KAPITEL 58-. WE'RE SOARING, FLYING...

“Ja faktiskt.” Hon log stort mot mig och reste sig upp.
“Bra, vi ska få mat gäster.” Jag himlade med ögonen. Amber säkert… En suck slank ur min mun och Jazzy kollade anklagande på mig.
“Tyst!” Fräste hon lågt med sin gulliga röst och höjde ljudet på tv:n. Att hon kunde det? Det tog inte lång tid innan Justin kom. Och sedan matgästerna.
Den här kvällen skulle bli lång…

“Ja faktiskt.” Hon log stort mot mig och reste sig upp.

“Bra, vi ska få mat gäster.” Jag himlade med ögonen. Amber säkert… En suck slank ur min mun och Jazzy kollade anklagande på mig.

“Tyst!” Fräste hon lågt med sin gulliga röst och höjde ljudet på tv:n. Att hon kunde det? Det tog inte lång tid innan Justin kom. Och sedan matgästerna.

Den här kvällen skulle bli lång…


“Så jag har hört att ni har bosatt er i LA? Rykte eller sanning?” Log Pattie mot Mrs. Thomson.

Sanning.” Svarade Amber snabbt och log flörtigt mot Justin. Jag himlade med ögonen och fick en armbåge i revbenen av Mrs. Thomson.

Hon gillade tanken av Justin och Amber, mer än Justin och mig. Jag fuktade mina läppar och pressade fram ett leénde.

Får jag gå från matbordet? Jag mår rätt illa.” Pattie trodde jag menade barnet, men jag menade Amber. Hon log smått och nickade mot mig. Jag reste mig snabbt upp och gick till Justin’s rum och slog mig ner i sängen med mobilen upptryckt i ansiktet.

 

Vad händer uppe i Philly då? Justin’s ex är middagsgäst, jag jublar… XX Emma.”


Jag spände käken och kollade ut genom fönstret. Stjärnorna lös upp den kolsvarta himmeln och det såg på något sätt magiskt ut. Sms signalen avbröt mig från mitt dagdrömmande.

 

Ouph, avundsjukt ex? Jobbigt… Men Justin bryr sig väll inte? Oroa dig inte… Spelar XBOX med Mike och Sarah! X Ken.”


Jag log stort och knappade in ett kort svar.

 

Jag vet. Ha så trevligt då, jag ska inte störa! XX Emma.”


Jag frustade till och kollade mot dörröppningen där Justin stod med armarna korsade över bröstet.

Så, vem var det? Var det om Amber?” Sa han stelt och gick fram och satte sig ner på sängkantet. Jag suckade och skakade på huvudet.

Jag måste ljuga. Han kommer inte gilla om jag har snackat med Ken om Amber, även fast det inte var så mycket. Bara om att hon var hans ex…

Nej, det var Ken. Och jag frågade vad hon gjorde!” Försvarade jag mig och kollade djupt in i hans ögon. Han fuktade sina läppar.

 

 

Okej, jag tror dig. Men vi ska fika nu. Kommer du?” Jag kände hur det sved till i halsen och spyan var på väg upp. Min hand trycktes mot munnen och jag sprang mot badrummet där spyan kom ut i toaletten.

Justin kom upp bakom mig och låste dörren innan han kom fram och höll upp mitt hår och drog med handen upp och ner över min rygg.

Så, det kommer bli bra.” Mumlade han och hyschade mig med mjuk röst.

-

Vad gjorde ni där inne?” Frågade Amber när vi kom ut ur badrummet och log skadeglatt mot oss och blinkade flörtigt med ögat mot Justin.

 

 

Inte din ensak.” Snäste jag surt tillbaka och då kom Pattie upp och kollade förvånat på mig.

Emma! Sådär säger man inte!” Sa hon allvarligt och pressade ihop läpparna. Jag suckade och kände hur tårarna brände i ögonvrån.

Men hon håller ju på!” Skrek jag och sprang in i rummet igen och låste. Tack Justin för nu att du har ett lås till ditt sovrum.

Emma öppna.” Sa Justin mjukt och knackade på dörren. Men jag pressade bara ner ansiktet i kudden och lät tårarna rinna. Rinna för Amber. Rinna för Justin.

Emma tog Amber hårt. Men jag förstod henne.

Amber var på mig för fullt och inget kunde jag göra åt saken. Jag gick förbi badrummet och såg Amber stå lutad över handfatet och gick snabbt in och låste dörren.

O, Justin.” Fnittrade hon förvånat och vände sig om mot mig. Jag suckade och skakade på huvudet.

Då får SLUTA. Bara sluta Amber. Jag kan inte låta dig göra såhär.” Sa jag allvarligt och kollade hur hennes ansiktsuttryck förändrades till ett besviket.

Varför?” Sa hon bara med ett ledsamt tonfall. Jag suckade och ryckte på axlarna.

Det går inte. Du sårar Emma.” Hon fnös till och drog en hand genom hennes långa, svarta hår.

Som om jag bryr mig om lilla Ms jag gråter för att en tjej stöter på min kille som råkar vara Justin Bieber” Nej Justin, jag gör inte det.” Sa hon surt och la en hand på sin höft.

Men vi kan vara vänner Amber?” Föreslog jag och försökte med ett leénde som säkerligen såg ut som en grimas.

Visst.” Mumlade hon bara och kramade mjukt om mig. Jag besvarade kramen och gick sedan ut och försökte få Emma att öppna dörren till rummet, något hon tillslut gjorde…

-

Emma, vi är bara vänner! Jag har pratat med henne nu!” Sa jag snabbt och gick fram till sängen och slog mig ner. Emma kom gåendes mot mig och la sig sedan ner i sängen.

 

 

Jaså? Pratat och inte haft din tunga nertryckt i hennes hals?” Snyftade hon och kollade surt på väggen.

Lägg av. Du vet att jag aldrig skulle göra något sånt!” Hon suckade och kollade på mig en sekund.

Visst.. Om du nu säger det. Men jag vill sova och åka hem.” Hon stängde ögonen och vände sig så att hon låg med ryggen emot mig.

Jag snörpte på munnen och drog en hand genom håret och bestämde mig för att låta henne tjura.

Hur är det med henne?” Frågade mamma när jag kom in i vardagsrummet. Mrs. Thomson rynkade ogillandes på näsan.

Usch, jag tycker fortfarande att du borde ha stannat hos min lilla Amber. Den där tjejen utnyttjar dig Justin.” Muttrade hon som om hon pratade om ohyra. Jag kände hur ilskan bubblade upp inom mig.

Men jag älskar henne! Du bestämmer inte över mig, så låt mig vara IFRED!” Skrek jag och blängde surt på henne. Mamma kollade chockerande på mig, detsamma med Mrs. Thomson.

Justin! Nu säger du genast förlåt!” Sa mamma allvarligt som om jag vore en byracka som hade gjort fel.

Nej, jag ska gå till min flickvän och trösta henne.” Spottade jag ur mig och gick med snabba steg mot rummet och låste efter mig. Emma kollade upp på mig och blinkade snabbt.

Varför?” Viskade hon med tjock röst.

För att jag älskar dig. Jag lovar, vi är bara vänner om ens det!” Sa jag med förtvivlad röst. Hon la en snabb hand på min nacke och pressade sina mjuka läppar mot mina.

Kyssen var laddad med känslor och hennes tunga fann snabbt min. Jag la en hand på hennes lår och smekte hennes kind med den andra.

Hennes hand gick igenom mitt hår och till mitt käkben som hon började smeka.

Jag kände hur jag snabbt blev hårdare och hårdare där nere. Hon flinade stort mot mina läppar men avbröt inte kyssen, vilket jag var tacksam över

Fjärilarna var galna i min mage och flög runt överallt kändes det som. Jag tryckte henne närmare mig, men inte så hårt. Jag fick ju inte skada barnet.

Hon avbröt kyssen och fuktade sina läppar med sin hand på min nacke. Jag kollade in i hennes mörkgröna ögon och log. Jag bara… log.

Usch. Du. Dödar. Mig. Kvinna!” Stönade jag och smekte hennes rygg.

Hon skrattade till och bet sig löst i läppen medans hon började kyssa mig på nacken.

Vill du?” Fortsatte jag. Hon satte sig upp och skakade på huvudet vilket gjorde mig förvånad. Mamma hade följt med Amber och hennes mamma hem.

Morfar låg fortfarande och sov, han var verkligen trött och mormor satt väll och kollade på tv.

Justin, en relation går inte bara ut på sex. Jag är gravid redan! Räcker det inte?” Förklarade hon. Jag drog mig undan och kollade upp i taket.

Jag är kille och har ett behov.” Mumlade jag bara och kände hur Emma stelnade till.

Ett vadå?! Ett jävla behov över att ligga med mig 3 gånger i veckan?! Justin, du ska snart bli pappa! Och sex är inget man bara gör!” Skrek hon, men ändå lågt.

Jag suckade och snörpte på munnen vilket fick henne att bli mer förbannad.

Visst. Ta dit behov och stick till Amber, hon vill ju så gärna knulla med dig!” Jag ryckte till och kollade på henne.

Vad är det du säger?! Att jag ska vara otrogen? Emma, jag kan motstå SEX! Men jag har ett behov som alla killar har!” Röt jag till svar.

Hon svalde bara hårt och la sig ner i sängen med ansiktet mot väggen.

Bara gå Justin.” Muttrade hon och kurade ihop sig under täcket. Jag drog på mig min jacka och gick snabbt ut ur rummet och sedan huset.

Jag visste precis vart jag skulle, och min riktning var riktad ditåt…


Vart ska Justin gå? Ohnej, de bråkade :( Kommer de lösa bråket? Och igen,... VART TROR NI JUSTIN SKA GÅ?

KOMMENTERA FÖR JAG ÄLSKAR ATT LOGGA IN OCH SE "10 NYA KOMMENTARER" HIHI :3



Kommentarer

Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Lite likt jssmn, BARA LITE! INGET ILLA MENAT, because i love you. <3

jättbra iaf. <3

Datum: 2012-05-31 - Tid: 22:35:35 -


Evelina skriver:

Oooo gud, det är spännande!

Jättebra kapitell!

Snälla kan vi få ett till i kväll eller i morgon bitti?

Datum: 2012-05-31 - Tid: 22:37:10 -


kelly skriver:

Haha eller hur! jag blev förvånad när jag läste kapitlet för det va typ exakt som mitt ;)

Men jag tycker verkligen din novell är jätte bra! :)

Datum: 2012-05-31 - Tid: 22:45:57 - URL: http://nellieokelly.blogg.se/


Jssmn! skriver:

HAHAHA Lite likt Pretty Reckless Love kanske? :o Tråkigt tjejen...:/ HAAHAHAHA, Emma fick ett PMS anfall mitt i allt? :) MEEEEEER!!

Datum: 2012-05-31 - Tid: 22:54:24 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Lisa skriver:

Han får inte gå till Amber!!

JÄTTEBRA :D

Datum: 2012-05-31 - Tid: 23:13:59 -


Ewweh skriver:

I like it ;D

Datum: 2012-06-01 - Tid: 00:02:01 - URL: http://justbiebzz.blogg.se/


ellen skriver:

ÄGDE! DUMMA JUSTIN BUSTYN!

tyckte inte alls att det var likt jssmn,kanske bättre tillomed? ;)

Datum: 2012-06-01 - Tid: 07:11:43 -


Anonym skriver:

Nej hon får inte gå till den dära tjejen Emma är gravid den här novellen måste få ett bra slut annars blir jag ledsen snälla de får inte börja bråka jag ber dig annars skit bra mera men han får inte gå till amber eller vad hon nu en heter skriv att han ska typ till Ryan de blir mycket bättre xD

Datum: 2012-06-01 - Tid: 09:47:34 -


Matilda skriver:

Hej undrade om du skulle kunna göra en bloggdesigne till

Mig har precis skaffat en Justin blogg och har lite vårt med sånt. Mejla. GLAD FÖR SVAR<3

Datum: 2012-06-01 - Tid: 12:34:33 -


Smilla som älskar denna novell♥ skriver:

Älskar denna blogg och hoppas att du forsätter och skriver en bok tillslut!!

Datum: 2012-06-01 - Tid: 14:36:15 -


hanna skriver:

Kan man få humörsvägningar (stav) När man är gravid? De har jag hört iaf ;) Justin kanske går till amber för att göra sina 'behov' LOL.. haha Du är grym, när kommer nästa del ut? :D

Datum: 2012-06-01 - Tid: 15:12:45 -


Anonym skriver:

skiiit braaaa

Datum: 2012-06-01 - Tid: 15:49:06 -


Celine skriver:

Jag gillade kapitlet Mykke <3 men jag hatar när dom bråkar tänk så händer det något med barnet . Snälla Justin får inte gå till amber snälla låt Emma och Justin bli vänner igen jag klarar knappt av när dom bråkar <3 tror du att du kan skriva ett kapitel till idag :) ? Älskar dig :*

Datum: 2012-06-01 - Tid: 15:59:04 -


Ilma skriver:

Nej!!!!! USCH.. mer snälla! <3

Datum: 2012-06-01 - Tid: 18:19:24 -


felicia - fotokobran skriver:

vet du något bra tips att tjäna pengar på bloggen?

Jag vill jättegärna veta ditt bästa tips isåfall, det bästa tipset får även en länkning för att jag blir så glad! :D

http://fotokobran.se/2012/june/svara-garna.html#comment

Datum: 2012-06-01 - Tid: 22:04:04 - URL: http://fotokobran.se


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback