KAPITEL 64-. RYAN, YOU'RE A DEAD MAN

 

“Så, är du ledig ikväll?” Fnittrade hon och log stort mot mig. Jag la huvudet på sned och kollade frågandes på henne.
“Hurså?” Hon drog en hand genom sitt blonda hår.
“Jag tänkte att vi kanske kan gå på bio? Eller något, vad du vill.” Jag log stort och nickade.
“Ja. Visst! Jag skulle behöva det.” Hon nickade och gjorde snabbt tummen upp mot mig.
“Toppen!” Jag nickade och svalde hårt innehållet i min mun.
Det här var precis det jag behövde. Inget som hade med Justin att göra. Bara en vanlig ute kväll med en kompis.

“Så, är du ledig ikväll?” Fnittrade hon och log stort mot mig. Jag la huvudet på sned och kollade frågandes på henne.
“Hurså?” Hon drog en hand genom sitt blonda hår.
“Jag tänkte att vi kanske kan gå på bio? Eller något, vad du vill.” Jag log stort och nickade.
“Ja. Visst! Jag skulle behöva det.” Hon nickade och gjorde snabbt tummen upp mot mig.
“Toppen!” Jag nickade och svalde hårt innehållet i min mun.
Det här var precis det jag behövde. Inget som hade med Justin att göra. Bara en vanlig ute kväll med en kompis.


“Så, du var ihop med Bieber förut va?” Frågade Jasmine när vi gick tillbaka mot skolan från biografen. Jag nickade trött och fuktade mina läppar.

Hur…-” Jag viftade med handen för att avbryta henne och suckade djupt.

Snälla Jasmine, jag vill inte prata om honom. Han bröt mitt hjärta.” Hon snörpte på munnen och nickade förstående.

Jaja…” Grumlade hon surt och slängde sin kopp. Jag bet mig löst i läppen och slog in portkoden till skolan och sa god natt till Jasmine och gick sedan in på mitt rum.

Hur är det?” Frågade jag Ken som låg inbäddad i sängen och kollade på tv. Hon snörvlade till och kollade upp på mig.

Dåligt. Justin hade ringt 15 gånger föresten.” Sa hon trött och nickade mot sin mobil som låg på nattduksbordet. Jag slog mig ner i sängen och drog upp mobilen.

24 MISSADE SAMTAL, 27 NYA SMS FRÅN, JUSTIN.”

Jag fnös till och slängde mobilen på golvet. Ken ryckte till och suckade djupt och blängde surt på mig.

 

 

Emma, jag är seriös när jag säger att du ska förlåta killen!” Sa hon allvarligt. Jag nickade smått och kollade på henne.

När han kommer hem åker jag och pratar med honom.” Hon nickade till och kollade på tv:n igen.

-

Jenny kollade surt på mig när vi stod på idrotten och körde volley boll. En sport som jag defenetivt hatade.

Okey, Jenny börjar!” Ropade Coach Loopy och slängde bollen på Jenny. Jasmine väste åt mig, så jag vände mig ditåt och kollade frågandes på henne. I den sekunden fick jag bollen hårt i huvudet.

Ett tjut lämnade min mun och jag la händerna på huvudet. Coach Loopy kom fram till mig och kollade anklagandes på Jenny som såg ut som en oskyldig hundvalp.

Det var droppen. Jag drog mig ur Coach Loopy’s grepp och gick fram till Jenny och slog hårt till henne på kinden. Hon gnydde till och kollade surt på mig.

Vad fan gör du?!” Röt hon och kollade på mig som om jag vore dum i hela huvudet.

Du är så jävla dum så det finns inte! Jag hatar dig din… Åh!” Skrek jag och sprang snabbt ut ur gymnastiksalen och fortsatte ut ur skolbyggnaden.

Jag behövde Justin, men ändå inte. Han kunde finnas här för mig.. Jag hade ju aldrig riktigt låtit honom förklara situationen… Jag sprang mot stranden och slog mig ner på en bänk med händerna på baby bulan, som snabbt hade börjat synas nu.

Hur skulle jag göra med allt egentligen?...

Jag drog med handen över ansiktet. Det var fullt med fans på flygplatsen. Vi skulle göra ett stopp i Stratford innan vi fortsatte mot LA.

Jag drog en djup suck och stoppade in ett tuggummi i munnen. Mamma kom och slog sig ner bredvid mig med en lätt suck.

Så, lillgrabben. Hur går det med Emma?” Log hon och drog en hand genom sitt hår. Jag ryckte på axlarna och lutade huvudet mot fönstret.

Justin, du kan inte ge upp. Det löser sig så småningom.” Sa hon mjukt. Jag nickade trött och kollade ut genom fönstret.

-

Hej  grabben!” Log morfar och kramade om mig när vi kom in i hallen. Jag besvarade kramen och log stort mot honom.

Jag är glad att du mår bättre morfar.” Han nickade och kramade om mamma.

Så, Diane håller på med maten. Är ni hungriga?” Jag nickade glatt och gick ut i köket där mormor stod vid spisen.

Hej mormor.” Log jag och kramade om henne. Hon nickade som en hälsning och besvarade kramen.

Det blir köttfärslimpa med potatis, du kan väll duka gubben?” Sa hon milt och pekade på porslins skåpet. Jag nickade och började duka.

Maten är klar!” Ropade jag  när allt stod på matbordet. Mamma och morfar kom inlunkandes och slog sig snabbt ner vid bordet.

Så, när åker ni?” Frågade morfar glatt och tog en klunk mjölk. Mamma log menandes mot mig och jag kollade på morfar.

Imorgon kväll redan…” Suckade jag och kollade ner på min tallrik och började leka med ärtorna.

Jaha…” Mumlade han och stoppade in en potatisbit i munnen. Jag nickade smått och kollade på mamma som satt med blicken ner i tallriken.

Så, Justin? Hur går det med Emma då?” Mamma kollade upp på mormor och bet sig löst i läppen. Mormor harklade sig och kollade ursäktandes på mig. Jag samlade mig och fuktade mina läppar.

Det går inte bra. Hon hatar mig.. Det finns inget att göra för mig. Men jag väntar.” Sa jag snabbt. Mormor nickade och pressade ihop sina ljusrosa läppar till ett smalt streck.

Aja, nog om det!” Skrockade morfar och rufsade till mitt hår. Jag log stort mot honom och nickade.

Yeah.” Mamma reste sig upp och började duka av.

Vill ni ha kaffe? Cola, Justin?” Alla hummade som ett “ja” och gick ut i vardagsrummet för att kolla på gamla videos på mig från när jag var liten.

 

 

Morfar klickade in en video där jag för det mesta stod och dansade och sjöng, eller spelade trummor. Alla log stort hela tiden.

Du var så söt!” Sa mormor lågt och drog bort en liten tår ur ögonvrån. Jag himlade med ögonen och kollade ledsamt på henne.

Är jag inte det nu?” Mamma skrattade till och kramade om min arm.

Jo, såklart att du är det.” Jag log nöjt och höjde retsamt på ögonbrynen mot mormor som fnös till.

Jaja…” Log hon och kollade mot tv:n igen.

-

Mobilen började ringa. Vem ringer nu? Jag tände nattduksbords lampan och svarade trött.

”Justin?” Ryan flåsade till i andra änden.

Justin, jag kan ha gjort något… dåligt…” Jag suckade och satte mig upp i sängen med blicken på månen.

Och det är?” Frågade jag menandes och suckade.

Jag kan ha sagt till en paparazzi som låtsades vara Emma’s pappa att hon var gravid..?”

Jag röt ilsket till och bet mig så pass hårt i läppen att det började sippra in blod i munnen.

Du gjorde vad?! Emma’s pappa är död Ryan!” Skrek jag lågt och stirrade surt upp i taket.

Och hur ska jag veta det Justin? Tänk lite!”

Nej Ryan! Det är DU som ska TÄNKA!” Ilskan bubblade upp i min kropp. Han hade sagt det.. Det var ute. Varenda människa skulle veta om det imorgon.

Vet du vad Ryan? Bara…” Jag la snabbt på och klickade upp Emma’s nummer. Klockan var halv 4 här så klockan borde vara halv 7 hos henne.

Hon svarade efter några sekunder. Och att höra hennes röst värmdes, men jag hade inte tid med det.

Justin?” Hennes röst lät nyvaken, så hon låg väll och sov.

Emma.. Ryan har berättat för en paparazzi om barnet. Han trodde papzen var din….  Pappa.”

Va? Han gjorde…- Vänta, o herre.. Justin, det är fullt med paparazzi’s utanför skolan. Polisen är här vad är det här? Vad är det som är så stort om det här? Det är ett barn!”

Jag kommer nu. På en gång Emma.”


Ryan gjorde vad?! Vad kommer hända nu då? Vad kommer hända i fortsättningen?

 

KOMMENTERA SÅ KANSKE DET KOMMER UPP ETT MORGON KAPITEL, SKA TILL PAPI IMORGON. AND YOU KNOW, 1 TIMME REGEL... -.- ÅÅÅÅH! AJA, KOMMENTERAAA! :D



Kommentarer

Jssmn! skriver:

ÅHHH RYAN DÅÅÅÅ!!!!! :o Missförstånd! Hoppas att de inte blir ovänner nu! <3 MEEEEER!! :D :D :D :D :D De kommer bli tsm nu tror ja! :D

Datum: 2012-06-03 - Tid: 21:45:24 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

Skit bra meeeer!!!!<3<3

Datum: 2012-06-03 - Tid: 21:47:00 -


Jbnovelller.blogg.se skriver:

visst kan jag det! men du, ni får vänta ett tag för jag har haft ett länkbyte och det blir konstigt om det bli för taight så onsdag klockan 19:00?

Datum: 2012-06-03 - Tid: 21:59:54 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

ohno, RYAN!

jättebra! <3

Datum: 2012-06-03 - Tid: 22:01:21 -


Storiestoyou skriver:

Ryan Ryan Ryan............

Men SUPER bra kapitel!

<3

Datum: 2012-06-03 - Tid: 22:04:17 - URL: http://storiestoyou.blogg.se/


Anonym skriver:

OOOHGOOOODD! RYAN DID WHUUUUUUUT ? :O HAN KAN INTE NEJNEJNEJNEJ OCH JUSTIN IS COMING BACK DU ÄGER JAG DÖR JAG ÄR BEROENDE MEEEER xD<333

Datum: 2012-06-03 - Tid: 22:06:21 -


Ewweh skriver:

SV: Visst :DDD<3 Skulle betyda skit mkt om du gjorde min design ;33<3

Datum: 2012-06-03 - Tid: 23:04:17 - URL: http://justbiebzz.blogg.se/


Ewweh skriver:

Sv: har skickat mail till dig! :D<3



kramizz

Datum: 2012-06-03 - Tid: 23:15:47 - URL: http://justbiebzz.blogg.se/


Anna skriver:

GRYMT BRA. o noo Ryan you did'nt? :O <3



Btw- Hur får du ihop allt? Jag ska skriva en novell och sedan skapa en blogg. Men har inte kommit någonstans i början. Allt går skit helt enkelt. Har många idéer men får inte ihop det.. OMG .. tacksam för svar!<3

Datum: 2012-06-03 - Tid: 23:29:49 -


ellen skriver:

RYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! MERAAAAA!

Datum: 2012-06-04 - Tid: 07:08:05 - URL: http://biebzfreak.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback