KAPITEL 32-. STAPLE PROM - PART 1

Rören hostade till när jag vred om vattnet och det började strömma ut i badkarlet. Jag drog av mig min pyjamas och la den i tvätt korgen, jag skulle ändå tvätta efter skolan.

Vattnet smekte min bara hud och jag piggnade snabbt till.

Jag schamponerade snabbt håret och vred av vattnet. Jag virade en handduk kring min kropp och drog snabbt upp draperiet när ett tjut lämnade min mun.


“Mike?! Vad gör du här inne?” Röt jag och drog handduken tätare kring min nakna kropp.

Han såg mer eller mindre lika förvånad ut som jag.

Det var olåst.” Mumlade han och kliade sig nervöst i hårbotten. Jag suckade djupt och korsade armarna över bröstet.

Och du hörde inte att duschen var på? Ut! Eller nej, jag går.” Han hajade till och jag gick ut med en smäll. Ken kollade upp på mig med en orolig blick.

Vad hände?” Jag suckade och gick fram till min säng och slog mig ner med blicken fast på klockan.

Jo, Mike kom in! När jag stod i en handduk! En handduk Ken!” Väste jag lågt och spärrade upp ögonen mot henne medans jag tog fram underkläder.

Jaja…” Mumlade hon bara som om jag hade gjort en fluga förnär. Jag drog snabbt på mig kläderna och fönade sedan håret, samt sminkade mig.

Mike kom ut ur badrummet med en handduk virad kring midjan. Jag hade inte hört att duschen var på? Jag skakade av mig tankarna och kramade om min väska och mobil.

Ska vi gå?” Frågade jag Ken och stampade otåligt med foten i golvet. Hon tryckte ner sin laptop i sin väska och rättade sedan till sin t-shirt innan hon tog på sig sin cardigan och log stort mot mig.

Japp. Hej då Mike.” Sa hon och andades djupt ut. Jag flinade stort och gjorde armkrok med henne när vi gick mot Mr. Literdoo’s lektion. Det här skulle bli en lång dag…

-

Omg! Justin Bieber kommer på balen!” Skrek Leah av iver. Jag himlade med ögonen och kollade ner i min mattebok. Jag låg efter så lunchrasten gick ut på att plugga.

OMB! Undra när han ska bjuda mig.. ikväll kanske?” Fnittrade Jenny och smetade på mer läppglans på sina äckliga läppar. Jag skrattade humorlöst till men vände inte blicken ur matteboken. Jag kände hur Jenny’s blick hamnade på mig.

Vart fick du luft ifrån? Du har väll inte ens fått en date tills ikväll..” Väste hon och kollade ner på sina naglar. Jag vickade på ögonbrynen och kollade upp på henne.

Det får du väll se ikväll.” Hon fnös till och drog upp sin lilla spegel ur sin Gucci väska.

Ken kom och slog sig ner bredvid mig med en bunt böcker. Det var allt från Revolt” till Läran om djur” Jag snörpte på munnen och kollade på henne.

Och detta är?” Hon suckade och spärrade upp ögonen mot böckerna.

Mina läxor! Tills på måndag! Inte Revolt dock.. Men allt annat!” Sa hon förtvivlat och drog upp sitt hår i en slarvig bulle. Ett skratt slank ur min mun.

Ojoj, hur ska du överleva helgen?” Skämtade jag. Hon nickade instämmande och begravde sig ner i Matte boken till att börja med.

När jag hade gjort klart matte uppgifterna gäspade jag högt och sneglade på Ken.

Hur långt har du kommit?” Frågade jag henne trött.

Läran om djur..” Mumlade hon utan att släppa blicken ifrån texten. Jag nickade och reste mig upp för att gå fram till disken med all lunch mat. Mat-tanten log stort mot mig så att alla hennes sneda tänder syntes.

Ett grönt äpple tack.” Sa jag snällt. Hon plockade upp ett äpple och räckte över det till mig. Min fria hand dök ner i fickan och en dollar kom upp tillbaka.

Behåll växeln.” Hon skulle precis invända när jag tog en tugga av äpplet och gick tillbaka till bordet Ken satt vid.

Klar?” Hon skakade på huvudet i samma stund som skol klockan börjad ringa. Jag tryckte mina böcker mot bröstet och log skadeglatt mot henne.

Tyvärr så hinner du inte. Vi ska ha idrott!” Utbrast jag och slängde upp min väska på axeln.

Hon suckade djupt och slog ihop alla böcker med en duns och reste sig upp.

Får väll plugga mer efter skolan. Innan balen.” Muttrade hon och vi började gå mot våra skåp.

Dörren slogs upp och Ryan kom in med ett stort, vitt leénde på läpparna.

Är du redo för en make over… Bieber?” Flinade han och knäckte på nacken. Jag kisade mot honom.

Ja det är jag…. Good.” Han höjde på ögonbrynen vilket fick båda två att brista ut i skratt.

Okey, okey. Chill.” Andades Ryan ut när vi hade skrattat klart. Jag drog ett djupt andetag och tog en klunk vatten.

Jag har skickat Rose till Emma. Klockan är dock bara 4, så vi har gott om tid för annat.” Fortsatte han lömskt. Jag nickade instämmande och fuktade mina läppar.

Som?” Han log större mot mig och tog upp en basketboll som han kastade på mig. Jag fattade vinken och gjorde snabbt tummen upp. Vi lämnade rummet och gick ut ur studion och sedan in i Ryan’s bil.

-

Ja!” Ropade jag glatt ut när bollen träffade korgen. Ryan drog sina händer genom håret och det såg ut som om han vilken sekund som helst skulle dra det av sig.

Ryan som flintskallig… Ingen trevlig syn, så jag skakade snabbt av mig tankarna och började studsa med bollen.

Paus?” Bad Ryan och kollade ledsamt mot mig. Jag låtsades fundera och nickade sedan. Han tittade upp mot taket och mumlade något ohörbart innan han gick iväg till mini baren och tog ut två red bull.

Här.” Han räckte över den ena till mig och tog en klunk av sin egna. Jag följde hans exempel och öppnade den för att senare börja dricka. Vi la oss utmattade ner på golvet och kollade upp i taket.

Så Emma… älskar du henne?” Flåsade Ryan helt spontant ur sig efter ett tag. Jag rynkade oförståendes på pannan och gäspade tyst.

Ja.. Det gör jag.” Han nickade och kliade sig på näsan vilket fick mig att skratta till, men han förblev allvarlig.

Har du sagt det till henne?” Fortsatte han. Jag snörpte på munnen och svalde hårt.

Nej..” Mumlade jag till svar och satte mig upp. Han satte sig också upp och kollade in i mina ögon.

Gör det Justin. Innan det är försent. Innan hon lämnar dig.” Varnade han och la en stöttande hand på min axel. Jag nickade och tog en klunk av Red Bull’en.

Jag ska. Så småningom.

En medelålders kvinna hade kommit till mig och Ken för att styla oss. Mike hade försvunnit någonstans igen.. Eller till Justin. Antagligen dit eftersom att Justin hade erbjudit dig.

Så!” Utbrast Rose nöjt och kollade med stora ögon mot resultatet hon hade skapat. Jag ställde mig framför helkropps spegeln och granskade min kropp. Mitt hår låg i lockar på mina axlar. Den blåa klänningen satt perfekt på min slanka kropp och sminket.. Wow.. Det såg inte ut som jag.

Ett stort leénde spreds på mina läppar och jag kramade mjukt om Rose.

Tack. Jag menar det, tack.” Viskade jag mot hennes axel. Hon klappade till mig på axeln och log stort mot mig. Ken kom ut från badrummet, hon hade blivit klar innan mig.

Hennes beiga klänning var jätte fin tillsammans med hennes lockade hår. Jag log smått mot henne och kramade om henne.

Någon minut därpå knackade det på dörren. Vi gick hand i hand och öppnade. Där utanför stod Justin och Mike, båda med chockade miner.

Wow.” Var det ända de båda fick ur sig. Ken fnittrade till och gjorde armkrok med Mike, och jag detsamma med Justin. Han lutade sig fram mot mina läppar och kysste de ömt.

Du är så vacker.” Viskade han mot de och kramade om min hand. Jag kollade in i hans mjuka ögon och lät blicken glida åt sidan där Jenny stod. Hennes blick var stel på mig och Justin. Jag log hånfullt mot henne och en fnysning lämnade hennes mun när Jared kom upp till henne. Åh, hon skulle gå med honom. Så perfekt.

-

Det var full proppat på Staples Center. Musiken dunkade i högtalarna. Justin log finurligt mot mig och bockade sig sedan.

Får jag lov?” Frågade han med tillgjord röst och ett fnitter slank ur min mun. Jag neg och nickade.

Självklart!” Han kramade om min hand och la en hand på min midja när vi började dansa. Fast det varade inte så länge, för mitt i allt så hördes det en harkling från scenen. Nej det kan inte vara sant!


´Dooo... Vad kan inte vara sant? Natt kapitel, hela världen snurrar runt för mig nu, så godnatt!

KOMMENTERA FÖR FORTSÄTTNINGEN! :D



Kommentarer

Josse skriver:

Jättebra! Mer nu! :D<33

Datum: 2012-05-18 - Tid: 01:39:06 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Jättebra! <3 Det är Lilly som står där. <3

Datum: 2012-05-18 - Tid: 01:42:03 -


Ilma skriver:

Sjukt bra!!!!!

Datum: 2012-05-18 - Tid: 01:52:00 -


Lisa skriver:

Lily?

Jättebra :)

Datum: 2012-05-18 - Tid: 07:49:40 -


ellen skriver:

meraaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nuuuuuu!!!!!!!!!!!

Datum: 2012-05-18 - Tid: 08:48:48 - URL: http://biebzfreak.blogg.se/


Wilma <3 skriver:

Jätte bra!! Mer <333

Datum: 2012-05-18 - Tid: 09:42:26 - URL: http://http:/


Ilma skriver:

Snälla lägg ut mer innan jag åker till en stuga mitt ute i ingenstans! <3

Datum: 2012-05-18 - Tid: 11:24:18 -


Alexandra! skriver:

Skita BRA! MERA! :D

Datum: 2012-05-18 - Tid: 11:32:56 -


Jssmn! skriver:

HAHAAHHA, fail! Justin har visst sagt "jag älskar dig" till emma?! :o Hahahahha, Jenny's blick i slutet, jag dör! skit bra! Mer mer mer ! :D

Datum: 2012-05-18 - Tid: 12:10:13 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ilma skriver:

Neeej, nu ska jag snart åka!! D: D:

Datum: 2012-05-18 - Tid: 12:22:17 -


mickis. skriver:

så aweeeesoooomeeeeeee.

Datum: 2012-05-18 - Tid: 12:57:07 - URL: http://justinddbieber.blogg.se/


Emma skriver:

När kommer nästa kapitel upp?

Datum: 2012-05-18 - Tid: 16:48:55 -


Kajsa skriver:

Lily?!!

Mer nuu!! :D

Datum: 2012-05-18 - Tid: 19:13:57 - URL: http://kajsabiieber.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback