KAPITEL 62-. BABY TIME



“Justin, det där var dåligt.” Suckade han och gick ut ur rummet.
Jag drog ett djupt andetag och lät sedan tårarna rinna. Men det kom nästan inget. Jag hade gråtit för mycket.
En fnysning lämnade min mun. Jag var patetisk. Det plingade på dörren och Kenny kom upp i dörröppningen igen.
“Jag öppnar inte.” Sa han snabbt och gick in på badrummet. Jag snörpte på munnen och reste mig motvilligt upp ur sängen och gick mot dörren.
Min hand drog sig mot handtaget och öppnade.

“Justin, det där var dåligt.” Suckade han och gick ut ur rummet.
Jag drog ett djupt andetag och lät sedan tårarna rinna. Men det kom nästan inget. Jag hade gråtit för mycket.
En fnysning lämnade min mun. Jag var patetisk. Det plingade på dörren och Kenny kom upp i dörröppningen igen.
“Jag öppnar inte.” Sa han snabbt och gick in på badrummet. Jag snörpte på munnen och reste mig motvilligt upp ur sängen och gick mot dörren.
Min hand drog sig mot handtaget och öppnade.


Ryan?” Sa jag hest och kollade på Ryan’s stela min.

Förklara varför jag får ett väldigt oroligt sms från Emma’s kompis Ken, som jag knappt känner.”

Jag svalde hårt och kollade ner på mina fötter och sedan på honom.

Kom in.” Viskade jag och flyttade på mig från dörröppningen för honom att komma in. Han snörpte på munnen och ställde ner sin ryggsäck på golvet.

Hey Kenny.” Hälsade han på Kenny och gjorde en hand skakning. Mig hade han inte ens hälsat på.

Kom.” Sa jag kort och drog med honom in i rummet.

Så, berätta.” Jag svalde återigen hårt och rabblade upp allt. Emma, barnet, Amber, duschen och när hon gjorde slut. Ryan lyssnade intensivt och nickade till då och då.

Justin... Jag är ledsen, men varför?” Sa han när jag var klar. En suck slank ur min mun och jag ryckte på axlarna.

 

 

Jag vet inte..” Mumlade jag och la mig slött ner i sängen.

Han svalde hårt och kollade ner på mig med skakande huvud vilket fick mig att rycka till.

Snälla, inte du också nu. Alla är emot mig.” Han ryckte på axlarna och reste sig snabbt upp.

Ja, det är ju du som har gjort fel?” Jag bet mig löst i läppen.

Ja...” Muttrade jag stelt tillbaka. Han frustade till och gick mot dörröppningen och vände sig sedan om mot mig.

Jag kollar hur Selena har det.” Jag nickade och satte mig snabbt upp i sängen.

Säg förlåt från mig.” Han skakade på huvudet.

Justin, det har ingen mening om det inte kommer ifrån dig.” Sa han snabbt och gick sedan. En klump uppstod i min hals. Alla jag älskade, hatade mig.

-

Justin? Hon vill prata med dig.” Sa Ryan lugnt när han kom in i rummet igen. Jag nickade trött och gick ut i vardagsrummet där Selena satt med blicken på tv:n, som inte ens var på.

Hey.” Mumlade jag och slog mig ner bredvid henne. Hon sneglade på mig och höjde lätt på ögonbrynen.

Förlåt Selena. Jag vet inte vad som flög ur mig, jag menar det. Förlåt.” Hon kollade på mig.

Bara för att du har förlorat något betyder det inte att du kan slänga ur dig saker hur som helst.”

Jag nickade förstående.

Jag vet.. förlåt. Snälla. Förlåt.”  Viskade jag ledsamt. Hon gav mig en blick och log smått.

Men tänk på vad du säger.” Jag nickade ivrigt och kramade mjukt om henne. Hon drog ett djupt andetag och lutade sig sedan tillbaka.

Så, ska vi dra ut och käka?” Föreslog hon och log stort mot Ryan hade kommit in i rummet.

Jadå.” Log han och böjde sig ner och pressade sina läppar mot hans. Jag kunde fortfarande inte smälta in att dem två var ihop…

Äh… jag tar en dusch.” Sa jag snabbt, men de var helt paralyserade av varandras tungor.

Jag himlade med ögonen och staplade mot duschen. Skulle det bli bra igen?

Jag ska kämpa för Emma, tills jag dör..

3 VECKOR DÄRPÅ;

Emma?” Selena’s röst var len mot min kind. Jag slog upp ögonen och log smått mot henne.

God morgon.” Jag hade sovit över hos Selena igår, med tanke på att vi skulle på ultraljud idag .

Vi måste gå om 20 minuter.” Sa hon lugnt och smetade på lite läppglans.

Jag nickade trött och drog på mig ett par rena kläder Selena hade lånat ut till mig. En grå pösig t-shirt och ett par svart jeans.

Jag drog upp mitt hår i en hög hästsvans och kletade på ett lager maskara.

Här.” Log hon och räckte över en macka med ost och gurka. Jag log stelt som tack och åt snabbt upp den innan vi gick.

Justin väntar i bilen.” Sa hon när vi stod i lobbyn och nickade mot en svart bil. Jag suckade och svalde hårt.

Äh, kom.” Svarade jag nervöst och gick ut, hand i hand, med Selena.

Justin kollade upp på mig när vi hoppade in i bilen. Ryan satt bredvid honom och kramade mjukt om mig.

Så, är ni nervösa?” Jag pressade ihop läpparna och kollade ut genom fönstret. Det här skulle bli en lång dag, det var säkert.

-

Mr. Bieber?” Sa en medelålders kvinna lågt. Det var tomt i hela vänterummet, Justin hade hyrt stället så att ingen skulle få reda på det.

Ja. Kom Emma. Och ni.” Mumlade Justin stelt och gick med damen in i ett rum. Det var vitt nästan överallt. Jag gick fram till stolen och slog mig ner medans damen drog upp min tröja och smetade på en genomskinlig, kall kräm.

Hon la på en apparat och började dra med den över min mage.

 

 

Där är ett barn.” Log hon och nickade mot den lilla tv apparaten som alla blickar var riktade emot.

Där var det… Mitt och Justin’s barn. En tår rann ner för min kind och jag drog snabbt bort den och kollade på sköterskan.

Är det en kille eller tjej? Kan man se det?” Hon kollade tvekandes på mig.

Du är i andra månaden, så det borde man. Jag är ny, bara så ni vet.” Fnissade hon och kollade intensivt på skärmen och nickade sedan.

Ni ska få en liten flicka!” Jag drog efter andan och kollade ner på bulan som stack ut.

Gabby..” Viskade jag för mig själv och log smått mot Justin som log stort tillbaka. Det hade gått 2 veckor. 14 dagar sen vi gjorde slut.

Han verkade ha haft det topp. Sköterskan drog bort krämen med en papperstuss och jag drog snabbt ner tröjan och log tacksamt mot henne.

Tack.” Hon nickade menandes och gick sedan in i ett rum för personalerna. Selena kramade snabbt om mig.

Grattis.” Viskade hon lent och drog med handen upp och ner över min arm. Jag kollade medlidsamt på henne och nickade.

Tack.” Selena hade ju själv mist ett barn, så det här måste vara hårt för henne.

Vad gjorde ni på nyårsafton då?” Frågade Ryan glatt och kramade om Selena’s hand. Jag harklade mig snabbt och öppnade munnen för att svara när Justin kom före mig.

Var hemma.” Jag nickade instämmande och kollade ner på mina fötter.

Jag såg att Justin log stort i min ögonvrå, och kunde inte motstå att själv le som ett fån.

Vart ska vi nu? Dra och käka?” Selena applåderade gillandes åt iden och knäppte med fingrarna.

Sushi!” Utbrast hon. Ryan grymtade till, men jag och Justin var med på det.

Nom nom nom.” Skämtade Justin och boxade till Ryan löst över armen. Jag himlade med ögonen och kollade ner på marken.

-

Hey! Hur gick det?” Frågade Ken när jag kom innanför dörren. Jag log tvekandes och nickade.

Bra, det blir en Gabby.” Hon log större.

Wow, grattis Emma!” Sa hon milt och kramade om mig. Jag besvarade kramen och gick sedan och la mig ner i sängen när mobilen plingade till. Ken gick in i badrummet i samma stund som jag drog upp mobilen.

Justin… Jag suckade och drog upp mobilen för att kolla på de senaste 4 sms:en han hade skickat.

 

Emma förlåt.”


Jag snörpte surt på munnen och klickade upp nästa.

 

Snälla Emma! Svara!”


Han gav verkligen inte upp? En suck slank ur min mun när jag klickade upp nästa, och nästa.

Jag klickade på svara och skrev ett kort sms.

 

Kontakta aldrig mig mer.”


Då knackade det på dörren. Fick jag gissa skulle jag chansa på att det var Justin. Jag gick slött fram till dörren och öppnade och mötte, somsagt Justin.

Snälla Emma.” Jag suckade och himlade med ögonen. Då tog han ett trotsigt steg fram, la en hand på min korsrygg och pressade sina läppar mot mina. I en väldigt passionerad kyss, som inte höll väldigt länge…


Varför höll inte kyssen länge? Wooo, Gabby is coming! Tror NI att Jemma är tillbaka?

KOMMENTERA MYCKET SÅ KANSKE DET KOMMERR MER IKVÄLL! ^^



Kommentarer

Emmy. skriver:

SÅ JÄVLA BRA!!!!

Datum: 2012-06-02 - Tid: 22:41:35 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Snälla mera. Asbra! <3

Datum: 2012-06-02 - Tid: 22:44:13 -


Lisa skriver:

Awesome :)

Mer

Datum: 2012-06-02 - Tid: 22:58:54 -


Celine skriver:

Jajahahjajajaja hoppas på att hemma är tillbax :D <3 <3

Datum: 2012-06-02 - Tid: 23:02:40 -


Storiestoyou skriver:

Så GRYMT bra!!

Datum: 2012-06-02 - Tid: 23:06:58 - URL: http://storiestoyou.blogg.se/


Anonym skriver:

Jätte bra !! Tycker dom ska fortsätta vara slut ett tag, hanmäste kämpa länge. Annars. Blir det så tråkigt att läsa. <3

Datum: 2012-06-03 - Tid: 00:26:33 -


Josse skriver:

Gabby .. Så gulligt!! Haha. Jemma är väl tillbaka .. ? Eller? Haha, SJUKT BRA!! Meeeeeeeeeeer <33

Datum: 2012-06-03 - Tid: 01:02:57 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Jssmn! skriver:

Noooo, de är INTE tillbaka! :D MEEEEEEEEEEEEEEEEEER! :D Haha, glömde för en sekund att Ryan och Selena var tsm :) Hahaha <3 meeeer mer mer mer mer mer mer! :D Fast jag tycker att Emma överreagerade för mycket. Det var inga bevis på att Justin liksom kysste Amber? Han var ju bara i hennes hus, men jag förstår ju att hon blev ledsen, men hans anledning var ju ganska trovärdig. MEER! :D

Datum: 2012-06-03 - Tid: 01:17:41 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

Skit bra snälla meeeer få ihop dom snart igen snälla!!!!!!<3

Datum: 2012-06-03 - Tid: 07:05:36 -


ellen skriver:

JEMMA JEMMA JEMMA! MERAAQAA!!

Datum: 2012-06-03 - Tid: 09:27:10 - URL: http://biebzfreak.blogg.se/


kelly skriver:

sådär, nu har jag länkat dig :)

Datum: 2012-06-03 - Tid: 11:47:36 - URL: http://novellenomjustindbieber.blogg.se/


Therese Törnkvist & Tilda Linderholm skriver:

WE'RE BACK! Klicka dig in på bloggen och hjälp oss att komma igång med en helt ny novell. Exakt vad vi vill att du ska göra står i dem två senaste inläggen. Ha det bäst, och tack på förhand. Kram!



/justindrewstories

Datum: 2012-06-03 - Tid: 15:36:38 - URL: http://justindrewstories.blogg.se/


Madicken skriver:

OOOOOMBOMBOMBOMBOMB MEEER!<3333

Datum: 2012-06-03 - Tid: 16:02:50 - URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/


Therese Törnkvist & Tilda Linderholm skriver:

SVAR: Tack så jättemycket! :)

Datum: 2012-06-03 - Tid: 16:30:32 - URL: http://justindrewstories.blogg.se/


Therese Törnkvist & Tilda Linderholm skriver:

SVAR: Vi tänkte fixa med sådant lite senare, när nya designen är uppe osv. Men om du frågar lite senare när vi "kommit igång" med bloggen igen, så kan vi fixa det! :D

Datum: 2012-06-03 - Tid: 17:02:06 - URL: http://justindrewstories.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback