KAPITEL 20-. YOUR PRINCE CHARMING

 

“Justin?” Ropade mamma från köket när jag klev innanför dörren. Jag suckade och gick snabbt ut dit och ställde ner påsen på köksön och kollade sedan på mamma som satt stelt vid matbordet.
”Du har din fika, vad är det nu?” Suckade jag och slog mig ner bredvid henne vid matbordet. Hon reste sig upp och kollade stelt på mig.
“Vi måste prata.” Sa hon snabbt och allvarligt. Hennes ögon var seriösa. Jag skulle precis svara när jag hörde hur dörren öppnades och stängdes. Jag spände blicken mot dörröppningen till köket för att se vem som skulle dyka upp där, bara några sekunder senare.

“Justin?” Ropade mamma från köket när jag klev innanför dörren. Jag suckade och gick snabbt ut dit och ställde ner påsen på köksön och kollade sedan på mamma som satt stelt vid matbordet.

”Du har din fika, vad är det nu?” Suckade jag och slog mig ner bredvid henne vid matbordet. Hon reste sig upp och kollade stelt på mig.

“Vi måste prata.” Sa hon snabbt och allvarligt. Hennes ögon var seriösa. Jag skulle precis svara när jag hörde hur dörren öppnades och stängdes. Jag spände blicken mot dörröppningen till köket för att se vem som skulle dyka upp där, bara några sekunder senare.


“Pappa?” Utbrast jag och ett stort leénde spreds på mina läppar när jag gick fram till honom och drog in honom i en lång kram.

“Hej grabben!” Sa han milt och dunkade till mig i ryggen. Jag skrattade till och blickade mellan mamma och pappa.

“Vad är det vi ska prata om då?” Mamma suckade och pekade på stolen framför henne. Pappa gick och slog sig ner bredvid henne och jag framför.

“Ja?” Andades jag ut, jag ville veta vad det var. Båda såg stela och väldigt allvarliga ut.

“Jo… Du och Melody har ju pratat om att offentlig göra er, jag har hört er prata om det, och vi tycker inte att det är en så bra ide Justin…” Suckade mamma. Jag spärrade snabbt upp ögonen och skakade på huvudet.

“Varför inte?!” Spottade jag förtvivlat ur mig. Pappa kollade lugnande på mig.

“De har inte fångat våldtäcksmannen än, och då är inte det bästa för Melody att ha sådär mycket uppmärksamhet. Han läser säkert också tidningen.” Förklarade pappa.

“Jaha, men när kommer de hitta honom då?” Pappa ryckte lätt på axlarna och mamma kollade strängt på mig.

“Så, du behöver ju kanske inte ta upp detta med Melody men du kan ju säga att ni kanske kan vänta lite?” Jag nickade till och sneglade på klockan.

Halv 3… Kenny skulle hämta hit Melody halv 7, så det var ett tag kvar. Min blick hamnade på mamma och pappa.

“Vad ska ni göra ikväll?” Sa jag snabbt. Mamma ryckte på axlarna och kollade på pappa.

“Vara här?” Jag skakade lätt på huvudet och räckte upp händerna.

“Nej. Jag ska bjuda över Melly, ni får åka någon annanstans.” Mamma höjde på ena ögonbrynet.

“Vi har all rätt att vara här!” Utbrast hon snabbt. Jag fuktade mina läppar och skakade på huvudet.

 

 

“Nej, det är mitt hus. Ni får åka till mormor eller något.” Sa jag stelt och gick sedan snabbt upp på mitt rum. Min mobil plingade till och jag drog upp den. Ännu ett sms från Melody.

 

“Hm… fick rosorna nyss, gud, finns det någon mer romantisk kille än du? Jag kommer gärna hem till dig. Men då måste jag bara hitta ett ställe för Seth att vara på… Kenny kommer halv 7 va? Syns då, LOVE, Din Melly.”

 

 

Ett litet leénde spreds på mina läppar när jag skickade iväg svaret.

 

“Bra att du gillade det. Du kommer uppleva en kväll som vi blev avbrutna i på Alla hjärtans dag, älskar dig med. XX Justin.”

 

 

Jag slängde ner mobilen på sängen och gick ut i badrummet för att ta mig en dusch. Mina kläder gled snabbt av och jag hoppade in i dush kabinen. Ett stön lämnade min mun och jag drog en hand genom mitt blöta hår.

“Justin?” Ropade pappa från mitt rum. Jag vred av vattnet, men stod kvar.

“Här inne!” Han harklade sig lätt och öppnade dörren till en liten springa att prata igenom.

“Jag och mamma åker till SteakHouse!” Sa han högljutt från dörröppningen. Jag suckade och sträckte ut en hand för att göra tummen upp. Jag orkade inte prata.

Dörren stängdes och jag kunde fortsätta med min dusch.

-

Jag drog på mig en ljuslila t-shirt och ett par jeans och kramade om min mobil innan jag gick ner till köket. Då var det bara maten klar att laga. Jag klickade på min mobil för att kolla hur mycket klockan var, och såg då ett nytt sms.

 

“Längtar… Seth är allergisk mot rosor, så jag fick ställa de på mammas kontor :/ Sorry… Love, Melly.”

 

 

En klump uppstod i min hals av obehag. Såklart, allt rörde sig ju runt Seth. Jag suckade och la ner mobilen på köksön för att sedan kunna börja laga maten. Kycklinggryta med pasta. Det var väll inte så svårt, jag var rätt duktig på att laga mat. Enligt Selena i alla fall… Varför tänker jag på henne?!

Jag skakade av mig tankarna och fokuserade på matlagandet. Detta skulle bli en magisk kväll för Melody, hon skulle få allt det hon behövde för att glömma bort allt det där hemska…

“Måste du verkligen lämna mig här?” Gnällde Seth retsamt när vi satt och kollade på film. Jag drog med två fingrar genom mitt hår och suckade lätt medans jag stoppade in en chokladbit i munnen.

“Du har tv:n, godis, dator… allt man kan önska sig!” Skrattade jag och kollade runt i hela huset. Han skakade på huvudet.

“Jag har inte sällskap.” Jag höjde lätt på ögonbrynen och log stort mot honom.

 

 

“Neej, men du får överleva Setti.” Flinade jag. Setti var mitt smeknamn på honom, men han hatade det. Därför använde jag det.

“Jaja, du och din kille får väll ha det trevligt…” Suckade han surt ut och tryckte in en näve popcorn i munnen. Jag la huvudet på sned mot honom.

“Seth, vad har du emot Justin? Egentligen?” Han pressade ihop läpparna och skakade på huvudet.

“Inget! Men det sättet han sårade Selena är bara fel…” Jag stelnade till och rynkade lätt på pannan.

“Va? Hur visste du?... åh, Selena. Självklart. Fattar du inte att hon bara utnyttjar dig?!”

“Pfft, vadå? Som du utnyttjade henne?” Fnös han surt tillbaka. Jag klev snabbt ur soffan och började gå mot mitt rum.

“Vart ska du?” Utbrast han oroligt. Jag vände snabbt på mig och la en hand på midjan.

“Jag ska byta om, för jag ska till min pojkvän. Njut av ensamheten.” Röt jag och slängde igen dörren bakom mig och började sedan klä på mig.

-

“Hej Melly.” Log Kenny och kramade om mig. Jag besvarade kramen och drog på mig jackan innan jag snabbt lämnade huset. Jag orkade inte med Seth’s blickar.

“Så, har han slagit till stort eller?” Frustade jag och hoppade in bredvid Kenny i bilen. Han skrattade till och höjde retsamt på ögonbrynen.

“Justin slår alltid till stort.” Jag himlade med ögonen och knäppte fast bältet och fuktade mina läppar innan Kenny startade motorn och körde iväg mot Justin’s hus.

På något sätt fick jag samma nyfikna pirr i magen som förr när jag var kär i Justin, när jag skulle träffa honom. Det kändes som om jag var nykär på nytt såfort vi träffades.

“Framme.” Jag lutade mig fram och kysste Kenny lätt på kinden innan jag hoppade ut och började gå mot huset.

På sidan till grusvägen upp till huset stod det ljusrosa lysande marschaller. Ett leénde spreds på mina läppar. När jag kom fram till dörren låg det en lika ljusrosa ros som marschallerna på matten. Bredvid den låg det en lapp.

“Hey babe… Du hittar mig, om du följer rosorna. Love, din prince charming.”

Jag log större och klev innanför dörren. Det var kolsvart i huset, förutom lyktorna som stod som en stig upp mot matsalen.

För varje ros jag såg plockade jag upp den. Alla luktade nästan som Justin och fjärilarna bubblade upp i min mage då jag tog upp en lapp och läste.

“Bara ett steg till, sen är du framme till din drömkväll. Love, din prince charming.”

Jag svalde lätt och fortsatte fram in i matsalen. Det var fullt med ljus runt bordet och i fönstret. Bordet var fantastiskt dukat… Det kändes som en dröm. Helt plötsligt la någon två armar kring min kropp bakifrån.

“Du hittade hit.” Viskade Justin sexigt i mitt öra. En ilning av välbehag gled genom min ryggrad och jag snurrade runt så att jag stod med armarna runt hans nacke.

Han kollade djupt in i mina ögon, vilket fick fjärilarna att bli galnare än de redan var.

“Det känns som något jag aldrig känt. Jag har aldrig varit såhär kär. Jag älskar dig Justin Drew Bieber.” Mumlade jag och kollade ännu djupare in i hans ögon och drog med händerna genom hans hår.

“Och jag dig, Melody Gold Gomez…” Han la en hand på min korsrygg och pressade sina läppar mot mina i en passionerad, känslofylld kyss. Fjärilarna höll på att få fnatt i min mage. Justin’s hand gled från min korsrygg och upp mot min nacke. Men kyssen tog till sist slut, och Justin log stort mot mig.

 

 

“Maten kallnar.” Varnade han och drog ut en stol till mig. Jag slog mig lätt ner och kände hur mina kinder hettade till. Varför rodnade jag? Justin skrattade lätt till och slog sig ner bredvid mig.

“Hugg in.” Jag blickade på honom innan jag började äta. Det var riktigt gott. Han pressade snabbt sina läppar mot mina och tog sedan en klunk cola. Det där var spontant.

“Det här är… jätte gott!” Fick jag till sist ur mig. Justin flinade stort mot mig.

“Jag eller maten?” Flinade han och smekte min kind. Jag log lurigt mot honom och kramade om hans hand.

“Maten, men du är utsökt du med.” Han skrattade till med en lätt nickning. Gud, när skulle han sluta vara så vacker?

-

Vi gick och slog oss ner vid brasan, precis som vid alla hjärtans dag. Men denna gång låg det choklad doppade jordgubbar där, och cider samt mer rosor. Justin log smått och kysste mig mjukt på pannan innan han gick in på hans rum för att sedan komma ut med sin gitarr i handen.

“Okey, nu ska jag sjunga till dig. Lite längre än förra gången.” Sa han mjukt och drog några strängar innan han började sjunga på Come home to me.

Jag kunde inte sluta le. Det var allt jag gjorde, jag satt och log hela sången lång. När han vart klar så kollade han lätt på mig och blinkade flörtigt med ögat.

“Du låter som en ängel.” Flämtade jag och gjorde plats åt honom under filten, bredvid mig. Han fuktade sina läppar och kollade allvarligt in i mina ögon medans han lekte med mina fingrar. Ett stort leénde spreds på hans läppar. Varför visste jag inte...

 

 

“Mamma och pappa pratade med mig i morse… De tycker vi ska vänta med att publicera oss.” Jag nickade och bet sig löst i läppen.

“Mamma ringde mig också och sa detsamma, jag behöver ingen uppmärksamhet innan de har fångat honom.”  Andades jag lugnt ut och lutade mig tröttsamt mot Justin’s axel.

“Precis… Bra.” Mumlade han och böjde sig ner för att kyssa min hjässa. Ett pirr slank igenom min kropp och jag flätade samman våra fingrar under filten.

Justin skulle precis pressa sina läppar mot mina då det ringde på dörren. Alltid ska något störa oss. Han suckade och reste sig snabbt upp, men jag följde med.

När han öppnade dörren blev jag mer eller mindre chockad. Vad gjorde de här?

Vad gjorde vilka där? Nawe, söt date! Är inte Justin bara FÖR söt?

Ni är rätt snåla på kommentarer, sorry, men jag lägger ner tid och arbete på att göra ER nöjda. MINST 10 KOMMENTARER INNAN NÄSTA, HELST MER. KOM IGEN NU! :D


Trackback