FRIGHTENED OF LOVE - 11

Previously: Ingen förstod hur jag egentligen hade det. Min egna pappa stack för att jag dödade min lillebror. För cigaretter. Jag slängde äcklat ifrån mig cigarettpaketet jag hade klamrat mig fast vid. Min mamma ville inte heller ha något med mig att göra. Cas hade inte hört av sig ända sedan jag kom hit. Brydde hon sig ens? Eller skulle hon komma med en sådan ursäkt ’Jag hade inte tid Noelle, förlåt!’ som alla gör? Att ha tid. Nej. Allt det förlorade Liam på bara några sekunder. Han hann förmodligen bara tänka på att han skulle dö. Att det var slutet. Han hann nog tänka på mig, innan hans liv dog ut. Innan hans lilla kropp blev slukad av elden. Allt det var mitt fel. Att vara älskad eller önskad var inte det folk ville ha utav mig. Jag var hatad och oönskad av alla, vare sig dem ville tänka sig det eller inte.

 

 

Jag orkade inte längre. Med något. Eller någon för den delen. Från Justins äckliga planer, till Heathers bitchighet. Allt det där var bara en komplott, som alla var inblandade i. Min blick gled över Manhattans ljusa hus. Det var mörkt ute, och kallt för den delen också. Men det var i slutet av oktober, så vad hade jag förväntat mig? Jag stod ensam uppe på toppen till Empire State Building. Det var ett under att vakten vid portöppningen inte hade sett mig smyga mig förbi mot hissen. Jag drog en djup suck utan att släppa blicken från Taxi bilarna på gatan. Skulle det bli bättre om jag bara dog? Då skulle alla ha ett problem mindre i världen åtminstone. Jag skulle inte vara till besvär ännu. Justin skulle få sin flickvän, Hunter och Selena skulle kunna leka familj med deras… dotter, Ella skulle inte behöva ha mig som skam längre. Våran familj skulle bli rentvåd. Jag drog upp en liten flaska vodka som jag hade smugit ned från Hunters rum. Han skulle ändå inte märka att den var borta. Även om han märkte att den vore det, skulle han inte kunna ha något bevis på att det var jag som hade tagit den. Jag tog en djup klunk av den kalla, starka vätskan. Det sved i halsen, men det var inget jag orkade bry mig om. Precis som allt annat, varför ska man bry sig?

”Får jag smaka?” frågade en raspig röst bakom mig helt plötsligt. Jag snodde nervöst runt och mötte Justins bruna ögon.

”Vad gör du här uppe?” hasplade jag förvånat ur mig. Hade jag hunnit bli full på denna lilla stund? Nej. Fuck.

”Du äger inte Empire State Building sist jag kollade, det är en fri plats att vara på.” svarade han rättfärdigt. Jag drog en slö hand genom mitt hår innan jag räckte över Vodka flaskan. Han tog tacksamt emot den och tog en klun. Jag såg hur hans adamsäpple rörde på sig när han svalde drycken. Jag bet mig hårt i kinden, vilket ledde till att blod strömmade ut i munnen på mig. Duktigt Noelle.

”Vad gör du här uppe egentligen? Med ett sådant ansikte?” frågade Justin menandes på mitt smink som måste ha smetat ut sig i hela ansiktet på mig.

”Jag orkade helt enkelt inte med folket där nere, så jag smög mig förbi vakten för att komma upp hit. Hunter och Selena, jag fick reda på det. Ungen var deras. Stella…” mumlade jag.

Justin rörde inte en min, utan såg lika känslokall ut som vanligt när han svarade, ”Jag vet.”

”Vadå du vet? Har du alltid vetat?” fick jag ur mig. Min röst avspeglade sig nu avmsak.

”Ja. Det var ju jag som kom på honom och Selena i sängs borta i Los Angeles. Sen berättade hon att hon var gravid, det var droppen. Men jag kände att jag inte hade någon anledning att berätta för dig. Han får väll berätta själv.”

”Du hade kunnat sagt något, vare sig du ville att han skulle berätta var det fel mot mig.”

”Mot dig? Tror du att jag alltid har varit såhär hård, kall, va? Nej. Jag var en soft liten kille förut, som trodde på Kärlek och sån skit. Det försvann. Jag vart sårad Noelle. Tro det eller ej, men jag är en människa.”

Det han sa sjönk djupt inom mig. Justin, sårad? Jag kunde bara inte se mig det framför mig.

”Här.” sa jag och drog åt mig Vodka flaskan. Jag tog flera djupa klunkar utav den innan jag slängde iväg den toppa glasflaskan som splittrades i tusen bitar när den slogs mot den beiga fasaden.

”Att jag valde dig att vara min ’tjej’ var ju bara för att jag visste att du skulle vara villig på att knulla.” flinade Justin efter en stunds tystnad. ”Så tro inte att vi är något jävla par nu.”

Jag svalde hårt. Varför tog jag dem orden hårdare än vad jag trodde? Jag var inte kär…? Nej. Noelle, du kärar fuck heller ned dig i Justin fucking Bieber. Han är en skitstövel. Inget att ha. ¨

”Kan vi inte åka nånstans?” stönade jag och sjönk ihop med ryggen tryck mot väggen. Justin kollade frågandes på mig, som om han aldrig hört dem orden komma ur nåns mun förut.

”Åka nånstans?” skrattade han känslolöst. Jag nickade ivrigt.

”Ja. Du vet, semester? Jag vill bara lämna det här piss stället…” muttrade jag kallt. Han tog några steg framför mig så att våra läppar bara var någon millimeter ifrån varandra. Han kollade mig djupt in i ögonen.

”Du säger bara så för att få ligga med mig.” viskade han hest. Hans varma andetag slogs mot mina läppar och fick mig att bli knäsvag. Knäsvag? Really Noelle?

”Kanske.” svarade jag paralyserat. Han fuktade sina läppar och lade en hand på min kind.

”Vill du att jag ska kyssa dig nu?” frågade han sexigt med blicken ned på mina läppar. Gud…

”Kanske.” svarade jag pipigt. Min röst verkade inte vilja låta ens en ynka normal. En ilning for genom min ryggrad, och allt jag ville var att mellanrummet mellan oss skulle raderas. Han drog ett djupt andetag innan han lutade sig tillbaka flinandes.

”Tjejer faller alltid för det.”

”Du fick inte mig i alla fall.”

”Nähä, fick jag inte?” log han retfullt. Jag slog irriterat till honom över armen. ”Vi går på den där middagen hos Heather, sen drar vi då. Vart vill du ta vägen?”

”Vegas.” sa jag utan att tveka. Vegas var ett ställe där man kunde supa, knulla och röka på utan att det lämnade Vegas. Som mottot ’What happens in Vegas, stays in Vegas.’ Och med Justin, tja, då skulle vad som helst kunna hända i Vegas.

”Bra. Då drar vi till Vegas. Jag fixar ett plan. Nu blir det ligga av.” flinade han och daskade till mig på rumpan. Jag kände hur irritationen bubblade upp inom mig. Snygg må han vara, men en jävla idiot var han också.

”Hatar dig.” morrade jag och drog upp min mobil. Han log mot mig med mobilen tryckt mot örat.

”Älskar dig mer.” svarade han kallt. Att vi ens kunde umgås var ett under. Jag kunde svära på att jag skulle göra vad som helst för att få slänga ned honom för Empire State Buidling nu. Jagh hade 3 nya meddelanden från Hunter, 2 från Rosie och ett antal missade samtal.

 

Noelle, du måste låta mig förklara! Jag hade tänkt berätta om Stella och Selena. Men jag hittade aldrig rätt tillfälle. Vi syns hos Heather. Hunter.

 

Jag raderade resten av meddelandena från honom, då jag redan visste att det skulle stå liknande saker på dem andra likaså. Jag klickade upp sms:et från Rosie.

 

Hej gumman. Hunter kom nyss förbi, undrade om du var här. Vart är du? Han verkade orolig. Jag vet att du ska till Heather på middag, men kom gärna hem innan du går dit. Kram, Rosie.

 

Nu kunde jag verkligen gå hem till dem. Jag skulle gå in där, och inte kunna åka till Vegas. Men det var bara några veckor… vi skulle inte direkt flytta till Vegas. Och det ingår ju i jobbet, det hade jag ju berättat.

”Planet lämnar JFK klockan 10.” berättade Justin kort. ”Vi har en säng på planet.”

”Tänker du bara på sex?” frågade jag med avsky. Han ryckte på axlarna och stoppade in en cigarett mellan läpparna.

”Tja… det och röka.” svarade han nonchalant och tryckte på hissknappen.

”Du är helt otrolig. Vet du det?” morrade jag surt. Han log stort och tog ett kliv in i hissen.

”Jag vet, helt otrolig. Jag har tillochmed fixat ett Plan till Vegas till dig, så var tacksa din lilla bitch.”

”Kalla mig inte det.” fräste jag surt innan jag gick in i hissen bredvid honom. Han log.

”Jag kallar dig vad jag vill Sweetheart.” En suck lämnade min mun men jag valde att avstå. Den som var mogen var den som skulle sluta hade jag hört. Justin drog en djup suck innan han kramade om min hand. Jag försökte dra loss den men han hade stålsatt sig.

”Vi är nere.” förklarade han. Dörrarna slogs upp och vakterna kom springandes mot hissen vi stod i.

”Det är stängt! Hur kom ni dit?” utbrast båda två i mun på varandra. Justin suckade lugnt.

”Vi säger bara såhär, vi berättar inte för er chef om er dåligs säkerhet, så låter ni oss gå?”

”Mhm…” svarade båda två oroligt. Om dem skulle få sparken skulle dem nog inte vara lika nöjda med livet.

Justin log ett fejkat leende mot dem, ”Bra. Kan vi få gå nu? Ni blockerar vägen.”

Båda vakterna tog varsitt steg till höger för att låta oss komma förbi. När vi väl kom ut, stod Justins limousine och väntade på oss. Hur gjorde han det där egentligen? Ett flertal paparazzis omringade oss också.

”Justin! Noelle! Kolla hitåt! Noelle, är det sant att du är gravid?! GE OSS EN KYSS!” Den meningen fick både mig och Justin att rycka till. Men, som inövat lade han en hand på min korsrygg och pressade sina varma läppar mot mina. Jag blev alldeles knäsvag, till mig. Han drog ut min tofs ur håret. Böljande, svarta lockar lade sig ned på min rygg vilket måste ha fått allt att se 100 gånger bättre än vad det var. Kyssen avslutades, och vi hoppade in i Limon.  Min mobil plingade återigen till. Jag drog upp den för att läsa det inkomna sms:et.

 

Toppen! Ni har fått flera rubriker än Justin fick på ett par månader! Fortsätt så.:) Scooter.

 

”Scooter vill att vi ska fortsätta flasha.” mumlade jag. Justin kollade på mig medan han nickade. Men han slutade inte kolla för det. Jag drog undan en slinga bakom håret med ett frågande ansiktsuttryck.

”Vad kollar du på?” frågade jag nervöst. Han fuktade sina läppar utan att bryta blicken från mig.

”Du är väldigt vacker.” sa han leendes. Pfft, bara ännu en av hans lekar.

 

 

”Jo tjena, och det menar du.” fnös jag sarkastiskt. Han ryckte på axlarna och lutade sig tillbaka i sätet. Jag drog upp en cigarett som jag stoppade in i munnen innan jag tände på den.

”Kan jag få?” frågade Justin mörkt. Såklart. Från att vara ’Du-är-så-vacker’ till ’Jag-gillar-bara-att-röka’ Justin. Det var just det jag menade. Allt var bara lekar för honom, men jag hade verkligen inte något emot det. Att jag och Justin skulle gå och kära ner oss i varandra var bara en otänkbar tanke. Att det skulle ske…? Tanken gjorde mig illamående på ett sätt, men ändå lycklig inombords. Justin gillade inte mig, men kände jag kanske något för honom? Nej. Det var omöjligt! Jag hatade honom. Så fick det förbli. Justin och Noelle, ett hatande par. Inte ett par som folk trodde skulle gifta sig, få barn om några år. Det tror jag aldrig kommer ske för den delen heller. Med någon… att skaffa barn är en mardröm. Man sätter bara barnet i en dålig position. Det hade jag i alla fall upplevt det som, och mitt barn skulle verkligen inte få uppleva detsamma. Därför – en smart lösning – skaffa inga barn.

”Vi är framme hos Heather.” sa han hest. Jag drog upp min mobil och klickade upp sms. Rosie. Igen.

 

Noelle, du måste verkligen komma hit. För guds skull! Jag är orolig. Snart ringer jag Ella.

 

En klump uppstod i min hals. Hon tänkte väll inte…? Nej. Hon kunde inte. Hon skulle bara våga.

 

Jag mår bra. X Noelle.

 

Svarade jag innan jag stängde av mobilen och lade ned den i bakfikan till mina jeans. Hunter stod vid hissen och väntade. Han var iförd i samma t-shirt som förut och ett par svarta jeans. Han mötte min blick, men jag vek snabbt undan den. Jag orkade inte med honom.

”Vad gör ni två här tillsammans?” morrade han hårt. Justin sneglade på mig, flinandes.

”Tja, sist jag kollade var inte du och Noelle ihop längre. Resten får du veta med tiden lillkillen.”

Hunter kollade kallt på mig, men jag vägrade möta hans blick. Han var inte värd det.

”Noelle, vad gör du här med det kräket?” väste han lågmält till mig. Då tog jag mod till mig.

”Det där kräket håller i alla fall inte hemligheter för mig.” svarade jag irriterat och gick sedan in i hissen med Hunter och Justin vid varsinn sida utav mig.

”Så vadå, ni har träffats förut?” ville Hunter veta. Justin skrattade sammanbitet.

”Länge.”

”Vad fan menar du med länge Bieber? Provocera mig inte.” varnade Hunter och spände knytnäven. Justin drog en hand genom sitt hår, med samma leende på läpparna som innan.

”Låt oss säga, din tjej-, jag menar Ex tjej, är toppen.” sa Justin. Hissen plingade till och vi gick allesammans ut i Heathers foajé. Chelsea, China och Amber kom och mötte upp oss, alla klädda i liknande kläder. Ett hembiträde kom också för att ta våra jackor.

”Ms. Heather väntar i matsal.” sa hembiträdet med rysk brytning. Det påminde mig väldigt mycket om Gossip Girl. Att Heather var Blair, hembiträdet Dorota och tjejerna… tja, tjejerna. Alla tre gick in i matsalen där Heather satt. Hon var klädd i en vacker, vit fodralklänning med volanger vid kanten. Hon ställde sig upp för att placera oss vid bordet. Jag bredvid Justin, som satt bredvid Heather – som satt vid änden av bordet – som satt bredvid Hunter. Hembiträdet kom ut med en vagn med 4 tallrikar på. Det doftade kryddor, och kyckling. Min mage vred på sig inom mig, men jag behöll masken. Att äta var inte det jag ville just nu, efter nästan en hel flaska Vodka. Tallrikarna placerades framför oss. Jag skulle precis hugga in när China och Amber kom utgåendes med en tv på ett rullande bord. En kvävd suck lämnade min strupe.

”Seriöst? Jag trodde vi skulle äta, inte kolla på.. Tom & Jerry.” väste jag irriterat till Heather. Utan att bry sig, startade China och Amber tv:n som spelade upp videos och bilder från festkvällen där jag och Justin hade haft sex tillsammans för första gången.

”Hur fick du tag i den där?” min röst avspeglade sig oro även om jag försökte hålla ihop.

”Jag har kontakter. Men tyst, det bästa kommer snart.” flinade hon. Jag skyndade mig fram till tv:n och stängde av den. Hunter kollade argt på mig.

”Var det där när vi var ihop?” röt han ilsket. Jag korsade armarna över bröstet.

”Det där var när du var med din dotter och Selena på Bahamas.” besvarade jag hans ilska.

”Det spelar ingen som helst roll.” Det måste ha varit droppen för Hunter, för han gick runt Heather, mot Justin som han nitade med väldig fart. Justin föll av stolen med en hand på käken.

”Aouch Bro’, du sårar mina känslor.” provocerade Justin honom. Han var bara för mycket. Hunter fortsatte sparka och slå tills jag ställde mig mellan och fick ett slag på käken. Det värkte, jag ska inte ljuga, men det var inte första gången en kille hade slagit mig på käften.

”Kom Justin, vi går.” var allt jag fick fram. Hembiträdet kom snabbt med våra jackor för att låta oss gå.

”Vanja!” tjöt Heather gällt. Hon verkade vilja att showen skulle fortsätta. Både jag och Justin stod tysta hela vägen ned till lobbyn i hissen, ända tills vi hoppade in i taxin.

”Ring ingen.” beordrade han mig snabbt. Jag kollade på honom med höjda ögonbryn.

”Varför inte?”

”För att vi ska till Vegas baby, och det som händer i Vegas, stannar i Vegas.” svarade han nonchalant och flinade stort.


Kommentarer

ema skriver:

så bra!! när kommer nästa?

Datum: 2012-10-29 - Tid: 21:53:12 -


Romina skriver:

Wohoo bäst! Det blev inte en catfight mellan tjejerna utan mellan killarna.. haha =P

Datum: 2012-10-29 - Tid: 21:58:07 -


Biebers giirl <3 skriver:

Sjukt bra! <3

Datum: 2012-10-29 - Tid: 22:10:22 -


Happy skriver:

Idjxebi awesome!!

Datum: 2012-10-29 - Tid: 22:27:13 -


elin skriver:

grymt :D

Datum: 2012-10-29 - Tid: 22:30:13 - URL: http://elinohrn.devote.se


Evelina skriver:

Super bra!

Datum: 2012-10-29 - Tid: 22:43:36 -


Ebba skriver:

Love it! :)<3

Datum: 2012-10-29 - Tid: 22:46:23 - URL: http://twitter.com/JerrysBitch


Wilma skriver:

Super bra kapitel undrar vad som kommer hända i Vegas??

Datum: 2012-10-29 - Tid: 23:01:16 -


Emelie skriver:

Sjukt bra!!! <3
Mer :D

Datum: 2012-10-29 - Tid: 23:33:09 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Emelie skriver:

Sjukt bra!!! <3
Mer :D

Datum: 2012-10-29 - Tid: 23:33:09 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Anonym skriver:

jätte bra :) kolla gärna min novell blogg :)

Datum: 2012-10-30 - Tid: 01:36:31 - URL: http://jdbieberstory.blogg.se/


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-10-30 - Tid: 10:10:47 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se


Liv skriver:

Awesome iapitel!

Datum: 2012-10-30 - Tid: 10:49:56 -


Saga skriver:

JÄTTEBRAAA!
Löv jör blögg ^^)
Heter du Liv och går på Blommens?

Datum: 2012-10-30 - Tid: 11:41:43 - URL: http://myylovestory.blogg.se


Anonym skriver:

Bra :)

Datum: 2012-10-30 - Tid: 11:45:42 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se


Anonym skriver:

Sjuukt bra !!!

Datum: 2012-10-30 - Tid: 12:48:11 -


Saga skriver:

DU ÄR SÅ JÄVLA FUCKING GRYM PÅ ATT SKRIVA NOVELLER!

Datum: 2012-10-30 - Tid: 16:57:06 - URL: http://myylovestory.blogg.se


Saga skriver:

Jag vet att du heter Liv och går på blommens för jag är SAGA och går i SEXAN och vi typ bråkade förut -.-" MEN DINA NOVELLER ÄR FUCKING AWESOME. Allt ja ville säga.

Datum: 2012-10-30 - Tid: 17:13:22 - URL: http://imcrazy.blogg.se


Wilma skriver:

Hej hej! Gör du länkbyten? Skulle vara jättekul om du ville göra det med mig! :)
Sjukt bra kapitel! x

Datum: 2012-10-30 - Tid: 18:44:14 - URL: http://ourloveisforever.webblogg.se


Maya skriver:

BRA! Snälla ett ikv?:)
Kolla gärna in min novell :D

Datum: 2012-10-30 - Tid: 19:39:11 - URL: http://www.jbieberstories.blogg.se


Belieber skriver:

Sjukt bra kapitel som alltid!

Datum: 2012-10-31 - Tid: 10:01:21 -


sandra skriver:

Hej! Jag har precis startat upp en novellblogg om Justin Bieber, och har redan skrivit två kapitel på den! Skulle vara kul om du kika in och läste dem och sen kanske skrev lite vad tyckte om det i en kommentar! Trevlig dag :)

Datum: 2012-10-31 - Tid: 13:50:54 - URL: http://justindbnoveller.blogg.se


Lovisa skriver:

*Ny läsare*

Älskar detta! Grymt!! Längtar till nästa!

Datum: 2012-10-31 - Tid: 15:03:44 - URL: http://mynailtip.blogg.se


zmackie skriver:

Hej, älskar din novell, Du är grym jag menar det.
läs min novell om Justin Bieber, kram :)

Datum: 2012-10-31 - Tid: 15:33:01 - URL: http://zmackie.bloggplatsen.se


Amanda skriver:

Din novell är bäst!! Du skriver sjukt bra!
När kommer nästa ? :)

Datum: 2012-10-31 - Tid: 16:29:38 -


Anonym skriver:

Ett til ?:)

Datum: 2012-10-31 - Tid: 22:28:51 -


Mathilda skriver:

helloooo, har precis gjort en novellblogg men har inte börjat publicera min novell än eftersom jag väntar på min design men skulle du vilja göra ett länkbyte i menyn sålänge ändå? skulle vara bra att ha lite länkar i min också innan jag börjar skriva. skulle verkligen bli jätteglad. kram! :)

Datum: 2012-11-01 - Tid: 17:22:22 - URL: http://storiesboutjb.blogg.se


moa skriver:

såååååååååå bra!!!! Vill bara att nästa kapitel ska komma ut!
Ta gärna in en titt på min nya justin bieber novell" Kapitel två är ute nu :)

Datum: 2012-11-01 - Tid: 18:05:40 - URL: http://jujustroy.blogg.se


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback