Kapitel 1-. Canada

Jag suckade lätt och började dra i min reseväska. Inne på Arlanda var det fullproppat med folk som skulle åka till olika ställen i världen. Man kan ju inte klandra de, det är ju Juni.
"Kommer du klara dig nu?" Frågade mamma oroligt och jag himlade med ögonen till svars.
"Nej, jag är sjutton år och kommer inte hitta någon att byta min blöja. Buhu!" Gnällde jag lite sarkastiskt. Mamma blängde en sur min till mig och började prata med mannen bakom kassan som tydligen hette 'Per'
Per, Svenn, Johanna, Sofia, Emil, Bertil, Selma och Vilma. De namnen skulle jag aldrig behöva möta i Stratford.
"Kan jag gå nu?" Utbrast jag och petade mamma lätt i revbenen.
"Visst, gå. Här har du din biljett så ses vi!" Hon drog in mig i en lång kram och klappade mig på huvudet.
"Mamma, jag kommer ju tillbaka någon gång!" Skrattade jag och började gå med min svarta reseväska. Små tårar rann ner för mammas mycket sminkade ögon och hon smällde ihop båda händerna.
När jag hade lämnat in min väska såg jag en liten tjej som kollade på mig med stora blåa ögon. Hon hade en stor klubba i sin mun och såg ut som om hon hade sett en Ailien.
"Hej." Viskade jag till henne och log ett snett leénde. En rodnad dök upp på hennes kinder och hon pressade sitt ansikte mot sin mammas ben.
"Hon är lite blyg av sig." Ursäktade hon sig och gick därifrån. Ja, alla barn är väll det när en 17 årig random tjej kommer fram och tror att de ska hälsa tillbaka.
"Vi ber alla passagerare som ska med flyget till Ontario kommer nu till Gate 24. Planet flyger snart." Jag vaknade till och började springa till Gate'n.
Jag kom exakt i tid och satte mig ner på min lilla plats i det  stora flygplanet. Toppen. En gammal gubbe satte sig bredvid mig och jag kunde inte säga att resan var till en belåtenhet.
En pojke bakom mig sparkade på sätet. En bebis framför mig skrek och kräcktes och gubben bredvid mig fjärtade i sömnen. Jag skulle sova bra efter den här resan.
-'
"Hej gullet!" Ropade pappa så fort han såg mig på flygplatsen. Jag kollade anklagande på honom men gick ändå in i hans famn och kramade lätt om honom.
"Vet du vad? Jag har anmält dig till Stratfords tjejlag! I fotboll!" En till suck slank ur min mun. Fotboll var kul, men direkt? Nu på sommarlovet? I Sverige hade man inte träning på loven...
"Toppen!" Pappa log stor mot mig och gick ut till det varma Ontario. En liten grön bil stod framför oss. Smutsig.
"Din bil?" Han log och nickade men skakade sedan på huvudet.
"Tror du vi ska åka bil till Stratford? Det skulle ta hela dagen! Vi tar tåget." Skrockade han och började gå mot tågstadionen som stod precis bredvid flygplatsen. De hade gjort det smidigt. Tänkte jag glatt och log stort för mig själv.
"Varför så välbelåten?" Frågade pappa och jag skakade på huvudet till svars.
"Näe.. Inget." Fnittrade jag och fortsatte gå.
När vi satt på tåget stoppade jag in mina hörlurar i mina öron och satte på Down to earth- Justin bieber.
Han var allt för mig. Mitt liv, min inspiration.. Min kärlek.
"Så någon kille du gillade i Sverige?" Frågade pappa helt plötsligt och petade till mig med armbågen.
"Pappa. Ska jag prata killar, med dig?" Han kollade snopet på mig men skakade på huvudet sen. Han fattade nog hur knäppt det lät.
"Någon kändis du gillar då?" Fortsatte han. Jag suckade lätt och visade bilden på Justin och hans leénde försvann snabbt.
"Oh great. Du har något imot Justin bieber.." Han skakade på huvudet och räckte upp händerna till sitt försvar.
"Nej, det är inte det.. Eh, det var inget." Muttrade han och kollade ner i sport-tidningen igen.
Något var det ju.
-
"Kimberly!" Utbrast Sierra såfort vi kom innanför dörren. Pappas nya tjej. Hon var toppen men mycket på.
"Säg Kim." Log jag och kramade om henne. Hon luktade stark parfym och hennes läppar var starkt röda.
"Din pappa har inte slutat prata om dig på flera dagar och nu är du äntligen här!"
Jag nickade och flinade stort mot pappa som ryckte på axlarna och gick in i vardagsrummet där han slog sig ner i soffan.
"Kom. Du måste vara hungrig." Sa Sierra och drog med mig in i köket. Nej, det är jag inte. Ville jag svara men kunde inte. Min röst kvävdes.
"Justin!" Ropade mamma från vardagsrummet. Jag sprang dit och slog mig ner bredvid morfar i soffan.
"Vi ska på middag, klä dig hyfsat." Befallde hon mig och gav mig en intensiv blick.
"Hos?" Morfar la ihop tidningen och kramade om mina axlar.
"Hos Mick. Hans dotter har nyss kommit hem från Sverige. Hon har bott hos sin mamma och nu vill vi att ni ska träffas. Kanske bli kompisar." Sa han prövande och log stort mot mig.
Jag ryckte på axlarna och reste mig upp.
"Visst. När?"
"Om en halvtimme, så skynda dig." Jag sprang upp för den lilla trappan och in i det lilla rummet morfar en gång hade gjort till mig. När jag var liten hängde jag här så mycket, så jag behövde någon stans att sova.
-
Mamma slätade till sin klänning innan hon knackade på dörren. Sierra kom och öppnade. Hon var nog den mest påhoppande människan i hela världen.
"Heej! Pattie! Och Justin!" Hon nöp tag i min kind och släppte sedan för att välkomna oss in till hennes hus.
"Kim! De är här!" Kvittrade hon och jag hörde en suck uppifrån. Ungen var gnällig, trevligt...
"Hon kommer nog snart" Sa Mick som hade kommit in från vardagsrummet.
"Hej Mick." Log jag och slog till min knytnäve mot hans. Han log tillbaka mot mig och kollade sedan upp på trappan där en tjej kom ner. Hon var ungefär i min ålder, med brunt hår och smaragdgröna ögon. Nog den vackraste jag har sett..
Hennes tjocka lockar la sig perfekt ner på hennes bruna axlar. Wow. Jag mötte hennes blick och fick en chokad min tillbaka.
"Justin Bieber?" Hon fördröjde ordet 'Bieber'. Då var det dags igen...
Första kapitlet! :D :D


Kommentarer

Hanna skriver:

Nice:)

Datum: 2012-03-28 - Tid: 17:22:00 -


Ebba skriver:

Naw, "då var det dags igen" stackare<3

Btw, jätte bra! ;D Måste komma mer idag!<3

Datum: 2012-03-28 - Tid: 17:45:05 - URL: http://mybieberlovestorys.blogg.se/


Ellinor skriver:

Jätte bra, kommer det mer ikväll?

Datum: 2012-03-28 - Tid: 17:46:50 -


A-King<3 skriver:

Första kapitlet men vet att denna novell kommer bli AWESOME!<3

Meeeer :D

Datum: 2012-03-28 - Tid: 17:51:51 -


Anonym skriver:

Mer kapitel?:))

Verkar vara jätte bra !!:)))

Datum: 2012-03-28 - Tid: 17:56:33 -


Anonym skriver:

BRA!!!! Mer idag!

Datum: 2012-03-28 - Tid: 19:07:21 -


Becca skriver:

Awesome

Datum: 2012-03-28 - Tid: 19:17:03 -


Anonym skriver:

Bra första kapitel! :D

Datum: 2012-03-28 - Tid: 19:21:12 -


Ilma skriver:

Sjukt bra som vanligt. hahah<33333333333

Datum: 2012-03-28 - Tid: 19:41:31 -


Anonym skriver:

skulle bli 3 idag va? :)

hade för mig att det stod så igår på ett inlägg men nu e det borta :o

aja meeer! :D

Datum: 2012-03-28 - Tid: 20:50:45 -


Anonym skriver:

Åååhh såå bra tjejen! :D Meeer! <33

Datum: 2012-03-28 - Tid: 20:50:58 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback