KAPITEL 14-. FRIENDS? PART 1

Han hatade mig… Great!

”Ska vi inte gå dit?” Jag skakade på huvudet och tog en klunk mjölk.

”Han måste få vara ensam ett tag.” Svarade jag och log snett mot Ken. Hon suckade lätt och putade med underläppen. Helt plötsligt vibrerade min mobil till. Jag kramade snabbt upp den och kollade ner på skärmen. Mitt hjärta tog ett skutt. ”JUSTIN RINGER DIG


”Hallå?” Svarade jag snabbt och kollade menandes på Ken som log stort.

Hey Emma..” Mumlade han nervöst.

”Justin?”

Jag… Får jag prata med Kendra?” Jag kollade förvånat på Kendra som snabbt tog imot telefonen.

”Hallå? Hej Justin. Mhm? Japp.. Aha! Hon med. Jag lovar. Okej. Om 3 dagar? Mhm.. Det blir bra. Japp. Hejdå.” Hon räckte över mobilen till mig och började äta.

”Vad var det där om?” Frågade jag förvånat och skrapade upp det sista på min tallrik. Hon log lömskt mot mig.

”Inget. Privata saker bara. Klar!” Sa hon snabbt och reste sig upp. Jag reste mig upp och gick efter henne mot vårat rum. Fred var inte här än. Jag tog upp mobilen och svalde hårt innan jag skickade iväg sms:et till Justin.

Justin, du kanske hatar mig. Men snälla, kan vi börja om? Som vänner?, Em

Svaret kom sekunden efter.

Jag hatar inte dig Em. Jag trodde du hatade mig? Men såklart, när jag kommer tillbaka till LA så startar vi om. Vänner? :), Bieber” Jag log stort åt sms:et och knappade in mitt svar.

Alltid.” Ken log stort mot mig och nickade mot telefonen.

”Vem sms:ar du med?” Det brände till på mina kinder och jag kollade ner på mina händer.

”Aha, Bieber!” Flinade hon och fnittrade till. Jag nickade och mötte hennes blick.

”Jag gillar honom, men jag kan inte hoppa såhär. Från att hata, till att älska. Det är dumt. Vi ska starta om. Som vänner!” Hon nickade nöjt och slog upp laptopen.

”Sophie?” Andades jag ut och hon nickade glatt. Jag log större och sneglade på laptopen i hennes knä.

”Får jag kolla på?” Hon nickade igen och klappade på platsen bredvid henne. Jag gick snabbt dit och satte mig ner. Datorn började ringa och Ken godkände samtalet. En söt liten flicka med chokladbruna ögon som smälte in precis till hennes bruna lockar dök upp på skärmen. Hon log stort med flera små tänder.

”Mamma!” Utbrast hon och skrattade ett klingande skratt. Ett leénde spreds på mina läppar och jag såg Kendra’s stora leénde i ögonvrån.

”Hej Gumman! Jag saknar dig.” Flickan nickade och log större. Hur mycket var klockan i Philadelphia nu? Klockan här var kvart i 7, så där kanske den var kvart i 6? Kendra fortsatte med samtalet då jag kom på att jag hade simträning. Jag greppade tag i handduken och  började springa mot poolhuset. Träningen var i full gång när jag kom dit, andfådd.

”Ms. Snow! Varför är du sen?” Frågade Coach Loopy med sträng röst. Jag rynkade pannan och svarade snabbt innan jag gick in i omklädningsrummet och bytte om.

Vi är vänner. Det är en bra start Justin. Mamma kom och satte sig ner bredvid mig i soffan och sänkte ljudet på MTV.

”Hur gick med med tjejen då?” Frågade hon milt och drog med handen över mitt hår.

”Bra. Vi ska starta om… som vänner.” Hon nickade nöjt och log stolt mot mig.

”Det är en bra start gubben.”

”Jag vet.” Mumlade jag trött och sträckte på mig i soffan. Hon log stort mot mig och kollade in i sovrummet.

”Äh, jag går och lägger mig nu. Ses imorgon, jag väcker dig runt 8?” Jag sneglade på klockan. Den var redan halv 1. Jag nickade och slog av tv:n för att följa med mamma in i sovrummet. Minuten därpå hade båda två somnat.

3 DAGAR SENARE, LA IGEN;

Kenny släppte ner väskorna med en duns och log stort mot mig.

”Äntligen hemma.” Jag nickade och kollade ner i mobilen. Ett nytt sms från Emma.

Hemma än?! :D Ska vi ses? Vi kan väll mötas på FroYo? XX” Jag log stort åt sms:et och klickade på svara.

Kom nyss innanför dörren girl! Men sure, ses där om 10! XX” Jag tryckte ner mobilen i fickan och vände mig om mot Kenny som hade slagit ner sig i soffan.

”Gör dig inte bekväm. Vi ska dra till Frozen Yohgurt.” Han suckade högt och reste sig upp för att följa med mig ut ur huset. Det kryllade med pap’z utanför huset. Kenny tryckte fram mig och sedan in i bilen. Paparazzi’s är som kackerlackor, dör aldrig ut. Och de förökar sig, snabbt.

Jag hoppade med fingrarna på bordet. Dörren plingade till och Justin log stort mot mig.

”Hey.” Log jag milt och kramade lätt om honom. Fjärilarna blev som galnast i magen och Justin släppte taget.

”Så, vad ska du ha?” Frågade han snabbt och mötte min blick.

”Toffe.” Sa jag mjukt och blinkade med ögat mot honom. Hans kinder fick en ljusröd nyans och han nickade.

”Jag går och beställer.” Jag nickade och kollade ut genom fönstret. Peter stod på andra sidan gatan.. Följde han efter mig? Nej, han stod och pratade med någon… Va?!


Blev lite kortare! :D

KOMMENTERA FÖR MER! :D


Kommentarer

Emma skriver:

wow vem pratar han med?? och vad gör han där?? och justin rodnade awww va sött! <3333 skit bra kapitel som vanligt!<333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333

Datum: 2012-05-06 - Tid: 20:47:56 -


Anonym skriver:

bra

Datum: 2012-05-06 - Tid: 20:49:38 -


Wilma<33 skriver:

Meeeer ! Ikväll ! <33(

Datum: 2012-05-06 - Tid: 21:08:23 -


Lisa skriver:

Jättebra :D

Datum: 2012-05-06 - Tid: 21:09:56 -


jess. skriver:

iiiiih, mer ikv, SNÄLLA! :33

Datum: 2012-05-06 - Tid: 21:16:06 -


Anonym skriver:

meeeer

Datum: 2012-05-06 - Tid: 21:40:57 -


Josse skriver:

Mer ! :D<33

Datum: 2012-05-06 - Tid: 21:54:07 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Manal skriver:

Nu har jag svarat !

Datum: 2012-05-06 - Tid: 21:58:09 - URL: http://justhewayim.blogg.se/


Jssmn! skriver:

aaaaahh!! SÅG INTE KAPITLET GIRL! -.- MEEEER NUUUU!!! :D :D :D :D:D Damn PETER, jag som älskar ian somerhalder! <3

Datum: 2012-05-06 - Tid: 22:15:43 - URL: http://jssmn.blogg.se/


alex skriver:

Jätte bra !! Mera <3 xx

Datum: 2012-05-06 - Tid: 22:33:49 - URL: http://itsonlyonedirectiontomyheart.blogg.se/


Anonym skriver:

Paparazzis är som kackerlackor, dör aldrig ut. och förökar sig, snabbt :33

Haha gilla ;]

Bra mer!:3

Datum: 2012-05-06 - Tid: 23:00:23 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback