KAPITEL 2-. PAINFULL DINNER


Justin och Selena var precis överallt. På tv, på datorn, i tidninarna och så vidare. Det började bli ganska tjatigt. Mobilen plingade till och Selena´s namn, lös såklart upp skärmen.
“Hej! Batteriet dog, sorry. Men vi ses väll? :) XX Sel.”
Jag fnös till och satte på ljudlöst då det plingade på dörren. Mina steg styrdes mot dörren och jag öppnade den, och fick mer eller mindre en chock.

“Pappa?” Flämtade jag och kollade förvånat på pappa som log stort.
Hej älskling. Sa han och drog in mig i en bamsekram. Jag log stort och drog in hans doft.
En tår sipprade ner för min kind.
Jag har saknat dig papi! Utbrast jag och fuktade mina läppar. Han la en hand på min kind och smekte den med tummen.
Vart har du din mamma? Frågade han mjukt och slog sig tröttsamt ner i soffan.
Hon jobbar. Han log smått och kollade runt i lägenheten.
Är du hungrig eller något? Sa jag helt plötsligt och bet mig löst i läppen. Han nickade lätt.
Jag suckade lätt och gick ut i köket och värmde lite av maten vi åt igår. Pappa slog på tv:n.
Hur mår du då? Frågade han milt och tog en klunk av colan. Jag la huvudet på sned och hostade till.
.
.
Bra... Snart är det Julbal. Och om 1 vecka är det släktträff. Han nickade till.
Jo, gumman... Det är en sak jag måste berätta. Andades han ut och kollade ner på sina händer.
Jaså, vadå? Mumlade jag och kollade förvånat på honom. Han log smått.
Mitt ben... Vi åkte bil mot staden. Och då krockade vi in i ett träd. Jag satt fast och de var tvugna att såga av  mitt ben.. Sa han kort och drog upp sitt byxben. Där under var det en plastben. Jag kippade efter andan och svalde hårt.
När? Han suckade och pressade ihop läpparna.
4 år sen. Grumlade han och kollade upp på mig. Det brändes till i mina ögon.
Jag måste bara... Ursäktade jag och gick med snabba steg mot mitt rum och la mig ner på sängen.
Jag hade missat allt. Pappa hade varit borta i 6 år och det... Hans ben...
-
Gumman? Ropade mamma och smällde igen dörren. Jag reste mig upp och gick mot dörren då jag möttes av hennes chockande ansiktsuttryck när hon såg pappa.
Taylor? Viskade mamma förvånat. Pappa nickade och drog en hand genom sitt hår.
“Ja... Leonie Sa han och spände käkarna. Mamma log stelt och kollade på mig.
Melody, gå in på ditt rum älskling. Jag och pappa ska... prata. Sa hon stelt och kollade menandes på mig.
Jag nickade och gick in på mitt rum med en dov smäll, och då blev det tyst.
Jag undrar vad som händer där ute.. Tänkte jag och drog ett djupt andetag.
Justin! Kommer du eller? Ropade Selena och kollade på mig. Jag nickade och drog på mig en tröja.
Såklart skulle vi till hennes odåga till kusin på middag. Men vad gör man inte liksom? Selena kramade om min hand.
Det kommer bli trevligt, jag lovar. Jag pressade fram ett leénde och sköt upp dörren till övädret.
-
Hej Selena! Utbrast Leonie och kramade om Selena. Hon kollade sedan stelt på mig och nickade till.
Justin. Jag svalde hårt och kollade på henne.
.
.
Hej Mrs. Gomez. Sa jag så vänligt det bara gick och log smått. Hon harklade sig och log sedan mot Selena.
Maten står redan på bordet! Selena nickade och gick med henne in i matsalen, då Melody kom upp mot mig med armarna korsade.
Justin, Justin, Justin... Tro inte att jag är över med vad du gjorde mot Selena. Jag fattar inte hur hon kunde ha förlåtit dig.. Muttrade hon och granskade min kropp. Jag himlade med ögonen och drog av mig jackan.
Du drar upp det och gör allt värre för Selena. Lämna oss ifred bara. Väste jag och gick ut i matsalen där alla satt runt bordet och pratade. Mr. Gomez log stort mot mig och skakade om min hand.
Justin, vilken överraskning! Skrockade han och log stort mot mig. Jag nickade och slog mig ner bredvid Selena, alltså framför Melody.
Hon blängde surt på mig medans hon plockade åt sig mat. Jag suckade och fick en allvarlig blick från Mrs. Gomez.
Så, hur mår du Taylor? Kvittrade Selena.
Bara bra. Ett ben kort. Selena drog efter andan och kollade ledsamt på honom.
“Jag är så ledsen.Han skrattade till och viftade med handen och kollade sedan på mig.
Melody annordnar balen på hennes skola på fredag! Ni två kan väll komma, och skaka loss lite? Alla får väll komma Melly? Melody svalde hårt och kollade stelt på oss.
Ja.. Sa hon osäkert. Mr. Gomez brast ut i ett stort leénde och nickade gillandes.
Bra! Då kan ni två komma ju! Selena skrattade till och kramade hårt om min hand under bordet. Jag log prövandes mot henne och sneglade då och då på Melody som kollade ner i sin tallrik. Hon gillade det här lika lite som jag, antagligen.
Efterätt, någon? Utbrast Mrs. Gomez och log stort runt bordet. Hon gillade inte mig, det var iallafall en sak säker.
Ja tack. Log Selena milt och reste sig upp från matbordet. Melody gjorde detsamma och gick ut i vardagsrummet. Eftersom att alla höll på i köket följde jag med henne ut.
Vad vill du Biever? Snäste hon och kollade surt på mig när jag gick in i vardagsrummet. Jag suckade till.
Sluta kalla mig det! Och vadå? Jag försöker vara vänlig. Hon himlade med ögonen och drog en hand genom sitt svarta hår.
Kom igen Melody, jag försöker bara bli vänner. Sa jag uppgivet och kollade ledsamt på henne. Hon nickade.
Jaha, men då vill jag berätta en sak. Sa hon milt och log. Jag besvarade leéndet och höjde lätt på ögonbrynen.
Jaså? Vadå? Hon fuktade sina läppar och ställde sig upp med blicken på mig.
Försök med det någon annanstans. Röt hon lågt och gick snabbt ut i köket. Jag frustade till och lutade mig tillbaka i soffan.
Så, hur går det i skolan? Frågade Selena och log stort mot mig.
Likadant som när du frågade för 1 timme sen, men bra. Hon nickade stelt och tog en klunk av sin saft. Jag gjorde detsamma och kollade på Justin.
.
.
Han kollade frågandes på mig, som om jag hade en anledning att blänga på honom. Men det han hade gjort mot Selena skulle jag aldrig glömma. När hon kom hit sent på natten... Han hade helt enkelt förstört henne.
"Hur länge stannar du Taylor? Fortsatte Selena mot pappa.
1 måndad, så jag hinner med eran släktträff. Flinade pappa och la armen runt mammas axlar. Selena ryckte till.
Ja! Den är i Vancouver, och vi ska fira jul och nyår tillsammans. Det blir väll toppen? Mamma skrattade till och nickade.
Det blir perfekt Selena. Men är det bara för familjen? Den frågan var snarare riktad mot Justin.
Nja, och Justin såklart. Log hon och pressade sina läppar mot hans. Mamma kollade äcklat ner i sin kaffe kopp och mötte min blick.
Hon hade gillat Justin, men detsamma som jag så stack det när han hade sårat Selena.
-
Ni kan sova här om ni vill. Sa pappa mjukt och kollade på Selena och Justin som bodda ruskade på huvudet.
Nej, vi åker nog hem. Svarade de i mun på varandra och log sina fejkade leénden. Pappa suckade och gick ut i köket. Justin och Selena kollade på mig.
Hej då. Mumlade Selena och kramade om mig. Jag besvarade kramen och kollade på Justin som redan hade vänt sig och gått ut i trapphuset.
Vi ses. Sa jag och log smått mot Sel. Hon fuktade sina läppar och gick sedan ner för trappan med Justin. Hand i hand.
Jag himlade med ögonen och gick ut i köket till mamma och pappa. Båda två kollade på mig.
Gå och lägg dig, det är skola imorgon. Jag nickade och gick in på mitt rum och slog mig ner i sängen. Jag hade alltid gjort som de hade bett mig. Det hade blivit som en vana för mig.
Jag drog av mig mina kläder och gick sedan in i badrummet för att tvätta av mig sminket och dra på mig min Pyjamas. Mitt hår la sig slappt ner på min rygg när jag drog ut toffsen ur den och gick och la mig i sängen.
En njutning sköd igenom min kropp och jag stönade till. Månen lyste upp rummet. Min blick vandrade från månen, till väggen och sedan runt i hela rummet då jag hörde något.
Det lät som en smäll. Jag rös till och gick ut i vardagsrummet där det var helt tomt. Då hördes det igen, fast från mammas rum. Jag svalde hårt och gick dit och sköt upp dörren, då mötte jag något jag inte velat möta.
Vad mötte Melly? Åh, ska Justin och Selena till balen!? OMG.. Vad kommer hända?
KOMMENTERA FÖR MER IKVÄLL! :D

Trackback