KAPITEL 48-. NEW YORK DRAMA


Lugna ner dig Justin.” Sa han allvarligt och pekade på platsen bredvid mamma. Jag slog mig snabbt ner där igen och kollade surt ner på mina händer.
“Jag vet att du är emot det, men det kanske är bäst att göra..-” Jag hoppade snabbt upp igen.
“Abort?! Ska jag döda mitt barn? Nej tack! Vi behåller det!” Snäste jag och sprang ut ur rummet med Usher ropandes efter mig.
Jag ignorerade det och fortsatte frammåt. Hur kunde de säga något sånt?!


Mina andetag blev tyngre och jag slog mig ner på en parkbänk vid en  lekpark i Central Park. Min blick föll på alla barn som satt i sandlådan och lekte. Om några månader skulle jag bli pappa. Jag hade inte vant mig vid tanken ännu.

“Justin Bieber?” Mumlade en tjej blygt bredvid mig. Jag kollade dit och mötte två havsblåa ögon. Det var en tjej i kanske min ålder med brunt hår som låg platt på hennes rygg. Två skrattgropar dök upp på hennes kinder när hon log. På hennes slanka kropp satt det ett par skinny jeans och en ljusblå Justin Bieber t-shirt. Ett leénde spreds på mina läppar.

Hej…?” Hon fnittrade nervöst till och fuktade sina läppar.

Brook. Eller egentligen Brooklyn, men jag hatar det.” Sa hon snabbt och log smått mot mig. Jag nickade och tog emot blocket och skrev,

 

Hey Brook, älskar dig X Justin Bieber”


Hon log stort mot mig och tog sedan tillbaka blocket och började gå mot sandlådan där hennes, antagligen lillebror satt. Han kollade frågandes på henne och pekade på mig.

Hennes blick hamnade på mig och hon skakade på huvudet innan hon lyfte upp honom och gick därifrån.

Vad hände nyss?

-

Justin, vi menade inte-..” Började Scooter men jag avbröt honom med en sur min och gick sedan in på mitt rum.

Jag orkade inte..  Mobilen började ringa och jag drog upp den ur min ficka. Selena’s namn lös upp skärmen och jag svarade.

Selena?” Andades jag ut och slog mig ner på sängen.

Grattis Justin! Du ska bli farsa!” Skrattade hon i luren. Jag log smått för mig själv.

Japp.” Hon fnittrade till och suckade högt.

Justin Bieber, pappa… Hm, jag kan inte tänka mig det!” Jag fuktade mina läppar.

Jaså inte? Men nu är det så att om 8 månader blir jag pappa.”

Bara 8? Wow.. Hur har du det då? Du är väll i New York och Em i LA? Är inte det jobbigt?” Frågade hon lågt.

Jo, såklart det är. Att ha henne ensam.” Selena skrattade till.

Nej! För jag är i LA, och är på väg till Em just nu!” Jag log större för mig själv och drog en hand genom håret.

Jaså? Vad hade du tänkt göra för henne då?” Skämtade jag.

Jag har köpt med mig Pizza och Ben & Jerry. Det blir nog toppen.” Jag nickade.

Okej, men du, jag måste avsluta nu.” Selena suckade djupt och jag hörde henne resa sig upp.

Fine, jag åker nu. Hej då.” Jag la på och tryckte ner mobilen i fickan.

Det knackade på dörren. Var det Ken? Hon hade bestämt sig för att gå till festen hos Leo. Han festade mycket den killen. Jag reste mig slött upp och pausade 90210 som gick på tv:n innan jag gick och öppnade.

Selena stod där utanför och log stort mot mig.

Hej!” Utbrast hon glatt och kramade mjukt om henne. Ett leénde spreds på mina läppar och jag besvarade snabbt kramen.

Hej, Selena?” Hon nickade glatt och kollade ner på 2 påsar under hennes fötter. Den ena hade pizza i sig och den andra Ben & Jerry.

Åh, tack Selena!” Sa jag milt och kramade om henne återigen. Hon fnittrade till och gick in i rummet och kollade sedan på min mage.

Det syns ju lite. 1:a månaden va?” Jag nickade lätt och slog mig ner i sängen igen. Jag hade på mig en magtröja, så magen syntes tydligt.

Jag placerade båda händerna på magen och log smått mot Selena.

Jag lovar, ungen kommer bli vacker.” Jag skrattade till och bet mig sedan löst i läppen.

Selena, om 2 månader ska vi på ultraljud… skulle du vilja följa med?” Selena sken upp i ett stort leénde och nickade hastigt.

Ja! Såklart att jag vill det.” Utbrast hon och kollade förvånat på mig. Ett leénde spreds på mina läppar och jag kramade om hennes hand.

Tack.” Hon nickade och räckte över en pizza kartong till mig.

-

Selena, jag är proppmätt.” Mumlade jag när jag hade en bit kvar på kartongen.

Ät upp den, du äter för två!” Kvittrade hon och klappade ihop händerna. Jag suckade och tryckte i min pizza biten och sneglade sedan på glassen.

Hur skulle jag orka det?

Vad ska vi göra nu då?” Frågade Selena lugnt och lutade sig trött tillbaka i sängen. Jag suckade och ryckte på axlarna.

Har ingen ide.” Grymtade jag och fuktade mina läppar. Selena log stort mot mig.

Vill du kolla på film eller något?” Då kom jag ihåg 90210. Jag klickade på play och lutade mig tillbaka när mobilen plingade till.

 

Jag saknar dig.. åh, det är så jobbigt här. En dag till och jag avlider… Saknade är stor. Kommer jag klara det? Nej, åh EM! Jag vill ha dig här, nu! XX Justin.”


Mitt hjärta tog ett extra skutt och jag log stort för mig själv, vilket Selena märkte.

Justin?” Jag nickade snabbt och knappade in ett svar.

 

Jag saknar dig också älsklingen. Åh, men jag har Selena här, så ensamt är det i alla fall inte. Jag och Ken har glidit isär på något sätt.. Hon hänger bara med Jenny… Saknar dig babe, om och om igen. Ses snart, love Em”


Selena fuktade sina läppar och suckade djupt då jag vände mig om mot henne.

Så, hur går det med Buttsy då?” Hon rodnade till och kollade generat ner på sina händer. Jag la en hand på hennes axel och skakade på huvudet.

Vi behöver inte prata om det om du inte vill.” Hon nickade och sken sedan upp i ett leénde.

Jag vet!” Utbrast hon och berättade sin plan.

Mamma kom in med en Subway efter ett tag.

Tack.” Mumlade jag och började äta. Hon suckade djupt när hon hade satt sig ner på sängkanten.

Justin, de menade inget illa. Ta det lugnt, ni får behålla barnet.” Sa hon milt. Jag nickade smått och mötte hennes blick.

Jag vet, och det ska vi.” Muttrade jag surt. Hon suckade än en gång.

Justin, inte den attityden.” Jag blängde surt på henne och muttrade en svordom vilket fick henne att bli riktigt förbannad.

Justin DREW BIEBER! Lägg ner, NU!” Skrek hon argt och slog med händerna mot madrassen. Jag svalde hårt och nickade till.

Ja, förlåt.” Jag kände att klumpen av tårar i halsen växte sig större och större. Den brändes mer och mer hur mycket jag än försökte svälja den.

Mamma drog en hand genom sitt tjocka hår och slog sig sedan ner igen.

Förlåt för det där.. Men du måste lära dig att ha en bättre attityd.” Jag nickade och kände hur klumpen försvann och tårarna började rinna.

Jag saknar henne.” Sa jag med tjock röst och la mig ner i mammas famn.

Jag vet Justin, jag vet.”

-

Mamma skakade lätt om mig.

Justin, klockan är åtta. Du måste vakna.” Jag slog trött upp ögonlocken och log smått mot henne.

God morgon.” Hon nickade till och drog upp gardinerna.

Morrn morrn. Ta en dusch, du är ledig idag.” Jag nickade trött och började stapla mot badrummet, och sedan mot duschen.

När jag var klar virade jag en handduk runt midjan och gick ut ur badrummet för att plocka fram nya kläder för dagen.

God morgon.” Sa Kenny glatt när jag kom ut i vardagsrummet. Jag nickade mot honom och blängde surt på Scooter.

Justin, du kan inte vara sur för evigt.” Muttrade han och kollade allvarligt mot mig.

Det är det jag tänker vara, Problem?” Han suckade och himlade med ögonen.

Jag orkar inte mer.” Utbrast han och gick ut i köket.

Jag log skadeglatt och gick och satte mig bredvid mamma vid köksbordet.

Justin, sluta.” Mumlade hon bara och kollade allvarligt på mig. Jag suckade och ruskade på huvudet.

Med vadå?” Hon fnös och drog en hand genom håret.

Vad tror du? Göra livet eländigt för Scooter! Han försöker bara det bästa för dig!” Jag svalde hårt.

Okej.” Svarade jag kort och lutade hakan mot handflatorna.

Hon nickade till och kollade sedan ner i sin mobil. Jag drog ett djupt andetag och kollade på Kenny som satt och kollade på tv.

Vad är det?” Frågade jag. Han mötte min blick och öppnade munnen för att svara när Scooter kom in i rummet.

Justin, imorgon blir det arbete för dig. Pattie, ikväll ser du till att han kommer på middagen.” Med de orden lämnade han rummet med en smäll.

Jag kollade förvånat på mamma och höjde lätt på ögonbrynen.

Middag?” Hon la ner sin mobil och nickade till.

Ja, vi ska på en middag för chefen över V.” Sa hon mjukt och pressade fram ett leénde. Jag nickade och kollade sedan på Kenny.

Kan vi gå?” Han reste sig snabbt upp och började gå mot dörren med mig bakom sig.

Hej då!” Ropade jag till mamma och gick sedan ut och mot hissen. När vi kom ner till lobbyn hörde jag någon ropa på mig. Brook?

Hej!” Utbrast jag förvånat och kramade om henne lilla kropp.

Så… Eh..” Hon la en snabb hand på min nacke och pressade sina läppar. Jag knuffade snabbt bort henne när jag hörde en flämtning bredvid oss. Där stod ingen mindre än Emma..


OMG... Hon kysste honom! What, Ken med Jenny? :O

 

MER IKVÄLL?! KOMMENTERA DÅ! :D



Kommentarer

Celine skriver:

Näää snälla justin och Emma får inte börja bråka jag kommer inte klara det då :'(

Datum: 2012-05-26 - Tid: 22:37:08 -


Lisa skriver:

oh noo !!

Selenas idée var att Emma skulle hälsa på Justin och så ser hon Justin och Brook.

JÄTTEBRA :DD

Datum: 2012-05-26 - Tid: 22:54:38 -


Anonym skriver:

En till ikväll :D?

Datum: 2012-05-26 - Tid: 22:57:40 -


Anonym skriver:

Skit bra mer!!!!!!!

Datum: 2012-05-27 - Tid: 01:10:08 -


Jssmn! skriver:

Man måste ju ÄLSKA Selena ibland asså :) hahahaha ;D Men jag tycker inte att det ska bli ett tredjevärlds krig för att en belieber kysste honom. Egentligen borde det ju hända ganska ofta :) Sååå inget överdrivet nu! :D HAHAHA ;) ÄLSKADE KAPITLET!!! MEEEEEEER! :D

Datum: 2012-05-27 - Tid: 01:17:50 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Josse skriver:

Sjukt bra! :D inget mer bråk, va? Haha ;)<33

Datum: 2012-05-27 - Tid: 01:26:51 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Anonym skriver:

Skit bra!!<3

Datum: 2012-05-27 - Tid: 02:15:15 -


Nichole skriver:

Svar; Sure, lägger till dig bland länkarna på direkten :)

Datum: 2012-05-27 - Tid: 14:35:06 - URL: http://touchedbybieber.blogg.se/


Light up my world skriver:

sv: Tack detsamma! Jag har inte kunnat blogga på den ett bra tag eftersom min data gick sönder. Nu när jag fått tillbaka den så kommer jag fortsätta men skulle vi kunna höra av oss igen efter jag börjar uppdatera igen? Skulle vara sjukt onödigt att göra ett länkbyte nu :) Kram

Datum: 2012-05-27 - Tid: 14:57:21 - URL: http://lightupmyworld.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback