Kapitel 29- Police

Justin
-Ops! Hoppas jag inte förstörde er gulli-gull stund! Sa han och jag blev så rasande att jag spottade honom rakt i ansiktet.
Han vred på nacken och torkade bort det med handen innan han grabbade tag i mitt hår och skrek:
-Din lilla BITCH! Innan han slog i mitt huvud i nåt och allt blev svart.
(Lyssna medans ni läser!)
Det hade gått tre hela dagar sen Jen hade rusat ur mitt rum på Sjukhuset men polisen hade ännu inte hittat nåt. Selena hade därimot kommit till mig på sjukhuset hela tiden. Med olika presenter och andra saker. Jag störde mig på att hon trodde att jag skulle ta tillbaka henne.
-Justin vill du gå på middag med mig på Fredag? Frågade hon och log.
-Nej jag har en flickvän.. Muttrade jag.
-Gjorde inte hon slut? Svarade hon drygt och kollade irriterat på mig.
-Hur fan vet du det?
-Ehm.. Jag hörde dig prata med henne i telefon.. Sa hon nervöst.
-Jaha men nej. Vi är ihop. Svarade jag och såg hur hon kokade av ilska. Hon gick med snabba steg ut genom rummet och gav mig inte en ända blick.
Jag satt i bilen påväg hem från sjukhuset som jag äntligen fick lämna. När jag var framme vid mormor och morfars hus så parkerade jag och hoppade ut bilen.
När jag öppnade dörren möttes jag av mormor och mamma.
-Ohhh gubben du är hemma! Vi har bett varje dag! Hojtade mormor.
-Varför kom ni inte och hälsade på? Frågade jag sammanbitet.
-Jo, det har varit livsfarlig halka på vägen. Vi har inte fått lämna huset. Svarade mamma.
-Men Chaz kom ju. Muttrade jag och satte mig på en stol i köket.
-Han var redan i stan innan isen kom. Sa mamma och lassade upp körtärslimpa på en talrik till mig.
Hon räckte mig den och jag började äta. När hon satte sig ner knäppte hon händerna och lutade hakan mot de och kollade allvarligt mot mig.
Jag slutade äta och la ner bestiken och mötte hennes blick.
-Vad? Sa jag och kollade på henne.
-Justin.. Att Jen är borta kan inte hindra dig från allt annat. Du ska till Chicago snart.
Hjärtat slutade slå när hon tog upp att Jen var borta. Jag tog upp bestiken och åt upp det lilla som var kvar innan jag la ner tallriken i diskmaskinen och gick ut i hallen.
-Justin, vart ska du? Hörde jag morfar säga.
-Hitta Jen sa jag innan jag gick ut och smällde igen dörren.
JEN
Jag vaknade upp själv i huset. Jag försökte resa mig upp men varje lem i hela kroppen värkte.
När jag skulle resa mig upp så märkte jag att han hade sattit fast en handklov på mig och sängen.
Jag kollade ner på min kropp och såg ett stort blåmärke på vaden och att jag inte hade några kläder, och inte för att prata om det, inga trosor.
Jag kände hur tårarna trängde sig igenom ögonvrån och jag började skrika.
-Hjjäälp.. Jätte svagt. Det hördes nästan ingenting så jag harklade mig men det funkade inte heller.
Då kom Garry in i rummet.
-Försök inte skrika. Jag har hällt i lite blekmedel i din hals så det kommer ta två dagar till innan du kan prata.Och då kommer Selena och Justin redan vara tillsammans. Sa han innan han avbröts av ett telefon samtal.
-Ja hallå? Va?! Nej.. Ja jag ska! Röt han innan han la på och närmade sig mig.
Jag började gråta men han brydde sig inte.
-Du har inte gjort som du har blivit tillsagd att göra! Sa han innan han slog till mig och allt blev svart igen.
Jag vaknade av att det knackade på dörren och Garry fick panik. Han öppnade inte och då slog de in dörren.
-Det här är polisen! Skrek de. Någon grabbade tag i mig och satte på mig en rock innan vi åkte till sjukhuset.
När jag vaknade upp så hade jag en droppställning brevid mig och två poliser som stod framför mig.
-Jennifer Brown? Frågade de och jag nickade.
-Jennifer, vi har gett dig medecin nu så du kan prata igen. Sa den ena polisen och log,
Jag harklade mig och de började ställa en massa frågor.
Mamma hade suttit hos mig i flera timmar nu, men jag hade övertygat henne om att åka hem.
När hon hade lämmnat mig kom Justin in i rummet och han hade rödsprängda ögon och påsar under ögonen.
Jag kollade på honom länge innan han sprang fram till mig och kysste mig. Vi kysstes länge innan han började fråga samma saker som poliserna hade frågat men jag svarade på de med glädje eftersom han var här med mig nu.
-Jag har saknat dig.. viskade han och smekte mig kind.
-Jag har saknat dig också.. Hur länge var jag borta? Frågade jag och kollade honom i hans vackra ögon.
-Du var borta i fem dagar... Fem långa dagar. Sa han och det rann ner en tår på hans kind.
Jag smekte bort den med tummen men började snabbt känna illamående.
-Ju..hink! skrek jag och han hämtade en skål.
Jag kräktes länge och doktorn hade sagt att vi borde göra ett graviditets test.
Vi satt i salen och Justin höll mig hårt i handen medans de smetade på nån genomskinlig kräm.
Doktorn gick iväg och hämtade nåt papper.
-Jennifer.. du ska ha ett barn. Sa hon och kollade bekymrat på mig.
Det hade gått tre hela dagar sen Jen hade rusat ur mitt rum på Sjukhuset men polisen hade ännu inte hittat nåt. Selena hade därimot kommit till mig på sjukhuset hela tiden. Med olika presenter och andra saker. Jag störde mig på att hon trodde att jag skulle ta tillbaka henne.
-Justin vill du gå på middag med mig på Fredag? Frågade hon och log.
-Nej jag har en flickvän.. Muttrade jag.
-Gjorde inte hon slut? Svarade hon drygt och kollade irriterat på mig.
-Hur fan vet du det?
-Ehm.. Jag hörde dig prata med henne i telefon.. Sa hon nervöst.
-Jaha men nej. Vi är ihop. Svarade jag och såg hur hon kokade av ilska. Hon gick med snabba steg ut genom rummet och gav mig inte en ända blick.
Jag satt i bilen påväg hem från sjukhuset som jag äntligen fick lämna. När jag var framme vid mormor och morfars hus så parkerade jag och hoppade ut bilen.
När jag öppnade dörren möttes jag av mormor och mamma.
-Ohhh gubben du är hemma! Vi har bett varje dag! Hojtade mormor.
-Varför kom ni inte och hälsade på? Frågade jag sammanbitet.
-Jo, det har varit livsfarlig halka på vägen. Vi har inte fått lämna huset. Svarade mamma.
-Men Chaz kom ju. Muttrade jag och satte mig på en stol i köket.
-Han var redan i stan innan isen kom. Sa mamma och lassade upp körtärslimpa på en talrik till mig.
Hon räckte mig den och jag började äta. När hon satte sig ner knäppte hon händerna och lutade hakan mot de och kollade allvarligt mot mig.
Jag slutade äta och la ner bestiken och mötte hennes blick.
-Vad? Sa jag och kollade på henne.
-Justin.. Att Jen är borta kan inte hindra dig från allt annat. Du ska till Chicago snart.
Hjärtat slutade slå när hon tog upp att Jen var borta. Jag tog upp bestiken och åt upp det lilla som var kvar innan jag la ner tallriken i diskmaskinen och gick ut i hallen.
-Justin, vart ska du? Hörde jag morfar säga.
-Hitta Jen sa jag innan jag gick ut och smällde igen dörren.
Jag vaknade upp själv i huset. Jag försökte resa mig upp men varje lem i hela kroppen värkte.
När jag skulle resa mig upp så märkte jag att han hade sattit fast en handklov på mig och sängen.
Jag kollade ner på min kropp och såg ett stort blåmärke på vaden och att jag inte hade några kläder, och inte för att prata om det, inga trosor.
Jag kände hur tårarna trängde sig igenom ögonvrån och jag började skrika.
-Hjjäälp.. Jätte svagt. Det hördes nästan ingenting så jag harklade mig men det funkade inte heller.
Då kom Garry in i rummet.
-Försök inte skrika. Jag har hällt i lite blekmedel i din hals så det kommer ta två dagar till innan du kan prata.Och då kommer Selena och Justin redan vara tillsammans. Sa han innan han avbröts av ett telefon samtal.
-Ja hallå? Va?! Nej.. Ja jag ska! Röt han innan han la på och närmade sig mig.
Jag började gråta men han brydde sig inte.
-Du har inte gjort som du har blivit tillsagd att göra! Sa han innan han slog till mig och allt blev svart igen.
Jag vaknade av att det knackade på dörren och Garry fick panik. Han öppnade inte och då slog de in dörren.
-Det här är polisen! Skrek de. Någon grabbade tag i mig och satte på mig en rock innan vi åkte till sjukhuset.
När jag vaknade upp så hade jag en droppställning brevid mig och två poliser som stod framför mig.
-Jennifer Brown? Frågade de och jag nickade.
-Jennifer, vi har gett dig medecin nu så du kan prata igen. Sa den ena polisen och log,
Jag harklade mig och de började ställa en massa frågor.
Mamma hade suttit hos mig i flera timmar nu, men jag hade övertygat henne om att åka hem.
När hon hade lämmnat mig kom Justin in i rummet och han hade rödsprängda ögon och påsar under ögonen.
Jag kollade på honom länge innan han sprang fram till mig och kysste mig. Vi kysstes länge innan han började fråga samma saker som poliserna hade frågat men jag svarade på de med glädje eftersom han var här med mig nu.
-Jag har saknat dig.. viskade han och smekte mig kind.
-Jag har saknat dig också.. Hur länge var jag borta? Frågade jag och kollade honom i hans vackra ögon.
-Du var borta i fem dagar... Fem långa dagar. Sa han och det rann ner en tår på hans kind.
Jag smekte bort den med tummen men började snabbt känna illamående.
-Ju..hink! skrek jag och han hämtade en skål.
Jag kräktes länge och doktorn hade sagt att vi borde göra ett graviditets test.
Vi satt i salen och Justin höll mig hårt i handen medans de smetade på nån genomskinlig kräm.
Doktorn gick iväg och hämtade nåt papper.
-Jennifer.. du ska ha ett barn. Sa hon och kollade bekymrat på mig.

Kommentarer

Lisa skriver:

Jättebra :)

Snälla säga att de är Justins barn ;)

Datum: 2012-01-09 - Tid: 18:32:42 -


Olivia skriver:

Så sjuuukt bra!!!

Datum: 2012-01-09 - Tid: 22:54:45 -


Anonym skriver:

Jag har precis börjat läsa din. Novell den är värkligen jätte bra!<3

Datum: 2012-01-10 - Tid: 19:56:32 - URL: http://naiimaa.webblogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback