FRIGHTENED OF LOVE - 1

”Ey! Skicka ciggen Cas.”, tjöt jag av lycka medan någon kille vid namn Mason eller Manson eller något sådant kysste min hals. Cas skickade lydigt över cigaretten till mig. Jag drog ett djupt bloss och kände hur röken samlades i mina lugor innan jag blåste ut den.

”Ska vi gå… upp?”, frågade Mason killen flörtigt. Jag blickade ut över det fulla vardagsrummet med alla dansandes, fulla tonåringar och nickade. Mason-killen kramade om min hand för att hjälpa mig upp på rummet på övervåningen.

Väl uppe pressade han sina hungriga läppar mot mina. Han pressade våra kroppar tät ihop, så att jag skulle kunna känna hur hård han var. Båda två var sammarbetsvilliga till att komma till sängen och få det överstökat. Han slet av sig den blåa toppen med volanger som jag hade haft på mig under kvällen, och jag gjorde detsamma med hans svarta t-shirt. Plagg efter plagg hamnade på golvet bredvid sängen. Han knäppte vant upp min BH och började massera mina bröst som genast styvnade. Jag började rysa och hjälpte honom av med sina kalsonger.

”Sug av mig.”, stönade han kåt. Jag skakade på huvudet och smackade med tungan mot gomen.

”Jag känner inte för det.”, ursäktade jag mig sockersött. Han suckade, men plågade ändå fram en kondom ur sin byxficka. Jag fick träda på den innan jag gled ur mina trosor och lät honom stöta in i mig. Längre och längre, djupare och djupare. Hans stön var höga mot min nacke.

Väl klara ramlade jag ned på madrassen bredvid honom. Hela sängen hoppades till när jag landade på det mjuka täcket. Mason-killen drog genast på sig sina kalsonger och började dra åt sig sina kläder. Innan han gick så slängde han ett paket cigg till mig.

”Här har du, så slipper du tigga av din kompis.”, flinade han snabbt för att sedan försvinna ned för trappan. Jag himlade med ögonen, men tog ut en cigg som jag genast tände och stoppade i munnen. Där låg jag med blicken upp i det stora vita taket. Naken på Christophers föräldrars säng. Men strunt samma, det är deras fel att dem åker bort mitt i oktober när alla är som kåtast.

Det här var en vana nu. Att träffa en kille, knulla med honom, och sedan låta honom gå sin väg. Jag var inte direkt bästa vän med stadiga förhållanden. Jag hade dock haft ett, i somras, men killen var en skit. Förhållanden var ingenting för mig. Man var en slav. Som singel kunde man ligga med vem man ville utan att bry sig. Jag fimpade ciggaretten mot nattduksbordet innan jag klädde på mig och gick ned till vardagsrummet där Cas kom vinglandes fram mot mig.

”Var han bra?”, bubblade hon med en nick mot Mason-killen som ännu en gång gick upp för trappan med en annan tjej. Jag ryckte på axlarna.

”Hyffsad. Har varit med bättre.”, skrattade jag orörd över att nyss ha legat med en random snubbe. Min blick föll mot klockan. Halv 3. Mamma sitter säkert uppe och ringer runt till alla nu… fan…

Jag suckade trött. ”Kan vi gå nu Cas? Mamma sitter nog uppe och ringer runt i halva Texas.”

”Jag kommer ihåg när du kallade din mamma för ’mor’!”, skrattade hon, helt utanför ämnet. ”Men visst, vi drar.”

Jag drog åt mig min skinjacka, hälsade Macy, Aubrey, Leo, Trent, Josh, Maggie och Christopher adjö. Cas gjorde armkrok med mig så fort vi hade lämnat huset för att kunna hålla balansen. Christopher och jag bodde ganska nära varandra, så mamma hade väll säkert hört musiken hela vägen hem. Cas bruna hår flög i vinden när vi gick. Ett leende spreds på mina läppar vilket fick mig att känna mig fånig. Men det var väl bara alkoholen som gjorde sitt nu. Vi kom kort därpå fram till mitt hus. Det var kolsvart inne.

”Hon sover.”, pustade jag lättat ut. Cas log stort och kramade mjukt om mig.

”Hej då. Vi ses imorgon va? Innan skolhelvetet börjar på måndag igen…”, muttrade hon irriterat. Jag nickade och drog sedan av mig mina pumps för att inte låta så högt när jag skulle gå upp för marmor trappan. Jag öppnade försiktigt ytterdörren med extranyckeln under blomkrukan vid dörren. Som en ninja smög jag upp för trappan, men hindrade mig själv när lampan tändes. Häpet snodde jag runt. Mamma stod i sin ljusblåa morgonrock med korsade armar.

”Noelle, klockan är halv 4 nu. Vart har du varit?!”, skrek hon för full hals. Jag kunde inte sluta le när jag svarade.

”På fest? Vad tror du?”, fnittrade jag oseriöst vilket gjorde hennes ansikte rödare än vad det redan var.

”Det ser jag väll! Men vad är det här för stil?! På din brors dödsdag också?”, påminde hon mig med höjda ögonbryn. Min hals snördes ihop. Liam… det hade gått ett år nu. Ett år utav festande, drickandes och liggandes hade jag klarat.

”Du ska inte läxa upp mig om vad som är rätt eller inte. Du dricker ju för guds skull hela tiden!”

”Jag är vuxen, det är skillnad!”, försvarade mamma sig surt. Hon hade ju riktigt störda problem den kvinnan…

”Det är det väll inte? Det står en vinflaska på tv bordet? Och ett halvfullt glas? Du har druckit, jag med. Det är likaväl”, antydde jag uppnosigt och lade en hand på min midja, ”för du gör det i alla fall inte annorlunda.”

”Noelle Hastings! Våga inte vände ryggen åt mig.”, tjöt hon så fort jag vände mig om för att fortsätta upp för trappan. Jag stannade till och vred på huvudet åt hennes håll.

”Annars? Vad gör du annars?”, testade jag henne med en hand på min midja, nu nästan uppe för trappan.

”Det är nog. Jag skickar dig till din moster och kusin i New York. Imorgon. Börja packa nu om du är smart så beställer jag biljetter.”

Hon vände sig om och försvann in på sitt rum. Kylan spreds inom mig. Hon skulle skicka… iväg mig? Till New York? Man-freaking-hattan? Är kärringen pantad? Med snabba steg småjoggade jag upp på mitt rum.

I min garderob låg det några kartonger som jag genast drog ut och började packa. Om bitchen inte ville ha mig här, skulle hon få det så.

 

 

Hon hade inte ens följt mig till flygplatsen. Den enda nyktra från igår som kunde köra mig var Mason-killen som knappt druckit några, utan endast knullat runt. Bilturen hade varit mer än stelt.

”Vart ska du egentligen?”, hade han frågat med stor nyfikenhet. Han hade hjälpt mig att lasta in flyttlådorna i flyttbilen. Mina kartonger med det lilla jag hade bestämt mig att ta med hade redan landat i New York.

”Manhattan. Jag ska… bo hos min släkt ett tag.”, svarade jag generat. Generad över att min mor inte ville ha mig. Jag var så motbjudande att hon, som hade fött mig, inte ens ville ha med mig att göra.

”Manhattan! Wow.. jag har hört att det är riktigt grymma fester där. Du får ha det kul.”

”Åh, det ska jag.”, hade jag försäkrat honom. Avskedet hade skett på parkeringen. Nu satt jag här. På planet påväg till JFK flygplatsen. Jag hade träffat min moster och kusin ett flertal gånger i mitt liv, men aldrig riktigt nära. Vi hade hälsat på varandra såklart, men aldrig inlett ett samtal. Dem hade kommit på Liams begravning. Jag reste mig upp och gick i den lilla gången mot toaletten. Väl inne slog jag mig ner på toalettlocket. Skakandes av skräck. Varför var jag rädd? Noelle, skärp dig. Mina ben ställde sig automatiskt upp, jag vred på vattnet och sköljde av ansiktet. Med djupa andetag kollade jag djupt in i mina ögon i min spegelbild.

Det hade hunnit bildas en lång kö utanför toaletten när jag kom ut. En liten pojke, väldigt lik Liam kollade på mig med stora ögon när jag gick förbi hans plats. Skuldkänslorna bubblade upp inom mig och jag skyndade mig tillbaka till min plats. Bara den här resan kunde ta slut…

Men det gjorde den också såsmåningom. Det strömmade med folk på JFK att jag knappt kunde hitta moster Rosie och hennes dotter Dina. Ute på parkeringen vid en stolpe stod dem och väntade fulla med iver.

”Hej Noelle!”, tjoade Dina lycklig. Hon såg precis ut som förra året. Dem bronsfärgade lockarna hade dock växt sig något längre. Hennes bleka hy var detsamma, längden, beteendet. Moster Rosie kramade mjukt om mig. Hon luktade starkt av parfym. Vad jag kom ihåg så hade dem inte den bästa ekonomin, så hon försökte nog bara få mig att gilla henne, vilket jag redan gjorde.

Vi hamnade snabbt i en gul taxi, originellt, precis som i såna filmer man ser så var chauffören en tjock man med svart mustasch. När vi klev ut ur taxin så möttes jag av en våg utav olika dofter. Avgas, mat och parfym. Det vimlade med folk på gatorna som gick i full fart.

”Kom, vi bor där.”, upplyste Rosie mig med en nick mot första våningen över kina-resturangen under. Det rök ut en massa os från fönstret på resturangen, vilket nog gjorde så att det doftade kinesiskt hos Rosie och Dina. Vi gick snabbt upp till lägenheten, det var en liten 2:a. Doften av rengöringsmedel slog mig. Jag hatade den doften.

”Kom!”, ville Dina med min hand i sin, dragandes med mig in på vårat rum. Det var grönt, luktade citron av något slag och var litet. ”Där är din säng, och där är min. Det där är din byrå. Vi handlade igår!”

Jag kollade på sängen som stod i hörnet, alldeles vid fönstret som tydligen var min. Snett framför den stod det en träfärgad byrå. Rosie kom in med mina väskor som hon placerade på den välbäddade sängen.

”Det är inte stort, men det är något… vad är du sugen på att äta?”, log hon i ett försök om att vara trevlig. Jag försökte allt jag kunde tillbaka, även fast jag nyss blivit dumpad av min egna mamma.

”Öh.. nudlar?”, föreslog jag kort då jag visste att deras ekonomi inte var den bästa. Rosie log mjukt mot Dina som nickade entusiastiskt.

”Okej, jag går ner till Pongs kök och köper lite. Du kan packa upp så länge Noelle, sen när vi äter kan vi prata mer om skolan du ska till imorgon.”, sa hon allvarligt innan hon försvann ut genom dörren. Med en suck lade jag mig ner i sängen med mobilen mot ansiktet.

”Ska du inte packa upp Noe?”, undrade Dina pipigt. Jag ryckte till. Hon använde samma smeknamn som Liam hade gjort. Min tunga tjocknade till, detsamma med min strupe

”Jo..”, svarade jag hest och reste mig upp ur den, nu, varma sängen. Dina hjälpte glatt till med att packa upp, ända tills Rosie kom tillbaka med maten.

Vi slog oss ned i den lilla soffan i vardagsrummet med tv:n avslagen. Tystnaden var stel, men lättades när Rosie började prata om skolan jag skulle börja på imorgon.

”Det är Manhattans finaste skola, din mamma har sett till att du har det bra… Men i alla fall, du har uniformen hängandes i garderoben i ditt och Dinas rum. Den ligger inte långt härifrån, du hittar nog. Men varje dag ska du hämta Dina efter skolan, förutom när jag kan komma och hämta henne, för ja, hon är ju bara 8, så det kanske inte är det bästa för henne att gå ensam. Sen… öh… det här är rätt mycket att begära men jag har inte råd att köpa kläder och sådana saker till dig, och sedan till Dina, mig, mat, hyra och sånt, så du behöver skaffa dig ett jobb.”, rabblade hon snabbt upp, utan några andetags pauser.

”Ett jobb?”, flämtade jag när jag hade fått ner dem brännheta nudlarna. Det sved i halsen, men jag brydde mig inte.

”Ja. Jag har en kompis, Thomas, som jobbar som VD på Grand Hotell lite längre in i stan. Så du kan ha en plats där, om du vill alltså.”, meddelade hon mig glatt. Jag pressade fram ett dolt leende bakom mitt glas med coca-cola. ”Eller så kanske du kan be din mamma skicka pengar till dig…?”

”Min mamma bryr sig inte om mig. Jag vill inte ha något med henne att göra. Jag är inte hennes dotter längre, och hon är inte min mamma.”, svarade jag kallt. Oberört. Rosie nickade skeptiskt mot mig.

”Okej, men då ringer jag till Thomas ikväll och ser om du kan få ett jobb där som… städerska.”

”Visst.”, muttrade jag otrevligt tillbaka när jag egentligen borde le och tacka Rosie över att hon hjälper mig med att skaffa ett jobb. Dina petade till mig i sidan för att kanske få mig att inse att jag borde vara gladare. Rosie kollade besviket ned i sina nudlar, så jag slängde in ett litet ’Tack’ vilket genast gjorde henne på lite bättre humör.

När vi hade ätit upp hjälptes vi alla åt med att duka undan. Dina och Rosie slog sig ned tillsammans i den stora bäddsoffan som var Rosies säng med tv:n på. Det gick någon frågesports tävling på tv:n vilket inte intresserade mig alls, så jag gjorde mig redo för natten och slog mig ned i min säng. Stjärnorna syntes knappt på himmelen här i New York. Tutandes bilar, och musik från fester hördes utanför fönstret. En sekund längtade jag hem till mitt egna rum i Dallas, men den längtan försvann sedan. Jag längtade bara hem till Cas… åh, Cas… det tog ett tag, men till slut somnade jag.


Jag förstår inte varför mina kapitel ser så korta ut? :O Jag skriver 3-4 A4 långa kapitel i Word, men dem blir ju ap-korta känns det som! :O Tycker ni dem är korta? För om nu gör det, får jag väll skriva 5-6 A4 istället, men det kommer ta mycket längre tid... :S <3

Första kapitlet iaf! Vad tyckte ni? Kommentera! <3


Kommentarer

BELIEBERN skriver:

OMG MEER men i nästa kapitel ta med justin och justins prespektiv. ÄLSKAR ALLA DINA NOVELLER. älskar JUSTIN!1

Datum: 2012-10-10 - Tid: 17:26:17 -


zoe skriver:

skit bra =)

Datum: 2012-10-10 - Tid: 17:33:58 -


Josse skriver:

Sjukt bra! Den här noveller kommer bli awesome ;)<3

Datum: 2012-10-10 - Tid: 17:42:31 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Biebers giirl <3 skriver:

Yaiiiiii jättebra! <33

Datum: 2012-10-10 - Tid: 18:01:47 -


Emma❤ skriver:

Jätte bra. Mer ikväll????

Datum: 2012-10-10 - Tid: 18:07:54 -


cici skriver:

MER.....MER......MER! haha
bara för att jag skrev mer, känn ingen press ;)
men din novell är den bästa Justin Bieber Novellen jag läst, jag har alltid älskar din JB novell och kommer alltid att göra det. Jag hoppas på att en dag jag ser att en bock om Justin är skriven av dig haha <3 ;)

Många kramar av mig cici

Datum: 2012-10-10 - Tid: 18:24:16 -


Ebba skriver:

Som jag sa innan... Detta kommer bli en grym novell!! :)<33

Datum: 2012-10-10 - Tid: 18:43:53 - URL: http://www.twitter.com/JerrysBitch


Liv skriver:

Det är alldeles lagom med 3-a4 !
Awesome kapitel
,!!!!!

Datum: 2012-10-10 - Tid: 19:07:08 -


Belieber skriver:

Du skriver sjukt bra!

Datum: 2012-10-10 - Tid: 19:09:55 -


Storiestoyou skriver:

Super bara!:D

Datum: 2012-10-10 - Tid: 19:13:56 - URL: http://www.storiestoyou.blogg.se


Josse !! <3 skriver:

Vet du hur jävla awesome du är på att skriva? Du är BÄST

Datum: 2012-10-10 - Tid: 19:18:53 -


Romina skriver:

Så himla bra, du är nog den enda JB-novellen som uppdaterar ofta..alla andra kanske slänger in ett inlägg på en vecka typ.

Datum: 2012-10-10 - Tid: 19:46:48 -


Emelie skriver:

Jätte bra! <3

Datum: 2012-10-10 - Tid: 19:57:17 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Ilma skriver:

Det ser inte alls kort ut!

Datum: 2012-10-10 - Tid: 20:42:27 -


Nella skriver:

Jättebra ju :D

Datum: 2012-10-10 - Tid: 21:06:42 - URL: http://www.biebstory.blogg.se/


Maja skriver:

Det där var väl inte lite? :) sjukt bra!

Datum: 2012-10-10 - Tid: 21:23:59 -


Anonym skriver:

Jätte bra. Du är verkligen duktig på att skriva. Låt mej gissa vad som kommer hända:när noelle börjar jobba på dedär hotellet så kommer hon träffa justin,sen kommer de bli kära. Am I right? :)

Datum: 2012-10-10 - Tid: 23:11:34 -


Mandiish skriver:

Oj vad bra!<3 wonderful<3

Datum: 2012-10-11 - Tid: 11:22:43 - URL: http://Novellonedirection.Devote.Se


sofie skriver:

sjukt bra ! fortsäät så :)

Datum: 2012-10-11 - Tid: 16:04:54 -


diamond cutting wheels skriver:

Super-Duper site! I am loving it!! Will be back later to read some more. I am taking your feeds also

Datum: 2012-10-11 - Tid: 19:41:37 - URL: http://www.diamond-grinding-wheels.com/ShopMore.asp?id=59


Evelina skriver:

Super bra!

Datum: 2012-10-12 - Tid: 14:47:19 -


cbn grinding wheels skriver:

After I start your Rss feed it appears to be a ton of junk, is the problem on my side?

Svar: What do you mean? "Appears to be a ton of junk"? I write all of it on my own, I'm 13 years old, don't hate on me or something, because nothing I wrote is meant to be junk..
MyyBieberStoory

Datum: 2012-10-12 - Tid: 22:39:05 - URL: http://www.diamond-grinding-wheels.com/ShopMore.asp?id=61


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback