KAPITEL 64-. LETTER



Previously: ”Jaha, men…”, började han mjukt, lät mig öppna dörren innan han fortsatte, ”är du så säker på att det är min mamma?”

Jag tappade greppet om telefonen som föll ner till marken med en duns. Justin…?

”Vad gör du här?”, flämtade jag med uppspärrade ögon. Han fuktade sina läppar nervöst.

”Jag gör det rätta.”, erkände han, tog ett steg närmre mig och pressade sina läppar mot mina. Och mina vänner… Det kändes bra. 


 Jag tog ett nervöst steg bakåt, drog med fingrarna genom mitt hår med blicken djupt in i Justin’s ögon.

“Wow..”, flämtade jag förvånat. Han fuktade nervöst sina läppar, underläppen darrade.
“Förlåt, jag skulle inte ha… ha… ha kysst dig.”, ursäktade han sig ledsamt.
“Nej, det är okej…”, svarade jag mjukt med ett litet leende på läpparna.
“Jag hoppas vi kan vara sams nu?”, undrade han och höjde på ögonbrynen. Jag log stort.
“Visst..”, svarade jag leendes. Han fuktade sina läppar, stoltheten lyste i hans ögon.
“Du kanske borde gå.. Pattie kommer snart.”, förklarade jag snabbt. Han skakade på huvudet.
“Det gör hon inte, det var jag som skulle komma.”, skrattade han retsamt.

 


“Jaha…”, fick jag nervöst ur mig. Han la en hand på min kind, smekte mitt kindben med sin tumme. Fjärilarna började flyga runt i magen på mig, allt kändes fantastiskt…
“Kan jag få komma in?”, frågade han med blicken över min axel. Jag oj-ade mig och tog ett steg åt sidan för honom att komma in. “Thanks.”
“Det var så lite.”, suckade jag och gick in i vardagsrummet, med Justin tätt därpå.
“När jag var i Miami så skrev jag det här till dig…”, harklade han sig och räckte över ett brev. Jag rynkade förvånat på pannan, tog emot brevet och drog med tummen över texten. “Min kära Belle.
“Ska jag öppna det nu?”, frågade jag med blicken på Justin. Han skakade på huvudet.
“När jag har gått. Jag måste ändå gå om… tja, en sekund.”, log han dystert.
“Jaha…”, mumlade jag ledsamt. Han la en hand under min haka, lyfte upp mitt ansikte med ett mjukt leende.
“Men jag kommer tillbaka.”, lovade han innan han pressade sina mjuka läppar mot mina i en passionerad kyss. Jag la en hand på hans nacke, tryckte hans läppar hårdare mot mina, i hopp om att kyssen skulle vara längre. Men det gjorde den inte, till min besvikelse.
“Jag måste gå Belle.”, andades han mot mina läppar. Jag lutade min panna mot hans med blicken djupt in i hans hasselnötsbruna ögon.
“Vi ses snart.”, hoppades jag och kysste honom kort därpå. Han avslutade blicken, snodde runt och gick ut. Inte en blick tillbaka… besviket slog jag igen dörren och skyndade mig till soffan där brevet låg.
Jag slet upp kuvertet och började snabbt läsa brevet han hade skrivit, för hand.

 




Jag drog ett djupt andetag, kände hur tårarna växte sig fram i ögonvrån på mig. Skulle jag svara på det? Jag bet mig nervöst i underläppen och reste mig upp för att släpa mig in på pappas kontor, med Justin’s brev i handen, mellan tummen och pekfingret.
När jag väl var inne, slog jag mig ner vid stolen, tände lampan och började skriva…

 




Mina fingrar skakade då jag släppte ner brevet i kuvertet. Jag skrev med stora bokstäver “Justin Drew Bieber Mallette.”
För att göra det hela lite romantiskare så pressade jag mina läppstifts röda läppar mot kuvertet, lämnade ett kyss märke. Jag gick med brevet mot dörren, drog upp mobilen och klickade på Pattie’s nummer, hon svarade på andra sidan inom några få signaler.

Hej Belle!”, tjöt hon glatt. “Kom Justin fram till dig?
“Ja, det gjorde han.”, skrattade jag med ett brett leende på läpparna.
Tack gode gud!”, svarade hon glatt. Jag fuktade nervöst mina läppar samtidigt som jag drog på mig min svarta skinnjacka.
“Du, är Justin hos dig?”, frågade jag mjukt och började med mina klackskor. Det ända lätta jag kunde få på mig med bara en hand ledig.
Nej, han är med Kenny. Dem är påväg till LAX. Jag ska också dit om en sekund, hurså?”, frågade hon mjukt.
“Jo, jag har ett brev här till honom…”, viskade jag osäkert.
Aha, ett svar på hans?”, fattade hon retsamt. Jag log stort för mig själv.
“Ja, det är det faktiskt. Skulle du kunna komma förbi mig, eller bara stanna där du är för att at det åt mig?”, bad jag lent.
Självklart sweetie! Jag kan tyvärr inte komma till dig, men jag är i huset. Inte lägenheten, utan Justin’s hus. Vet du vart det ligger?
“Nej, inte riktigt. Kan jag få adressen? Jag har gps i mobilen.”, svarade jag snabbt.
Aha, okej. Den är Downtown Anne Hills 452. Kommer du ihåg det?”, mumlade hon frågandes. Jag öppnade dörren och lämnade huset.
“Ja, jag är ingen guldfisk Pattie.”, muttrade jag ironiskt. Hon skrattade till i andra änden.
Hur tar du dig hit? Det finns en busshållplats tvärs över gatan, men taxi är nog enklast.”, trodde hon klipskt. Jag drog upp min plånbok, exakt råd till en taxi.
“Taxi blir nog toppen.”, tyckte jag och började gå mot stan. “Men jag kanske borde lägga på nu, det går nog snabbare då.”
Ja, du har rätt. Vi ses snart! Hej då!”, avslutade hon innan hon lade på. Jag tryckte ner mobilen i fickan, höll hårt om brevet. Det här skulle gå bra…

 


“Miss, vi är framme.”, hostade chauffören bak till mig. Jag kollade upp från min mobil, kollade runt på området.
“Tack.”, gäspade jag och räckte över pengar till honom. Han log ett fejkat leende i baksspegeln, ville säkert bli av med mig.
“Hej då…”, grumlade jag med ett nästintill elakt tonfall. Jag gick ut ur bilen och började vandra mot det vanilj färgade huset. När jag kom fram till porten slogs den upp och jag gick in genom den.
Justin’s fisker karma stod prydligt parkerad utan för det stängda garaget. Ett leende letade sig fram på läpparna på mig. Innan jag hade hunnit knacka på dörren öppnades den av Moshe.
“Hej Moshe. Är Pattie här?”, han log mjukt mot mig och viftade med handen mot köket. Jag gick med lydiga steg mot köket där Pattie satt med blicken ner i sin iPhone.
“Hej.”, pep jag till, för att fånga hennes uppmärksamhet. Hon log stort.
“Hej på dig!”, svarade hon och reste sig upp. “Jag ska gå nu, men du kan ju lämna över det till moi. Jag kommer inte läsa det!”, lovade hon lyckligt. Jag drog en hand genom mitt hår och kolllade generat ner på mina skor.
“Okej, men hälsa Justin.”, ville jag genant. Hon kramade mjukt om mig.
“Det ska jag. Ha det så bra nu.”, tyckte hon innan hon försvann upp för trappan. Moshe följde mig mot dörren och kollade på Justin’s cykel.
“Du kan ta den hem om du vill.”, föreslog han med en nick mot den röda cykeln.
“Nej tack, jag kan at bussen.”, försäkrade jag honom och gick sedan ut ur porten igen, tvärs över gatan och slog mig ner på bänken vid busshållplatsen då min mobil började ringa.

“Hallå det är Belle?”, svarade jag med en suck.
Hej Belle. Jag måste tyvärr meddela att något hemskt har hänt.”, förklarade mannen i andra änden. Jag drog ett djupt andetag, slogs mot något jag aldrig trodde jag skulle få höra. Av någon.


Nawe! Justin skrev ett brev till henne! :') Hur sött?! Vad har hänt tror ni? Vem ringde? Ska försöka få upp ett till imorgon, lite längre, lite bättre! KOMMENTERA NU!


Kommentarer

Maja skriver:

OMFG! AWESOMEEEEEEEEEEEEEEEEEE! <3 MEEER!

Datum: 2012-09-10 - Tid: 19:18:40 -


Linnea skriver:

DU ÄR BÄST! :D OMG, snälla, säg inte att det har hänt Justin något! :'(

Datum: 2012-09-10 - Tid: 19:20:29 - URL: http://justinnoveller.bloggplatsen.se/


Dani skriver:

LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLO, grääääät igenom kapitlet! åh, JUSTIN ÄR SÅÅÅÅ ROMANTISK! BREEV!!! D': Just like Romeo and Juliett! HAAHAHAHAHH :D Mer ikväll?

Datum: 2012-09-10 - Tid: 19:21:18 -


Justin Bieber skriver:

neeeej, justin får inte vara död! eller skadad. eller bilolycka! heahahaha... mer nu <3

Datum: 2012-09-10 - Tid: 19:22:05 -


Julia. skriver:

Jag glömde totalt bort vad din blogg hetter för några dagar sedan. Eller alltså all 'historik' försvann på min mobil så jag har inte hittat hit. Men nu ska jag sträckläsaaa! :D

Föressten, vet du någon som kan sätta in min 1D-header till min blogg? Kommentera gärna då, skulle va super. kram :)

Datum: 2012-09-10 - Tid: 19:22:29 - URL: http://giveyouthisgiveyouthat.blogg.se


BIGGEST FAN! skriver:

Hittade novellen igår, är sjuk osv, och du äger!!! <3 seriöööööst! :D Mer nu!

Datum: 2012-09-10 - Tid: 19:23:04 - URL: http://myybieberstoory.blogg.se/


Storiestoyou skriver:

Super bra! Som vanligt ;D
Tror att det har hänt någon Slags olycka, kanske med Justin ellllleeeer hennes pappa D:

Datum: 2012-09-10 - Tid: 19:30:00 - URL: http://www.Storiestoyou.blogg.se


Amanda skriver:

Mer!! Annar skommer jag dör seriööst!! Nejmen tyyp...

DET VAR HUR J***********************VLAAAA BRA SOM Hällst!!

Datum: 2012-09-10 - Tid: 19:31:27 - URL: http://www.musiklove.bloggplatsen.se


Liv skriver:

Awesome kapitel!

Datum: 2012-09-10 - Tid: 19:59:16 -


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-09-10 - Tid: 20:04:48 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se


Mickan - / My Life In My Words skriver:

Okej så då vill du inte ha en design nu då med andra ord? När kommer du vilja ha den, för jag kan ju inte hålla din plats hur länge som helst, det är så många som vill ha. :)
Jag har startat två nya samarbeten, och med det så gick dem före i kön, men båda dem designerna är klara, så jag håller på med den designen som står före dig i kön nu, och så har jag en uppdatering på design på ett gammalt samarbete. :)
Men vill du att jag ska ta emot beställningar och hålla dig som plats nr 10 så gör jag det, men då får du räkna med att vänta lite längre.

Datum: 2012-09-10 - Tid: 20:10:04 - URL: http://miickzz.blogg.se


Belieber skriver:

Snälla att de inte hänt Justin något! :(
Dom måste bli tillsammans igen!'
Sjukt bra kapitel, som vanligt! :)

Datum: 2012-09-10 - Tid: 20:12:50 -


Anonym skriver:

Jättebra! Men nu får fu ta me fan o lova att det kommer upp imorn,annars ska man inte skriva att man lovar. c:

Datum: 2012-09-10 - Tid: 20:16:11 -


… skriver:

AWESOME MEEEEEEEEER NUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!

Datum: 2012-09-10 - Tid: 20:17:13 -


Liza skriver:

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!! omaajgaash du ägeeer!!

Datum: 2012-09-10 - Tid: 20:21:34 - URL: http://swaag.bloggplatsen.se


Julia skriver:

Sv; ååh tack! :D okej men jag mejlar headern till dig så får vi se :)

Datum: 2012-09-10 - Tid: 20:27:09 - URL: http://giveyouthisgiveyouthat.blogg.se


Ewweh skriver:

inte förens nu märkte jag hur många kapitel du faktiskt skrivit XD Wow asså.. Grymt bra kapitel LOve ya

Datum: 2012-09-10 - Tid: 21:00:20 - URL: http://justbiebzz.blogg.se


alwaysbieberfever.blogg.se skriver:

ååååhh SÅ BRA!!!<3

Datum: 2012-09-10 - Tid: 21:56:58 - URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se


Evelina skriver:

Super bra!! Kan inte vänta tills nästa!!

Datum: 2012-09-10 - Tid: 22:11:03 -


Mandiish skriver:

Naww.. Så gulligt<3 superbra kapitel som vanligt, love to you

Datum: 2012-09-10 - Tid: 22:44:45 - URL: http://Novellonedirection.Devote.Se


Sandra skriver:

Hej läser du några novellbloggar? Om du gör det kan du inte länka dem?
Och om nu du vill ha tips på en suverän så är dem här as grym: mybieberdrug.blogg.se
Hon skriver helt fantastiskt!!!! :D

Datum: 2012-09-10 - Tid: 23:05:31 -


Anonym skriver:

Nawww va söta !! Awesome !!:* syns imorgon!!

Datum: 2012-09-11 - Tid: 13:47:57 -


Emelie skriver:

Jätte bra!! <3

Datum: 2012-09-11 - Tid: 14:45:30 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Anonym skriver:

Bra!!! <3

Datum: 2012-09-11 - Tid: 17:53:49 -


Mickan - / My Life In My Words skriver:

Okej, jag vet inte hur lång tid det tar när jag har fått nya beställningar, men det visar sig :) Jo visst jag kanske till och med hinner göra fler mellan om du inte ska ha den förns då. :)
Haha, nu förstod jag inte riktigt med den andra kommentaren, ska du ha den nu iaf? Eller vadå? :P haha! Du gör min förvirrad.. Min mail är med här, så du kan ju maila mig. :)
Kram

Datum: 2012-09-11 - Tid: 22:47:32 - URL: http://miickzz.blogg.se


Bella skriver:

Grymt bra:D

Datum: 2012-09-12 - Tid: 16:25:53 -


Anonym skriver:

näär kommer deet?

Datum: 2012-09-12 - Tid: 21:10:23 -


moa skriver:

bääääääääääääääääääääääst

Datum: 2012-09-18 - Tid: 21:16:54 - URL: http://justinnovells.webblogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback