Kapitel 53-. Alfredo?

Vill du vet något om Justin?" Frågade Selena när vi satt i bilen.
Jag nickade ivrigt och förberedde mig på något spännande.
"I Mexico.. Kissade han på sig!" Sa hon och höll sig för skratt. Jag kollade förvånat på henne.
"Driver du?" Sa jag förvånat. Hon skakade på huvudet och då kom gapskrattet tillbaka.
Och hickan med den.
_______________________________________________________
JUSTIN
"Yo Alfredo!" Ropade jag från köket. Han öppnade dörren till sitt sovrum.
Jag vinkade honom till mig. Han gick med långsamma steg mot mig och satte sig ner på stolen framför mig.
"Vem är tjejen?" Frågade jag nyfiket. Han kollade oförstående på mig.
Jag suckade och fuktade mina läppar.
"Du låg och sms:ade med någon igår med världens leénde på läpparna." Sa jag.
Han nickade till och hade nog fattat vad hag menade.
"Ehm.. Nej ingen."
"JO! Säg nu!"
"Men neeej..." Sa han och lipade mot mig. Jag kollade allvarligt på honom.
"Säg."
"Men.. lova att inte bli arg." Sa han och höhde ögonbrynen mot mig.
Jag nickade och väntade mig ett bombnedslag.
SONY
"Så vem är killen?" Frågade jag Selena när vi gick mot köpcentret.
"Va?" Sa hon förvånat till mig. Jag suckade och kollade allvarligt mot henne.
"Du låg och sms:ade igår med ett väldigt speciellt leénde på läpparna igår. Säg."
"Okej... Det är Alfredo." Sa hon och kollade ner på sina fötter.
"Wow! Grattis!" Sa jag glatt och kramade om henne med min fria arm. Hon log mot mig och sedan mot paparazzina.
Jag log och vinkade till de, vilket självklart gjrde de galna. Eller på det sätt man ser galna, de började fota. Minst 100 bilder i sekunden. Haha!
Nej det är väl inte möjligt? Tänkte jag och skrattade lätt till med tanke på att jag hade skapat en egen konversation i min hjärna med mig själv.
-
Jag kollade ut över havet. Det var så vackert här.
Selena hade frågat om Alfredo kunde sova hos oss och om jag kunde sova hos Justin. Såklart hade jag sagt ja, men jag hade inte hittat Justin. Så att sova någonstans var prio ett just nu, men jag hade ingen att fråga. Stranden var det ställe jag kunde slappna av på. Mormor hade alltid tagit med mig till stranden. Hon hade varit som min mamma för mig eftersom att min var upptagen med sitt resturangföretag. Men mormor dog för 5 år sen. En bilolycka. Hemsk hade den varit, men mamma brydde sig knappt. Hon gick på begravningen men satt bara med sin mobil och skrev in en massa möten under hela cermonin. Jag begravde händerna i mitt ansikte och började gråta. Jag saknade hennne så mycket. Min mormor var den jag behövde mest nu. Den jag kunde prata om killar, skolan och hela livet med. Mamma är ju den som alla har föreslagit till mig men hon har alltid varit som en moster för mig. Vi hade kontakt när mormor hade dött, sen när livet kom igång igen blev det samma gammla visa. Vi träffades vid matbordet. Och sen nu när vi flyttade till New York trodde jag att det skulle bli annorlunda, men såklart flyttade vi dit för att mamma hade fått ett nytt jobb där. Jag suckade och drog bort tårarna med handflatan innan jag reste mig upp och drog av mig mina kläder så att jag stod i bara underkläder. Jag började vadda mig ut i vattnet med handflatorna flytandes mot ytan. När jag kommit till såpass djupt vatten så dök jag.
När jag hade dykt klart stod jag kvar ute i vattnet med ögonen kikandes mot horisonten så jag märkte inte ens när någon la sina hände på min midja.
Jag vände mig om och där stod Justin i badbyxor.
"Jag har saknat dig." Sa han och kollade mig djupt in i ögonen. Om han inte hade hållt i mig nu skulle jag nog svimmat. Hans ögon.. De perfektaste i hela vida världen.
"Jag har saknat dig också.." Svarade jag och la händerna runt hans nacke.
"Så du sover hos mig ikväll?" Frågade han leéndes. Hans leénde smittade av sig och jag nickade.
"Det är planen."
"Hm.. det är vackert." Sa han och kollade upp mot den ljusrosa himmeln.
"Du med." Sa jag och kollade på hans perfekt släta hud. Hans välformade läppar. Och hans ögon..
Han log mot mig och la sin hand på min kind. Han lutade sig frammåt lite så att jag kunde känna hans andetag mot mina läppar.
"Du är vacker." Sa han innan hans läppar mötte mina i en kyss. Gnistror började slå runt oss och jag drog mig närmre honom. Kyssen var passionerad, men speciell.
-
"Jag väljer!" Sa jag och sprang fram till filmskåpet bredvid den stora tv:n i hans vardagsrum. Han suckade och gick ut till köket.
Det fick bli 'One Day' med Anne Hathaway. Justin kom tillbaka med en skål chips och två glas med fanta i. Jag tog en klunk ur mitt glas innan jag gosade ihop mig och Justin med en filt.
"Älskar dig." Viskade han mot mitt hår.
"Älskar dig också.." Svarade jag och kysste hans hand.
JUSTIN
Jag reste mig upp ur soffan försiktigt för att inte väcka Sony. Vi hade sovit där hela natten. Klockan måste vara runt 8-9 på morgonen nu eftersom att mamma ringde och väckte mig.
"Justin?" Gnydde Sony till och kollade på mig med svullna, röda ögon.
"Sony, du är trött. Sov nu." Sa jag och kysste henne på pannan. Hon gjorde som jag sa och slöt igen ögonen igen för att somna igen.
Jag tog en macka och gick mot hallen för att ta på mig mina skor. När jag öppnade dörren stod Alfredo där.
Vill du vet något om Justin?" Frågade Selena när vi satt i bilen.
Jag nickade ivrigt och förberedde mig på något spännande.
"I Mexico.. Kissade han på sig!" Sa hon och höll sig för skratt. Jag kollade förvånat på henne.
"Driver du?" Sa jag förvånat. Hon skakade på huvudet och då kom gapskrattet tillbaka.
Och hickan med den.
"Yo Alfredo!" Ropade jag från köket. Han öppnade dörren till sitt sovrum.
Jag vinkade honom till mig. Han gick med långsamma steg mot mig och satte sig ner på stolen framför mig.
"Vem är tjejen?" Frågade jag nyfiket. Han kollade oförstående på mig.
Jag suckade och fuktade mina läppar.
"Du låg och sms:ade med någon igår med världens leénde på läpparna." Sa jag.
Han nickade till och hade nog fattat vad hag menade.
"Ehm.. Nej ingen."
"JO! Säg nu!"
"Men neeej..." Sa han och lipade mot mig. Jag kollade allvarligt på honom.
"Säg."
"Men.. lova att inte bli arg." Sa han och höhde ögonbrynen mot mig.
Jag nickade och väntade mig ett bombnedslag.
"Så vem är killen?" Frågade jag Selena när vi gick mot köpcentret.
"Va?" Sa hon förvånat till mig. Jag suckade och kollade allvarligt mot henne.
"Du låg och sms:ade igår med ett väldigt speciellt leénde på läpparna igår. Säg."
"Okej... Det är Alfredo." Sa hon och kollade ner på sina fötter.
"Wow! Grattis!" Sa jag glatt och kramade om henne med min fria arm. Hon log mot mig och sedan mot paparazzina.
Jag log och vinkade till de, vilket självklart gjrde de galna. Eller på det sätt man ser galna, de började fota. Minst 100 bilder i sekunden. Haha!
Nej det är väl inte möjligt? Tänkte jag och skrattade lätt till med tanke på att jag hade skapat en egen konversation i min hjärna med mig själv.
-
Jag kollade ut över havet. Det var så vackert här.
Selena hade frågat om Alfredo kunde sova hos oss och om jag kunde sova hos Justin. Såklart hade jag sagt ja, men jag hade inte hittat Justin. Så att sova någonstans var prio ett just nu, men jag hade ingen att fråga. Stranden var det ställe jag kunde slappna av på. Mormor hade alltid tagit med mig till stranden. Hon hade varit som min mamma för mig eftersom att min var upptagen med sitt resturangföretag. Men mormor dog för 5 år sen. En bilolycka. Hemsk hade den varit, men mamma brydde sig knappt. Hon gick på begravningen men satt bara med sin mobil och skrev in en massa möten under hela cermonin. Jag begravde händerna i mitt ansikte och började gråta. Jag saknade hennne så mycket. Min mormor var den jag behövde mest nu. Den jag kunde prata om killar, skolan och hela livet med. Mamma är ju den som alla har föreslagit till mig men hon har alltid varit som en moster för mig. Vi hade kontakt när mormor hade dött, sen när livet kom igång igen blev det samma gammla visa. Vi träffades vid matbordet. Och sen nu när vi flyttade till New York trodde jag att det skulle bli annorlunda, men såklart flyttade vi dit för att mamma hade fått ett nytt jobb där. Jag suckade och drog bort tårarna med handflatan innan jag reste mig upp och drog av mig mina kläder så att jag stod i bara underkläder. Jag började vadda mig ut i vattnet med handflatorna flytandes mot ytan. När jag kommit till såpass djupt vatten så dök jag.
När jag hade dykt klart stod jag kvar ute i vattnet med ögonen kikandes mot horisonten så jag märkte inte ens när någon la sina hände på min midja.
Jag vände mig om och där stod Justin i badbyxor.
"Jag har saknat dig." Sa han och kollade mig djupt in i ögonen. Om han inte hade hållt i mig nu skulle jag nog svimmat. Hans ögon.. De perfektaste i hela vida världen.
"Jag har saknat dig också.." Svarade jag och la händerna runt hans nacke.
"Så du sover hos mig ikväll?" Frågade han leéndes. Hans leénde smittade av sig och jag nickade.
"Det är planen."
"Hm.. det är vackert." Sa han och kollade upp mot den ljusrosa himmeln.
"Du med." Sa jag och kollade på hans perfekt släta hud. Hans välformade läppar. Och hans ögon..
Han log mot mig och la sin hand på min kind. Han lutade sig frammåt lite så att jag kunde känna hans andetag mot mina läppar.
"Du är vacker." Sa han innan hans läppar mötte mina i en kyss. Gnistror började slå runt oss och jag drog mig närmre honom. Kyssen var passionerad, men speciell.
-
"Jag väljer!" Sa jag och sprang fram till filmskåpet bredvid den stora tv:n i hans vardagsrum. Han suckade och gick ut till köket.
Det fick bli 'One Day' med Anne Hathaway. Justin kom tillbaka med en skål chips och två glas med fanta i. Jag tog en klunk ur mitt glas innan jag gosade ihop mig och Justin med en filt.
"Älskar dig." Viskade han mot mitt hår.
"Älskar dig också.." Svarade jag och kysste hans hand.
Jag reste mig upp ur soffan försiktigt för att inte väcka Sony. Vi hade sovit där hela natten. Klockan måste vara runt 8-9 på morgonen nu eftersom att mamma ringde och väckte mig.
"Justin?" Gnydde Sony till och kollade på mig med svullna, röda ögon.
"Sony, du är trött. Sov nu." Sa jag och kysste henne på pannan. Hon gjorde som jag sa och slöt igen ögonen igen för att somna igen.
Jag tog en macka och gick mot hallen för att ta på mig mina skor. När jag öppnade dörren stod Alfredo där.
LÅÅÅNGT! KOMMENTERA <3

Kommentarer

Linnea skriver:

Du är så grym!!! Vill ha mer och mer och mer och mer. Sluta INTE med det här!! Jag älskar dina noveller! Tack så mycket!!! Hihi, du är verkligen duktig!

Har du hållt på länge med skrivandet? :) <3

Datum: 2012-03-03 - Tid: 17:03:37 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Hanna skriver:

Supéer!!:)

Datum: 2012-03-03 - Tid: 17:31:13 - URL: http://thebieberheaven.devote.se


Hanna skriver:

Skit bra!

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:04:50 -


Lydia skriver:

Datum: 2012-03-03 - Tid: 20:23:32 -


Lydia skriver:

BRAAAAAAA, MEEEEEEEER!!!!!!!!!! :D

Datum: 2012-03-03 - Tid: 20:24:15 - URL: http://happylevels.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback