Kapitel 11-. Nobody want's you Justin Bieber..

TARA.
"Godnatt pappa." Viskade jag och kramade om honom innan jag gick upp till mitt stora rum. Jag kanske skulle byta med pappa? Äh, nej det ska jag inte.
Jag gosade ner mig i min säng och såg ett sms från Justin.
"Ring." Stod det bara. Vad kan vara på tok nu då? Jag klickade på Justin's namn och det började ringa.
(KURSIVA justin, TJOCKA tara)
"Hej Justin. Jag skulle ringa?"
"Hej.."
"Vad har hänt?"
"Eh.. Selena hon..." Viskade han och jag kunde höra hans svaga snyftningar.
"Selena vad? Justin berätta."
"Hon.. har... lämnat..mig" Stammade han fram. Jag drog efter andan.
"Åhnej Justin. Varför?"
"Hon älskade mig inte längre.. Jag behöver dig.."
"Jag kan inte. Pappa skulle gå upp i taket ifall jag bröt vårat förbundskap."
"Jag fixar det."
Han la på i örat på mig. Trevlans! Det har inget med dig att göra Tara. Lägg ner och sov nu. Inställde jag mig på och gjorde som mina tankar sa och somnade.
-
Larmet tjöt. Som varje morgon. Men idag var det iallafall torsdag. Snart fredag.
Jag längtar till helgen då jag slipper det här jobbiga ljudet från mobil-larmet.
Solen hade försvunnit och istället knastrade det av regn på fönstret bakom min säng. Klockan var 6 så jag skulle precis hinna med bussen.
Den enda jobbiga med torsdagar var att vi började halv åtta och inte halv nio eller åtta. Fredagarna var bäst. Då började vi klockan nio fast vi slutade inte förräns klockan slog 4.
Jag reste mig slappt upp ur sängen och gick mot badrummsdörren som var placerad på en av de grå/beiga väggarna i mitt rum.
Det var ett normalt tonårsrum. Garderob, tv på väggen,badrumm, fönster, skrivbord och säng. Helt normalt.
Jag drog på kranen till duschen och tog av mig min pyjamas. Lika bra att lägga den i tvättkorgen eftersom att Lulu, våran hemstäderska från Hawaii, skulle komma idag. Duschen hostade till och jag hoppade in och drog igen draperiet bakom mig. Vattnet silade ner för min kalla kropp.
Jag vet inte varför, men jag frös alltid på natten. Mamma och mormor hade också gjort det så det gick väll i släkten. Men mamma var ingen jag ville tänka på men hon dök upp i mina tankar, oönskad ändå.
Hon hade det bra med sin man och sina två nya barn. Lucy och Sebastian.
Mina småsyskon. Jag hade träffat de en gång på en tågstation, men bara i några minuter. Lucy grät när de gick. Inte vet jag varför.
Jag vred snabbt av vattnet och virade en handduk runt kroppen och håret.
Det fick bli en kofta och ett par jeans från Hollister som Justin hade köpt till mig. När jag stod i bara underkläder passade jag på att granska min percing i spegeln som hängde på garderobsdörren. Den var så fin.. Tänkte jag och satte på mig kläderna innan jag gick ner till köket och åt min frukost.
Jag drog snabbt på mig mina vita, slitna converse och sprang ut till den gula stora skolbussen som väntade på mig.
Meredith, den 50 åriga skolbusschaufören, visste att jag ofta kom 2-3 minuter sent så hon väntade altid.
"Hey Tara." Jag log mot henne.
"Hej på dig Mer." Sa jag och gick och tog en plats längst bak i bussen.
Dags för än en dag i helvetet... Tänkte jag och tog en sur tugga av äpplet.
JUSTIN
* Jag hörde Selena's skratt långt bort i det vita rummet och började springa runt.
"Selena!" Ropade jag hest, men fick bara hennes hånskratt till svar.
"Selenaaa!" Ropade jag högre. Rummet blev mindre och mindre och min panik började stiga med snabb fart.
"Ingen vill ha dig Justin Bieber." Hörde jag en röst säga. Det var inte Selena's längre. Det var Tara's... *
Jag satte mig snabbt upp i sängen, alldeles svettig och full av panik.
Bara en mardröm.. Intalade jag mig själv. Jag lugnade snabbt ner mig och kollade på klockan.
Halv två. Jag reste mig upp och hörde att det knackade på dörren och öppnade dörren.
"Hey!" Sa hon och påminde mig om drömmen.
"Kom Tara! Spring!" Ropade pappa från vardagsrummet. Jag skyndade mig ut och hoppade ner bredvid honom i soffan. När jag kollade på tv:n möttes jag av Justin's ansikte.
Han spelade en bad-boy som hette Jason Mccan. Han var riktigt bra skådespelare också. Det var det värsta. Jag hörde hur micron pep till men struntade i det.
Nu fanns bara tv:n och Jason Mccan.
"Godnatt pappa." Viskade jag och kramade om honom innan jag gick upp till mitt stora rum. Jag kanske skulle byta med pappa? Äh, nej det ska jag inte.
Jag gosade ner mig i min säng och såg ett sms från Justin.
"Ring." Stod det bara. Vad kan vara på tok nu då? Jag klickade på Justin's namn och det började ringa.
(KURSIVA justin, TJOCKA tara)
"Hej Justin. Jag skulle ringa?"
"Hej.."
"Vad har hänt?"
"Eh.. Selena hon..." Viskade han och jag kunde höra hans svaga snyftningar.
"Selena vad? Justin berätta."
"Hon.. har... lämnat..mig" Stammade han fram. Jag drog efter andan.
"Åhnej Justin. Varför?"
"Hon älskade mig inte längre.. Jag behöver dig.."
"Jag kan inte. Pappa skulle gå upp i taket ifall jag bröt vårat förbundskap."
"Jag fixar det."
Han la på i örat på mig. Trevlans! Det har inget med dig att göra Tara. Lägg ner och sov nu. Inställde jag mig på och gjorde som mina tankar sa och somnade.
-
Larmet tjöt. Som varje morgon. Men idag var det iallafall torsdag. Snart fredag.
Jag längtar till helgen då jag slipper det här jobbiga ljudet från mobil-larmet.
Solen hade försvunnit och istället knastrade det av regn på fönstret bakom min säng. Klockan var 6 så jag skulle precis hinna med bussen.
Den enda jobbiga med torsdagar var att vi började halv åtta och inte halv nio eller åtta. Fredagarna var bäst. Då började vi klockan nio fast vi slutade inte förräns klockan slog 4.
Jag reste mig slappt upp ur sängen och gick mot badrummsdörren som var placerad på en av de grå/beiga väggarna i mitt rum.
Det var ett normalt tonårsrum. Garderob, tv på väggen,badrumm, fönster, skrivbord och säng. Helt normalt.
Jag drog på kranen till duschen och tog av mig min pyjamas. Lika bra att lägga den i tvättkorgen eftersom att Lulu, våran hemstäderska från Hawaii, skulle komma idag. Duschen hostade till och jag hoppade in och drog igen draperiet bakom mig. Vattnet silade ner för min kalla kropp.
Jag vet inte varför, men jag frös alltid på natten. Mamma och mormor hade också gjort det så det gick väll i släkten. Men mamma var ingen jag ville tänka på men hon dök upp i mina tankar, oönskad ändå.
Hon hade det bra med sin man och sina två nya barn. Lucy och Sebastian.
Mina småsyskon. Jag hade träffat de en gång på en tågstation, men bara i några minuter. Lucy grät när de gick. Inte vet jag varför.
Jag vred snabbt av vattnet och virade en handduk runt kroppen och håret.
Det fick bli en kofta och ett par jeans från Hollister som Justin hade köpt till mig. När jag stod i bara underkläder passade jag på att granska min percing i spegeln som hängde på garderobsdörren. Den var så fin.. Tänkte jag och satte på mig kläderna innan jag gick ner till köket och åt min frukost.
Jag drog snabbt på mig mina vita, slitna converse och sprang ut till den gula stora skolbussen som väntade på mig.
Meredith, den 50 åriga skolbusschaufören, visste att jag ofta kom 2-3 minuter sent så hon väntade altid.
"Hey Tara." Jag log mot henne.
"Hej på dig Mer." Sa jag och gick och tog en plats längst bak i bussen.
Dags för än en dag i helvetet... Tänkte jag och tog en sur tugga av äpplet.
* Jag hörde Selena's skratt långt bort i det vita rummet och började springa runt.
"Selena!" Ropade jag hest, men fick bara hennes hånskratt till svar.
"Selenaaa!" Ropade jag högre. Rummet blev mindre och mindre och min panik började stiga med snabb fart.
"Ingen vill ha dig Justin Bieber." Hörde jag en röst säga. Det var inte Selena's längre. Det var Tara's... *
Jag satte mig snabbt upp i sängen, alldeles svettig och full av panik.
Bara en mardröm.. Intalade jag mig själv. Jag lugnade snabbt ner mig och kollade på klockan.
Halv två. Jag reste mig upp och hörde att det knackade på dörren och öppnade dörren.
"Hey!" Sa hon och påminde mig om drömmen.
KOMMENTERA!
MINST 12 KOMMENTARER INNAN NÄSTA KAPITEL! :D

Kommentarer

Ella skriver:

Snälla mer! Suuper bra! <3

Datum: 2012-03-07 - Tid: 20:24:33 -


Linda skriver:

åååh, va du är duktig! snälla meer! xx

Datum: 2012-03-07 - Tid: 20:30:33 -


Lucy skriver:

LOVE. IT.

Datum: 2012-03-07 - Tid: 20:31:35 -


Anonym skriver:

Mer nu snälla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Datum: 2012-03-07 - Tid: 20:37:54 -


Anonym skriver:

Snällllllla mer du är superrrrr bra <333

Datum: 2012-03-07 - Tid: 20:45:30 -


Anonym skriver:

OMG MEEEEEEEEEEEEEER!!!

Datum: 2012-03-07 - Tid: 21:04:41 -


Anonym skriver:

Snällaaaaaa meeeeeeer<3

Datum: 2012-03-07 - Tid: 21:09:51 -


Anonym skriver:

Awesooome gurl!! :D MEr IKVÄLL <333

Datum: 2012-03-07 - Tid: 21:19:19 - URL: http://jssmn.blogg.se/


alex skriver:

skit bra !! skriv mer nuuuuuuuuu!! <3 <3 <3

Datum: 2012-03-07 - Tid: 21:19:45 - URL: http://alexlove.blogg.se/


Linnea skriver:

mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer!!!

Datum: 2012-03-07 - Tid: 21:44:19 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Anonym skriver:

nälla den var skiit bra så en kapitel till idag<33333

Datum: 2012-03-07 - Tid: 21:45:04 -


MERMER skriver:

SNÄÄÄLLA SNÄLLA!!

Datum: 2012-03-07 - Tid: 21:46:34 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback