KAPITEL 29-. REAL LOVE

Ett leénde spreds på mina läppar när jag såg en bild på mig och Justin från Kanada. Vi såg så lyckliga ut. Inte för att vi inte var det nu, men vi gjorde bara det…

Jag började spela lite Angry Birds men tröttnade snabbt och började istället städa. Jag blev rätt nöjd med resultatet och nickade gillandes för mig själv i samma stund som de knackade på dörren.

Jag frustade till och gick för att öppna, men blev inte glad över vem som stod där…


 

“Mike?” Flämtade jag och han nickade och log stort mot mig.

Jag mötte din pojkvän här ute. Schyst..” Mumlade han och klev in i rummet. Jag suckade och la en hand på midjan.

Vem har bjudit in dig? Och varför är du i LA?” Han slog sig ner på Ken’s säng och gäspade stort.

Ojoj… Nej, men någon tjej kom till min dörr och bjöd mig till en bal. Som hålls här. Och för er skola. Så jag tänkte komma och bjuda Ken. Stör det dig?” Hans röst var sträv och smällde till mig som ett slag i ansiktet. Jag svalde hårt innan jag svarade.

Nej. Varför skulle det?” Han log hånfullt mot mig och ryckte på axlarna vilket fick mig att få kalla kårar. Usch, jag gillade verkligen inte den killen. Jag suckade och la mig ner på sängen medans han började packa upp med en blick på mig, då och då.

Helt plötsligt plingade mobilen till. Jag greppade snabbt tag om den och klickade upp sms:et.

 

Är här utanför, de har låst. Kan du komma och öppna? Jag har glömt koden.. :) XOXO Ken”

 

Jag suckade och reste mig upp ur sängen för att gå och öppna till henne.

Du har besök.” Muttrade jag när hon kom in i korridoren. Hon  nickade och fortsatte in i rummet.

Hej! Mike!” Log hon och kramade om Mike. Vad gör du här?” Fortsatte hon sedan.

Eh… skulle du vilja gå på balen med mig?” Hon kollade chokat på honom, men till min förvåning så nickade hon. Va?! Hon tänkte gå på balen. Med…honom?

Han log större och sneglade på mig. Jag suckade återigen och la mig ner i sängen. Hur skulle jag kunna sova under samma tak som han? I samma rum?

Kenny ruskade om mig.

Justin, somna inte!” Ropade Kenny glatt och nickade mot tv:n där GTA lös upp hela rummet. Klockan va redan halv 1 på natten och jag kände hur ögonen brände till.

Jag orkar inte Kenny… Jag är så trött.” Gäspade jag och gnuggade mig trött i ögonen. Han nickade förstående och stängde av spelet och dunkade mig i ryggen.

Sov gott kiddo.” Jag nickade och staplade in i sovrummet. Jag hade ändå på mig mjukiskläder, så det gjorde inget om jag somnade med de på. Jag la mig ner i sängen och då plingade mobilen till.

 

Såg att du hade fixat Maple Center! Duktigt Bieber! Jag fixar resten, balen börjar på Fredag kl 20.00! Glöm inte att ta med en dejt! // Lily Solivante”


Jag suckade och struntade i att svara. Det var ju bara en påminnelse, så det var egentligen inget att svara på. Jag blundade och somnade sekunden därpå.

-

Rise and Shine!” Kvittrade mamma och drog upp persienerna. Jag gäspade högt och tittade med suddig blick på klockan. 08.36.. Så tidigt?!

Mamma, varför väcker du mig nu?” Mumlade jag och drog en hand genom mitt ruffsiga hår.

Gubben, du har inte semester längre. Du ska jobba!” Jag suckade djupt och reste mig upp. Kenny satt i soffan med en kopp kaffe vid läppen.

God morgon.” Sa han lent och log stort mot mig. Jag besvarade leéndet och hällde upp en kopp kaffe åt mig själv.

Vad ska jag göra idag då? Som är så himla roligt…?” Frustade jag och höjde lätt på ögonbrynen.

Åh. Bara vara i studion och jobba. Du slutar runt 3.” Svarade mamma och log stelt mot mig. Hon var stressad, men över vad? Mamma och jag pratar aldrig så mycket längre. Det har vi inte gjort på ett bra tag. Jag måste fixa det… tänkte jag bestämt och nickade åt min tanke.

Okej.” Mamma fuktade sina läppar och satte sig ner i fotöljen framför mig.

Hur går det med Emma då? Ska ni komma ut?” Jag snörpte på munnen och ryckte på axlarna. Hon mötte min blick och höll fast vid den.

Jag tror inte att det är det bästa för Em. Hon gillar inte uppmärksamhet..” Svarade jag kort.

Nähä. Ni gör som ni vill.” Med de orden reste hon sig upp och gick ut i köket. Kenny blundade kort och mötte sedan min blick.

Redo?” Jag nickade och gick in i mitt sovrum för att byta om. Det tog inte så lång tid, jag är ju van.

Vi åker nu!” Ropade jag till mamma som satt vid sin laptop vid köksön.

Visst!” Svarade hon och bröt inte blicken ifrån dator skärmen. Jag suckade och gick ut med Kenny i trapphuset.

Det stod inga fans eller paparazzi’s utanför huset idag, vilket var skönt.  Jag satte mig bakom ratten och gasade till. Kenny flinade stort mot mig och knäppte fast säkerhetsbältet så att jag skulle kunna börja köra.

Scooter mötte upp oss när vi kom till studion, men också Ryan. Ryan Good. Min stylist och bästa vän.

Hey Ry! Jag har saknat dig!” Utbrast jag och kramade om honom. Han besvarade kramen och log stort mot mig så att alla hans raka tänder syntes.

Du har växt på 3 månader!” Skrattade han och ruffsade till i mitt hår. För Ryan var mitt hår förbjudet område för händer, men idag var ett undantag. Och Emma var också ett undantag.

Kom.” Jag följde med honom in till ett rum med en stor plastma tv och två skinnsoffor. Jag slog mig ner i den ena och Ryan i den andra. Varför inte i samma? Jag skakade bort tankarna och log större mot honom.

Så, du har en ny tjej va?” Flinade han och höjde och sänkte flörtigt på ögonbrynen. Jag skrattade till och skakade på huvudet.

Emma. Hon är vacker.” Han nickade instämmande.

Jag vet, jag har träffat henne.” Jag höjde förvånat på ögonbrynen. Hade Emma träffat Ryan? När?

Jaha, när då?” Frågade jag lugnt och han kollade ner på sina naglar.

Idag. Vi snackade om kläder och dig. Tjejen är verkligen förälskad kiddo. Bryt inte hennes hjärta, OK?”

Varför skulle jag det? Jag älskar henne minst lika mycket. Inget skulle kunna ändra på mina känslor om henne!” Han hajade till och drog upp händerna i luften.

Jag vet, jag tvivlar inte på dig Bieber! Men hur blir det med balen då?” Fortsatte han och fuktade sina läppar. Jag tog upp en godis ifrån skålen på bordet och mötte hans blick.

Jag ska bjuda henne.” Han nickade och log finurligt mot mig.

Bra, för jag har valt ut era kläder!” Fnissade han och såg ut som ett litet barn på julafton. Ryan älskade verkligen att hålla på med kläder.

Good, mr. Good!” Skrattade jag och båda brast ut i gapskratt när Scooter kom in och avbröt oss.

Vad håller ni på med?” Sa han allvarligt och skakade smått på huvudet. Jag kvävde mitt skratt och kollade ner på mina fötter.

Skrattar, vad tror du?” Svarade Ryan med bestämd röst. Scooter nickade och kollade sedan på mig.

Du ska jobba, kom med nu.” Jag suckade och gick med honom till studion. Att vara Justin Bieber kan verkligen suga ibland.

Okej klassen! Ni kommer ihåg läxan tills på torsdag va?” Ropade Mr. Litterdoo ut över klassrummet. Alla mumlade ett enkelt, ohörbart ja till svar. Han nickade och lät oss gå, men höll kvar mig.

Den här är din.” Sa han och räckte över min mobil. Jag kramade snabbt om den och kollade chockat på honom.

Vart fick du tag i den?” Han ryckte på axlarna.

Den låg här när jag kom in.” Förklarade han ointresserat och kollade ner bland sina papper. Jag tryckte ner den i fickan och gick ut i korridoren när den vibrerade till…


Vem sms:ade Emma? :) Hur fick Mr. Litterdoo tag i hennes mobil?! Hur kommer det bli på balen?

 

KOMMENTERA FÖR FORTSÄTTNINGEN PÅ DET STORA ÄVENTYRET! HAHAHAHAHAHA XD



Kommentarer

ellen skriver:

braaa!! meraaa!! :D

Datum: 2012-05-17 - Tid: 00:29:30 - URL: http://biebzfreak.blogg.se/


Josse skriver:

Awesome ! :D<33

Datum: 2012-05-17 - Tid: 03:09:13 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Kajsa skriver:

omb!!

fortsätt innan jag dör!! :D

Datum: 2012-05-17 - Tid: 12:11:15 - URL: http://kajsabiieber.blogg.se/


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

jättebra.

Datum: 2012-05-17 - Tid: 13:35:49 -


Madicken skriver:

OMBOMBOMB!!<3 meeer

Datum: 2012-05-17 - Tid: 13:44:31 - URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/


Cynthia<3 skriver:

Sv; Haha.. ja :) jag vet att hon vet! :P

-----------------------------------------------

Me Gusta!!!

mer mer!! Btw vill du göra ett länkbyte?<3

Kraam!

Datum: 2012-05-17 - Tid: 14:33:02 - URL: http://justinworldbieber.blogg.se/


Alexandra! skriver:

Super bra! MERA! :D

Datum: 2012-05-17 - Tid: 14:45:52 -


Emma heter jag :) skriver:

Sv; "din röst har registrerats" haha ;D tack!

Datum: 2012-05-17 - Tid: 15:32:03 - URL: http://melovewater.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback