Kapitel 56-. Maybe Not?

När han var klar satte han sig ner på ett knä och tog upp en ring med en lite diamant klump på.
Paniken steg.. Han tänkte väll inte fria?...
-Jennifer Brown, vill du binda dig med mig? Frågade han och paniken sjönk
men förundringen steg.
Binda sig? Vaa?
Jag kollade förvirrat på honom och han harklade sig innan han reste sig.
-Binda sig? Frågade jag och han flinade stort.
-Jag trodde du inte ville.. Haha men att binda sig är ett tecken på att vi hör ihop. Jag friade nyss men vi behöver
inte gifta oss föränn om några år.
-Jaha. Sa jag och kollade tvekandes mot ringen innan jag log stort. - Ja Justin, jag vill binda mig med dig!
Han sken upp i ett leénde och trädde på ringen på mitt finger.
Jag granskade den noga och såg att det stod 'Bieber's' på den.
Jag gapade och kollade mot Justin som bara satt och rodnade lätt. Han kollade upp och mötte min
blick.
-Det betyder att du tillhör mig. Sa han och böjde sig fram för att kyssa mig.
Men han stannade några centimeter ifrån mig som gjorde mig väldigt frustrerad.
-Nähä, då får väll jag ta i da! Sa jag och tryckte huvudet längre fram så att våra läppar möttes i
en lång kyss.
-
När vi kom tillbaka till lägenhet möttes vi av Scooter, Pattie och.. min mamma?
-Mamma vad gör... Började jag men somvanligt blev jag avbruten av Pattie.
-Justin, Jennifer, sitt. Sa hon och pekade på soffan.
Vi kollade oroligt på varandra och satte oss ner i soffan med händerna fast spända i varandra.
-Kan ni förklara det här? Sa Scooter och visade upp dator skärmen.
Hela rutan löd av texten "Junnifer förlovade?! Vad tycker fánsen om det?" och en bild
på när Justin stod på knä och satte på ringen.
Just nu kändes det som om ringen brann och att allt jag ville var att få av den. Men hur kunde
jag känna så? Justin och jag hör ihop?
Jag kollade på Justin i ögonvrån. Han satt bara och kollade rakt fram på dataskärmen.
-Är det sant?! Sa mamma högre än Scooter hade sagt.
Jag nickade långsamt och mitt hjärta hoppade upp i halsgropen.
-Ni är så unga! Sa Pattie och mamma i mun på varandra.
-Mamma, vi ska inte gifta oss nu! Jag har ringen för att visa att vi hör ihop.. Muttrade jag och önskade
att jag kunde bränna med blicken.
-Justin, sa Pattie lungt.- Jag var ung när du kom till och det var inte roligt. Man vill ju kunna leva..
-Mamma!? Vad tror du? Jen är inte gravid! Sa han med avsmak.
Om jag hade varit det då? Tänkte jag bittert och Justin drog ut sin hand ur mitt grepp.
Vad var det nu då? Tänkte jag och kollade förvånat på Justin.
Mamma och Pattie kollade oroligt mellan oss och sen på varandra och Scooter innan det reste sig.
-Vi tar det här imorgon. Sa Scooter och alla tre lämnade lägenheten.
-Justin, varför släppte du? Frågade jag osäkert och kollade med tårfyllda ögon på honom.
Han vände blicken och kollade in i mina ögon.
-Du fattar inte vad det här betyder va? Frågade han och det började sippra ner tårar för hans kinder.
-Vad? Frågade jag och tårarna bara rann och rann.
-Du kommer få mordhot från alla håll i världen. Svarade han lågt och drog bort tårarna.
-Men jag bryr mig inte! Justin det är du och jag! Remember? Sa jag och visade honom ringen.
-Jag är inte så säker på det längre... Viskade han och lämnade
huset.
-Justin! Skrek jag hickandes. Han kommer inte tillbaka.. Han kommer inte tillbaka Jen.
Tänkte jag och sjönk ihop på golvet, dränkt i tårar.
image
Jag gick med snabba steg mot lobbyn och ut.
Jag möttes av starka blixtar och frågor som jag inte kunde besvara. Paparazzina var
galnare än någonsin.
Jag kollade åt höger och började springa mot stranden.
Såfort jag var framme sjönk jag ner i sanden och började gråta. Nej.. Jen var mitt allt!
Jag skulle prata med henne. Men inte just nu. Tänkte jag och reste mig upp och borstade
av sanden.
Jag gick med tunga steg mot en bar och gick in med luvan höjd över huvudet.
-Ge mig något.. Sa jag med ljus röst och gubben i baren bara gav mig ett glas.
Vätskan brände mot halsen men smärtan var värre.
Jag hade aldrig blivit riktigt full i hela mitt liv.
-
Timmarna gick och jag hade bara tagit tre glas av något men jag kände mig ändå något berusad.
Jag lämnade baren och försökte gå med raka steg
tillbaka till lägenheten.
Jag hoppade in i hissen och klickade på knappen till våning '6'.
När jag kom in möttes jag av vardagsrums lampans ljus. Det var starkt och det betydde att
den hade varit på länge.
Jag gick snabbt ut i vardagsrummet och såg Jen ligga sovandes på golvet med smink över hela ansiktet.
Jag ska rätta till det.
Imorgon.
Lite drama! :D Men lung ba lung!
Kommentera så kommer det 2-3 kapitel imorgon. Sorry för att det här kom så sent men
jag har så mycket att göra! :/
Kram kram!!! :D :D <3

Kommentarer

Senya skriver:

Omg! Vad har hänt?! Dumma Justin! Hah ne skoja!

Men mer,mer,mer,mer!!! :D :D

Du äger! <3

Datum: 2012-01-30 - Tid: 21:40:16 -


Ilma :)<3 skriver:

GUD VA BRA!! LÄNGTAR TILL IMORGON! <3

Datum: 2012-01-30 - Tid: 21:51:03 -


celine skriver:

Jätte bra! längtar till imorron!

Datum: 2012-01-30 - Tid: 22:08:19 -


Wilma :) <3 skriver:

Mer !!! <3

Datum: 2012-01-30 - Tid: 22:15:24 -


Anonym skriver:

Du är sjukt duktig på att skriva! Är helt fast i den här novellen. FORTSÄTT SÅ! :D

Datum: 2012-01-30 - Tid: 22:19:47 -


Anonym skriver:

fortsätt så! Har du skrivit den själv?! SUPERBRA!!:)

Datum: 2012-01-31 - Tid: 15:42:53 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Elin skriver:

AHHH!!! man blir ju beroende!! ;)

Datum: 2012-01-31 - Tid: 15:52:45 -


felicia skriver:

jag är ny och har läst hela novellen nu på två dagar asså hela novellen och jg är drogad av den snälla skriv mer <3 :D

Datum: 2012-01-31 - Tid: 16:37:57 -


olivia skriver:

jätte bra ju !! skriv mer !! :D <3

Datum: 2012-01-31 - Tid: 20:52:02 - URL: http://bieberstoory.devote.se


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback