Kapitel 29-. Home to A.T.L-PART.2

'Jag såg dig.. Snälla undvik inte mig. Vi kan väll fortfarande vara vänner?' Stod det. Ilskan bubblade upp inom mig och jag klickade på svara.
'Nej.' Skrev jag bara och döpte om honom till 'Äckel, svara INTE!' innan jag la tillbaka mobilen på nattduksbordet och lätt mig drukna in i drömmarnas värld.
TARA
Precis vad som behövdes.. Justin hade kontaktat Lucas, för att de två skulle 'återförenas' på vår en-månads-dag!!!
Jag pillade på min muffin och kollade surt upp på Justin och hans fåniga flickvän, som bara satt med ett stort fult leénde hela tiden. Man ville ju bara slappa till henne.. Jag stoppade ner mina händer i jackfickorna för att hindra mig själv från att göra det.
"Så, vänner?" Skrattade Justin och Lucas i mun på varandra. De nickade tillochmed samtidigt. Toppen! Tänkte jag sarkastiskt och glodde på Justin men kollade sedan bort. Jag kunde fortfarande känna hans blick bränna mot min kind. Obekväm stämmning. Jag tog upp en hand ur fickan och tog en klunk av min latte. Jag hatade kaffe, men Justin hade beställt allt, så jag fick en vaniljmuffins och en latte. Av alla dryker som fanns på cafeét fick jag en LATTE!
-
"Ska vi dra hem till mig?" Frågade Justin glatt när vi kom ut från biografen. Ja, Justin hade hyrt en av biosalongerna och nu skulle vi hem till honom.
Jag suckade högt och himlade med ögonen, vilket fick mig att dra åt mig alla blickar.
"Jag har ont i huvudet." Ursäktade jag mig. Justin flinade mot Lucas.
"Jag har huvudvärkstabletter och en säng." Såklart. Han hade ju inte alls tappat sina känslor om mig. Joy kollade oroligt på Justin. Alla här fattade ju att den här dagen var pågrund av mig.
Stackars Joy, det säger jag bara.. Den stackars flickan blir ju förfan utnyttjad av honom!
"Fine." Muttrade jag och hoppade in i den svarta bilen som stod och väntade på oss. Joy trängde sig in bredvid mig med ett smalt streck till leénde. Vart hade det tagit vägen?
"Hey!" Försökte jag, för att få henne på andra tankar än Justin. Hon kollade misstroget på mig.
"Jag trodde du hatade mig.. Med din blick.. " Suckade hon ur sig.
Jag skakade hastigt på huvudet.
"Nejdå! Jag känner dig knappt. Jag heter Tara Mitchell!" Hälsade jag glatt och räckte över min hand. Justin och Lucas pratade om något helt ointressant. Men de hördes fortfarande.
"Joy Parkinson!" Svarade hon och kramade om min hand med samma leénde som förut. Jag pustade försiktigt ut. Jag hade fått henne på andra tankar.
JUSTIN
Jag kunde inte släppa henne! Hon var överallt. I samma rum, i mina tankar och mitt hjärta. Justin, du har ju Joy! Sa en röst medans en annan sa att jag skulle svika Joy och Lucas, och försöka få tillbaka Tara. Men jag kunde inte! Jag var inte sån..
"Ska vi kolla på film?" Frågade Joy glatt. Jag fuktade mina läppar och gav Tara en blick innan jag kollade på Joy igen.
"Sure, vilken vill ni se?" Frågade jag och satte mig på huk bredvid filmhyllan. Jag drog försiktigt med fingrarna över filmernas ryggar och drog ut 'The Day After Tomorrow' och höll prövande upp den. Joy och Lucas nickade, då var det bara Tara kvar. Hon kollade misstroget på den och frustade till.
"Visst. Det spelar ingen roll. Vart är min huvudvärkstablett?" Frågade hon surt och undvek min blick.
"Jag kan hämta den. Ska jag ta med mig lite godis?" Alla nickade och jag började gå mot köket. Tara kom upp bakom mig och slog till mig i ryggen.
"Sluta!" Väste hon.
"Med vad?" Frågade jag förvånat.
"Sluta med att kolla på mig. Sluta med att ignorera Joy! Hon är din flickvän nu, inte jag!" Fortsatte hon och lämnade mig sedan i köket med ett väldigt många skuldkänslor.
-
"Candy! Och din tablett Tara." Utbrast jag och slängde ner allt på tv bordet. Det var skittles, jelly belly's, sour patch's och nerds. Alla började hugga in, tillochmed Tara. Hon kunde väll inte motstå. Jag skrattade till och playade filmen.
TARA
"Ska bara gå på toaletten." Viskade jag till Lucas. Han nickade och jag smög försiktigt mot toaletten. Exakt när jag skulle stänga trycktes jag in och fick sedan ett par läppa pressade mot mina. Jag spärrade upp ögonen och tryckte bort Justin. Som då var avsändaren av kyssen.
"Vadfan gör du!?" Röt jag. Han kollade skamset ner på sina fötter och sen upp på mig.
"Jag älskar dig Tara!" Han knäppte ihop händerna. Wow..
"Vad synd, jag älskar inte dig!" Skrek jag och lämnade badrummet. När jag öppnade dörren stod Joy där, med rödsprängda ögon.
"Hejdå." Pep hon till och sprang snabbt ut genom dörren. Jag vände mig om mot Justin och kollade anklagande mot honom.
"Lyckat!" Väste jag innan jag sprang efter Joy.
Precis vad som behövdes.. Justin hade kontaktat Lucas, för att de två skulle 'återförenas' på vår en-månads-dag!!!
Jag pillade på min muffin och kollade surt upp på Justin och hans fåniga flickvän, som bara satt med ett stort fult leénde hela tiden. Man ville ju bara slappa till henne.. Jag stoppade ner mina händer i jackfickorna för att hindra mig själv från att göra det.
"Så, vänner?" Skrattade Justin och Lucas i mun på varandra. De nickade tillochmed samtidigt. Toppen! Tänkte jag sarkastiskt och glodde på Justin men kollade sedan bort. Jag kunde fortfarande känna hans blick bränna mot min kind. Obekväm stämmning. Jag tog upp en hand ur fickan och tog en klunk av min latte. Jag hatade kaffe, men Justin hade beställt allt, så jag fick en vaniljmuffins och en latte. Av alla dryker som fanns på cafeét fick jag en LATTE!
-
"Ska vi dra hem till mig?" Frågade Justin glatt när vi kom ut från biografen. Ja, Justin hade hyrt en av biosalongerna och nu skulle vi hem till honom.
Jag suckade högt och himlade med ögonen, vilket fick mig att dra åt mig alla blickar.
"Jag har ont i huvudet." Ursäktade jag mig. Justin flinade mot Lucas.
"Jag har huvudvärkstabletter och en säng." Såklart. Han hade ju inte alls tappat sina känslor om mig. Joy kollade oroligt på Justin. Alla här fattade ju att den här dagen var pågrund av mig.
Stackars Joy, det säger jag bara.. Den stackars flickan blir ju förfan utnyttjad av honom!
"Fine." Muttrade jag och hoppade in i den svarta bilen som stod och väntade på oss. Joy trängde sig in bredvid mig med ett smalt streck till leénde. Vart hade det tagit vägen?
"Hey!" Försökte jag, för att få henne på andra tankar än Justin. Hon kollade misstroget på mig.
"Jag trodde du hatade mig.. Med din blick.. " Suckade hon ur sig.
Jag skakade hastigt på huvudet.
"Nejdå! Jag känner dig knappt. Jag heter Tara Mitchell!" Hälsade jag glatt och räckte över min hand. Justin och Lucas pratade om något helt ointressant. Men de hördes fortfarande.
"Joy Parkinson!" Svarade hon och kramade om min hand med samma leénde som förut. Jag pustade försiktigt ut. Jag hade fått henne på andra tankar.
Jag kunde inte släppa henne! Hon var överallt. I samma rum, i mina tankar och mitt hjärta. Justin, du har ju Joy! Sa en röst medans en annan sa att jag skulle svika Joy och Lucas, och försöka få tillbaka Tara. Men jag kunde inte! Jag var inte sån..
"Ska vi kolla på film?" Frågade Joy glatt. Jag fuktade mina läppar och gav Tara en blick innan jag kollade på Joy igen.
"Sure, vilken vill ni se?" Frågade jag och satte mig på huk bredvid filmhyllan. Jag drog försiktigt med fingrarna över filmernas ryggar och drog ut 'The Day After Tomorrow' och höll prövande upp den. Joy och Lucas nickade, då var det bara Tara kvar. Hon kollade misstroget på den och frustade till.
"Visst. Det spelar ingen roll. Vart är min huvudvärkstablett?" Frågade hon surt och undvek min blick.
"Jag kan hämta den. Ska jag ta med mig lite godis?" Alla nickade och jag började gå mot köket. Tara kom upp bakom mig och slog till mig i ryggen.
"Sluta!" Väste hon.
"Med vad?" Frågade jag förvånat.
"Sluta med att kolla på mig. Sluta med att ignorera Joy! Hon är din flickvän nu, inte jag!" Fortsatte hon och lämnade mig sedan i köket med ett väldigt många skuldkänslor.
-

"Candy! Och din tablett Tara." Utbrast jag och slängde ner allt på tv bordet. Det var skittles, jelly belly's, sour patch's och nerds. Alla började hugga in, tillochmed Tara. Hon kunde väll inte motstå. Jag skrattade till och playade filmen.
"Ska bara gå på toaletten." Viskade jag till Lucas. Han nickade och jag smög försiktigt mot toaletten. Exakt när jag skulle stänga trycktes jag in och fick sedan ett par läppa pressade mot mina. Jag spärrade upp ögonen och tryckte bort Justin. Som då var avsändaren av kyssen.
"Vadfan gör du!?" Röt jag. Han kollade skamset ner på sina fötter och sen upp på mig.
"Jag älskar dig Tara!" Han knäppte ihop händerna. Wow..
"Vad synd, jag älskar inte dig!" Skrek jag och lämnade badrummet. När jag öppnade dörren stod Joy där, med rödsprängda ögon.
Tumblr_ltdrjxi0yw1qd7gato1_500_large
"Hejdå." Pep hon till och sprang snabbt ut genom dörren. Jag vände mig om mot Justin och kollade anklagande mot honom.
"Lyckat!" Väste jag innan jag sprang efter Joy.


Justiiin!! Oh noo! Vad ska hända?!

Kommentarer
Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback