Kapitel 27-. The Rain

JUSTIN
*Tara ställde sig framför mig och smällde till mig hårt på kinden. Smärtan var obeskrivlig.. Hennes naglar trängde igenom mitt skinn och gjorde smärtan värre än vad den var.
“Hur kunde du?! Din jävla player!” Väste hon och slog till mig igen. Jag kände tårarna komma, och det rann ner ett på klösmärket, vilket fick det att svida till ordentligt.
“Förlåt..” Viskade jag med tjock röst. Hon slog till mig än en gång, så jag kollade upp för att möta hennes blick. Men där stod inte Tara, där stod Joy..
“Joy?” Mumlade jag hest fram. Hon nickade surt och kollade på mig med hatfyllda ögon.
“Hur fan tänker du?! Varför berättade du inte att du nyss gjorde slut?!” Röt hon. Slaget kom igen..*
Jag satte mig svettigt upp I sängen och kollade mig oroligt runt I rummet. Hela min t-shirt var alldeles genomsvettig. Dörren öppnades och en sömndrucken mamma stack in huvudet.
“Hur är det?” Frågade hon och satte sig ner på kanten av sängen. Jag drog en hand genom håret och ryckte på axlarna.
“Mardröm…” Hon nickade långsamt och drog en slapp hand genom håret.
“Tara och Joy?” Jag kollade förvånat på henne. “Du skrek deras namn ett flertal gånger.” Svarade hon till min min. Jag nickade och kände forsaking på kinden. Inget sår där.. Jag andades lungt ut och kollade på mamma igen.
“Somna om nu.. Eller gå upp. Vi ska upp om två timmar.” Gäspade hon och gick ut ur rummet.
Lika bra att gå upp.. Tänkte jag trött och klev upp ur den svettiga sängen. Hur orolig kan en mardröm göra en person?
Jag skakade av obehag och gick in I mitt lilla badrum. Mina kläder la jag I en hög på golvet innan jag hoppade in I det kalla duschvattnet.
-
Ingen mat fick plats I min mage just nu. Mardrömmen tog upp alll plats.
Mamma kom ut ur duschen, fullt sminkad och påklädd och satte sig ner I soffan bredvid mig med en hand på mitt knä.
“Gubben, du måste äta Justin.” Sa hon oroligt och kollade medlidande på mig. Jag skakade bara på huvudet och gjorde till en grimas.
“Jag har ont I magen..” Gnällde jag och fuktade snabbt mina läppar. Hon nickade långsamt och reste sig upp.
“Vart ska du?” Frågade jag nyfiket. Hon kollade allvarligt på mig.
“Till Mcdonald’s. Du SKA äta.” Hon lämnade bussen med snabba steg. Kenny’s snarkande var mitt enda sällskap för tillfället. Sjukt kul ju..
Jag klickade på tv:n där ‘Pretty Little Liars’ pågick. Tråkigt, men jag fick stå ut. Tänkte jag surt och suckade djupt. Helt platelet hörde jag steg bakom mig. Jag vände mig om och där stod Joy med ett leénde på läpparna.
“Hej!” Utbrast hon glatt. Jag pressade fram ett leénde och granskade hennes landsite. Precis som drömmen..
TARA
Lördag. Bästa dagen på veckan. En dag ledighet från stress. Söndagar stressed jag alltid på eftersom att det är skola dan efter. Jag låg kvar I en halvtimme och grötade mig I sängen innan jag bestämmde mig för att kliva upp. Man kan ju inte ligga här hela dagen. Jag drog upp min mobil och hade ett nytt sms.
‘Ska vi göra något idag? Fika, gå på lunch eller bio? // Lucas’ Jag log stort och fånigt för mig själv men slutade genast nät jag kom på mig själv.
‘Sure! Fika blir bra. När och vart? XX Tara’
Svaret kom en sekund efter. Såklart, Lucas satt alltid fastklistrad vid mobilen.
‘Om en timme? På Pink House? // Lucas’ Jag knapped in ett lätt ‘Ok’ och reste mig upp ur sängen. Mitt rum var städat vilket betydde att städaren hade  varit här.. När jag sov. Jag hatade när folk kollade på mig när jag låg och sov. Det var en obehaglig känsla att de bara stod där, medans jag inte visste ett dugg om vad som hände.
-
“Ska vi gå?” Frågade jag glatt och kollade frågande på Lucas. Han nickade och log smått mot mig. Båda reste sig upp samtidigt, vilket fick våra pannor att slå I varandra.
“Aoch!” Utbrast båda och tog sig på pannan, vilket fick det onda att bli roligt. När vi kom ut på gatan regnade det så fruktansvärt, så såklart så halkade ju dumma jag, rakt på Lucas.
Hans läppar var som förra gången, endast några ynka centimeter från mina. Men den här gången vände jag inte bort, utan jag tryckte mina läppar mot hans. Han la en hand på min kind och kysste mig tillbaka.
"Nej, men vi gick på middag, blev förföljda av pap'z och gick till stranden!" Sa jag leéndes och fuktade mina läppar.  Hon log större och kollade ner i magasinet igen.

"Så ni ska träffas imorgon??" Frågade hon nyfiket och bläddrade. Jag reste mig upp och drog upp byxorna.

"Jadå. Efter jobbet." Flinade jag och gick med snabba steg in i mitt rum.


*Tara ställde sig framför mig och smällde till mig hårt på kinden. Smärtan var obeskrivlig.. Hennes naglar trängde igenom mitt skinn och gjorde smärtan värre än vad den var.
“Hur kunde du?! Din jävla player!” Väste hon och slog till mig igen. Jag kände tårarna komma, och det rann ner ett på klösmärket, vilket fick det att svida till ordentligt.
“Förlåt..” Viskade jag med tjock röst. Hon slog till mig än en gång, så jag kollade upp för att möta hennes blick. Men där stod inte Tara, där stod Joy..
“Joy?” Mumlade jag hest fram. Hon nickade surt och kollade på mig med hatfyllda ögon.
“Hur fan tänker du?! Varför berättade du inte att du nyss gjorde slut?!” Röt hon. Slaget kom igen..*
Jag satte mig svettigt upp I sängen och kollade mig oroligt runt I rummet. Hela min t-shirt var alldeles genomsvettig. Dörren öppnades och en sömndrucken mamma stack in huvudet.
“Hur är det?” Frågade hon och satte sig ner på kanten av sängen. Jag drog en hand genom håret och ryckte på axlarna.
“Mardröm…” Hon nickade långsamt och drog en slapp hand genom håret.
“Tara och Joy?” Jag kollade förvånat på henne. “Du skrek deras namn ett flertal gånger.” Svarade hon till min min. Jag nickade och kände försiktigt på kinden. Inget sår där.. Jag andades lungt ut och kollade på mamma igen.
“Somna om nu.. Eller gå upp. Vi ska upp om två timmar.” Gäspade hon och gick ut ur rummet.
Lika bra att gå upp.. Tänkte jag trött och klev upp ur den svettiga sängen. Hur orolig kan en mardröm göra en person?
Jag skakade av obehag och gick in I mitt lilla badrum. Mina kläder la jag I en hög på golvet innan jag hoppade in I det kalla duschvattnet.
-
Ingen mat fick plats I min mage just nu. Mardrömmen tog upp alll plats.
Mamma kom ut ur duschen, fullt sminkad och påklädd och satte sig ner I soffan bredvid mig med en hand på mitt knä.
“Gubben, du måste äta Justin.” Sa hon oroligt och kollade medlidande på mig. Jag skakade bara på huvudet och gjorde till en grimas.
“Jag har ont I magen..” Gnällde jag och fuktade snabbt mina läppar. Hon nickade långsamt och reste sig upp.
“Vart ska du?” Frågade jag nyfiket. Hon kollade allvarligt på mig.
“Till Mcdonald’s. Du SKA äta.” Hon lämnade bussen med snabba steg. Kenny’s snarkande var mitt enda sällskap för tillfället. Sjukt kul ju..
Jag klickade på tv:n där ‘Pretty Little Liars’ pågick. Tråkigt, men jag fick stå ut. Tänkte jag surt och suckade djupt. Helt plötsligt hörde jag steg bakom mig. Jag vände mig om och där stod Joy med ett leénde på läpparna.
“Hej!” Utbrast hon glatt. Jag pressade fram ett leénde och granskade hennes ansikte. Precis som drömmen..
Lördag. Bästa dagen på veckan. En dag ledighet från stress. Söndagar stressed jag alltid på eftersom att det är skola dan efter. Jag låg kvar I en halvtimme och grötade mig I sängen innan jag bestämmde mig för att kliva upp. Man kan ju inte ligga här hela dagen. Jag drog upp min mobil och hade ett nytt sms.
Ska vi göra något idag? Fika, gå på lunch eller bio? // Lucas
Jag log stort och fånigt för mig själv men slutade genast nät jag kom på mig själv.
Sure! Fika blir bra. När och vart? XX Tara
Svaret kom en sekund efter. Såklart, Lucas satt alltid fastklistrad vid mobilen.
Om en timme? På Pink House? // Lucas
Jag knapped in ett lätt ‘Ok’ och reste mig upp ur sängen. Mitt rum var städat vilket betydde att städaren hade  varit här.. När jag sov. Jag hatade när folk kollade på mig när jag låg och sov. Det var en obehaglig känsla att de bara stod där, medans jag inte visste ett dugg om vad som hände.
-
“Ska vi gå?” Frågade jag glatt och kollade frågande på Lucas. Han nickade och log smått mot mig. Båda reste sig upp samtidigt, vilket fick våra pannor att slå I varandra.
“Aoch!” Utbrast båda och tog sig på pannan, vilket fick det onda att bli roligt. När vi kom ut på gatan regnade det så fruktansvärt, så såklart så halkade ju dumma jag, rakt på Lucas.
Hans läppar var som förra gången, endast några ynka centimeter från mina. Men den här gången vände jag inte bort, utan jag tryckte mina läppar mot hans. Han la en hand på min kind och kysste mig tillbaka.
Hans läppar lämnade långsamt mina. Fjärilarna försvann med det. Ååh.. Tänkte jag besviket och bet mig försiktigt I läppen. Jag kollade in I hans bruna ögon och han kollade in I mina.
“Det där var obeskrivligt.” Viskade han. Jag nickade och ställde mig på tå för att kunna kyssa honom lätt igen.
“Kom, vi går hem till mig.” Sa jag och kramade om hans hand. Den var varm och mjuk. Vi började springa genom regnet mot busshållplatsen.
-
“Så vad är vi?” Frågade Lucas när vi kom in på mitt rum. Jag satte mig ner I fotöljen och tryckte mina ben mot mitt bröst.
“Vad vill du att vi ska vara?” Han kollade nervöst ner på sina fingrar.
“Jag vet inte.. Vad vill du? Du gjorde nyss slut, liksom.” Ja, han hade rätt. Jag har haft tre olika pojkvänner då på en månad. Inte bra..
“Vem bryr sig om vad andra tycker? Jag gillar dig och vill att du ska vara min!” Utbrast jag och slog fram armarna. Han log stort mot mig.
“Vill du?” Jag nickade långsamt och fuktade mina läppar.
“Okej.. Då är vi väll pojkvänn och flickvän!” Skrattade han och reste sig upp. Han kom fram till mig och böjde sig ner för att kunna ge mig en kyss. Jag kysste honom passionate tillbaka och log mot hans läppar.
“Jag har velat kyssa dina läppar de här tre dagar vi har känt varandra.” Log jag. Han spärrade upp ögonen mot mig.
“Hur ska vi framstå?! Vi har känt varandra I tre ynka dagar ju!” Utbrast han oroligt. Jag suckade djupt och ryckte lätt på axlarna.
“Jag sa ju det, vi bryr oss inte om andra! Jag älskar dig!” Han kollade förvånat på mig.
“Jag älskar dig också.” Mumlade han tyst, men inte för tyst.
Jag gick in på bieberzone, medans Joy satt och samtalade med mamma. Man vill ju alltid veta vad media säger om en..
Tara Mitchell ny kille?!” Var överrubriken. Jag skrollade ner och läste resten.
Idag syntes Justin Bieber’s ex, Tara Mitchell, Kyssa en annan kille. Inte Justin. Killen är identifier men..
Jag kunde inte läsa mer. Jag visste att det var Josh.
O-M-G! Tara + Lucas?! Justin + Joy?! What's gonna happend?! :D

Kommentarer

Anonym skriver:

OH neejjj! ;( :( :( :( Hoppas att Justin kommer sträva efter henne nu! Bra kapitel! <3

Datum: 2012-03-16 - Tid: 15:19:25 - URL: http://jssmn.blogg.se/


alex skriver:

så bra ! skriv mer :3 <3 xx

Datum: 2012-03-16 - Tid: 16:05:28 - URL: http://itsonlyonedirectiontomyheart.blogg.se/


Ilma skriver:

Rätt okej kanske? JÄTTEBRA! MEER <333

Datum: 2012-03-16 - Tid: 19:21:25 - URL: http://1d4e.blogspot.com


Wilma skriver:

Älskar dina noveller men jag har bara en fråga vem är josh?? :)

Datum: 2012-08-25 - Tid: 14:01:06 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback