Kapitel 6-. Haley

Jag log stort för mig själv och knappade in ett svar.
Hm.. Undra vem du är då? Men visst, kom hem till mig runt 12. Du kan nog adressen
Mobilen plingade till sekunden efter.
Jo, kanske det!
Justin och sin humor...
"Glöm inte fotbollsträningen imorgon, okej?" Varnade Sierra mig. Jag suckade och nickade långsamt. Hon hade påminnt mig hela kvällen, vilket började bli tjatigt nu.
"Sluta vara en sån bitch.." Muttrade jag lågt, så att hon inte skulle höra. Hon stannade till och vände sig om.
"Vad sa du?" Hennes ögonbryn höjdes högt upp. Great, hon hörde.
"Inget." Låtsades jag som och gick ut ur köket till tomten där pappa satt och läste en bok.
"Vad läser du?" Frågade jag och satte mig ner i en av ute-fotöljerna som stod där. Han kollade upp på mig och la ner boken på bordet och suckade välbelåtet.
"Inget speciellt. Så, vad ska du göra ikväll? Då menar jag de 2 sista timmarna innan vi ska sova!" Skrockade han. Jag kollade allvarligt på honom och ryckte på axlarna.
"Bara jag hade en kompis..." Muttrade jag och drog en hand genom mitt långa, bruna hår. Pappa sken upp i ett leénde.
"Grannarna har en dotter! Haley tror jag att hon heter. Spring över du!" Log han och nickade mot det gigantiska huset bredvid vårat. Jag kollade tvekandes mot det men reste mig upp i vilket fall som helst.
"Kom hem sen, ring om du kommer senare!" Ropade Sierra. Men gud, jaja...
-
Jag kramade om den lilla dörrklaffen och slog den tre gånger mot ytterdörren. Sekunden senare öppnades dörren av en medelålders kvinna.
"Hej! Du måste vara Mr. Brooks dotter, eller hur?" Log hon stort. Jag nickade och pressade fram ett litet leénde.
"Kom in, kom in!" Hon la en hand på min rygg och tryckte in mig i hallen. Wow, deras hus var stort.
"Haley!! Kom ner!" Ropade hon och en svarthårig tjej kom nerspringandes för trappan. För att vara rik, verkade hon inte bry sig om det. Hon log smått mot mig och vände huvudet mot sin mamma.
Tumblr_m1m5skw4iq1qdrarlo1_500_large
"Det här är?" Frågade hon och la en menande hand på sin midja. Hennes mamma kunde tydligen inte mitt namn, utan kollade på mig med ett 'förlåt-för-att-jag-inte-kan-ditt-namn' leénde.
"Kim." Sa jag och log mot Haley. Hon nickade gillandes och nickade uppåt.
"Vi går upp på mitt rum." Jag nickade och följde med henne upp för den långa trappan. Vi kom fram till en vit dörr som Haley snabbt smällde upp och hoppade ner på sängen. Hela huset var renstädat. Inte en ända dammråtta, men här. Ja, man kunde inte direkt beskriva hur det såg ut.
"Vad vill du göra?" Jag ryckte på axlarna och satte mig ner på en stol som såg insjunken ut. Hon måste ha andvänt den mycket.
Jag drog på mig ett par jeans och hoppade, bokstavligen, ner till köket.
"Godmorgon mamma!" Utbrast jag glatt och började äta av mina mackor. Hon kollade förvånande mot mig.
"Någon är på bra humör idag!" Log hon och jag nickade ivrigt.
"Jag ska få träffa Chaz och Ryan! Eller, de har varit på fotbollsläger. Hon nickade förstående och gick ut ur köket med sin kaffekopp i högsta hugg.
"De har saknat dig." Viskade morfar i mitt öra och skrattade lätt till. Jag svalde ner en tugga med lite mjölk och kollade med höjda ögonbryn och ett stort flin på läpparna.
"Och du vet det...?" Han ruffsade till i mitt hår och smuttade lite på sitt vatten.
"De har varit här ofta. Lekt med Sammy, kollat på fotoalbum... Hängt i ditt rum. Nolan har också varit med några gånger. Detsamma med Mitch." Jag log stort mot honom. Mitt adrenalin pumpade för full fart.
"Jag har saknat de också." Slängde jag ur mig. Morfar nickade.
"Jag förstår det.. Det är inte lätt att resa runt i hela världen utan någon som riktigt känner en djupt in. Du är allt bra lycklig Justin. Inte pågrund av dina pengar, utan pågrund av din omgivning. Du ska vara nöjd och leva i nuet, oroa dig inte för framtiden. Men om du känner för något, gör det. Tveka inte Justin!" Hans ord värmde, men de var sanna. Det viste vilken kotte som helst.
"Tack morfar." Viskade jag, men det lät mer som en stöning. Han skrockade till och kollade på klockan.
"Deras träning börjar snart, du kanske borde åka dit!"
-
Kim hade träning samtidigt som killarna. Nu hade de slagit ihop träningarna, för en gångs skull. Men jag kände mig obekväm. Chaz blick mot henne. Jag ägde henne inte, men jag ville att hon skulle vara min. Inte någon annans. Hon och bollen var som en fisk i vatten. Eller en katt som nyss hade fått ett garnnystan.
"Så vacker.." Utbrast jag tyst för mig själv. Tur att ingen hörde. Helt plötsligt krockade Kim och Chaz in i varandra. Ja, det var en 'olyckshändelse' tydligen.. Bullshit! Säger jag bara.
"Det var en hård smäll." Gnydde Kim när hon kom och satte sig bredvid mig. Hon hade blivit offret för smällen, därav fick hon vila i 10 minuter.
"Så, ser du någon du gillar?" Flinade jag och kollade ut på fotbollsplanen.
"Jadå! Alla!" Skrattade hon och satte upp sitt hår i en hästsvans. Svetten rann ner för hennes panna, men hon tog inte bort det. Vilken tjej som helst-Jasmine- skulle ha gjort det.
"Nej jag menar kille. Du vet, gillar som i tycker är söt." Hon log stort mot människorna som sprang runt på planen.
"Ja, Chaz gillar jag faktiskt lite. Han är snäll och gullig!" Där släpptes bomben. Chaz?
Neeeej! Inte Chaz?! Det ska ju stå 'Justin!' O-M-G, Vad ska hända? ;O


Kommentarer

Hmmm...Undra vem det kan vara?:) skriver:

aaaahhh :D Mer guurl, MER! <33 SKIT BRA;)

Datum: 2012-03-31 - Tid: 16:25:43 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ilma skriver:

SJUKT BRA JUUUUU! Snälla moore <3

Datum: 2012-03-31 - Tid: 16:40:41 -


Anonym skriver:

Damdamdamdaaaaam!!! Spännande!!!!

Datum: 2012-03-31 - Tid: 16:41:09 -


Anonym skriver:

snälla merr!!! :D

Datum: 2012-03-31 - Tid: 16:46:29 -


Hanna skriver:

Skiit bra!!! Meeeer :D

Datum: 2012-03-31 - Tid: 16:49:15 -


Anonym skriver:

Snälla ett till kapitel jag ber dig ;)<3<3

Datum: 2012-03-31 - Tid: 16:56:21 -


alex skriver:

Åååh du skriver så bra !! Skriv mer nu !! <333 xx

Datum: 2012-03-31 - Tid: 18:09:02 - URL: http://itsonltonedirectiontomyheart.blogg.se/


A-King<3 skriver:

MEEEEEEEEEEEEER!!!!<3

Datum: 2012-03-31 - Tid: 19:21:32 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback