Kapitel 41-. X-MAS

Tungorna blandades in. Det kändes som om gnistor flög omkring oss.
Efter ett tag avbröt jag kyssen och kollade ner på datorn igen med Justin sittandes bredvid mig.
Jag loggade in på twitter och tweetade snabbt när Pattie kom in.
"Skulle ni vilja komma ner?" Frågade hon oroligt. Justin kollade på mig och kramade om min hand innan vi reste oss upp.
Jag gick långsamt ner för trappan med Justin vid min sida. Vad var det som var så viktigt? När vi kom ner möttes vi av två personer. En kvinna och en gammal man. Justin sken upp i ett leénde och släppte min hand.
"Mormor! Morfar!" Utbrast han och hoppade in i Diane's omfamning. Var det verkligen hon? Efter alla dessa år.. Ja, det är hon. Och Bruce.
"Åh Justin!" Sa de i mun på varandra och började lätt fnissa, alla tre.
Pattie kom och ställde sig bredvid mig och lutade sig mot mitt öra.
"Gå fram.. De är inte farliga." Viskade hon. Jag skrattade till och tog ett steg fram så att jag hamnade bredvid Justin.
"Vem är tjejen?" Frågade Bruce och slog till Justin löst på armen. Han log stort mot de och ställde sig bakom mig med sina händer på mina höfter. Som han alltid lägger de.
"Det är ju Tara!" Deras ögon blev stora som klot och mina kinder brände till.
Tack Justin.. Tänkte jag surt och tryckte in min armbåge i hans revben. Han stönade till i mitt öra och la sin haka på min axel.
"Är det du? Nej, Tara Mitchell är 5 år och bor i Stratford!" Skojade Diane. Jag fnissade till och räckte fram handen.
"Trevligt att träffas. Jag heter Tara Mitchell, är 17 år och bor i Atlanta!" Log jag ironiskt. Bruce skrockade till och kramade lätt om mig, men det blev verkligen en LÄTT kram pga. att Justin stod bakom mig.
"Kom!" Viskade han i mitt öra och drog med mig upp på rummet igen.
JUSTIN
Vi hoppade ner bakom datorn och började gå in på saker som Chatroulette. Tara gömde sig när det kom upp ett gäng tjejer som fick panik.
"Justin, har du verkligen en flickvän?" Frågade en av de nervöst. Jag flinade in i kameran och nickade.
"Japp! Hon sitter här!" Jag vred datorn så att Tara syndes.
"Kyss henne!" Utbrast alla. Jag log flörtigt mot Tara innan jag pressade mina läppar mot hennes. Fjärilar? Chek!
"Men nu måste vi dra tjejer! Ha det bra!" Skrattade jag och klickade ner Chatroulette. Precis när jag skulle kyssa Tara så började datorn plinga till. Jag gav den en blick och såg med stora tydliga bokstäver, det omöjliga.
'Buttlis is VideoCalling you.' Stod det med stora bokstäver över skärmen. Jag kollade tvekandes mot Tara som nickade snabbt.
"Vi måste få det överstökat." Slängde hon ur sig och klickade på 'Accept' Ryan's ansikte dök upp på datorn. Han svalde hårt när han såg att Tara satt bredvid mig.
"Vad?" Frågade jag drygt. Tara kollade allvarligt på mig och sedan ner på datorn igen.
"Hej.." Viskade Ryan med hes röst. 'Hej' svarade jag och Tara samtidigt.
"Justin. Jag kan inte leva med det här. Vi skulle vara bro's för alltid. Ingen tjej skulle få komma igenom det. Snälla, förlåt?"
Jag tvekade lite och nickade sedan och log stort.
"Såklart man!" Utbrast jag och samtalet var igång.
-
Mamma hade gjort potatisgratäng och biffar till middag. Det luktade i hela huset, tillochmed i mitt rum.
"Maten är klar ungar!" Ropade hon från nerevåningen. Jag hoppade ur sängen och sprang ner till köket. Tara kom lite efter.
"Hungrig?" Kommenterade morfar. Jag nickade ivrigt och lassade på mat.
TARA
4 DAGAR SENARE.
"We wish you a merry christmas, we wish you a merry christmas, we wish you a merry christmaaaas.. And a happy new year!" Musiken strömmade ur radion i köket och det luktade pepparkaka och julskinka överallt i hela huset.
"Jag måste gå nu." Viskade Justin mot min nacke. De senaste 4 dagarna hade vi spenderat all tid tillsammans. Det skulle bli tragiskt när han började jobba.. Igen.
Jag svalde ner brödet i min mun med en klunk té och snurrade runt på barstolen. Hans bruna ögon tittade nyfiket in i mina. Det såg roligt ut..
"Okej. Vi ses imorgon?" Det var inte en fråga. Det var en order.
"Ja. Älskar dig." Svarade han och kysste mig intensivt på läpparna innan han lämnade huset med en kall vindpust efter sig.
Pappa skulle komma hem runt klockan 2 och kockerskan stod och lagade mat. Kusiner och annan släkt skulle komma klockan 4. Allt var tajmat och klart.
När klockan började närma sig 4 gick jag upp på mitt rum och satte på mig min svart/vit prickiga klänning och ett par nylonstrumpbyxor innan jag började sminka mig. När allt var klart lockade jag mitt blonda hår och var precis klar när det plingade på dörren. Showtime!
-
Jultomten hade precis gått när det plingade på dörren.
"Jag öppnar" Hojtade jag och hoppade ur Sally's, min treåriga kusin, grepp.
Jag gick med snabba steg mot dörren och öppnade snabbt. Mitt leénde försvann såfort jag såg vem det var.
Jag gick långsamt ner för trappan med Justin vid min sida. Vad var det som var så viktigt? När vi kom ner möttes vi av två personer. En kvinna och en gammal man. Justin sken upp i ett leénde och släppte min hand.
"Mormor! Morfar!" Utbrast han och hoppade in i Diane's omfamning. Var det verkligen hon? Efter alla dessa år.. Ja, det är hon. Och Bruce.
"Åh Justin!" Sa de i mun på varandra och började lätt fnissa, alla tre.
Pattie kom och ställde sig bredvid mig och lutade sig mot mitt öra.
"Gå fram.. De är inte farliga." Viskade hon. Jag skrattade till och tog ett steg fram så att jag hamnade bredvid Justin.
"Vem är tjejen?" Frågade Bruce och slog till Justin löst på armen. Han log stort mot de och ställde sig bakom mig med sina händer på mina höfter. Som han alltid lägger de.
"Det är ju Tara!" Deras ögon blev stora som klot och mina kinder brände till.
Tack Justin.. Tänkte jag surt och tryckte in min armbåge i hans revben. Han stönade till i mitt öra och la sin haka på min axel.
"Är det du? Nej, Tara Mitchell är 5 år och bor i Stratford!" Skojade Diane. Jag fnissade till och räckte fram handen.
"Trevligt att träffas. Jag heter Tara Mitchell, är 17 år och bor i Atlanta!" Log jag ironiskt. Bruce skrockade till och kramade lätt om mig, men det blev verkligen en LÄTT kram pga. att Justin stod bakom mig.
"Kom!" Viskade han i mitt öra och drog med mig upp på rummet igen.
Vi hoppade ner bakom datorn och började gå in på saker som Chatroulette. Tara gömde sig när det kom upp ett gäng tjejer som fick panik.
"Justin, har du verkligen en flickvän?" Frågade en av de nervöst. Jag flinade in i kameran och nickade.
"Japp! Hon sitter här!" Jag vred datorn så att Tara syndes.
"Kyss henne!" Utbrast alla. Jag log flörtigt mot Tara innan jag pressade mina läppar mot hennes. Fjärilar? Chek!
"Men nu måste vi dra tjejer! Ha det bra!" Skrattade jag och klickade ner Chatroulette. Precis när jag skulle kyssa Tara så började datorn plinga till. Jag gav den en blick och såg med stora tydliga bokstäver, det omöjliga.
'Buttlis is VideoCalling you.' Stod det med stora bokstäver över skärmen. Jag kollade tvekandes mot Tara som nickade snabbt.
"Vi måste få det överstökat." Slängde hon ur sig och klickade på 'Accept' Ryan's ansikte dök upp på datorn. Han svalde hårt när han såg att Tara satt bredvid mig.
"Vad?" Frågade jag drygt. Tara kollade allvarligt på mig och sedan ner på datorn igen.
"Hej.." Viskade Ryan med hes röst. 'Hej' svarade jag och Tara samtidigt.
"Justin. Jag kan inte leva med det här. Vi skulle vara bro's för alltid. Ingen tjej skulle få komma igenom det. Snälla, förlåt?"
Jag tvekade lite och nickade sedan och log stort.
"Såklart man!" Utbrast jag och samtalet var igång.
-
Mamma hade gjort potatisgratäng och biffar till middag. Det luktade i hela huset, tillochmed i mitt rum.
"Maten är klar ungar!" Ropade hon från nerevåningen. Jag hoppade ur sängen och sprang ner till köket. Tara kom lite efter.
"Hungrig?" Kommenterade morfar. Jag nickade ivrigt och lassade på mat.
4 DAGAR SENARE.
"We wish you a merry christmas, we wish you a merry christmas, we wish you a merry christmaaaas.. And a happy new year!" Musiken strömmade ur radion i köket och det luktade pepparkaka och julskinka överallt i hela huset.
"Jag måste gå nu." Viskade Justin mot min nacke. De senaste 4 dagarna hade vi spenderat all tid tillsammans. Det skulle bli tragiskt när han började jobba.. Igen.
Jag svalde ner brödet i min mun med en klunk té och snurrade runt på barstolen. Hans bruna ögon tittade nyfiket in i mina. Det såg roligt ut..
"Okej. Vi ses imorgon?" Det var inte en fråga. Det var en order.
"Ja. Älskar dig." Svarade han och kysste mig intensivt på läpparna innan han lämnade huset med en kall vindpust efter sig.
Pappa skulle komma hem runt klockan 2 och kockerskan stod och lagade mat. Kusiner och annan släkt skulle komma klockan 4. Allt var tajmat och klart.
När klockan började närma sig 4 gick jag upp på mitt rum och satte på mig min svart/vit prickiga klänning och ett par nylonstrumpbyxor innan jag började sminka mig. När allt var klart lockade jag mitt blonda hår och var precis klar när det plingade på dörren. Showtime!
-
Jultomten hade precis gått när det plingade på dörren.
"Jag öppnar" Hojtade jag och hoppade ur Sally's, min treåriga kusin, grepp.
Jag gick med snabba steg mot dörren och öppnade snabbt. Mitt leénde försvann såfort jag såg vem det var.
VEM,VEM,VEM?!?!?! KOMMENTERA NU! :D

Kommentarer

Jag...Maria! skriver:

sv*: haha tack, jag har inte ens någon design haha, men iallafall. ska börja läsa genast :D

Datum: 2012-03-21 - Tid: 21:33:08 - URL: http://jagmaria.blogg.se/


Anonym skriver:

Omg så jävla bra snälla ett till kapitel i kväll snälla!!!!!!!?????<3<3<3:)

Datum: 2012-03-21 - Tid: 21:43:24 -


Becca skriver:

Snälla mer?:D älskar den! :))

Datum: 2012-03-21 - Tid: 22:04:31 -


Ebba skriver:

Jätte bra!!!!<33

Datum: 2012-03-21 - Tid: 22:13:41 -


Ilma skriver:

ÅH, asbra!! LÄNGTAR!!<33333333333

Datum: 2012-03-21 - Tid: 22:32:00 -


meja skriver:

snälla ett till kapitel??<3

Datum: 2012-03-21 - Tid: 22:41:45 -


alex skriver:

Sååååä bra ! Skriv mer !! Och JaG har länkar dig nu :) <3 xx

Datum: 2012-03-22 - Tid: 07:36:24 - URL: http://itsonlyonedirectiontomyheart.blogg.se/


Hanna skriver:

Omg längtar!!

Datum: 2012-03-22 - Tid: 16:36:59 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback