Kapitel 18-. Beach

Jag log mot henne och reste mig upp för att gå till henne.
"Har saknat dig." Viskade jag och kysste henne länge på läpparna. Dörren öppnades och Ryan kom in mitt i våran kyss.
"Sure..." Muttrade han och gick förbi oss snabbt. När ska han fatta?!
TARA
När vi gick ner till resturangen på hotellet var det riktigt stelt. Ryan gick på min högra sida, medans Justin gick på min vänstra. Kunde de inte bli sams bara?
-
"Vad ska vi göra imorgon?" Frågade jag för att bryta den stela tystnaden och tog en tugga av mitt baugett bröd.
"Vet inte.." Muttrade Ryan och tog en smutt av sin fanta. Justin ryckte bara på axlarna och bestämde sig för att koncentrera sig på maten. De två var tre år... Tänkte jag surt och suckade högt.
"Stranden?" Föreslog Justin för att göra mig tillfreds. Jag sken upp i ett leénde medans Ryan blängde surt på Justin. Det här var droppen. Jag reste mig upp och sköt in stolen.
"Vart ska du?" Frågade Ryan upprört.
"När ni två börjar betee er som folk, så pratar jag med er igen. Kapisch?" Jag gick därifrån mot hissen och kollade på de medans dörrarna stängdes.
In their faces!
JUSTIN
Jag muttrade högt och gick ifrån matbordet också. Ryan kunde lätt sitta där.
"Justin, jag vill inte bråka... Okej?" Sa han lent bakom mig. Jag vände mig om och möttes av Ryan's gröna ögon. De hade en glimt hopp i sig... Jag kunde ju inte neka ett förlåt, så jag log och kramade om honom.
"Som när vi var små.. Vi lovade att ingen tjej skulle komma imellan oss!" Jag log stort men han log bara lite och svalde hårt innan han gick in på herrarnas.
Vad var det där? Tänkte jag surt och gick in efter honom. Från ett av båsen hörde jag en kavalk av spya komma upp genom en mun.
"Ryan?" Jag knackade på båset som stanken och ljudet kom ifrån. Han muttrade något innan spyan kom igen. Jag gick och satte mig på handfatet för att vänta på Ryan.
-
"Mår du bra?" Frågade jag när han kom ut och böjde sig framför handfatet för att skölja ur munne.
"Aa.. Känslig för musslor." Suckade han och satte sig bredvid mig.
Det blev helt tyst och båda två satt bara och kollade på båsen.
"Gillar du ens Tara?" Sa han för att avbryta tystnaden. Nej.. Nu kommer det här.
"Ja. Men nu vill jag sova." Jag gick därifrån och hoppade in i hissen.
Jag sa så bara för att slippa undan den pinsamma tystnaden, men när jag tänkte på det var jag trött.
TARA
Idag vaknade jag iallfall inte av mobilen, utan av solen. Den glittrade fram genom de vita gardinerna, rakt på min säng.
Klockan var halv tolv så jag hade fått mig en riktig sovmorgon. När jag tog upp mobiel såg jag 'Ett missat samtal, 2 sms.' Det var såklart från Justin.
'Varför svarar du inte sömntuta? ;('
Jag skrattade lätt till och klickade upp nästa, som kom 10 minuter innan jag vaknade.
"Stranden? Kom till mig klockan halv ett! XX J' Okej. Jag reste mig snabbt upp ur sängen och plockade fram min bikini och ett par jeans-shorts med en snygg top.
Bikinin satte jag på mig under alla kläder och mitt blonda hår fick bli en lätt hästsvans. Jag packade ner en vattenflaska,handduk och solkräm i min väska innan jag tog en vatten flaska och min mobil och gick till Justin.
När han öppnade hade han ett stort leénde på läpparna.
"Jag har längtat helaa natten!" Utbrast han och la en hand på min kind, för att sedan trycka sina perfekta läppar mot mina.
När kyssen var över kom en lika leéndes Ryan och kramade om mig.
"Är ni vänner nu?" Frågade jag menande och la händerna i kors på bröstet. De kollade på varandra och sen på mig. Båda nickade vilket fick en tyngd att släppa i bröstet. Jag hatar när killar bråka om mig.
"Bra! Stranden nu." Jag tog tag i Justin's hand och började gå till hissen. Ryan kollade surt på våra händer hela tiden. Han hade inte alls kommit över det... Och vänskapen var väll ör att få mig på fall? Nånting var det...
-
Vattnet var svalkande mot min kropp. Justin lyfte upp mig över vattnet och kastade bort mig, vilket fick mig att skrika till, så att jag öppnade munnen, så att jag fick kallsup.
När jag kom ovanför ytan hostade jag jätte mycket och det forsade ut en massa vatten ur min mun. Mina ögon sved och jag hade vatten i båda öronen.
"Tara!" Ropade Justin och Ryan i mun och började simma snabbt mot mig.
"Det är lungt!" Sa jag och log mot de när jag hade hostat klart. Båda kollade skamset på mig, som två hundvalpar som hade gjort fel. Justin fattar jag, han kastade ju undan mig, men Ryan?
JUSTIN
Ryan hade mer än glömt Tara. Han kunde väll inte fatta att hon var min tjej!
Jag kollade leéndes på Tara och drog ner henne nedanför vattnet för att kunna pussa henne. Kyssa någon under vatten hade jag gjort en gång.. Med Caitlin.
Hon log större när vi kom upp över ytan och simmade sedan iväg, så att jag var tvungen att simma efter.
-
När hon gick upp gick Ryan också upp, efter henne. Va? Vad nu? Jag dök ner under vattnet och såg att Ryan kollade ut över havet för att se om jag såg säkert. Min luft började snabbt ta slut så jag dök snabbt upp för att hämta mer andan. Och då såg jag det. Han kysste henne. Hon stod helt still, men efter fem sekunder puttade hon undan honom. Nu var det nog.. Tänkte jag surt och gick upp.
Som tur var det inte så många på stranden, så då såg de inte att jag var Justin Bieber, och pap'zen visste inte ens att jag var här.
Jag kom upp på stranden och puttade till honom.
"Hur fan dum tror du att du är, och kysser min tjej framför mina ögon?!" Spottade jag ur mig. Hans kinder fick en röd blossande färg, av ilskan.
"Vadå din tjej?! Du vet att jag alltid har gillat henne, men så tar du henne ändå!"
Han knuffade till mig lite hårdare.
"Fan dra åt helvete!" Röt jag och knuffade honom, hårdare. Nu höjde han handen och slog till mig över kinden. Det började genast brinna under huden men det struntade jag i. Jag tog all min styrka till armen och höjde den också.
"Sluta!!" Skrek Tara och hoppade in mellan oss, exakt när jag sköt iväg handen. Hon fick mitt slag under ögat och kurade snabbt ihop sig på stranden. Jag stod där helt still i choktillstånd, och Ryan gjorde detsamma. Vad hade vi gjort?!
TARA
Huden kändes som eld. Det bultade hårt och jag kände hur blodet reste sig till huvudet.
"Tara. Förlåt." Sa Justin skuldmedvetet och kollade på mig med tårar rinnandes ner för kinderna. Jag orkade inte... Jag orkar inte! Vile jag skrika. Men det gick inte. Min mun låste sig och jag samlade ihop mina saker och började springa till hotellet.
Jag ringde pappa och han beställde första bästa plan från Paris, hem. Nu skulle jag hem. Till skolan, till Nicole, till pappa..
Jag packade ner mina saker och lämnade rummet snabbt och tog första taxin som åkte förbi. Den körde mig till Paris Airport och jag betalade snabbt.
Äntligen hem...TARA
När vi gick ner till resturangen på hotellet var det riktigt stelt. Ryan gick på min högra sida, medans Justin gick på min vänstra. Kunde de inte bli sams bara?
-
"Vad ska vi göra imorgon?" Frågade jag för att bryta den stela tystnaden och tog en tugga av mitt baugett bröd.
"Vet inte.." Muttrade Ryan och tog en smutt av sin fanta. Justin ryckte bara på axlarna och bestämde sig för att koncentrera sig på maten. De två var tre år... Tänkte jag surt och suckade högt.
"Stranden?" Föreslog Justin för att göra mig tillfreds. Jag sken upp i ett leénde medans Ryan blängde surt på Justin. Det här var droppen. Jag reste mig upp och sköt in stolen.
"Vart ska du?" Frågade Ryan upprört.
"När ni två börjar betee er som folk, så pratar jag med er igen. Kapisch?" Jag gick därifrån mot hissen och kollade på de medans dörrarna stängdes.
In their faces!
Jag muttrade högt och gick ifrån matbordet också. Ryan kunde lätt sitta där.
"Justin, jag vill inte bråka... Okej?" Sa han lent bakom mig. Jag vände mig om och möttes av Ryan's gröna ögon. De hade en glimt hopp i sig... Jag kunde ju inte neka ett förlåt, så jag log och kramade om honom.
"Som när vi var små.. Vi lovade att ingen tjej skulle komma imellan oss!" Jag log stort men han log bara lite och svalde hårt innan han gick in på herrarnas.
Vad var det där? Tänkte jag surt och gick in efter honom. Från ett av båsen hörde jag en kavalk av spya komma upp genom en mun.
"Ryan?" Jag knackade på båset som stanken och ljudet kom ifrån. Han muttrade något innan spyan kom igen. Jag gick och satte mig på handfatet för att vänta på Ryan.
-
"Mår du bra?" Frågade jag när han kom ut och böjde sig framför handfatet för att skölja ur munne.
"Aa.. Känslig för musslor." Suckade han och satte sig bredvid mig.
Det blev helt tyst och båda två satt bara och kollade på båsen.
"Gillar du ens Tara?" Sa han för att avbryta tystnaden. Nej.. Nu kommer det här.
"Ja. Men nu vill jag sova." Jag gick därifrån och hoppade in i hissen.
Jag sa så bara för att slippa undan den pinsamma tystnaden, men när jag tänkte på det var jag trött.
Idag vaknade jag iallfall inte av mobilen, utan av solen. Den glittrade fram genom de vita gardinerna, rakt på min säng.
Klockan var halv tolv så jag hade fått mig en riktig sovmorgon. När jag tog upp mobiel såg jag 'Ett missat samtal, 2 sms.' Det var såklart från Justin.
'Varför svarar du inte sömntuta? ;('
Jag skrattade lätt till och klickade upp nästa, som kom 10 minuter innan jag vaknade.
"Stranden? Kom till mig klockan halv ett! XX J' Okej. Jag reste mig snabbt upp ur sängen och plockade fram min bikini och ett par jeans-shorts med en snygg top.
Bikinin satte jag på mig under alla kläder och mitt blonda hår fick bli en lätt hästsvans. Jag packade ner en vattenflaska,handduk och solkräm i min väska innan jag tog en vatten flaska och min mobil och gick till Justin.
När han öppnade hade han ett stort leénde på läpparna.
"Jag har längtat helaa natten!" Utbrast han och la en hand på min kind, för att sedan trycka sina perfekta läppar mot mina.
När kyssen var över kom en lika leéndes Ryan och kramade om mig.
"Är ni vänner nu?" Frågade jag menande och la händerna i kors på bröstet. De kollade på varandra och sen på mig. Båda nickade vilket fick en tyngd att släppa i bröstet. Jag hatar när killar bråka om mig.
"Bra! Stranden nu." Jag tog tag i Justin's hand och började gå till hissen. Ryan kollade surt på våra händer hela tiden. Han hade inte alls kommit över det... Och vänskapen var väll ör att få mig på fall? Nånting var det...
-
Vattnet var svalkande mot min kropp. Justin lyfte upp mig över vattnet och kastade bort mig, vilket fick mig att skrika till, så att jag öppnade munnen, så att jag fick kallsup.
När jag kom ovanför ytan hostade jag jätte mycket och det forsade ut en massa vatten ur min mun. Mina ögon sved och jag hade vatten i båda öronen.
"Tara!" Ropade Justin och Ryan i mun och började simma snabbt mot mig.
"Det är lungt!" Sa jag och log mot de när jag hade hostat klart. Båda kollade skamset på mig, som två hundvalpar som hade gjort fel. Justin fattar jag, han kastade ju undan mig, men Ryan?
Ryan hade mer än glömt Tara. Han kunde väll inte fatta att hon var min tjej!
Jag kollade leéndes på Tara och drog ner henne nedanför vattnet för att kunna pussa henne. Kyssa någon under vatten hade jag gjort en gång.. Med Caitlin.
Hon log större när vi kom upp över ytan och simmade sedan iväg, så att jag var tvungen att simma efter.
-
När hon gick upp gick Ryan också upp, efter henne. Va? Vad nu? Jag dök ner under vattnet och såg att Ryan kollade ut över havet för att se om jag såg säkert. Min luft började snabbt ta slut så jag dök snabbt upp för att hämta mer andan. Och då såg jag det. Han kysste henne. Hon stod helt still, men efter fem sekunder puttade hon undan honom. Nu var det nog.. Tänkte jag surt och gick upp.
Som tur var det inte så många på stranden, så då såg de inte att jag var Justin Bieber, och pap'zen visste inte ens att jag var här.
Jag kom upp på stranden och puttade till honom.
"Hur fan dum tror du att du är, och kysser min tjej framför mina ögon?!" Spottade jag ur mig. Hans kinder fick en röd blossande färg, av ilskan.
"Vadå din tjej?! Du vet att jag alltid har gillat henne, men så tar du henne ändå!"
Han knuffade till mig lite hårdare.
"Fan dra åt helvete!" Röt jag och knuffade honom, hårdare. Nu höjde han handen och slog till mig över kinden. Det började genast brinna under huden men det struntade jag i. Jag tog all min styrka till armen och höjde den också.
"Sluta!!" Skrek Tara och hoppade in mellan oss, exakt när jag sköt iväg handen. Hon fick mitt slag under ögat och kurade snabbt ihop sig på stranden. Jag stod där helt still i choktillstånd, och Ryan gjorde detsamma. Vad hade vi gjort?!
Huden kändes som eld. Det bultade hårt och jag kände hur blodet reste sig till huvudet.
"Tara. Förlåt." Sa Justin skuldmedvetet och kollade på mig med tårar rinnandes ner för kinderna. Jag orkade inte... Jag orkar inte! Vile jag skrika. Men det gick inte. Min mun låste sig och jag samlade ihop mina saker och började springa till hotellet.
Jag ringde pappa och han beställde första bästa plan från Paris, hem. Nu skulle jag hem. Till skolan, till Nicole, till pappa..
Jag packade ner mina saker och lämnade rummet snabbt och tog första taxin som åkte förbi. Den körde mig till Paris Airport och jag betalade snabbt.
Äntligen hem...
Långish!
KOMMENTERAAAAA! ;D

Kommentarer

:O skriver:

:O

Datum: 2012-03-11 - Tid: 15:05:08 -


Anonym skriver:

;o MER <33333

Datum: 2012-03-11 - Tid: 16:21:19 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Linnea skriver:

hur lång kommer den här novellen bli? :)<3

Datum: 2012-03-11 - Tid: 16:27:33 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Hanna skriver:

Ojdå!!Super bra kapitel!!

Datum: 2012-03-11 - Tid: 16:29:04 -


Anonym skriver:

meeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Datum: 2012-03-11 - Tid: 16:41:04 -


Anonym skriver:

Wow.. :O

jävligt BRA kapitel måste jag säga!

börjar störa mig på ryan as mycket nu -.-'

Datum: 2012-03-11 - Tid: 16:42:35 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Ojojoj, super spännande! Mera idag? ;o <3

Datum: 2012-03-11 - Tid: 17:18:26 -


Becca skriver:

Sjukt bra

Datum: 2012-03-11 - Tid: 17:36:24 -


alex skriver:

ååååh jag döör vad bra kapittel !! snälla skriv meer ! <3

Datum: 2012-03-11 - Tid: 18:11:12 - URL: http://itaonlyonedirectiontomyheart.blogg.se/


Anonym skriver:

JAG DÖÖÖR. Snälla skriv meer!<3

Datum: 2012-03-11 - Tid: 18:51:11 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback