KAPITEL 47-. HEY SOUL SISTER


Ja, den är lika hungrig som far sin.” Kommenterade jag och kollade på Justin. Han fnös till och skakade på huvudet.
“Kanske, men den kommer få sin “mors” skönhet. Det är jag säker på.” Hans ord värmde i hjärtat. Jag älskade att höra honom prata om vårat barn, även fast vi hade fått beskedet idag.
Helt plötsligt knackade det på dörren.
“Jag öppnar.” Sa jag kort och reste mig upp för att gå till dörren och öppnade.


 

“Ryan?”  Flämtade jag och log smått. Han nickade och kramade mjukt om mig.

Pattie ringde, och berättade.” Sa han lågt och kollade ner på sina fötter. Jag nickade och gick in i köket igen, men det var tomt, så jag fortsatte in i vardagsrummet med Ryan hack i häl.

Titta vem som kom hit.” Sa jag milt och log stort mot Jeremy och Justin. Justin sken upp i ett stort leénde och gjorde sin hand-shake med Ryan.

Hey bro’! Jag har saknat dig!” Utbrast Justin förvånat. Ryan nickade instämmande och hälsade på Jeremy och barnen.

Så, ni ska… alltså få ett barn?” Frågade Ryan nervöst. Justin sneglade på mig och nickade sedan.

Yep!” Ryan svalde hårt och kollade upp på oss.

Hur? Alltsså, du är ju liksom ingen vanligt tonåring Justin.” Justin nickade smått.

Jag vet, men vi bryr oss inte. Det är vårat barn och vi kommer älska det. Inget ska få komma emellan oss…” Sa Justin med blicken på mig hela tiden. Jag log stort mot honom och kollade på hans vackra ansikte.

 

 

Och så är det som sagt 9 månader kvar Ry.” Fyllde jag i och blinkade med ögat. Han nickade lätt och reste sig sedan upp.

Jag borde gå.” Mumlade han och gick sedan ut ur vardagsrummet och huset med en lätt smäll.

Justin kollade förvånat på mig och ryckte sedan på axlarna.

Han hade väll bråttom.” Sa han stelt och satte sig till rätta i soffan.

-

Skolan. Det värsta som fanns just nu, speciellt när kräkningarna hade börjat.

Men vad skulle jag annars göra? Justin var i New York och hade konsert. Jag saknade honom så mycket…

Ms. Snow? Kan du svaret på frågan?” Sa Ms. Polywore mjukt. Jag vaknade upp ur mitt dagdrömmande och kollade frågandes på henne. Hon suckade och pekade på tavlan där ett mattetal stod skrivet.

Åh.. ehum, det måste bli N delat på Y är X?” Sa jag prövandes och bet mig löst i läppen. Hon kollade ner i sina papper och log sedan stort mot mig.

Japp, det är helt rätt.” Jag andades lugnt ut och sneglade på Jenny som satt och stirrade på mig.

Hon och Peter hade verkligen kommit nära varandra, med tanke på att han hade bett henne spionera på mig. Eller det kändes i alla fall som det.. Jag suckade djupt och lutade hakan i handen. Kunde vi inte sluta snart? Jag stirrade på klockan tills den slog 9 och skolklockan ringde.

Tack för idag klassen!” Ropade hon ut över klassrummet och gick sedan ut med alla papper över sin enorma baby bula. Hon var också gravid.. jag log smått åt tanken och la två händer på min lilla bula.

Jag älskar dig.” Viskade jag och smekte magen med mina tummar.

Jenny kom fram till mitt bord och slog ner handflatorna. Hon luktade prostituerad… Jag kollade upp på henne.

Vad?” Snäste jag och tryckte mina böcker mot bröstet. Hon himlade med ögonen.

Varför sitter du och pratar med din mage?” Frågade hon bitchigt och petade på min mage. Jag bet mig hårt i kinden.

Det gör jag inte alls!” Sa jag högt till mitt försvar. Hon skrattade utan humor.

Nänä? Vem pratar du med då? Justin?” Hon smetade på ett till lager maskara på sina kolsvarta ögonfransar. Jag fnös till och gick med snabba steg ut ur klassrummet.

Hon hade sett mig. Gör aldrig sådär igen Em.. Aldrig.

Ken kom upp mot mig och log stort.

Vad har du för lektion nu då?” Kvittrade hon och lutade sig mot skåpen. Jag fuktade mina läppar och kollade på schemat, och sedan på henne.

Bild… Men vi ska vara i datasalen och hålla på med datorerna.” Muttrade jag och slog igen skåpet. Hon nickade och gjorde tummen upp.

Jag med!” Jenny gick förbi oss med sitt lilla epok och slängde med håret.

Hon med.” Muttrade jag bittert och korsade armarna över bröstet. Ken suckade och nickade sedan.

Ja, men vi har varandra! Och Bieber.” Det sista sa hon lågt och kollade ner  på min mage. Jag skrattade till och började gå mot datasalen, armkrok med Ken.

Jag älskar er NEW YORK!” Ropade jag ut i mikrofonen och sprang sedan backstage. Tjejerna skrek som galnast bakom mig och applåderade.

Kenny, mamma, Carin, Mama Jan, Scooter och Alfredo kom upp till och kramade om mig.

Det där var suveränt!” Utbrast Scooter och gjorde en hög femma med mig. Jag skrattade till och nickade.

Men nu får du duscha.” Sa mamma snabbt och rynkade äcklat på näsan.

Jag skrattade högre men gick ändå in i min loge och hoppade in i duschen. När jag kom ut hade Carin lagt fram en keps, svarta jeans och en röd tröja till mig. Jag log smått för mig själv och drog på mig kläderna innan jag gick ut igen.

Mama Jan räckte över en vattenflaska som jag genast drack upp. Mamma kom och la en hand kring min midja.

Så, vad vill du göra nu? Innan signeringen?” Mumlade hon och drog en hand genom sitt hår. Jag log stort mot henne och sneglade på klockan. Halv 7 vilket betydde att jag skulle möta Em då.

Skype’a.” Sa jag kort och gick in i logen igen.

Emma  var redan inne på Skype när jag loggade in och log stort mot mig. Hon satt i en vit t-shirt. Min vita t-shirt.

Du älskar verkligen mina kläder!” Skrattade jag och hon fnittrade till.

De luktar som dig.. Och jag saknar dig.” Mumlade hon och drog upp sitt hår i en hög hästsvans.

Jag saknar dig också älskling.” Viskade jag och lutade mig trött tillbaka i soffan. Hon nickade lätt till och började sedan prata om sin dag, och Jenny som hade märkt henne prata med Bieber.

Du får vara försiktig med det.” Sa jag mjukt och hon nickade och drog upp t-shirten. En liten, liten bula syntes på hennes solbrända mage.

Vi ska på Ultraljud om tv månader.. Men du kanske inte ska med? Jag menar om de ser di-..” Jag avbröt henne snabbt och skakade på huvudet.

Jag ska vara med. OK?” Hon log snett och nickade.

Såklart du ska det.”

Vi fortsatte prata rätt länge tills mamma kom och sa att det var dags att gå.

Jag älskar dig, vi ses om en vecka.” Em nickade förstående och gav mig en slängkyss innan hon la på.

En klump satte sig i min hals. Jag hatade det här. Jag ville ha hennes läppar mot mina, hennes mjuka kropp i min famn. Jag ville känna hennes doft. Men hon var 80 mil ifrån mig.

Kom nu.” Uppmanade mamma mig och började gå mot dörren. Jag reste mig ur soffan och följde henne ut ur rummet.

-

Justin jag älskar dig!” Ropade ett fan när vi lämnade lokalen för att åka tillbaka till hotellet. Jag vände mig om mot henne och vinkade.

Jag älskar dig också!” Ropade jag till svar och hoppade sedan in i bilen.

Kenny rufsade om i mitt hår med sin stora hand och log stort mot mig.

Din fans älskar dig.” Jag nickade och himlade med ögonen vilket fick mamma att skratta.

Har du inte märkt det?” Skämtade jag och fick en boxning på överarmen. Han suckade och mamma skrattade till.

När vi kom tillbaka till hotellet så satt Scooter och Usher på rummet. Jag kramade om båda två och slog mig sedan ner bredvid mamma i soffan.

Justin… Emma, är hon det?” Sa Usher lugnt och kollade in i mina ögon. Jag svalde hårt och nickade.

Ja, hon är gravid.” Han nickade och suckade.

Det här kommer förstöra din karriär Justin. Allt du har byggt upp, bara för ett misstag. Att du glömde en kondom.” Jag fnös till och kände ilskan bubbla upp inom mig.

Misstag!? Kallar du mitt barn för misstag?!” Röt jag och ställde mig upp framför de. Scooter skakade på huvudet och viftade med händerna.

Lugna ner dig Justin.” Sa han allvarligt och pekade på platsen bredvid mamma. Jag slog mig snabbt ner där igen och kollade surt ner på mina händer.

Jag vet att du är emot det, men det kanske är bäst att göra..-” Jag hoppade snabbt upp igen.

Abort?! Ska jag döda mitt barn? Nej tack! Vi behåller det!” Snäste jag och sprang ut ur rummet med Usher ropandes efter mig.

Jag ignorerade det och fortsatte frammåt. Hur kunde de säga något sånt?!


Omg.. De sa så? Jenny såg Em, inte bra! Haha, lite NY insperation här!

 

MER OCH LÄNGRE KAPITEL IDAG? KOMMENTERA DÅ! I LOVE YOU YOU YOU YOU YOU GUYS! :D



Kommentarer

ellen skriver:

Dumma Scott -.-! MERAAAA!!!!!!!!!!

Datum: 2012-05-26 - Tid: 17:58:01 -


Anonym skriver:

Skit bra mera!!!!!!

Datum: 2012-05-26 - Tid: 18:06:12 -


Jssmn! skriver:

AS BRAA!! :) Baby bieber, ahahahahahhahaha ;) Kunde inte låta bli av att le under det där skype samtalet...Sööttt!! :D MEEEEEEEEEER :) Dumma Usher och Scooter..:(

Datum: 2012-05-26 - Tid: 18:11:55 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

Super duper mega bra!!!

Meeer

Datum: 2012-05-26 - Tid: 18:55:49 -


Lisa skriver:

Jättebra :D

Datum: 2012-05-26 - Tid: 19:03:30 -


Madicken skriver:

GRYMT! meeeer!<333

Datum: 2012-05-26 - Tid: 19:52:15 - URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback