Gratitude

Hej kära läsare!
Jag och Liv är väldigt ledsna för att vi inte kan leverera lika mycket som vi gjorde innan. Detta är dels eftersom vi båda har sjukt mycket i skolan, vi har press på oss hemifrån men även för vi knappt får någon motivation från er läsare.
Vi ska inte dra alla över en kam, ni som faktiskt tar er tid och kommenterar, TACK! Vi älskar er. Men med tanke på hur hög standard vi håller på våra kapitel och hur mycket tid vi lägger ner på att skriva och ta hand om bloggen gör det ont att se hur lite respons vi får från er läsare.
Era kommentarer motiverar oss, ger oss nya idéer och framför allt bekräftar för oss att vi gör något rätt och att ni gillar det vi levererar.
Hade det inte varit för er läsare så hade vi inte varit här idag och det är vi otroligt tacksamma för. Men tänk er själva att ni lägger ner tid och arbete på en redovisning och ni gör ett galant jobb sedan när ni är klara så sitter publiken bara stilla och tittar på er. Inga applåder, ingenting. Ingen respons. Hur hade det känts för er då? Inte bra, eller hur? Så känns det för oss. Vi har över hundra besökare på vår blogg varje dag och får inte ens ihop 20 kommentarer. Det är som att tjugo personer applåderar åt oss av 200+.

Vi vill inte tjata, även om det kan verka så. Vi älskar er, var och en av er. Men vi behöver respons från er sida. Vi älskar att skriva, men får vi inga applåder kan vi ju lika bra hålla det för oss själva, eller hur? Nej. Antalet kommentarer är inte det viktigaste, men det ger oss mer motivation till att leverara.
Ni tar för givet att vi skriver känns det lite som, med tanke på att ni på något sätt förväntar er väldigt långa kapitel till ett väldigt lågt “pris”. Det tar tid att skriva. Tid av våra liv. Vi är inga robotar som sitter och skriver. Ändå tar vi oss tiden till att skriva, för er skull! Vi vill ju att ni ska ha något att läsa men också en reaktion på det ni läser.
Jag kan ta ett annat exempel. Ser ni en film, och sen när den är slut. Sitter ni bara och sittar på tvskärmen utan reaktioner? Om ni inte har någon att prata om filmen med så tänker vi väl ändå, “fy fan vad dålig film, de borde gjort si och så istället” eller “jävlar vilken suverän film, de lyfte fram hennes karaktär jätte bra”.
Precis så skulle vi vilja att ni reagerar på det vi skriver. Är det något ni inte gillar? BERÄTTA. Är det något ni skulle vilja ha mer av? BERÄTTA. Vi vill veta vad vi kan göra för att förbättra vårt skrivande men också berättelsen. Det kan vi inte göra om vi inte vet vad ni vill läsa om eller vad ni tycker är bra eller dåligt.

Så snälla, rara, söta läsare. Ge oss respons. Ge oss något att jobba med. Ge oss något att förbättra. Ge oss något mål. Vi ber er. Ge oss något att gå på.


Kommentarer

Olivia skriver:

Tycker ni är super duktiga på att skriva men tänker aldrig på att kommentera men lovar att jag ska bättra mig! <3

Datum: 2014-05-10 - Tid: 21:15:04 -


:) skriver:

Vet inte riktigt vad jag ska kommentera som kan få er att fatta hur bra ni egentligen är! Hur få kommentarer ni än får, eller hur många ni än får, så kommer det alltid finnas trogna läsare (jag är en av dom). Ville bara få det sagt eftersom jag verkligen älskar novellen men det skulle bara vara konstigt om jag kommenterade mer än en gång (vilket jag får lust att göra ibland då ni inte får så mycket kommentarer ni förtjänar) men jag vill ändå att ni ska få reda på hur mycket eran blogg gör min dag! Speciellt när ett nytt kapitel kommer ut!❤

Datum: 2014-05-10 - Tid: 21:16:41 -


Oline skriver:

Jag försöker att skriva kommentarer men mitt problem är att jag är inte så bra att komma på vad jag ska skriva och om hur jag tycker för ni skriver så sjukt bra verkligen så att man tappar orden och jag vill bara inte skriva "Sjukt bra" för jag själv tycker att det inte betyder någonting. Ni blir säkert glada för den lilla kommentaren men tycker själv inte att det är något mycket så känns lite "konstigt" när ni verkligen förtjänar mer! <3 Det där blev ju lite förvirrande.. heuheu.

Datum: 2014-05-10 - Tid: 22:33:20 -


Halloj skriver:

Hej tjejer. Jag tänkte berätta varför jag alltid läser bloggen utan att kommentera. Det beror på att jag alltid läser era kapitel på tex tuben, bussen eller precis innan jag måste rusa till skolan. Därför har jag nästan aldrig tid att kommentera. Men ni ska få veta nu vad jag tycker om bloggen och om novellen. Jag älskar den. För att jag under den här tiden som ni har skrivit den här och förra novellen med Alex och Justin har jag verkligen lärt känna två individer, jag har fått uppleva allt mellan himmel och jord tillsammans med dessa karaktärer. Det känns verkligen som om Alex finns påriktigt. För ni gör allt så verkligt. Kännslorna Alex känner, dom känner jag också. Jag käner även alla Justins känslor. Ni är så otrolgt talangfulla båda två. Även eran egen kärlek till eran novell syns och det gör allt så mycket finare. Jag hoppas ni är sjukt stolta över eran novell för det borde ni vara. Ni skulle båda kunna bli författare i framtiden pågrund av eran enorma talang. Så även om jag inte alltid har tid att kommentera så ska ni veta att jag alltid läser och finns här. Jag älskar er och eran novell. Ni är fantastiska båda två. Ni gör allt rätt, tvivla inte på det. Kraaam :)

Datum: 2014-05-10 - Tid: 22:56:52 -


Anonym skriver:

När jag läste handlingen fövänta - förvänar (ni har precis börjat skriva del två på love me like you do) så jag liksom förvätar mig inget soeciellt än, jag hoppas ändast på mycket dram för det känndes att det inte blev så mycket i förra delan av love me like you do och så älskar jag handligen och det säger nästan skriker ut att novellen kommer död mig så bra den kommer bli, och jag hoppas verkligen inte ni tar illa upp men jag gillar inte när en novell blir för "HAPPY" så jag bryr mig speciellt inte mycket om dom här "början kapitel" för det känns nästan lite utsägsbart var som kommer hända så och läser igenom det lite snabbt, jag älskar hur ni två skriver för ni skriver bättre än flera författare, men dom här kaoitlarna känner jag inte innehåller så mycket intressanta saker man blir inte dragen JAG blir inte det och jag vill inre precis säga "i not like it" för ni två är så amizzzing men vill inte ljuga så ärligt talat tycker jag ni skriver som blivande författare men dom senaste kapitlarna tycker inte JAG har blivt något vidar e intresant :) och sa tycker jag att ni borde ta skolan, familien och vännerna före boggen även fast jag älskar er blogg så kommer inte precis bloggen hjälpa er med framtiden <3

Datum: 2014-05-10 - Tid: 23:09:13 -


Anonym skriver:

Älskar er blogg och er novell är awesome! En sak som skulle vara bra är om Ni varnade läsarna när det kommer "sexscener " :)

Datum: 2014-05-10 - Tid: 23:16:27 -


Anonym skriver:

Oke jag kan börja med att säga förlåt för att jag typ alldrig kommenterar men ni borde ändå att det ni gör är uppskatad utan eller med komentarer för ifal ingen av oss läsare skulle ha gillat de så skulle ni inte ha era100+ läsare. Men ett tips som förenklar för både oss och er, kan inte ni under kapitlerna ha frågor om själva kapitlet så att det bli en bättre kommentar än "jätte bra längtar till nästa" "omg så bra" osv så kan ni typ fråga "vad tror ni att han ska göra och varför" "vad tyckte ni om de hon gjorde" osv meb ska försöka komentera mer utan eller med frågor:)

Datum: 2014-05-11 - Tid: 00:53:13 -


camilla skriver:

Ni förtjänar waay more komentarer! Ni är jätte duktiga, en bra "film" ;)

Datum: 2014-05-11 - Tid: 08:28:40 -


Anonym skriver:

Jag förstår precis vad ni menar, därför kommenterar jag på varje kapitel. För att jag vill att ni ska veta hur grymma ni är, hur sjukt fin denna novellen är, och alla andra ni har gjort!
Jag tycker det är synd att inte fler kommenterar, för ni förtjänar verkligen det!
Men ni ska bara veta en sak, love me like you do är den bästa novellen som jag har läst. Jag skriver inte det bara för att göra er glada eller för att säga det, jag MENAR verkligen det!
Därför vill jag att ni ska fortsätta skriva love me like you do 2. Den har varit FANTASTISK än så länge!
NI ÄR BÄST BRUDAR! :)

Datum: 2014-05-11 - Tid: 10:09:49 -


Sofia skriver:

Älskar eran blogg och era noveller så sjukt mycket. Ni gör allt så bra och beskriver allt så man får en riktigt bild i huvudet om hur det ska vara. Ni skulle kunna uteveckla novellen lite mer, alltså att ava och Ollie blir äldre, att dom börjar förstå mer att deras pappa är världskänd, Alex skulle kunna starta ett företag. Ni skulle kunna skriva om när dom bråkar eller att dom skulle flyga någonstans men planet kraschar, något som gör det mer spännande liksom. Hoppas att det var bra, ta hand om er. Kraam

Datum: 2014-05-11 - Tid: 11:21:38 -


Hanna skriver:

Efter detta inlägget ska jag verkligen försöka kommentera mer, eftersom jag verkligen älskar denna novellen. Det är min favorit, någonsin hihi. Ni skriver så otroligt bra och handlingen är fantastisk. Ni är så extremt bra!! :)

Datum: 2014-05-11 - Tid: 13:44:10 -


Anonym skriver:

hej jag läser denna novell även om jag EJ är believer (kommer aldrig ihåg hur det stavas men aa) för att jag tycker att ni skriver sååå bra!! tack för en bra novell

Datum: 2014-05-11 - Tid: 17:50:14 -


Anonym skriver:

❤️

Datum: 2014-05-11 - Tid: 20:47:02 -


Anja skriver:

Ni skriver sjukt jävla bra och jag älskar ert sätt att skriva på men det här tjatet om kommentarer. Tänk er att över 100, etthundra, människor tittar in på er blogg varje dag för att se om ni skrivit något. Ni skulle aldrig ha haft över 100 läsare varje dag om ni skrev dåligt och om kapitlena var dåliga. 20 kommentarer kanske inte känns mycket men om vi säger så att dessa 20 kommentarer i människor. Det skulle kännas fler. Jag menar absolut inget illa och förstår att ni kanske förväntar er mer av oss läsare men jag lovar er att jag kollar eran blogg varje dag för att se om ni uppdaterat jag läser varje kapitel och tycker de är suveräna utan att kommentera. Men ni är lika bra för det. Puss!

Datum: 2014-05-11 - Tid: 21:50:11 -


Jenny skriver:

jag brukar aldrig kommentera då jag tycker det känns onödigt, men förstår er och ska bättra mig! Tycker ni ska satsa mer på Justin och Alex eftersom det just nu känns som att ni mest skriver om barnen och Pattie. Men är en grym novell och kommer fortsätta läsa den ett tag till :D

Datum: 2014-05-11 - Tid: 23:34:43 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback