KAPITEL 3-. BLACK HOODIE

"Eh.. Inget. Ville bara bort från allt. Plugga!" Han nickade förstående och drog av sig sin tröja. Jag gjorde allt för att inte kolla men det gick inte. Min blick hamnade på hans magrutor och jag bet mig löst i läppen. Han skrattade glatt och lämnade rummet.
Du är så duktig Anna. Verkligen. Tänkte jag surt och slog till mig själv i pannan. Dörren öppnades och det var defenetivt inte Fred som kom in...
Det var en brunhårig tjej. I min ålder..
"Oj! Eh.. Rektorn sa att jag skulle bo här?" Log hon prövandes och kollade på den lediga sängen i hörnet som inte ens jag hade märkt.
"Jaha. Okej.." Fick jag fram och pressade fram ett stort leéndel. Hon log mjukt tillbaka och satte ner sin väska i sängen innan hon kom fram till mig och räckte fram sin hand. Jag kramade om den och skakade den upp och ner.
"Kendra, Banks!" Jag nickade smått och släppte hennes varma hand.
"Emma Snow!" Sa jag snabbt tillbaka och fick ett gillande leéndes till svars, då dörren öppnades och Fred kom in.
"Jaså, har vi en till?" Flinade han och hälsade på Kendra. Kendra verkade gilla Fred... Jag log stort åt tanken.
"Aja, jag tar en dusch. Ni försvinner inte va?" Sa Fred efter ett tag med en gnutta ironi i rösten. Jag himlade lätt med ögonen och nickade ironiskt.
"Jo då. Vi hade planerat att bli tagna av några Aliens, men vi kaaaanskeee kommer tillbaka. Inte helt säker."
Fred skrattade högt medans han gick in badrummet och stängde dörren efter sig. Jag skrockade till och tog upp min baddräkt då jag fick en allvarlig blick från Kendra.
"Är ni typ.. Ihop?" Frågade hon snabbt osäkert och en skrattretande fnysning lämnade min mun när jag kramade om handduken.
"Jag? Och Fred?" Hon bet sig lätt i läppen och nickade snabbt. Jag svalde hårt och drog upp mitt hår i en hästsvans innan jag svarade.
"Nej. Absolut nej! Men om du gillar honom... Kan jag hjälpa dig!" Skrattade jag och kramade om henne handled. En rodnad spreds på hennes runda kinder och hon kollade skamset ner på sina händer. Jag släppte hennes handled och gick mot dörren.
"Hälsa Fred att jag gick till Poolhuset. Ska simma några längder bara." Hon nickade och började snabbt packa upp.
-
Jag kramade om handduken och gick ut till Poolen. Det var ingen där... Absolut tystnad. Jag satte fast min iPod i högtalaren och satte på "Katy Perry- Part Of Me" Jag stretchade lätt innan jag hoppade in i det svala vattnet och började simma. Som hemma, fast inte utomhus. Jag tog ett djupt andetag innan jag dök ner under vattnet och lätt det silkeslena vattnet träffa mitt ansikte.
Alla tankar försvann där nere. Inget om Lily, mamma eller den där Justin. Eller jo.. Justin tänkte jag fakstiskt på. Han var rätt snygg.. Och hur hans ögon såg på mig. Wow.. När jag började simma mot ytan igen kände jag hur en hand träffade mitt huvud och jag trycktes ner igen. Jag började sprattla med händer och ben men handen släppte inte. Den höll stenhårt.
Det sista jag kom ihåg var ett skrik innan allt blev svart.
Jag packade klart innan jag la mig ner i sängen med en Kemi-Bok upptryckt i ansiktet. Dörren till badrummet öppnades och Fred kom ut. Med bara en handduk lindad runt midjan. Han kollade runt i rummet tills han mötte min blick och slog ett bländande leénde.
"Hey! Vart är Em?" Sa han mjukt och tog upp en deodorant som han rullade med i armhålorna. Wow, han kallade henne redan Em. Första dagen. Jag kollade på klockan som redan var halv 10 och ryckte på axlarna.
"Hon gick för ungefär en timme sen. Jag kanske borde gå och kolla efter." Han nickade snabbt och satte sig ner i sin säng med ett par boxershorts i knät.
Jag gav honom en blick innan jag gick ut ur rummet. Hela korridoren var folktom och jag började gå mot poolhuset. En person med svart hoodie kom ut därifrån och började genast springa. Jag såg inte vems ansikte det var eller om det var en kille eller tjej. Jag började bara springa mot poolen. Em's livlösa kropp låg där i och ett skri lämnade min mun.
Vaktmästaren kom in springandes och slog en hand för munnen och greppade genast darrig tag om sin gammla Nokia och slog 911. Allt blev kaos. Rektorn och en massa andra kom och skulle kolla. Allt blev vingligt, så jag satte mig ner på en stol och lätt allt smältas in.
-
"Kendra? Kendra Banks?" Sa polismannen mjukt till mig. Jag mötte hans blick och nickade darrigt med blicken på mina skor.
"Såg du något?" Ja, en svart hoodie. Jag skakade smått på huvudet och kramade om den varma koppen hårdare. Han nickade och antecknade innan han gick mot alla pap'z och började fösa undan de.
Fred kom upp till mig och slog sina armar tryggt runt min darrade kropp. Jag la min haka mot hans axel då tårarna började rinna.
"Det var så hemskt att se hennes kropp sådär. Helt... Död." Viskade jag fram mellan snyftningarna. Han nickade och drog med sin hand över mitt hår vilket genast fick mig lugnare när en polisman kom upp till oss.
Jag kände hur hjärtat fick tillbaka sin rytmiska takt, men jag orkade inte slå upp ögonen. Inte än..
Jag kände hur doktorerna sprutade in mer vätska i mina armar och in genom min näsa. Det sved, mer kan jag inte säga. De lämnade rummet efter ett tag och lät mig ligga där.
Jag orkade till sist slå upp ögonen, men kisade ett bra tag. Ljusrören i taket var starka mot mina svaga ögon. Hade jag varit död? Medvetslös? I koma? Ingen kunde ju förklara något för mig. Jag försökta pröva att säga något men det sved i halsen. Det kändes som om en katt hade klöst upp lungorna och att jag sedan hade svalt salt. Påverkade fluor lungorna så mycket?
"Hey.." Sa en mjuk röst från dörröppningen och min blick hamnade genast där. Varför var h*n här?
Höhö, lite spoil i slutet! Vem ville "Döda" Em?!!??! ;0 Morgon kapitel kommer imorgon! <3
Yeyey.
MEN FÖR ATT GÖRA MIN DAG SÅ MÅÅÅÅSTE NI KOMMENTERA SWEEETIES! :*


Kommentarer

Ilma skriver:

Sjukt bra!<3

Datum: 2012-05-01 - Tid: 21:56:58 -


Nora skriver:

GRYMT, MERA! ♥

Datum: 2012-05-01 - Tid: 21:58:25 -


Wilma skriver:

Skit bra ! Meer ikväll !! Snälla <3

Datum: 2012-05-01 - Tid: 22:12:17 -


Josse skriver:

Ååh ! Så bra!!!!! <33

Datum: 2012-05-01 - Tid: 22:28:20 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Anonym skriver:

meer!

Datum: 2012-05-01 - Tid: 22:29:56 -


Jssmn! skriver:

Mhihihi det kanske är JB som står där? =) MER MER MER :D

Datum: 2012-05-01 - Tid: 22:32:59 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ebba skriver:

Jätte bra! Mer<3

Datum: 2012-05-02 - Tid: 07:29:10 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback