Kapitel 3-. What to do?

Jag suckade högt och reste mig upp.
Klockan var redan 23.46.
"Ska vi ses imorgon? För Justin Bieber har väll sommarlov?" Retades hon och nöp till mig i armen.
"Aoch! Ja. Jag kommer runt 12. Ses då." Hon kramade om mig vilket fick mig 10 sekunder att andas in hennes himmelska doft.
"Hejdå."
Jag drog på mig säkerhetsbältet och kollade ut på den stjärnklara himmeln."Gillar du henne?" Frågade mamma och startade motorn. Jag kollade oförstående på henne. Vem? Menade hon Kim?"Vem då?" Frågade jag och fick ett lustigt leénde tillbaka."Kim!" Utbrast hon och ett fnys lämnade min mun. Kim? Nej då, jag har ju Jasmine..."Mamma, Jasmine? Kommer du ihåg? Min flickvän, från Chile, 1.59 och 17 år. Ringer det några klockor?"Mammas leénde försvann och hon kollade ut på vägen igen."Jag gillar inte Jasmine.." Muttrade hon och svängde på ratten. Mamma gillar ju aldrig någon av mina tjejer."Du gillar ju ingen! Förutom Caitlin." Hon skakade på huvudet."Nej, jag gillar Kim!" Hennes fåniga leénde dök upp igen och jag lutade pannan mot det fukttiga fönstret."Synd. För jag har Jasmine!" Eller gillade jag Kim?Jag kunde defenetivt inte veta vad jag tyckte längre. Jas var ju i Brazilien..-"Justin! Upp och hoppa!" Kvittrade mamma från dörröppningen. Jag slängde en kudde på henne men hon han lämna dörröppningen."Frukost! Nu!" Jag stönade högt och reste mig upp. Solen gassade in genom fönstret. Soligt..Kim skulle nog vilja gå till stranden. Jag tvekade inte.."Godmorgon grabben!" Sa morfar när jag kom ner till köket och ruffsade till i mitt hår."Morsning korsning!" Svarade jag och vek en baconremsa och stoppade in den i munnen och svalde ner den med lite mjölk.
Jag drog på mig säkerhetsbältet och kollade ut på den stjärnklara himmeln.
"Gillar du henne?" Frågade mamma och startade motorn. Jag kollade oförstående på henne. Vem? Menade hon Kim?
"Vem då?" Frågade jag och fick ett lustigt leénde tillbaka.
"Kim!" Utbrast hon och ett fnys lämnade min mun. Kim? Nej då, jag har ju Jasmine...
"Mamma, Jasmine? Kommer du ihåg? Min flickvän, från Chile, 1.59 och 17 år. Ringer det några klockor?"
Mammas leénde försvann och hon kollade ut på vägen igen.
"Jag gillar inte Jasmine.." Muttrade hon och svängde på ratten. Mamma gillar ju aldrig någon av mina tjejer.
"Du gillar ju ingen! Förutom Caitlin." Hon skakade på huvudet.
"Nej, jag gillar Kim!" Hennes fåniga leénde dök upp igen och jag lutade pannan mot det fukttiga fönstret.
"Synd. För jag har Jasmine!" Eller gillade jag Kim?
Jag kunde defenetivt inte veta vad jag tyckte längre. Jas var ju i Brazilien..
-
"Justin! Upp och hoppa!" Kvittrade mamma från dörröppningen. Jag slängde en kudde på henne men hon han lämna dörröppningen.
"Frukost! Nu!" Jag stönade högt och reste mig upp. Solen gassade in genom fönstret. Soligt..
Kim skulle nog vilja gå till stranden. Jag tvekade inte..
"Godmorgon grabben!" Sa morfar när jag kom ner till köket och ruffsade till i mitt hår.
"Morsning korsning!" Svarade jag och vek en baconremsa och stoppade in den i munnen och svalde ner den med lite mjölk.
"Pannkakor!" Ropade pappa in i mitt öra. Jag flög upp ur sängen och drog ner mitt lila linne.
"Pappa! Du höll på att ta livet av mig!" Skrek jag tillbaka och stirrade stint på honom. Han ryckte på axlarna och lämnade mitt rum med ett välbelåtet flin.
Pappor.. Jag tog fram en snygg blus och ett par jeansshorts och drog snabbt på mig det innan jag gick in i mitt egna lilla badrum, med en dusch och toalett och greppade tag i min borste och började dra långsamma drag i mitt tjocka hår. Maskaran smetades snabbt på mina ögonfransar och jag drog upp håret i en slarvig hästsvans.
"Kommer du eller?" Ropade pappa där nerifrån.
"Ja!" Röt jag tillbaka och drog på mig mina slitna Converse innan jag sprang med snabba steg ner till köket. Min mage kurrade högt, så ett stort leénde växte fram på Sierra's läppar.
"Hungrig?" Jag nickade och lassade på tre pannkakor och lite sirap. Pappa började prata om vädret, men det struntade jag fullkomligt i. Jag skulle få spendera dagen med Justin Bieber.
-
"Vad vill du göra?" Frågade jag och satte mig ner i en solstol på våran stora tomt.
"Jag vet inte. Bada?" Jag sken upp i ett leénde och nickade glatt.
"Vi åker till stranden! Om det finns någon här i Canada?" Det var mer som en chansning än en fråga.
Justin fnös till.
"Så klart! Tror du vi är grottmänniskor eller?!" Han boxade till mig lätt på axeln och ett skratt lämnade min mun.
"Ja! Det gör jag!" Han började jaga mig runt på tomten. Det var otroligt. Såfort han rörde vid mig brände det till, men det var inte för att jag var en Belieber, utan mer att  jag gillade honom..
"Nu åker vi!" Log han och drog med mig runt huset och hoppade in i sin stora range rover. Jag suckade besviket.
"Att du inte kör en rishög till Volvo.." Muttrade jag och försökte spela sur.
"Ha-ha. Hoppa in, annars åker jag utan dig." Varnade han och jag hoppade snabbt in bredvid honom.
INFORMATION, LÄS!
Tihi! :D Jag slutar runt 1 imorgon (Brutet Schema) då kommer det ett kapitel, sen ska jag försöka skriva ett hos min syrra. Jag ska sova där, för jag och mina 2 systrar ska på Hungerspelen! Har nån av er sett den? :)
OMG, BLOGG ÄR WIERD, TEXTEN ÄR JÄTTELITEN! ;O
Jag suckade högt och reste mig upp.
Klockan var redan 23.46.
"Ska vi ses imorgon? För Justin Bieber har väll sommarlov?" Retades hon och nöp till mig i armen.
"Aoch! Ja. Jag kommer runt 12. Ses då." Hon kramade om mig vilket fick mig 10 sekunder att andas in hennes himmelska doft.
"Hejdå."
Jag drog på mig säkerhetsbältet och kollade ut på den stjärnklara himmeln.
"Gillar du henne?" Frågade mamma och startade motorn. Jag kollade oförstående på henne. Vem? Menade hon Kim?
"Vem då?" Frågade jag och fick ett lustigt leénde tillbaka.
"Kim!" Utbrast hon och ett fnys lämnade min mun. Kim? Nej då, jag har ju Jasmine...
"Mamma, Jasmine? Kommer du ihåg? Min flickvän, från Chile, 1.59 och 17 år. Ringer det några klockor?"
Mammas leénde försvann och hon kollade ut på vägen igen.
"Jag gillar inte Jasmine.." Muttrade hon och svängde på ratten. Mamma gillar ju aldrig någon av mina tjejer.
"Du gillar ju ingen! Förutom Caitlin." Hon skakade på huvudet.
"Nej, jag gillar Kim!" Hennes fåniga leénde dök upp igen och jag lutade pannan mot det fukttiga fönstret.
"Synd. För jag har Jasmine!" Eller gillade jag Kim?Jag kunde defenetivt inte veta vad jag tyckte längre. Jas var ju i Brazilien..
-
"Justin! Upp och hoppa!" Kvittrade mamma från dörröppningen. Jag slängde en kudde på henne men hon han lämna dörröppningen.
"Frukost! Nu!" Jag stönade högt och reste mig upp. Solen gassade in genom fönstret. Soligt..Kim skulle nog vilja gå till stranden. Jag tvekade inte..
"Godmorgon grabben!" Sa morfar när jag kom ner till köket och ruffsade till i mitt hår.
"Morsning korsning!" Svarade jag och vek en baconremsa och stoppade in den i munnen och svalde ner den med lite mjölk.
"Pannkakor!" Ropade pappa in i mitt öra. Jag flög upp ur sängen och drog ner mitt lila linne.
"Pappa! Du höll på att ta livet av mig!" Skrek jag tillbaka och stirrade stint på honom. Han ryckte på axlarna och lämnade mitt rum med ett välbelåtet flin.
Pappor.. Jag tog fram en snygg blus och ett par jeansshorts och drog snabbt på mig det innan jag gick in i mitt egna lilla badrum, med en dusch och toalett och greppade tag i min borste och började dra långsamma drag i mitt tjocka hår. Maskaran smetades snabbt på mina ögonfransar och jag drog upp håret i en slarvig hästsvans.
"Kommer du eller?" Ropade pappa där nerifrån.
"Ja!" Röt jag tillbaka och drog på mig mina slitna Converse innan jag sprang med snabba steg ner till köket. Min mage kurrade högt, så ett stort leénde växte fram på Sierra's läppar.
"Hungrig?" Jag nickade och lassade på tre pannkakor och lite sirap. Pappa började prata om vädret, men det struntade jag fullkomligt i. Jag skulle få spendera dagen med Justin Bieber.
-
"Vad vill du göra?" Frågade jag och satte mig ner i en solstol på våran stora tomt.
"Jag vet inte. Bada?" Jag sken upp i ett leénde och nickade glatt.
"Vi åker till stranden! Om det finns någon här i Canada?" Det var mer som en chansning än en fråga.
Justin fnös till.
"Så klart! Tror du vi är grottmänniskor eller?!" Han boxade till mig lätt på axeln och ett skratt lämnade min mun.
"Ja! Det gör jag!" Han började jaga mig runt på tomten. Det var otroligt. Såfort han rörde vid mig brände det till, men det var inte för att jag var en Belieber, utan mer att  jag gillade honom..
"Nu åker vi!" Log han och drog med mig runt huset och hoppade in i sin stora range rover. Jag suckade besviket.
"Att du inte kör en rishög till Volvo.." Muttrade jag och försökte spela sur.
"Ha-ha. Hoppa in, annars åker jag utan dig." Varnade han och jag hoppade snabbt in bredvid honom.
INFORMATION, LÄS!
Tihi! :D Jag slutar runt 1 imorgon (Brutet Schema) då kommer det ett kapitel, sen ska jag försöka skriva ett hos min syrra. Jag ska sova där, för jag och mina 2 systrar ska på Hungerspelen! Har nån av er sett den? :)


Kommentarer

Wilma skriver:

Jättebra som vanligt ;)

Jag har sett den! Den ÄGER!! Totaly :)

Datum: 2012-03-29 - Tid: 21:12:01 - URL: http://onedirectiontolove.bloggplatsen.se


A-King<3 skriver:

YEEES! :D

Hoppas du hinenr med 2! jag typ älskar denna novellen och de har bara gått 3 kapitel haha xD

Datum: 2012-03-29 - Tid: 21:14:00 -


Ilma skriver:

ASBRA!! Jag har sett den och den äääääger! Typ favvofilm eller nåt! <3

Datum: 2012-03-29 - Tid: 21:23:43 -


Hanna skriver:

Nice kapitel!!! Jag ska gå också och kolla på den imorgon!:)<3

Datum: 2012-03-29 - Tid: 21:47:33 -


Sara skriver:

Jag såg den! Jag rekommenderar filmen till alla som har läst böckerna, för att då förstår man sig på filmen mer.

Datum: 2012-03-29 - Tid: 22:56:04 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/


Anonym skriver:

Mycket mycket bra kapitel! Älskar novellen redan! :)

Jag har sett Hungerspelen och jag tyckte den så grym! :D

Datum: 2012-03-29 - Tid: 23:24:44 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback