Kapitel 49-. Sorry?

-Det där var tur.. Sa jag och vred ur vattnet ur håret.
-Aa.. Men hur mycket är klockan? Frågade hon och jag böjde mig ner för
att ta upp min mobil.
-Den är borta! Skrek jag upphetsat.
-Vad?
-Mobilen!!! Skrek jag och grävde runt i väskan.
-Jen lugna ner dig nu, sa hon och ställde sig upp.
-Vart ska vi? Frågade jag men hon svarade inte utan började gå mot receptionen.
Smart.
-Hej, det är så att vi har tappat bort en mobil, sa Jasmine snällt mot tjejen i receptionen.
-Okej uppge namn och adress?
-Jasmine Villegas, Beverly Street 23. Svarade Jas.
-Okej.. Då är allt vi behöver är telefon nummer och sen ska vi försöka hitta den.
-Okej nummret är **-***-****
-Tack tack, svarade tjejen i kassan som hette Beth vad hennes namnskylt tydde.
Vi gick tillbaka mot solstolarna och när vi var framme drabbades jag av panik.
-Väskan är också borta!! Skrek jag och fipplade med fingrarna av nervositet.
-Men gud.. Är det någon som driver med oss eller?! Utbrast Jasmine och la handen på midjan.
-Aa det är det, hörde jag en röst bakifrån.
Jag vände mig om och där stod Justin med mina saker.
-Justin.. Sa jag sammanbitet och sprang därifrån.
Jag satte mig lite längre bort på en klippa. Varför gjorde han så? isst det kanske
bara var på skoj men han skrämde livet ur mig.
-Hey.. Förlåt, hörde jag Justin's röst säga men jag vände inte bort blicken mot havet.
-Okej.. sa jag tvekandes och klappade med handen på platsen bredvid mig.
Han satte sig ner och la armen runt mina axlar.
-Hämden är ljuv.. Viskade han i mitt öra så att jag fick rysningar.
Jag vände huvudet mot honom och himlade med ögonen innan jag lutade mig frammåt och kysste honom.
-
-Jasmine! Utbrast jag och hoppade upp från stenen när solen hade börjat sjunka.
-Hon är okej.. Hon gick tillbaka till hotellet, fick migrän. Svarade Justin och reste sig upp på stenplätten.
-Ska vi bada? Frågade han och pekade mot vågorna.
Jag nickade och hoppade snabbt i med Justin's hand i min.
När vi väl var under vattnet öppnade jag ögonen och försökte hitta Justin. Jag såg honom lite längre bort så jag simmade dit.
Luften i mina lungor började ta slut men jag fortsatte simma.
Såfort jag var framme tog jag tag i hans hand och drog honom uppåt.
-Varför gjorde du så? Det var ju jätte trevligt där under! Sa han och drog handen genom sitt våta hår.
-Jo för att jag bara har levt på en munk, vattenmelon och cola hela dagen.
-Jaha.. Sa han och dök ner under vattnet igen.
Jag suckade och dök också ner för att simma mot stranden.
Såfort vi var uppe satte jag på mig min klänning och skor. Det var skönt att ha riktiga kläder på sig efter
en hel dag i bikini.
-Vart vill du äta? Frågade Justin och greppade tag om min hand.
-Jag äter ingenting örräns jag har duschat. Sa jag och pekade på mitt hår med min fria hande.
Justin räckte ut tungan åt mig och vinkade åt en säkerhetsvakt som inte var Kenny.
Vi hoppade in i bilen och körde mot Justin's lägenhet.
-Får jag duscha med dig? Frågade Justin och putade med underläppen.
Jag kollade tänkande upp i taket innan jag vände mig om och sprang in på toaletten.
Jag log smått för mig själv innan jag hoppade in i duschen.
Såfort jag var klar gick jag ut i rummet igen och tog en fin klänning och gick tillbaka in i
badrummet, igen.
Jag plattade håret och sminkade mig lätt innan jag piffade upp det hela med
lite smycken och lämnade badrummet.
-Redo att gå? Frågade Justin när jag kom ut. Han var påklädd och hade duschat.
-Ja. Vart duschade du? Frågade jag osäkert men han svarade inte.
-Du är så vacker.. Sa han och granskade min kropp.
-Det är du också men vart duschade du? Sa jag och viftade med armarna i luften.
-Jag har två duschar, sa han och räckte fram handen. Jag tog den och vi lämnade lägenheten.
Såfort hissen stängdes så började Justin kyssa mig. Han tryckte upp mig mot väggen och vi var så intensiva
att vi inte hörde hur dörren öppnades.
Vi hörde hur någon harklade sig och Justin hoppade snabbt ifrån mig.
-Tja, sa Alfredo och gjorde en handshake med Justin och kramade om mig.
-Justin's parfym.. Really? Sa han någon sekund efter han hade släppt. Jag ryckte på axlarna
och kände Justin's haka mot min axel.
Vi satte oss ner alla tre när vi var framme vid resturangen. Ja.. tre.
Alfredo hade lyckats övertala Jen med sin charm att han skulle få följa med oss på middagen.
Tack Alfredo, du förstörde nyss min kväll. Tänkte jag och tog upp menyn.
Jag sneglade åt sidan där Jen och Alfredo satt och skrattade åt något.
Avundsjukan spred sig över hela mig, och jag fattade inte varför. Jen gillar ju inte Alredo? Hon gillar mig.
Jag tog tag i Jen's hand när vi hade beställt och hon kollade milt mot mig och kysste mig på kinden.
Maten hade äntligen kommit och det var en stel tystnad över hela bordet.
Det enda som hördes var Jen's tuggor. Hon var den enda som åt.
-Hey! Hörde jag en allför välbekant röst säga.
Jag kollade på Jen som svalde hårt. Nej nej nej nej! Snälla låt det inte vara....
Kommentera! Rätt sent idag, i know men jag mår dåligt.. så ett till kommer ikväll iallafall!
Kraaaam <3

Kommentarer

Jenny skriver:

Helt awsome!!

Datum: 2012-01-26 - Tid: 15:37:03 -


Lisa skriver:

Selena/Penelope ?

Jättebra :)

Datum: 2012-01-26 - Tid: 18:46:18 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback