Kapitel 47-. C&C Beadles

"Det är fredag sötnos." Svarade jag och hon nickade långsamt.
Jag körde in på vår infart och hoppade ur bilen med Tara i släptåg. När vi hade kommit in plingade min mobil till.
Jag tog upp den och såg att sms:et var från Caitlin...

'Heeey bieber! Vill du bowla med oss? Vi hade studiedag idag och Chris vaknade nyss.. Please! xx'
Jag kollade på Tara och visade henne sms:et. Hon suckade men nickade,
"Sure, men jag kommer vara död ikväll. Någon gång då jag ska sova tror jag. Du får gärna hålla i min begravning." Rabblade hon upp. Jag flinade stort mot henne och svarade.
'Sure! När och var? Är det OK om min tjej följer med?' Någon sekund senare kom svaret.
Caitlin var verkligen bra på sms. Tänkte jag sarkastiskt och klickade på öppna.
'Tjej? Haha javisst! Bra gjort Justin!! Men kom över till oss.. Nu? xx'
'OK, vi kommer! // J'
Tara hade slagit sig ner i soffan. Jag kollade varnande på henne och skakade på huvudet.
"Gör dig inte för bekväm, vi ska åka. Nu!" Hon kollade plågsamt mot mig men reste sig ändå plågsamt upp och mumlade något ohörbart.
"Vad sa du, sa du?" Frågade jag och pekade på mitt öra. Hon blängde surt mot mig och nöp mig i armen. Jag tjöt lätt till och drog henne till mig, vilket fick henne på bättre humör.
"Justiiin!!" Skrattade hon och började sprattla med benen.
"Du är fast i Justin fängelset, men du kommer ut ifall du betalar borgen." Viskade jag i hennes öra.
Hon kollade flörtigt mot mig och lutade sig mot mina läppar.
"Och det är?" Frågade hon mot de.
"Det vet du nog, smart head." Hon flinade stort och pressade sina läppar mot mina. Men kyssen varade bara i några sekunder.
"Komigen nu bieber, vi ska dra."
Vi kom fram till ett stort vitt hus. Alla hus i Atlanta var vita. Nästan iallafall.
Jag klev ur bilen, detsamma med Justin och kollade upp på det stora huset. Justin kom upp bredvid mig och greppade tag om min hand.
"Redo?" Viskade han i mitt öra, vilket fick ilningar att sprida sig i kroppen.
Jag nickade och började gå frammåt mot dörren. Justin klickade på plingan och sekunden senare öppnades dörren och en mörkhårig tjej dök upp i dörrhålet.
"Justin!" Utbrast hon glatt och kramade om honom. Men Justin släppte inte min hand. En kille, lite yngre än oss, dök upp bakom tjejen som fömodligen var Caitlin.
"Tja." Hälsade han och gjorde en hand-shake med Justin, som fortfarande inte släppte taget om min hand.
"Hej!" Hälsade Caitlin och drog fram sin hand-.
"Tara." Svarade jag och kramade om hennes hand och skakade den upp och ner.
"Nu drar vi!" Hojtade Christian och gick ut ur huset.
-
Skärmen över banan utbrast ett stort 'STRIKE' ljud och började blinka.
"Yes!" Ropade jag och gjorde en give-me-five med Caitlin. Det var jag och Caitlin mot Justin och Chris.
Det stod rätt tätt just nu, men vi skulle vinna.
Förlorarna, fick betala pizzan.. Justin gillade Hawaii, och Caitlin hatade tydligen det så vi var tvugna att vinna. För Caitlin's skull.
Justin tog upp ett klot och flinade stort mot mig innan han sköt iväg den. Strike.. Han lipade mot mig och satte sig ner bredvid de andra. Om jag skulle få en strike nu, skulle vi vinna.
Jag tog upp mitt klot och gick med långsamma steg frammåt och andades regelbundet.
"Förlooraa!" Ropade Justin bakom mig. Jag vände mig om och kollade varnande på honom.
"Du är död." Väste jag och vände mig om för att skjuta iväg klotet. Komigen, komigen,komigen! Tänkte jag och spärrade upp ögonen mot klotet som åkte ner i rännan.
"Yeeees!" Utbrast Chris och Justin och hoppade upp. Caitlin himlade med ögonen mot de och log mot mig.
"Det gör inget." Sa hon och kramade lätt om mig.
"Hawaii!" Ropade jag ut över Pizzerian och fick en äcklad min av Caitlin. Men de hade ju förlorat så de var tvugna. Även om de hatade ananas.
-
Christian hade sattit på Orphan, vilket var tråkigt. Killarna i Stratford hade sett den så många gånger med mig, så den var rätt uttjatad just nu.
Eftertexterna rullade upp och Tara sträckte på sig och hoppade sedan upp ur soffan.
"Pappa! Han vet inte vart jag är!" Utbrast hon och kollade oroligt på mig.
"Jo, jag sms:ade honom och han är ändå i New York, så det gör inget sa han." Hon pustade ut och satte sig ner bredvid mig igen.
"Vi kör sanning eller konka!" Utbrast Caitlin och satte sig ner på golvet. Alla suckade högt men invände inte. Caitlin kunde man inte övervinna.
"Tara, sanning eller konka?" Frågade hon när vi satt ner på golvet i en ring.
"Sanning." Svarade hon och Caitlin kollade retsamt mot mig. Vad skulle hon nu fråga?
"Har du och Justin legat med varandra?" Frågade hon och Chris brast ut i gapskratt.  En lätt rodnad dök upp på hennes kinder och hon kollade ner på sina händer.
"Ja." Viskade hon fram och kollade upp mot Christian.
"Du för köra." Han nickade och kollade lömskt mot mig. De där två, de var djävulska..
"Justin, sanning eller konka?" Frågade han spänt.
"Konka." Slank ur min mun och han mimade ett 'Yes' Okej, du borde inte ha sagt konka Justin.
"Kyss Caitlin."
Noooo! Inte kiss C?! ;( Tara då? Mwihi, kommentera för meer babes! <3


Kommentarer

Anonym skriver:

AWESOME!<3

Datum: 2012-03-23 - Tid: 23:36:22 -


Anonym skriver:

mohahahaha :D meer <33

Datum: 2012-03-23 - Tid: 23:36:57 - URL: http://jssmn.blogg.se/


jenny skriver:

du borde göra en booooooook av dina noveller!!! ;) såå braaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3

Datum: 2012-03-24 - Tid: 08:23:47 - URL: http://delfinblondin.blogg.se/


ella skriver:

aaah vad bra! snälla mer :)<33

Datum: 2012-03-24 - Tid: 11:41:12 -


becca skriver:

spännande!:D

Mer? :D

Datum: 2012-03-24 - Tid: 12:10:23 -


Anonym skriver:

meer! :D

Datum: 2012-03-24 - Tid: 14:39:46 -


Emelie skriver:

Har börjat läsa nu och av det jag läst verkar det jätte bra!! :D

Sen undrar jag om du skulle vilja göra et länkbyta med mig?

Datum: 2012-03-24 - Tid: 14:56:09 - URL: http://justtwitter.blogg.se/


Linnéa skriver:

BBRRRRAAA !!! :D:D::D:D:D:D::D

Datum: 2012-03-24 - Tid: 15:15:24 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback