Kapitel 45-. One day off

Den var 6.00 AM.
Jag skrev en snabb sjukanmälan om att jag skulle vara sjuk länge.
Jag hörde hur Justin stönade till.
Jag slog snabbt ner locket på datorn och vände huvudet mot en leéndes Justin.
Han skulle rentutsagt döda mig när han fick reda på att jag ljög..
Jag hörde hörde att någon knapprade med tangenterna på datorn.
Jag kollade på klockan som stod på mitt nattduks bord. Den var 6....
Enda dagen jag kunde sova ut, och jag vaknade. Bra Justin.
Jag stönade till och gnuggade mig i ögonen. Locket på datorn smälldes snabbt igen och jag såg Jen.
Jag slog snabbt och hon log tillbaka och gick tillbaka till sängen.
-Varför så tidig Brown? Frågade jag.
-Jag dygnade... Kunde inte sova. Jag får väll hålla mig vaken för din skull Biebs.
Jag nickade och kysste henne mjukt på läpparna. Hon slöt ögonen och log mot mina läppar.
-Det där.. har jag längtat hela natten efter. Sa hon och skrattade, men jag hyschade henne eftersom mormor och morfar
inte hade gått upp än.
-Så när börjar skolan? Frågade jag snabbt. Hon kollade in i mina ögon och log snett.
-Jag ska inte till skolan idag.. Sa hon snabbt.
Jag log stort och lutade mig fram för att kyssa henne. Fjärilar bubblade upp i min mage.
Jag har aldrig kännt såhär för en tjej. Inte ens Selena, Jasmine eller Caitilin.
Det var något speciellt med Jen. Hon var ärlig. Hon skulle aldrig ljuga för mig.
-Justin.. ditt hår står åt alla håll, sa Jen och flinade.
Jag log stort och kysste henne på pannan.
-
-Ska vi gå upp? Frågade Jen och avbröt kyssen.
Jag kollade på klockan. Den var nio, så det betydde att vi var ensamma hemma. Jag nickade
och reste mig upp ur sängen för att plocka fram lite kläder.
Jen och jag klädde på oss och när vi var klara fick jag en anorlunda blick från Jen.
-Vad är det? Frågade jag och rykade pannan.
-Du är mer moderik än vad jag är... Inte bra.. Sa hon retsamt och skakade på huvudet.
Jag flinade och sprang mot hennes mage och slängde henne över min axel och sprang ut
ur mitt rum.
-Justiiiin! Släpp... hahahah... släpp ner miig!! Skrek hon mellan skratt attackerna.
Jag släpte henne snabbt men tog tag i hennes armar snabbt innan hon landade på det hårda golvet.
Hon drog handen genom håret.
-Kom nu biebs, sa hon och drog mig mot köket.
Jag öppnade kylskåpet och tog fram bröd,pålägg och ett juice-paket.
Vi började bre mackor och när vi var klara med frukosten gick vi och satte oss i varsin ände om köksbordet.
-Nå? Sa hon snabbt.
-Nå vad?
-Vad ska vi göra idag bieber?
-Vad tycker du brown?
-Shoppa.. Och jag skulle vilja färga håret lite mörkare igen. Det börjar ljusna.
-Okej, då blir det frisör och shopping, svarade jag och blinkade med ögat.
Jen sken upp i ett stort leénde och reste sig upp och gick fram till mig för att sätta sig i mitt knä.
-Hur många gånger behöver jag säga att jag älskar dig? Sa hon och jag låtsades tänka.
-100 Gånger till räcker. Svarade jag och hon slog snabbt till mig på armen innan hon pressade sinna mjuka läppar
mot mina.
Hennes läppar renutsagt masserade mina. Jag lyfte upp henne och gick mot hallen där vi satte på oss våra ytterkläder och gick ut.
Det var soligt idag, tänkte jag när jag startade bilen.
Justin och jag hade gått runt i minst 4 timmar och shoppat. Fast då ingår
ju alla gånger vi blivit stoppade av paparazzi's och fán's.
-Kom, sa Justin och drog med mig in på ett café. Jag log tacksamt mot honom och vi började gå mot kassan.
Det var nästan helt öde på cafét.
-Ehum.. Ursäkta? Sa Justin till tjejen i kassan.
Hon kollade förvånat upp ur sitt magasin och hennes mun blev till ett stort o.
-Ä-ä-äär du Jjjustin B-bieber? Stammade hon fram.
Jag gjorde så gott jag kunde för att inte skratta högt.Justin log och nickade.
-Vad vill ni ha? Sa hon sansat och kollade snällt på Justin.
-Jag skulle vilja ha en Juice och en blåbärsmuffins, sa han med ett leénde lekandes på läpparna.
-Okej, sa hon och skrev snabbt ner det och vände sig mot mig med en lite surare blick.
-Och du? Frågade hon bittert och mitt leénde försvann snabbt.
Jag är aldrig trevlig mot de som inte är trevliga mot mig. Jag harklade mig och kollade på mina fingrar.
-Jag tar en cola och en vanlig muffins. Sa jag snabbt och hon nickade och försvann ner bakom disken.
Justin höjde på ögonbrynen och tog tag i min hand och förde mig mot ett bås.
Vi satte oss ner och försökte få plats med alla kassar också.
-Blev håret fint? Frågade jag Justin som granskade mitt ansikte.
-Älskling, du har altid varit fin.
-Men Justin. Seriöst nu, jag vet att du tycker så men blev det bra?
-Ja babe, det blev jätte fint.
Jag log stort och skulle precis luta mig över bordet för att kyssa honom när jag blev stoppad av tjejen
i kassan som kom med våra beställningar.
Hon log mot Justin och lämnade oss snabbt. Jag såg att hon tog upp mobilen och sneglade på
vårt bord med ett stort leénde på läpparna hela tiden medans hon pratade i telefonen.
-
Vi hade nästan fikar klart när vi hörde hur det plingade till i dörren.
Jag vände snabbt ansiktet dit och såg nåt som jag absolut hade önskat att inte se idag.
Kommentera!! =)

Kommentarer

Emma den riktiga av alla andra skriver:

fett bra skriv me´ra liv

Datum: 2012-01-22 - Tid: 20:35:51 -


Anonym skriver:

Jätte bra! Kan inte vänta tills nästa! <3

Datum: 2012-01-22 - Tid: 20:36:11 -


johanna skriver:

jätte bra !!! <333

Datum: 2012-01-22 - Tid: 20:37:22 -


Sonja skriver:

grymt liv!:)

Datum: 2012-01-22 - Tid: 21:46:01 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Olivia skriver:

Awesome! <3

Datum: 2012-01-22 - Tid: 21:57:03 -


Anonym skriver:

Omg fett duktig du är! Seriöst gör en bok! ;D

Meeeeeer!!! <333333333

Datum: 2012-01-22 - Tid: 22:01:46 -


ilma :)<3 skriver:

VEEEEEEM??!! <3

Mer!

Seriöst asbra!<3

Datum: 2012-01-23 - Tid: 16:20:45 -


Jennifer skriver:

Awsome!! Jag håller med Anonym, du borde verkligen göra en bok Liv ;)

Datum: 2012-01-23 - Tid: 17:21:33 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback