Kapitel 42-. Perfect Date PART 1

Jag gick snabbt in på badrummet och följde instruktionerna.
Det stod att man skulle vänta i minst 3 minuter innan man kunde se resultatet. Jag satte mig i Justin's knä
och begravde ansiktet i hans hals.
När det hade gått tre minuter reste jag mig upp och gick mot badrummet igen.
Provsvaret visade....


Jag satt nervöst och väntade på Jen. Om hon var gravid då? Vad skulle vi då göra?
Inte abort iallafall. Nu hörde jag att Jen var påväg hit. Jag satte mig upp i sängen och kollade
mot dörren. Där dök Jen upp och såg inte så glad ut.
-Justin jag.... Började hon och spred upp i ett stort leénde sen.
Jag kollade oförstående på henne.
-Jag är inte gravid! Sa hon och hoppade på mig och satte sig gränsle över mig. Va?
-Men du mådde ju illa?Sa jag förvånat och kollade på henne.
-Ja, men det är nog bara ett virus. Jag har hört att om man tror
att man är eller ska bli sjuk så blir man det eftersom man lurar hjärnan. Sa hon och ryckte
på axlarna.
Jag log stort och kysste henne på läpparna.
-
Jag kollade på mobilen och såg att klockan var runt fem.
Kenny skulle komma klockan 6. Jag kollade på Jen och log.
Hon kollade oförstående på mig och fuktade läpparna snabbt.
-Jag måste dra nu, sa jag snabbt.
Jen's ansikts uttryck förändrades snabbt till ett ledsnare.
-Vart ska du?
-Våran första dejt var ju inte direkt lyckad, sa jag och blinkade med ögat mot henne.
Hon sken upp i ett brett leénde.
-Ska jag sätta på mig något fint? Frågade hon.
-Älskling, du är fin i allt. Svarade jag och böjde mig fram för att kyssa henne
innan jag reste mig upp och gick ut i hallen.
Jen dök upp bakom mig och la sina armar runt min nacke när jag hade vänt mig om.
Jag la händerna på hennes rumpa och kysste henne passionerat på läpparna.
-Åh.. bara du kunde stanna. Sa hon och kollade på våra sammanflätade händer.
-Men vi ses ju ikväll. Svarade jag och kysste henne snabbt innan jag lämnade henne där. Hon skulle
bli överlycklig av dejten.


Jag hoppade snabbt in i duschen men kände mig snabbt illamående, så jag
hoppade ur och lutade mig över toaletten. När det var lite bättre
hoppade jag in i duschen igen.
-
Justin hade sms:at att Kenny skulle hämta upp mig klockan 7 ikväll.
Det var en timme kvar. Jag satte mig ner och sminkade mig.
När sminket var perfekt satte jag på mig min klänning och kollade mot klockan. Den var halv sju.
Jag drog några snabba drag med nagel-lack på naglarna innan jag
tog mina skor och gick mot vardagsrummet.
Jag sjönk ner brevid Z som gäspade stort. Jag klappade honom på magen och hörde
att det plingade.
Jag hoppade upp ur soffan och drog på mig en kappa och skorna innan jag öppnade.
Där stod Kenny med ett stort leénde på läpparna, som vanligt.
-Hej Jen. Du ser jättefin ut. Sa han.
-Hey, tack Kenny. Jag undrar vad busfröt har gjort nu då..
-Åh.. du kommer bli så glad sa han och öppnade bildörren åt mig innan vi började köra.
-
Vi kom fram till en resturang. Det måste nog vara en av de finaste i Stratford.
Kenny öppnade snabbt dörren åt mig och puttade lätt in mig innan han stängde igen.
En kypare kom fram och tog min kappa och följde mig mot ett rum.
När vi kom dit var det ett bord dukat jätte fint.
Wow.. Hade Justin gjort det här för mig?
Jag kände Justin's händer på min midja. Han lutade sig fram och viskade:
-Hoppas det är gott gör dig..

 


 

Mer? MINST 6 kommentarer innan nästa! Och
då får ni det..... *trumvirvel* ikväll! :D

Kommentarer

Cornelia skriver:

Du sa igår att de skulle komma upp 2 kapitel idag, då kan du inte bara ändra på de. Bra kapitel men gör lite längre :DDD

Datum: 2012-01-20 - Tid: 22:50:57 -


Olivia skriver:

Awesome!!! :))

Datum: 2012-01-20 - Tid: 23:01:55 -


Lisa skriver:

Awesome :)

Datum: 2012-01-20 - Tid: 23:02:39 -


Lizzie skriver:

Det är grymt bra!! :))))

Datum: 2012-01-21 - Tid: 10:53:22 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback