KAPITEL 10-. IT ALL COMING BACK...

“Vad heter eran mormor?” Viskade jag lent i hennes öra. Hon log stort och kollade på mig.
“Rita.” Svarade Selena mjukt. Jag nickade och kramade om hennes hand under bordet. Rita log lurigt mot mig och sneglade på Chaz och Melody.
“Kan man lämna bordet?” Utbrast Melody frågandes. Leonie nickade och log stort mot henne och Chaz.
Jag satt kvar ett tag med Selena och pratade, men bestämde mig sedan för att gå till min stuga för att byta kläder. Jag drog upp nyckeln ur min ficka och öppnade dörren, men möttes då av en överraskning...

“Vad heter eran mormor?” Viskade jag lent i hennes öra. Hon log stort och kollade på mig.

“Rita.” Svarade Selena mjukt. Jag nickade och kramade om hennes hand under bordet. Rita log lurigt mot mig och sneglade på Chaz och Melody.

“Kan man lämna bordet?” Utbrast Melody frågandes. Leonie nickade och log stort mot henne och Chaz.

Jag satt kvar ett tag med Selena och pratade, men bestämde mig sedan för att gå till min stuga för att byta kläder. Jag drog upp nyckeln ur min ficka och öppnade dörren, men möttes då av en överraskning...


 

Jag drog ett djupt andetag och klev ut ur duschen för att sekunden därpå vira en handduk runt kroppen och en annan runt håret.

Jag öppnade badrumsdörren och började gå mot min väska då dörren öppnades. Min blick rörde sig snabbt om mot dörren där Justin stod med munnen vidöppen.

“Erm.. varför är du här?” Flämtade han förvånat och rynkade lätt på pannan. Jag svalde hårt.

“Jo… Jag och Selena har inte fått våra stugor än, och Chaz erbjöd mig att låna duschen… Förlåt.” Mumlade jag lågt till svar. Justin nickade och skulle precis vända sig om då jag ryckte till.

“Du får stanna.” Han suckade medans han vände sig om mot mig igen.

 

 

“Nej… jag tänker inte såra Selena en gång till med att stå i ett rum med hennes halvnakna kusin.” Muttrade han och vände sig om för att sekunden därpå lämna rummet. Då kom minnena tillsammans från den dagen…

-

*“Melly, det blev väll fint?” Log mamma och drog med handen över mitt hår som vi precis hade färgat. Förr hade jag haft skrik rosa slingor, men de var nu borta.

“Ja, det blev det väll..” Mumlade jag snabbt till svar och kollade ner i påsen där en ljusrosa klänning till Justin’s födelsedags kalas låg. Bara jag tänkte på honom blev jag knäsvag… Jag fnös åt mina tankar och hoppade snabbt in i bilen bredvid mamma.

“Ska vi åka och käka?” Föreslog hon och log stort mot mig. Jag nickade lätt till och fuktade mina läppar.

“Ska vi åka till Cesars?” Frågade hon lent. Jag nickade återigen. Hon suckade och svängde in på avfarten till Cesars.

Vi gick ut och sedan in på resturangen. Det var fullt med folk där. Bland annat Wendy och hennes gäng. Jag svalde hårt och gick fram till ett bord så långt bort från de som möjligt och slog mig ner.

En servitris kom fram till mig och mamma och log stort.

“Vad får det lov att vara?” Frågade hon mjukt och kollade ner i sitt block. Mamma kollade på mig.

“En pasta sallad, med krutonger.” Hon nickade och antecknade och vände sig sedan mot mamma.

“Och du?” Log hon. Mamma kollade ner i menyn.

“En plankstek.” Tjejen nickade och försvann snabbt då Wendy kom fram till mig och mamma med sitt oändliga tuggummi i munnen.

“Hej Mrs. Gomez!” Utbrast hon och böjde sig ner för att krama om mamma.

“Nämen Wendy! Vad du har växt! Hur länge sedan är det nu då? 10 år?” Jag himlade med ögonen. Jag skulle precis fylla 15, Justin 16 och Selena 18.

“Ja det var det!” Kvittrade Wendy till svar. Mamma log ett nästintill bländande leénde.

“Jag kommer ihåg alla övernattningar du, Selena och Melly hade! Usch, vad hände?” Wendy skrattade glädjelöst till.

“Vi växte väll upp?” Förklarade hon och log stort. Mamma nickade och höjde lätt på ögonbrynen.

“Men… du kommer väll ikväll?” Fortsatte mamma. Jag spärrade upp ögonen och sprutade nästan ut colan som fanns i min mun.

“Va?! Kommer Wendy till Justin’s fest?!” Spottade jag stelt ur mig. Mamma nickade.

“Ja, men Melody. Det är ingen fest! Justin’s fest var i LA för 4 dagar sedan. Kalas heter det.” Rättade mamma mig. Jag viftade med handen och spände blicken i Wendy.

“Varför ska du komma?” Muttrade jag. Hon drog en hand genom sitt guldbruna hår.

“Ja, Justin och jag känner faktiskt varandra. Sen länge.” Jag nickade till. Hon skulle komma?!

“Men vi ses ikväll, hej då Wendy.” Log mamma och drog med handen över Wendy’s arm.

“Ja, vi ses Melody.” Sa hon med sin vanliga bitchiga röst till mig. Jag pressade ihop läpparna och kollade ner i salladen som servitrisen la upp framför mig.

“Smaklig måltid.” Jag kände hur matlusten försvann och en klump uppstod i halsen.

-

“Du är jättefin!” Utbrast Selena när jag snurrade runt i mitt rum. Jag log större.

“Tack! Du med!” Hon satt i en vit klänning och plattade håret på min säng. Jag slog mig ner och greppade tag om min locktång för att börja locka håret.

Mamma kom in med två glas saft och muffins.

“Ta för er tjejer. Vi åker om 1 och en halv timme.” Varnade hon. Jag la ifrån mig locktången och nickade.

“Okej. Tack mami.” Hon log smått mot oss och lämnade sedan rummet. Jag vände mig om mot Selena.

“Har ni gjort “det” än?” Frågade jag ivrigt. Selena log lurigt mot mig och satte ett hårtest bakom örat.

“Njae…. Ja!” Svarade hon lika glatt och började nervöst fnittrade. Jag log större och skakade på henne.

“Berätta! Detaljer Sel!” Jag kanske var ivrig, men svartsjukan bubblade vilket som upp inom mig. Jag gillade Justin. Jag kunde inte säga annat… Selena fuktade sina läppar och log stort.

“Hmh… vi gjorde det efter hans fest i LA. Åh… Justin är en toppen älskare.” Jag började genast gapskratta. Det lät så roligt. Men skrattet? Det var fejk.

“Trevlans.” Svarade jag stelt. Hon nickade och tog en klunk av sin saft medans jag kände hur halsen allt blev torrare och torrare.

“Kom nu tjejer, vi ska åka!” Ropade mamma från vardagsrummet. Jag drog på mig de svarta pumpsen jag hade fått låna av Selena och gick ut i hallen med Selena hack i häl.

”Nu ska vi ha kul!” Flinade mamma och föste ut oss ur huset. Selena och jag skulle bli avsläppta vid Justin’s hus för att överraska honom lite.

“Så, vad ska ni göra imorgon då Selena? Du och Justin?” Frågade mamma milt. Selena log snett.

“Vi ska åka till Malta. Min överraskning till Justin.” Flinade Selena och tog långfingret mot munnen som tecken på att vi inte skulle säga något.

“Gud vad trevligt! Vi borde också åka någonstans Melly! I sommar… skulle inte det vara skönt?”

“Jo… Det skulle vara skönt…” Mumlade jag lågt. Selena sneglade på mig och kramade om min hand.

“Du hittar någon. Snart så.” Tröstade hon. Just då hatade jag Selena. Hatet växte inom mig, men jag visste inte för vad. För att hon hade det enda jag gillade? För att hon hade allt? Något var det.

“Framme!” Utbrast mamma och stannade bilen. Jag svalde hårt och hoppade ut ur bilen.

“Kom då.” Sa Selena snabbt och drog med mig in i huset. Det luktade Justin… Fjärilarna bubblade upp i min mage.. Snart skulle jag få se honom.

“Vänta här, han är inne på sitt rum. Jag hämtar honom.” Fnissade Selena och gick upp för trappan mot Justin’s rum. Jag kollade runt i vardagsrummet, men stördes snabbt av Selena som kom springandes tillbaka med tårar ner för kinderna.

“Selena? Va…-” Jag sprang mot Justin’s rum och kollade på honom och Wendy, som båda låg under Justin’s täcke, nakna.

 


 

“Vad gör du?!” Röt jag och kollade på Justin. Han kollade ledsamt på mig, men jag sket i det och sprang efter Selena…*

-

 

Jag drog upp mitt hår i en slarvig boll på huvudet och slog mig sedan ner på Chaz’s säng. Ungefär 1 och ett halvt år efter Selena hade kommit på Justin och Wendy bestämde hon sig för att förlåta honom. Bli ett par igen… Jag svalde hårt och drog på mig en kofta och mina UGGS för att sedan gå till det stora huset där alla satt. Men när jag kom in blev jag mer eller mindre chockad.

 

Vad blev hon chockad för?! Hur kommer det gå med Jelody egentligen? Mer ikväll?
KOMMENTERA DÅ BABES! :D

Trackback