mig pressad. Så jag tycker att du ska ta en paus! Testa i någon månad först, lägg din tid på skolarbete och ännu viktigare, på dig själv! Tänd några doft ljus, kolla på en bra serie, fixa dina naglar och drick något gott varje söndag kväll!
Håll oss uppdaterade då och då om hur du mår och vad du har lyckats med så att du inte förlorar kontakten med läsarna :)

Lycka till! :)

Datum: 2014-01-18 - Tid: 21:21:24 -


Lisa skriver:

Ta en paus om du känner för det. Vi blir inte sura, jag förstår dig <3

Datum: 2014-01-18 - Tid: 23:41:55 -


Emma skriver:

Alltså.. Jag kom in i bilden när Ema började skriva här, då jag läste hennes innan så jag vet inte hur du var eller skrev innan, jag vet bara att du är begåvad, med eller utan Ema. Ni båda är superduktiga, verkligen, med eller utan varandra. Eftersom jag bara läst början av en novell du skrivit själv (Ashtrays And Heartbreaks) kan jag endast utgå från den, och jag älskar den. Jag älskar allt, hela konceptet och hur du skriver! Du har nu tre val, och jag tror och hoppas på att vilket det än blir så kommer vi läsare att stötta dig ändå. Där kanske kommer vara någon som inte är nöjd med ditt val, men vad gör det? Det är ditt liv och det är du som gör valen, jag koppas bara att du väljer det som känns rätt för dig. Glöm aldrig att tänka på dig själv i första hand. :)

Datum: 2014-01-19 - Tid: 00:01:38 -


Anonym skriver:

En ideé är ju att föröka hitta någon ersättare till Ema, någon du kan sammarbeta med. Du skulle tex kunna skriva detta på din blogg, och be de som är intresserade att mejla ert nytt kapitel till din pågående novell-och sen välja ut vem du skulle kunna tänka dig att jobba med. Hittar du ingen partner eller motivation, tycker jag att duska sluta och fokusera på det som du tycker om, det so. Glädjen dig.

Datum: 2014-01-19 - Tid: 00:05:43 -


Anonym skriver:

Asså det är ju ditt val. Jag tycker att att dina noveller är bra.. Men om du inte orkar/vill inte skriva mer så lägg ned bloggen? Gör det som känns kul och rätt, varför bry sig om hur många som läser din blogg? Visst du vill få uppskattning men ibland får man inte det ÄVEN om man är omtyckt av många..

Datum: 2014-01-19 - Tid: 12:01:07 -


Linda skriver:

Jag vet inte om detta gör dig glad att höra, men detta är REDAN min favoritnovell och har varit det sedan andra kapitlet! Den kanske till och med är min favoritnovell genom TIDERNA och det är tack vare DIG! Jag skulle bli tillfälligt krossad om du slutade eftersom alla bloggare som skrev de noveller jag gillade mest har slutat. Men vilken person skulle jag vara (och läsare) om jag krävde att du skulle göra något som får dig att må dåligt?!
Men jag ber dig att tänka över beslutet, vilket det än blir.
Kram och må bättre

Datum: 2014-01-19 - Tid: 14:17:25 - URL: http://Thesecretbehindme.blogg.se


Hedvig skriver:

Jag tycker iallafall att du är underbart grym, ta en paus du, tror du behöver det om det är så du beskriver det. Jag kommer kolla in då&då endå. Det är bättre med en blogg som uppdateras ofta och man känner att "jomen hon älskar detta" istället för nu när man nästan känner att allt inte e på topp.
Tror du gör rätt i allt du gör! Lycka till😃

Datum: 2014-01-19 - Tid: 20:56:00 -


Hanna skriver:

Började läsa novellen du håller på med nu och jag älskar varenda ord du skriver. Jag håller med dig om läsarna har själv en blogg rätt så ny dock men man får typ "panik". Gör det du känner är bäst gå efter dig själv och inte oss läsare:)
Skäms att jag inte kommenterat...

Datum: 2014-01-19 - Tid: 21:30:52 -


Anonym skriver:

Jag har bara läst LMLYD och har tyvärr inte riktigt haft tid till din nya novell. Personligen tycker jag att du ska göra exakt som du vill, känner du att du mår dåligt så tycker jag att du ska tänka igenom vad som är viktigast för dig. Huvudsaken är ju att du själv mår bra eller hur? Jag är snart 20 år och några år äldre än dig då om jag inte har helt fel, och tycker verkligen att du ska tänka på skolan i första hand (nu låter jag som vilken vuxen tant som helst, jag vet ;) ). Tänk på vad du vill i framtiden och försök sikta framåt. Jag tror att folk förstår om du själv har ledsnat. Hur duktig du än är så ska du ju inte hålla på med något som du mår dåligt av. Men du ska verkligen få en guldmedalj över hur duktig du är. Kram

Datum: 2014-01-19 - Tid: 22:13:38 -


Aurora skriver:

Snälla snälla fortsätt skriva, du är så duktig älskar dina noveller! Men jag förstår dig, man vill ju liksom ha många läsare och kommentarer :( <3

Datum: 2014-01-20 - Tid: 04:54:10 -


Anonym skriver:

Du vet att du är stark va? Velat sluta i ett år, det är en lång tid, men ändå har du fortsatt! Du har fortsatt för oss, även då egentligen inte velat. Du måste tänka på dig själv i första hand! Det bästa alternativet tycker jag är en paus, då kan du ta hand om dig själv först och få dig själv stadig. Självklart kommer det fortfarande finnas läsare kvar som kommer vänta på dig. Om det inte finns lika många läsare så ta hjälp av andra bloggar? Fråga om länkbyte osv. Det skulle bli tråkigt om du slutade, många har gjort det, och det blir bara färre och färre noveller att läsa. Det är helt okej att man tappar sig själv, men du måste stanna och hitta dig själv igen. Du ska inte ha ångest när du tänker på bloggen, du ska vara glad när du tänker på den, och om du inte gör det, så är det något fel.
Allt handlar inte om läsare. Du är grym, även om du har färre läsare än förut. Tänk på att inspirera och skriva för att du gillar det. Man skriver för att man vill, inte för att få fler läsare.
Jag förstår också hur du menar. Man sliter och skriver för att det ska bli bra och för att alla ska bli nöjda, och allt blir så mycket roligare när man får respons, och ju mer, desto roligare. Allt kommer ordna sig tillslut. Men det viktigaste just nu är att du tar en paus eller liknande, och får dig själv på fötter igen. Sen när du mår bättre så ta allt därifrån istället.

XOXO

Datum: 2014-01-20 - Tid: 10:24:37 -


Madeleine Peterson skriver:

Hinner inte skriva så mycket just nu mer än att jag älskar din blogg så enormt mycket. Kollar in nästan hela tiden för att se om du har skrivit. Men tycker självklart att du ska tänka på dig själv i första hand! Men du skriver otroligt bra och lovar att vara kvar här sen efter din paus när du känner att du orkar igen <3

Datum: 2014-01-20 - Tid: 17:43:36 -


biebstoory skriver:

Åh gumman. Så får du ju absolut inte känna :(
Vi alla vill att du ska må bra av att skriva här och inte vilja dö av ångest. Så jag tycker absolut att du ska ta en paus så du kan vila ut och inte ha den pressen på dig - sedan får du komma tillbaks när du känner att du är redo. Och jag är nästan säker på att alla känner så, eftersom vi vill att du först och främst ska må bra, och sedan ha en välskriven novell som du glädjes av att skriva.

Men gör det du tycker känns bäst - trots att du kanske gör oss besviken. <3
Så jag röstar på nummer 2 :)

Datum: 2014-01-20 - Tid: 19:16:31 - URL: http://biebstoory.blogg.se


Marielle skriver:

Jag vet exakt hur det känns att ha den ångesten! Men jag lärde mig något. När jag började skriva va det ganska 'nytt', vilket gjorde att jag typ skrek rakt ut den dagen min statistik gick över 400, men det var allt den gick till.

Och jag slutade när jag var som 'bäst' iaf i mina ögon. :) sen vad andra tyckte, vet jag inte. Men jag va bra.

Jag tycker att du ska sluta blogga. Du ska tänka på dig själv i första hand. Dom som verkligen älskar det du skriver kommer att komma tillbaka den dagen du för det, om du gör det. Tänk inte på det.

Folk som kommenterar i stil med att du ska sluta skriva bara för att du 'gnäller' lite om antalet läsare. Dom har ingen egen blogg. Dom har aldrig känt pressen av att varje kapitel måste vara bättre än det innan. Att antalet läsare måste öka, och att vissa saker inte får hända för fort i novellen. Jag tycker att dom som inte har en egen novellblogg rent ut sagt kan hålla käften. Dom vet inte vilken tid det tar och vilken press man har på sig!

Blir så förbannad!

Du gör som du vill, men hade jag vart du hade jag slutat för att bli att må bra igen! ❤️❤️❤️

Datum: 2014-01-20 - Tid: 21:03:26 - URL: http://firststeptwoforever.blogg.se


Andrea skriver:

Du uppdaterar ändå aldrig så då kan du ju lika gärna at en paus....

Datum: 2014-01-20 - Tid: 21:29:44 -


Hanna skriver:

Har min kommentar kommit fram? För den är varken svarad på eller publicerad?

Aja skriver den igen:

Jag är en av dom som bara tagit del av din story utan att kommentera särskilt mycket. Skäms lite över det nu! Jag älskar det du skriver. Jag har dock inte kommenterat sen LMLYD tror jag men det är inte för att jag inte gillar din nya berättelse eller inte gillar bloggen utan Ema. Dina berättelser är fantastiska och du verkar vara en underbar person! Jag har bara inte lagt ork och energi på det. Förlåt! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Fortsätter du att skriva så ska jag kommentera varje kapitel jag lovar. Jag ska ge dig beröm, synpunkter, frågor och ber du om tips så ska jag försöka komma med det. Jag känner mig lat när jag tänker på hur mycket tid du lagt ned på det här och hur lite du fått tillbaka pga fler är som jag och inte har orken.

Jag vill verkligen inte att du ska ha ångest över skrivandet och bloggen. Det ska vara något roligt, något att se framemot, som en hobby. Du ska känna dig glad och lycklig efter ett bra kapitel och vara stolt.

Jag har varit i din ångestsits flera gånger i mindre skalor . Då brukar jag jobba häcken av mig och försöka klämma undan det jobbiga men det fungerar aldrig. Det brukar bli bättre för mig när jag har "faced the fact" att jag mår dåligt och det verkar ju som om du är en bra bit påväg när du ändå har hittat möjliga vägar ut ur det hela.

Jag tänker inte säga vad du ska göra men jag vill verkligen inte att du slutar skriva. Det vore så tråkigt för du verkar ju tycka att själva skrivandet är kul. Har jag rätt? Du behöver inte skriva på bloggen, du kan skriva i Word eller så kan du ta en paus i en månad. Helst vill jag ju inte att du ska sluta skriva på bloggen då jag väntar med spänning på nästa kapitel varje gång. Jag kollar in här minst 5ggr per dag. Men jag förstår om du väljer att göra så. Jag kommer stötta dig i vilket beslut du en tar. Paus, sluta eller fortsätta som vanligt för det viktiga är faktiskt att du mår bra.
Tänk på det när du väljer. Det är inte att vara självisk. Det är att ta hand om sig själv.

Just ja jag läste om din farmor på instagram och beklagar sorgen. Hon gick bort på årsdagen för min gammelmormors dör. Jag grät så mycket när det hände för ett år sedan men jag har lärt mig leva med sorgen och tänka att när jag gör något bra så ser hon det och är stolt över mig. Vila i frid både till din farmor och min gammelmormor.

Hoppas du har ork att läsa denna långa kommentar och glöm aldrig att du är bäst no matter what!

Puss och kram

Datum: 2014-01-20 - Tid: 22:32:34 - URL: http://hanzenpanzen.blogg.se/


Hanna skriver:

Jag glömde skriva att om du tar en paus så kommer nog flera läsare att stanna tex jag och så får vi tillsammans kämpa mot ett högre läsarantal :)

Datum: 2014-01-20 - Tid: 22:33:59 -


Erika skriver:

Jag förstår dig! Eller egentligen gör jag kanske inte det men jag kan ju försöka och som du beskriver det tycker jag absolut inte att du ska fortsätta med bloggen, om du inte mår bra av det är det inte något du ska lägga ner tid på. Det är synd så begåvad som du är men så länges som du inte raderar själva bloggen så kommer ju dina noveller finnas kvar för dom som vill att läsa och du kommer må bättre än vad du gjort på länge vilket du är värd efter allt du gjort för oss! Du skriver otroligt bra men om inte du mår bra av det och inte tycker de är kul tror jag utan att mena något illa alls att det inte kommer bli lika bra, långa eller ofta nya kapitel, Och då kommer du ju tillslut skriva för dig själv vilket du lika gärna kan göra utan press om du känner för. Dock tycker jag att det är synd för du är väldigt begåvad och jag älskar dina noveller och handlingar! Men om du inte mår bra av det tycker jag som sagt inte att du ska fortsätta. Att du bryr dig om läsarantalet förstår jag, det klart att det känns annorlunda och inte så kul att skriva för hälften så många som man tidigare gjort och om det stoppar motivationen så blir det ju inte kul alls längre.
Men jag tycker absolut inte att du ska ta bort bloggen utan att det ska finnas kvar så att man kan läsa dom gamla novellerna igen för att dom är överbra!
Men det viktigaste är att du gör det som känns bäst för dig, svika några hundra människor du inte ens känner som har andra bloggar att läsa eller svika dig själv som faktiskt är det viktigaste i ditt liv. Mår inte du bra kommer ingen i din omgivning till slut att göra det heller och jag antar att du bryr dig om dom mer än oss. Så gör det som känns mest rätt för just dig, vill du ha kvar och fortsätta försöka med bloggen gör det, känner du för att sluta med den gör det. Det är ju faktiskt din blogg!
Hur du än gör så tycker jag att alla dina noveller har vart kick ass bra och du skriver wonderfull massa kramar!

Datum: 2014-01-20 - Tid: 23:36:51 -


josefine skriver:

Gör det du känner för. Det är ditt mående det handlar om, och om du nu mår dåligt över bloggen, så ska du definitivt inte fortsätta. Du måste må bra, och vi läsare. Vi klarar oss, visst det skulle bli tråkigt ifall du lade ned. Men ja, som sagt det är ditt val och ditt mående. Det är dig det handlar om, vi får ta och acceptera ditt val, vilket det än är.

Datum: 2014-01-21 - Tid: 11:30:54 -


Amanda skriver:

Hej Liv, jag vet inte riktigt om du kommer ihåg mig? Men jag heter iaf Amanda.. heheh obivously, jag läste din blogg för ett halvår sedan typ? och nu när din nya novell kom till den du håller på med nu, började jag läsa igen, and I JUST LOVE IT! Vill verkligen inte att du ska sluta, jag själv skrev en utav Sveriges största one direction bloggar... hade ungefär 2000-3000 unika läsare varje dag, novellonedirection hette den.. men jag slutade jag med för jag kommer ihåg den stressen, alla klagade och tillslut mådde man så dåligt att man inte orkade mer, jag kommer ihåg det, så så mycket. Jag har tänkt länge på att starta den bloggen igen... fast jag vill skriva om Justin på något konstigt sätt (jag är en belieber också) haha, nej men om du inte orkar mer, så kan jag hjälpa dig? Jag kan vara din nya Ema om du vill, jag kan hjälpa dig, tror vi är vänner på fb idk men du kan typ kika mig 'Mandizh' om du vill <3 kramisar du är sjukt duktig <3

Datum: 2014-01-21 - Tid: 17:24:29 -


Emina skriver:

Jag som läsare, jag som är en av dom som läser men inte så ofta kommenterar får skuldkänslor då det känns som om jag bidrar till att du mår dåligt, liksom att läsare pressar dig när de vill ha ett kapitel och när man inte kommenterar. För alla alternativen slutar nog med samma svar, en paus. Du ska självfallet göra som du vill, du är duktig och värd dina läsare och du är otroligt begåvad :) Kram <3

Datum: 2014-01-21 - Tid: 19:55:22 - URL: http://speakthroughwords.blogg.se


Ronja skriver:

Jag tycker bara att du borde ta en paus- jag hade ångest över bloggen men sedan bestämde jag mig för några månader sedan att ha en officell paus, nej jag har typ inga läsare kvar. Men jag får börja om. Jag får en nystart. Och göra något kul. Kram baby

Datum: 2014-01-22 - Tid: 17:37:49 - URL: http://simpleaswords.blogg.se


Frida skriver:

Jag tror aldrig jag har kommenterat på din blogg förut, men har läst den i åtminstone över ett halvår. Jag tycker du är sjuuuukt begåvad och totalt älskar den nya storyn! Man har alltid svackor i sitt skrivande, det vet jag av egen erfarenhet, men tycker definitivt inte att du ska fortsätta skriva bara för att du vill ha kvar oss läsare. Det blir inte lika bra kapitel och man märker om du inte tycker om det eller att du inte vill skriva.
Och förstår att det är jobbigt med läsare som slutar läsa, det är fan inte kul att skriva om man vet att folk plötsligt slutat läsa.
Sååå jag tycker du väljer själv men du har åtminstone en läsa som skulle bli väldigt glad om du fortsatte ;)<3

Datum: 2014-01-22 - Tid: 22:10:09 -


En trogen läsare skriver:

Jag förstår helt och hållet. Hoppas du mår bättre snart :)

Datum: 2014-02-05 - Tid: 18:40:50 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback