KAPITEL 60-. I'M IN MIAMI BITCH



Previously:"Nej Belle, det vill du inte! Ingen vill dö!", tröstade hon så gott hon kunde, inte gott not iallafall. Men jag lät hennes armar omfamna mig. När jag hade gråtit klart så drog jag ett darrigt andetag.
"Kan jag låna ett badrum?", viskade jag hest. Hon nickade och följde mig till badrummet, som jag sedan gick in i och låste efter mig. Min blick föll sedan på den gula burken på handfatet.Utskriven av: Doktor Levin. Sömnpreparat.


 Emily's Perspektiv:

Jag vankade av och an, nervöst i vänterummet till sjukhuset. Hur kunde hon göra så mot mig?! Trött drog jag med händerna genom håret, kände hur naglarna ettsade sig fast i hårbottnen, vilket framkallade smärta. Jag gnydde till och kollade på klockan. Den verkade inte vilja röra på sig. 8.25 PM. Min mobil vibrerade och jag drog snabbt upp den för att svara.
"Hennes lever tog största smällarna. Dem opererar nu, men hon kommer överleva.", meddelade jag Justin, som lugnt pustade ut i andra änden.
"Tack för att du... står ut med att prata med mig.", mumlade han i andra änden. Jag suckade lätt.
"Du, jag kanske inte gillade det sättet du behandlade Belle på dem senaste dagarna, men jag försöker. Jag försöker få mig att gilla dig, jag försöker få henne att ge dig en ny chans. Hon är olycklig utan dig Justin, och jag ser det.", svarade jag ärligt.
"Wow..."
"Så försök du också. Försök få tillbaka henne, ögona böj!", tyckte jag menandes. Han drog ett djupt, trotsigt andetag, som om han vore rädd. Rädd för mig? Nej, rädd för att försöka. Rädd för att misslyckas.
"Jag ringer om det händer något nytt.", lovade jag innan jag lade på. En doktor kom gåendes mot mig med trötta ögon.
"Hej Emily. Dr. Perry.", hälsade han med en hand utsträck. Jag tog emot den och skakade den nervöst.
"Hur mår hon?", frågade jag det första jag gjorde. Han fuktade sina läppar snabbt.
"Hon är stabil, men ligger för tillfället i Koma. Vi hoppas -och tror- att hon kommer vakna snart.", försäkrade han mig lugnandes. Jag pustade lättat ut. En tyngd for från mitt bröst. Allt kommer bli bra, allt kommer bli bra... intalade jag mig själv.
"Så, vad ska jag göra nu liksom?", frustade jag slappt.
"Tja, åk hem. Vi ringer om hon vaknar, det är onödigt att sitta här i väntan på en person att vakna, när du kan göra annat. Skolan börjar väll snart?", frågade han.
"Jo... okej, här är mitt nummer...", sa jag och skrev ner mitt nummer i hörnet av en gammal tidning som låg på bordet bredvid mig.
Han tog emot lappen med ett leende och gick sedan sin väg. Med trötta steg gick jag mot hissen för att åka ner till entren, där jag vinkade åt mig en taxi som förde mig till Belle's hus.


Jag knackade hårt på dörren med näven hårt knuten. Knogarna tappade sin färg och blev kritvita. Bara någon sekund därpå öppnades dörren.
"Är du ensam hemma?", fräste jag ilsket. Claire svalde hårt när hon mötte min hårda blick.
"Ja.", pep hon nervöst till svar. Jag nickade och knuffade in henne i hallen.
"Du och jag ska ha ett litet snack... Ms. Olsen.", muttrade jag. Hennes blick avspeglade sig skräck.

 

image


"Jag kommer inte döda dig, vi ska bara prata.", suckade jag tröttsamt. Hon slappnade av lite och nickade.
"Well, prata då.", tyckte hon fisförnämnt. Jag spände ilsket blicken i henne med handen hårt tryckt om mobilen.
"Belle ligger på sjukhus...", frustade jag bittert. Claire kollade förvånat upp på mig. "Justin's killar hittade henne, så nu ligger hon på sjukhus."
"Men... jag vittnade ju?", fick hon nervöst ur sig. Jag ryckte likgiltigt på axlarna.
"Dem kanske ljög...", suckade jag. Men allt var en lögn. Men Justin skulle inte få komma undan med att ha dräpt Ryan, som hade något med Justin o göra som hade något med Belle o göra.
"Va...? Nej, du ljuger.", svarade hon med gråten i halsen.
"Ring hem till Belle själv.", väste jag ilsket. Hon drog med darriga händer upp sin mobil och tryckte den sedan mot örat.
"Hej Mr. Chandler? Belle..? Ja... Va? Åh! Okej. Ja, jag förstår. Tack. Hej då."
"Där ser du."
"Så nu spelar det ingen roll om jag vittnar eller inte...?", flämtade hon frånvarande.

"Nej, för dem har redan gjort sitt.", ljög jag till svar. Varje lögn jag slängde ur mig var som en kniv i magen. Belle skulle inte bli glad när hon hade hört att jag ljugit, men hon skulle nog bli glad när hon hörde att Justin blivit fälld.
"Då drar jag nu då. Ciao.", flinade jag skadeglatt och lämnade sedan huset för att hoppa på bussen hem till mig. Flinet försvann i samma stund jag slog mig ner på bussen. Jag hade fått en annan människa att må dåligt, och jag mådde bra av det?
Precis som en mobbare... tänkte jag ledsamt. Tårarna brände som eld i ögonvrån på mig, men jag bet mig hårt i tungan för att besegra de. Jag skulle inte börja gråta, inte här åtminstone.

 




Justin's Perspektiv:
"Fokus!", utbrast Scooter i sidan av mig när jag satt och kom av mig med texten hela tiden. Mama Jan suckade hopplöst.
"Han får 5 minuter.", sa hon menandes och höll upp sin hand som visade 5 fingrar. Scooter nickade, men allt som sas runt omkring mig hördes bara som mummel. Som om jag vore i en bubbla, inte hörde ett dugg. Min mobil plingade till.

 

Från: Emily
Hon är vaken, och jag har fått Claire att tänka över sitt vittnesmål. Jag är påväg till sjukhuset nu. Tänkte du borde få veta.. // Emily.

 

Ett litet leende spreds sig på mina läppar. Hon var vaken, Justin skulle hamna i fängelse... Men Ryan var fortfarande död. Och där försvann leendet jag hade lyckats få upp.

 


"Justin, det här funkar inte! Du har en konsert om 45 minuter! Fokusera!", skrek Scooter förbannat. Jag förstod honom, jag skulle också bli förbannad. Men det här var inte Scooter-Scooter. Det här var Arbetande-Scooter.
Det som skedde på arbetet var inte ens något att nämna när vi inte arbetade. Det var bara strunt då. Jag drog ett djupt andetag och tog en ansats för att resa mig upp.
"Vart ska du? Du ska öva igen om 3 minuter!", skriade han bakom mig. Jag slängde en blick över axeln.
"Jag behöver lite frisk luft, okej?", svarade jag lugnt och gick sedan ut ur den stora arenan, men fel utgång först. Jag kom ut på trottoaren till varma Miami och ett flertal tjejer kom springandes skrikandes mot mig. Jag snodde hastigt runt och skyndade mig in i arenan igen där jag sjönk ihop på golvet med en lättad suck. Då plingade min mobil till igen.

 

Från: Belle
Jag mår bra nu, Em berättade att du visste, men jag tyckte jag borde skicka ett meddelande också. Så ja... / Belle.

 

Leendet som hade kommit förut, dök upp igen, fast nu ännu större. Jag knappade snabbt in ett svar där jag satt på det kalla kakel golvet utanför nödutgången till arenan.

 

Till: Belle
Bra att du mår bra. Jag är i Miami nu och kommer därför inte kunna vara med på rättegången imorgon, men allt kommer nog lösa sig. Och snälla Belle... gör aldrig om något såntdär igen. Puss o Kram, Justin.

 

Innan jag hade hunnit reagera på mitt "Puss o kram" så var sms:et skickat. Fan! Jag drog ett djupt andetag och reste mig upp igen och krockade in i någon.
"Helvete!", röt jag och tog mig för pannan.
"Justin?", pep en välbekant röst till. Jag kollade upp på personen som stod framför mig.


HAHAHAH, min rubrik :') Nej, men vem står framför Justin mån tro?! :O Inte lika långt kapitel, my bad! Men blev somsagt klar snabbt och har inget program direkt. Hehhhohoho. KOMMENTERA! :D


Kommentarer

Celine skriver:

Asbra Meeeeeer!

Datum: 2012-09-01 - Tid: 23:49:29 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Asbra! <3

Datum: 2012-09-01 - Tid: 23:49:51 - URL: http://myonedstorys.blogg.se


Emmy skriver:

Awesome :D

Datum: 2012-09-01 - Tid: 23:53:59 -


Anonym skriver:

mera och längre kapitel :)

Datum: 2012-09-02 - Tid: 00:02:43 -


Emelie skriver:

Jätte bra! <3

Datum: 2012-09-02 - Tid: 00:36:17 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Storiestoyou skriver:

As bra!:D

Datum: 2012-09-02 - Tid: 01:21:32 - URL: http://www.storiestoyou.blogg.se


Anonym skriver:

Selena kanske??

Datum: 2012-09-02 - Tid: 10:44:07 -


Nilsson skriver:

snälla, mer i kväll?
as bra kapitel!
snälla få dem att bli tillsammans igen..
Kram<3:)

Datum: 2012-09-02 - Tid: 11:03:22 -


linn skriver:

Asbra! keep it up girl <3

Datum: 2012-09-02 - Tid: 11:21:53 -


Linn skriver:

Hur får du så att bilderna rör sig? :D Skriv gärna svaret i min blogg, kraaam <3

Datum: 2012-09-02 - Tid: 11:41:12 - URL: http://linnsanslya.blogg.se


Biebers giirl <3 skriver:

Mer mer meeeeeeeeeeer !

Datum: 2012-09-02 - Tid: 12:03:46 -


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-09-02 - Tid: 18:20:31 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se


Anonym skriver:

OMG meeer!! Kärlek

Datum: 2012-09-03 - Tid: 18:43:12 -


Amanda skriver:

Heey! Vete fan om du vete här men... DU ÄR JÄVLIGT DUKTIG!!!! ^.^
:D
MOREEEEEEEEE!!! Snälla! :)

Datum: 2012-09-03 - Tid: 18:43:29 - URL: http://www.musiklove.bloggplatsen.se


Anonym skriver:

OMG meer!! Kärlek älskar din blogg!

Datum: 2012-09-03 - Tid: 18:45:26 -


Amanda skriver:

AWESOME!!!!

Datum: 2012-09-03 - Tid: 19:03:09 -


Anonym skriver:

Braaa :D meer

Datum: 2012-09-03 - Tid: 19:29:48 -


Ebba skriver:

Jäääääätte braaaa!!! <3

Datum: 2012-09-03 - Tid: 19:35:48 -


Anonym skriver:

Grymt bra! Meeeeer!!!!

Datum: 2012-09-03 - Tid: 19:43:27 -


Nilsson skriver:

Mer mer mer!
Hur många kapitel kommer det idag/ imorgon då?
Eller blir kapitlen längre?
Kram och krya!:)<3

Datum: 2012-09-03 - Tid: 19:57:35 -


Evelina skriver:

Super bra! snälla dem måste bli tillsammans igen..

Datum: 2012-09-03 - Tid: 20:03:00 -


Anonym skriver:

Du e skit duktig men kan inte Belle och Justin bli ihop nu? Snälla

Datum: 2012-09-03 - Tid: 20:32:14 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback