KAPITEL 15-. FRIENDS? PART 2

”Hey.” Log jag milt och kramade lätt om honom. Fjärilarna blev som galnast i magen och Justin släppte taget.

”Så, vad ska du ha?” Frågade han snabbt och mötte min blick.

”Toffe.” Sa jag mjukt och blinkade med ögat mot honom. Hans kinder fick en ljusröd nyans och han nickade.

”Jag går och beställer.” Jag nickade och kollade ut genom fönstret. Peter stod på andra sidan gatan.. Följde han efter mig? Nej, han stod och pratade med någon… Va?!


Dylan? Jag kände hur benen började darra.    De kände varandra?

”Häär!” Flinade Justin och räckte över yohgurten. Jag log smått mot honom och kollade tillbaka. De var borta.

”Vad är det?” Frågade Justin lugnt och log smått mot mig. Jag mötte hans fantastiska ögon och ryckte på axlarna.

”Inget, tyckte jag såg någon jag kände bara.” Han nickade och stoppade in sin sked i munnen.

”Ska vi köra 5 frågors leken?” Frågade han helt plötsligt och jag nickade smått. Varför inte?

”Okey.. eh, vart kommer du ifrån?” Började han.

”Portugisien, du?”

”Kanada, stratford. Ehum… Är du singel?” Han började rodna.

”Ja, är du singel?” Han skrattade.

”Sluta upprepa mina frågor! Men ja, 100% singel. Lyssnar du på min musik?” Jag rynkade ogillandes på näsan.

”Euw, nej. Sportar du?” Han nickade.

”Fotboll, basket och hockey faktiskt. Gillar du mig?” Jag svalde hårt.

”Som vän, hur många tjejer har du haft?”

”Runt 5. Det var alla frågor.” Jag nickade och svalde yoghurten jag hade i munnen. Dylan och Peter? De kände varandra?

-

”Ska vi gå på bio?” Föreslog jag och nickade mot biografen. Han nickade lätt och började gå dit. Vi beställde två biljetter till en film och köpte popcorn.

”Kom.” Han drog med mig in på biografen. Det var inte en människa där.

”Vad är det här?” Frågade jag förvånat. Han kollade djupt in i mina ögon och la två fingrar på mina läppar. Jag bet mig löst i läppen och kollade upp på bio duken. Justin’s ansikte dök upp. Hans film var det här.

Jag log som ett fån igenom hela filmen och sneglade på Justin då och då. Usch, så vacker.. Eftertexterna rullade upp. Vi reste oss upp, men då snubblade jag såklart. Över Justin. Hans ansikte var en millimeter ifrån mitt. Jag kollade ner på hans läppar och vred sedan på ansiktet. Justin harklade högt och föste ut mig ur biografen.

”Hur mycket är klockan?” Frågade jag trött. Han drog upp sin mobil och log stort mot mig.

”Halv 10.” Jag nickade och gick mot Kenny som stod 5 meter ifrån oss.

”Ska du ha skjuts Emma?” Frågade han och jag skakade på huvudet. Justin fnös.

”Såklart du ska, kom.” Insisterade han . Jag fuktade mina läppar och hoppade in i bilen efter Justin.

”Det var trevlgt ikväll.” Fick jag fram och kliade mig nervöst i hårbotten. Justin nickade och la ner sin hand. Den snuddade min och det brände till. Varför kände jag såhär? Killen jag bara hade känt i 2 veckor var jag kär i…

”Framme!” Sa Kenny och log mot mig i backspegeln. Jag mimade ett ”Tack.” Och vände mig mot Justin,

”Vi ses?” Han nickade och kysste mig mjukt på kinden. Fjärilarna bubblade upp och jag tog ett djupt andetag och hoppade ut ur bilen.

Bilen brummade till och körde sedan iväg. Det här var ingen dejt? Nej, det var två kompisar som hade gått ut med varandra bara. Jag gick in i skolan och suckade djupt när jag gick mot mitt studentrum.

”Vart har du varit?” Peter.. Jag ignorerade honom och gick in i mitt rum med en smäll. Han hade ingenting med mig att göra, så jag tänkte inte prata med honom. Han kände Dylan, och hade antagligen hört talas om Lily. Men vem var han egentligen?

Jag vred av vattnet på duschen och virade en handduk kring min midja, samt borstade tänderna. Mina ögon var röda och hade lila påsar under de. Jag var trött för att vara ärlig. Kenny knackade lågt på dörren.

”Kommer.” Mumlade jag och spottade ut löddret ur munnen och sköljde av tandborsten innan jag öppnade dörren och gick ut till Kenny. Han log smått mot mig och nickade mot min garderob.

”Jag har packat upp.” Jag log tacksamt mot honom och tog fram ett par mjukis byxor och en ljusblå    t-shirt. Jag drog på mig ett par kalsonger och sedan kläderna och gick ut till Kenny som satt och kollade på tv.

”Är det något roligt du kollar på eller?” Frågade jag och gäspade högt. Han skakade på huvudet och mamma kom in i lägenheten.

”Hej Kenny. Och Justin.” Sa hon trött och log smått mot oss innan hon också slog sig ner i soffan. Ingen brydde sig direkt om vad som gick på tv, vi bara satt där och kollade. Animal planet var inte direkt min favoritkanal.

”När ska vi upp imorgon?” Gäspade Kenny och blinkade trött mot mig och mamma.

”Ni är lediga imorgon killar.” Svarade mamma nöjt och lutade sig tillbaka i soffan. Jag log stort och nickade trött mot henne.

”Bra, jag tror jag bara kommer vara hemma eller något. Om 2 veckor ska jag till pappa.” Mamma nickade och reste sig upp.

”God natt.” Mumlade hon och lämnade vardagsrummet med en vindpust. Jag sneglade på klockan och reste mig också upp.

”God natt Kenny, sov gott.” Sa jag och gjorde vår handshake.

”Du med Justin.” Svarade han och stängde av tv;n. Det blev helt mörkt och tyst i lägenheten när jag lunkade mot sängen och la mig ner under täcket. Äntligen… tänkte jag trött och somnade snabbt därpå.

-

*Emma log stort mot mig och drog av mig min t-shirt. Mitt hjärta bankade hårdare innanför bröstet och jag bet mig löst i läppen. Hon kysste mig ömt upp och ner över bröstet och ett stön lämnade min mun. Hon log belåtet mot min hud och drog sig ner mot kalsongkanten. Jag andades djupt ut och in och kände hur den började bli hård.

”I like it,” Flinade Emma och drog av sig sina VS trosor. Jag log stort mot henne och stönade till när jag kom in i henne. Hon kysste mig passionerat på läpparna och lekte med min tunga. Jag la en hand på hennes nacke och tryckte henne närmare mig. Jag fick inte nog av hennes sockersöta läppar, utan tryckte de hårdare på mina. Hon avbröt kyssen och kollade ner på mig. Men det var inte Emma.

”Selena?!” Hon skrattade utan glädje och kysste mig igen..*

Jag slog snabbt upp ögonen. Mardröm… Solen hade inte gått upp än, den var bara 03.15… Jag blundade igen och kunde verkligen inte somna om, så jag reste mig upp och drog av mig mina svettiga kläder och hoppade in i duschen. Jag vred på vattnet och sänkte värmen. Jag var redan varm så att det räckte. Det knackade lätt på dörren och jag vred av vattnet.

”Hallå?” Mamma var vaken.. Jag suckade djupt och virade en handduk runt midjan innan jag öppnade dörren.

”Gå och lägg dig mamma, jag ska också göra det.” Ljög jag och log uppmanande mot henne. Hon nickade trött och gick ut ur mitt rum till gästrummet.

Kenny sov i rummet som mamma annars sov i. Klockan på nattduksbordet sken ”03.19” med röda bokstäver. Jag suckade och drog på mig en ny t-shirt och mjukisbyxor innan jag la mig ner i sängen igen och försökte somna om. Det var misslyckande.. Klockan 03.36 så pep min mobil till. Jag greppade snabbt tag om den och klickade upp sms:et. Varför skickar hon sms nu?


Vem sms:ade Bieber mitt i natten? Mardröm...? Hm, will it come to an end?! :P

KOMMENTERA BABES! JAG BLIR JÄÄÄÄTTEEE GLAD! :')



Kommentarer

Ilma skriver:

Asbra! Mer ikväll eller imorn? <3333

Datum: 2012-05-06 - Tid: 22:38:18 -


Jssmn! skriver:

Oh MY GOD! :) Han dushade på mindre än 2 minuter, DET är nog ett rekord för Mr. Bieber! :D Hahaha MER MER MER! :D

Datum: 2012-05-06 - Tid: 22:42:40 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

Omg as bra du måste lägga upp ett till kapitel i kväll:)<3<3

Datum: 2012-05-06 - Tid: 22:45:50 -


Alexandra! skriver:

Super bra! :D meerraa!

Datum: 2012-05-06 - Tid: 22:50:17 -


Josse skriver:

Förälskad i din novell! Meeeeeer nu <33

Datum: 2012-05-06 - Tid: 23:00:26 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


moa skriver:

Good ! Meer !

Datum: 2012-05-06 - Tid: 23:26:30 -


Wilma<33 skriver:

Meeer!

Datum: 2012-05-06 - Tid: 23:40:54 -


Anonym skriver:

bra. xD

Datum: 2012-05-07 - Tid: 15:55:17 -


Anonym skriver:

Meeeeeeer? <333

Datum: 2012-05-07 - Tid: 16:59:51 -


Anonym skriver:

Snälla mer idag!!!!! Det skulle göra hela min dag och kväll och natt <33333

Datum: 2012-05-07 - Tid: 19:52:17 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback