Kapitel 2-. Barbie and Ken

Jag vred in sifferkominationen till mitt skåp och tog mina böcker. Kemi var första lektionen. Jag hatade Mrs. Tomp. Hon var nog den värsta på hela skolan.
Gammal och med spetsig näsa och dålig hörsel.. Usch. Jag vände mig om och fick ett par läppar tryckta mot mina. De kände jag minsann igen.

Jag öppnade ögonen och möttes av Gabriels blåa ögon.
"Hey babe. Saknat dig." Sa han och drog mig tätt intill honom. Gabriel Barry. Fotbolls kapten och skolans populäraste kille. Eftersom att båda var så blonda brukade folk kalla oss för barbie och Ken. Jag störde mig lite på det med tanke på att Ken är brunhårig. Vi kunde säga att jag, Nicole och Gabriel var tre blonda utbölingar. Ingen i vår skola ville vara dum och blond.
-
"Okej. Matte läxa tills imorgon, ha en trevlig lunch!" Ropade Mr.Dandrew ut över klassen. Alla stolar skrapades mot golvet och klassrummet tömdes tomt.
"Kommer du Nic?" Frågade jag Nicole som satt fastklistrad mot mobilen med ett stort flin på läpparna.
"Mhm.." Svarade hon och reste sig sakta upp,
"Lägg undan den där." Sa jag med en betoning på 'där'. Hon kollade surt på mig men la ändå motvilligt ner mobilen i sin jeans ficka.
"Vad gör du ikväll?" Frågade hon glatt medans vi gick mot skåpen.
"Äter,pluggar och sover." Sa jag och slog in kombinationen på mitt skåp. Hon frustade till och slog till sitt skåp. Jag log stelt och stängde det snabbt.
"Hur så?" Frågade jag. Hon blängde på mig och slängde in sina saker i sitt skåp innan hon smällde igen den.
"Mamma är hemma med Drew, som bara skriker och pappa kommer hem sent inatt." Sa hon besviket och kollade ner på sina fötter som gick mot matsalen.
Jag visste vad hon ville, och jag tänkte ge henne det för annars skulle hon sura hela dagen.
"Vill du sova hos mig? Pappa kommer runt nio." Frågade jag och höjde uppmanande på ögonbrynen. Hon kollade på mig och log stort.
"Med Ben & Jerry's och Sex and the city marathon?" Frågade hon ivrigt.
"Sure, men lite plugg!" Sa jag skrattandes och gick in i matsalen. Lassange till lunch. Uäk!
Jag tog en bricka och lät mattanten göra resten. Det fanns ett tomt bord längst in, så vi gick snabbt dit och slog oss ner. Egentligen var det meningslöst för oss att ens komma hit för vi åt ändå aldrig.
"Du, imorgon är det strandfest!" Sa Nicole glatt och sörplade i sig en klunk av sin läsk.
"Jaha. Vilka kommer?" Frågade jag ointresserat.
"Bara några få tillåtna. Och det kommer en kändis!" Sa hon gladare.
"Jaha och det är...?" Frågade jag och kollade allvarligt på henne.
"Du kommer inte tro det! Justin Bieber!" Sa hon helt exalterat. Jag spärrade upp ögonen mot henne.
Sa hon Justin Bieber?
Jag gick mot mammas sovrum i vårat stora hus. Lite semester hade jag fått för att hänga i vårat hus i Atlanta. Men bara 2 veckor, sen började det roliga igen.
"Mamma?" Sa jag och gick in i hennes rum. Hon kollade upp från datorn och log stort mot mig.
"Hej gubben! Vad är det?" Frågade hon och klappade på sängen så att jag skulle sätta mig.
Jag gjorde det och kollade runt i hennes rum.
"Imorgon är det en strandfest som jag ska upträda på. Bara så du vet det." Sa jag snabbt.
"Ingen alkohol va?" Frågade hon. Jag svalde hårt. Ljuga för sin mamma?
Jag log och skakade på huvudet. "Nej, ingen alkohol." Svarade jag och lämnade snabbt rummet.
Jag tror jag måste spy...
Tidsinställt och långt! Ja, jag bytte pga klagomål och jag tänker inte byta igen!
KOMMENTERA!

Kommentarer

Linnea skriver:

Den kommer också bli helt underbar!!<3

Datum: 2012-03-05 - Tid: 16:58:54 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback