Kapitel 27- Hospital PART 1

Jag kunde inte vara kvar hemma så jag bestämde mig för att gå och spela basket. Det var fint väder ute och snön hade redan börjat smälta konstigt nog.
Jag hopppade in i bilen och började köra. Väl framme bytte jag om och gick ut på planen. Det var så skönt att vara där helt själv, trodde jag.
Efter ett tag kom Garry och hans gäng.
-Yo Jen! Ropade han över hela basket hallen med ett brett flin på läpparna.
Jag tog basket bollen under armen och suckade innan jag ropade tillbaka.
-Vad vill du mig?
-Har Bieber dissat dig? Eller ska jag säga Beaver? Sa han och alla började skratta. Jag vände mig om och fortsatte köra.
-Jen? Hörde jag någon ropa. Jag suckade mycket högre nu och vände mig om.
-Vad vill du nu.. Oj.. hej Justin, sa jag undvikande. Han kliade sig i nacken.
-Förlåt Jen.. Jag älskar dig mest av allt..
¨-Jaa du visar det ju jätte bra! Svarade jag sarkastiskt.
-Men snälla.. förlåt! Jag ber dig... Sa han men jag skakade bara på huvudet.
-Lämna mig ifred.. Sa jag och vände mig om och då hörde jag Garry's röst igen.
-Hör du dåligt? Låt henne vara! Skrek han och sen hörde jag en duns. Jag släppte bollen och vände mig snabbt om och såg Justin ligga på golvet och att Garry och några kompisar sparkade på honom.
Jag sprang fram och la händerna beskyddande över Justin.
-Han ligger redan ner! Låt honom vara! Skrek jag.
-What ever. Mumlade Garry och de försvann. Jag drog upp Justin och började gå mot min bil.
-Vart kör du? Frågade han och tog sig på revbenen.
-Sjukhuset... Svarade jag men höll ögonen på vägen. Det var jätte svårt att vara borta från Justin.
Jag ville slänga mig i hans famn och kyssa honom. Länge. Jag fuktade mina läppar och kom ihåg vår första kyss.
Jag tog Justins arm runt min nacke när vi var framme, och började gå mot Sjukhuset.
Doktorn sa att det inte var någon fara utan att han bara hade fått ett revben brutet. Jag pustade ut och gick in på hans rum.
Han kollade på mig medans jag satte mig på stolen vid hans huvud.
-Jen.. förlå.. Han hann inte längre innan jag pressade mina läppar mot hans.
-Gör aldrig sådär mot mig..Okej? Sa jag och kollade in i hans ögon.
Han nickade och log.
Vi satt där och pratade tills Selena kom. Vilken förvåning.. tänkte jag.
Hon sprang fram till Justin's säng och kramade honom länge. Jahapp.. Då var det dags igen.
-Jag ska bara.. gå på toa. Sa jag och kollade på Justin.
-Gör så. Slängde Selena ur sig och kollade ner på sina fingrar. Jag böjde mig ner och gav Justin en lång och passionerad kyss innan jag lämnade rummet.
När jag kom tillbaka möttes jag av en chok. Selena stod lutad över Justin. Hon böjde sig fram för att kyssa honom. Jag tappade andan men Justin knuffade bort Selena och då värmde det i hjärtat.
Jag harklade mig och fick deras uppmärksamhet. Selena rättade till kläderna och lämnade rummet.
När hon gick förbi mig stannade hon till lite och böjde sig fram.
-Låt Justin vara.. Annars ska jag se till att någon tar han om dig! Väste hon i mitt öra innan hon gick.
-Vad sa hon? Frågade Justin och tog min hand.
-Nej inget.. Svarade jag och kröp ner under hans täcke.
Det hon hade sagt var inte alls inget. Det var något. Och något som jag visste skulle hända.
-Ojoj.. Sa hon och vi började prata länge innan vi kom fram till att jag skulle åka till henne. Sid slog hennes nummer och de pratade i lite mindre än 1 minut. Sid vände sig mot mig och log.
-Hon är basket hallen i skolan. Sa hon och blinkade med ögat. Jag tog min jacka och började springa dit.
När jag var framme såg jag henne. Jen..
Jag kunde inte vara kvar hemma så jag bestämde mig för att gå och spela basket. Det var fint väder ute och snön hade redan börjat smälta konstigt nog.
Jag hopppade in i bilen och började köra. Väl framme bytte jag om och gick ut på planen. Det var så skönt att vara där helt själv, trodde jag.
Efter ett tag kom Garry och hans gäng.
-Yo Jen! Ropade han över hela basket hallen med ett brett flin på läpparna.
Jag tog basket bollen under armen och suckade innan jag ropade tillbaka.
-Vad vill du mig?
-Har Bieber dissat dig? Eller ska jag säga Beaver? Sa han och alla började skratta. Jag vände mig om och fortsatte köra.
-Jen? Hörde jag någon ropa. Jag suckade mycket högre nu och vände mig om.
-Vad vill du nu.. Oj.. hej Justin, sa jag undvikande. Han kliade sig i nacken.
-Förlåt Jen.. Jag älskar dig mest av allt..
¨-Jaa du visar det ju jätte bra! Svarade jag sarkastiskt.
-Men snälla.. förlåt! Jag ber dig... Sa han men jag skakade bara på huvudet.
-Lämna mig ifred.. Sa jag och vände mig om och då hörde jag Garry's röst igen.
-Hör du dåligt? Låt henne vara! Skrek han och sen hörde jag en duns. Jag släppte bollen och vände mig snabbt om och såg Justin ligga på golvet och att Garry och några kompisar sparkade på honom.
Jag sprang fram och la händerna beskyddande över Justin.
-Han ligger redan ner! Låt honom vara! Skrek jag.
-What ever. Mumlade Garry och de försvann. Jag drog upp Justin och började gå mot min bil.
-Vart kör du? Frågade han och tog sig på revbenen.
-Sjukhuset... Svarade jag men höll ögonen på vägen. Det var jätte svårt att vara borta från Justin.
Jag ville slänga mig i hans famn och kyssa honom. Länge. Jag fuktade mina läppar och kom ihåg vår första kyss.
Jag tog Justins arm runt min nacke när vi var framme, och började gå mot Sjukhuset.
Doktorn sa att det inte var någon fara utan att han bara hade fått ett revben brutet. Jag pustade ut och gick in på hans rum.
Han kollade på mig medans jag satte mig på stolen vid hans huvud.
-Jen.. förlå.. Han hann inte längre innan jag pressade mina läppar mot hans.
-Gör aldrig sådär mot mig..Okej? Sa jag och kollade in i hans ögon.
Han nickade och log.
Vi satt där och pratade tills Selena kom. Vilken förvåning.. tänkte jag.
Hon sprang fram till Justin's säng och kramade honom länge. Jahapp.. Då var det dags igen.
-Jag ska bara.. gå på toa. Sa jag och kollade på Justin.
-Gör så. Slängde Selena ur sig och kollade ner på sina fingrar. Jag böjde mig ner och gav Justin en lång och passionerad kyss innan jag lämnade rummet.
När jag kom tillbaka möttes jag av en chok. Selena stod lutad över Justin. Hon böjde sig fram för att kyssa honom. Jag tappade andan men Justin knuffade bort Selena och då värmde det i hjärtat.
Jag harklade mig och fick deras uppmärksamhet. Selena rättade till kläderna och lämnade rummet.
När hon gick förbi mig stannade hon till lite och böjde sig fram.
-Låt Justin vara.. Annars ska jag se till att någon tar han om dig! Väste hon i mitt öra innan hon gick.
-Vad sa hon? Frågade Justin och tog min hand.
-Nej inget.. Svarade jag och kröp ner under hans täcke.
Det hon hade sagt var inte alls inget. Det var något. Och något som jag visste skulle hända.

Kortis! Men somsagt,  Part 1! :)
Njuuuuuut

Kommentarer

Lisa skriver:

Jättebra :)

Datum: 2012-01-08 - Tid: 17:53:23 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback