Kapitel 21- New York

Jag vaknade på morgonen av ett bil alarm.
När jag väl var vaken så gick jag upp och gick in på toaletten.
Jag betraktade min spegelbild och sköljde av ansiktet innan jag gick ut och beställde roomservice.
Jag beställde pankakor med bär som kom upp på lite mindre än 10 minuter. Jag hörde att han reste sig och klampade hit. Jag satte mig ner och kollade mot dörren där Justin dök upp och gnuggade sig i ögonen.
-Är ditt hår alltid sådär ruffsigt? Frågade han och log snett. Jag himlade med ögonen lite lätt.
-Wow.. Har du gjort allt det här? Sa han och kollade på mig. När jag tänkte efter så skulle det vara roligt att lura Justin.
-Ja, sa jag och log lösmkt. Då gick han fram till mig och tog sina händer på mina kinder och kysste mig.
-Har jag sagt att jag älskar dig? Frågade han. Då lipade jag tillbaka och skakade på huvudet.
Han satte sig ner och började proppa i sig pankakor. När han var klar lutade han sig bakåt och la händerna på magen.
-Nu är jag m... Sa han men blev avbruten av dörren som knackade. Han ställde sig upp och började gå mot dörren.
Jag ställde mig i dörrhålet till köket och kollade på när Justin öppnade dörren. Där stod kyparen.
-Var pankakorna till er belåtenhet, mr. Bieber? Frågade han och Justin vände blicken mot mig och gav mig en mördar blick.
-Ja tack. Svarade han och stängde dörren. Han vände sig om och glodde på mig innan han tog ett språng och vi började springa runt i rummet.
Helt plötsligt snubblade jag och fick Justin över mig. Han började kittla mig.
-Så du tror du kan ljuga för mig? Tror du det??
-Hahaha.. Nej Justin! Neeeej! Skrattade jag men han fortsatte.
Eter ett tag började vi båda bli trötta av allt kittlandes så vi bestämde oss för att gå ut på stan.
Jag gick och satte på mig en enkel skjorta som Justin hade och satte upp håret.
Vi började med att gå till Empire State Building. Justin visade mig vart allt låg och jag låtsades vara intresserad för jag visste ju redan det eftersom jag hade bott här.
När vi kom ner så var det fullt med paparazzi's där så Justin släppte min hand och log in i kameran. Men när vi kom ner var det mycket värre. Det stod flera Belieber's där än vad jag skulle kunnat ana. De stod och skrek "Han tillhör oss!", "Låt honom vara!", "Jag ska döda dig!" och lite fler hatiska saker.
Då tog Justin megafonen ifrån säkerhets vakten öch började prata i den.
-Hey! Var tysta! Skrek han i den och alla blev tysta.
-Jo, när ni säger hatsaker om min flickvän, så säger ni hatsaker till mig. Hon är som min andra halva. Jag älskar er men det är lite för mycket när ni ger er på min flickvän. Respektera henne snälla? Sa han och kollade på mig.
-Naaaaaaaaw! Svarade de och började kladda händerna. Justin gav tillbaka megaonen och kramade om mig innan han tog min hand och fortsatte gå.
Om det inte var det att en massa belieber's hade kommit fram så skulle det gått betydligt snabbare att komma frammåt i staden.
När vi kom till Central Park så halkade jag. Jag tog mig på höften och det bultade av smärta.
-Gick det bra? Frågade Justin och satte sig på huk brevid mig.
-Ja fast det gör ont, muttrade jag och reste mig upp.
-Kom vi går nånstans. Sa han och tog tag i min hand.
Vi kom till ett jätte sött café och satte oss där inne. Justin drog luvan över sig och beställde medans jag gick och tog platser.
Justin kom tillbaka med varsinn kaffe kopp och satte sig ner. Jag kollade på honom och rynkade näsan.
-Kaffe? Seriöst? Frågade jag och kollade ner i den svarta vätskan.
-Ja, eh jag är van för att jag måste dricka det för att komma igång men det är gott med mjölk och mycket socker. Sa han och log mitt favorit leénde.
Jag tog socker kvarnet och började hälla ner det i koppen. Då kom en tjej fram till oss och tog Justin på axeln.
-Justin? Frågade hon med sin ljusa stämma. Säkert en belieber.
Justin vände huvudet dit och sken upp i ett leénde.
-Penelope? Sa han och reste sig upp och kramade om henne länge. Jag störde mig på det men försökte att inte visa det.
-Wow att du... Justin harklade till sig och vände sig mot mig. Jen, det här är Penelope, en kompis till mig. Och Penelope, det här är Jen. Sa han och log stort mot oss båda.
-Hej jag är hans fli.. Men sen han jag inte mer innan Justin avbröt mig.
-Hon är min vän. Sa han och log mot mig i ett hopp om att jag skulle förstå säkert.
De satt där jätte länge och pratade och jag satt bara brevid och pillade på knapparna till min skjorta.
-Ursäkta mig, sa Justin och reste sig och gick mot toaletten.
-Jag vet att Justin ljuger, du kan vara lugn. Sa hon och la en hand på mitt ben.
-Va? Sa jag och kollade oförstående på henne.
-Ja. Han tror väll inte att jag läser skvallertidningar. Ni är ju på förstasidan typ hela tiden. Sa hon och log.
Jag kände hur kinderna hettade upp och kollade ner på mina naglar. Då kom Justin tillbaka och de fortsatte prata.
Efter ett tag avbröt jag och sa att jag skulle gå hem.
-Är du säker? Frågade Justin och kollade mig rakt in i ögonen. Jag nickade och svalde. Nej, det var INTE säkert tänke jag för mig själv.
-Jag kan gå, sa Penelope och kollade på mig.
Jag skakade på huvudet och sa:
-Nej nej. Ni har inte setts på länge. Det ät okej.
Justin nickade mig och kysste mig snabbt innan de återgick i sitt samtal.
När jag hade kommit hem gick jag och la mig framför tv:n en stund och då fick jag ett sms från Justin.
"Hey Babe! <3 Kommer lite senare så vänta inte uppe. XX Justin <3"
Jag log för mig själv och somnade sedan i soffan.
När jag vaknade var klockan redan 2 på natten och Justin var fortfarande inte hemma. Jag gick och la mig i sängen och låg och kollade upp i taket.
Jag kollade på mobilen om jag hade fått något sms men det hade jag inte.
När klockan var 4:a bestämde jag mig för att sova. Jag somnade och vaknade klockan tio nästa morgon och gick upp och klädde på mig.
Då öppnades dörren och där stod en tårögd Justin...
Han lyfte upp mig och la ner mig i sängen innan han släckte.
-Godnatt Biebs. Sa jag och försökte hitta hans läppar i mörkret, och hittade de till slut.
-God natt älskling, svarade han och tog ett stadigare grepp om mig.
Jag la huvudet på hans bröstkorg och somnade snabbt.

Jag vaknade på morgonen av ett bil alarm.
När jag väl var vaken så gick jag upp och gick in på toaletten.
Jag betraktade min spegelbild och sköljde av ansiktet innan jag gick ut och beställde roomservice.
Jag beställde pankakor med bär som kom upp på lite mindre än 10 minuter. Jag hörde att Justin reste sig ur sängen och klampade hit. Jag satte mig ner och kollade mot dörren där Justin dök upp och gnuggade sig i ögonen.
-Är ditt hår alltid sådär ruffsigt? Frågade han och log snett. Jag himlade med ögonen lite lätt.
-Wow.. Har du gjort allt det här? Sa han och kollade på mig. När jag tänkte efter så skulle det vara roligt att lura Justin.
-Ja, sa jag och log lösmkt. Då gick han fram till mig och tog sina händer på mina kinder och kysste mig.
-Har jag sagt att jag älskar dig? Frågade han. Då lipade jag tillbaka och skakade på huvudet.
Han satte sig ner och började proppa i sig pankakor. När han var klar lutade han sig bakåt och la händerna på magen.
-Nu är jag m... Sa han men blev avbruten av dörren som knackade. Han ställde sig upp och började gå mot dörren.
Jag ställde mig i dörrhålet till köket och kollade på när Justin öppnade dörren. Där stod kyparen.
-Var pankakorna till er belåtenhet, mr. Bieber? Frågade han och Justin vände blicken mot mig och gav mig en mördar blick.
-Ja tack. Svarade han och stängde dörren. Han vände sig om och glodde på mig innan han tog ett språng och vi började springa runt i rummet.
Helt plötsligt snubblade jag och fick Justin över mig. Han började kittla mig.
-Så du tror du kan ljuga för mig? Tror du det??
-Hahaha.. Nej Justin! Neeeej! Skrattade jag men han fortsatte.
Eter ett tag började vi båda bli trötta av allt kittlandes så vi bestämde oss för att gå ut på stan.
Jag gick och satte på mig en enkel skjorta som Justin hade och satte upp håret.
Vi började med att gå till Empire State Building. Justin visade mig vart allt låg och jag låtsades vara intresserad för jag visste ju redan det eftersom jag hade bott här.
När vi kom ner så var det fullt med paparazzi's där så Justin släppte min hand och log in i kameran. Men när vi kom ner var det mycket värre. Det stod flera Belieber's där än vad jag skulle kunnat ana. De stod och skrek "Han tillhör oss!", "Låt honom vara!", "Jag ska döda dig!" och lite fler hatiska saker.
Då tog Justin megafonen ifrån säkerhets vakten öch började prata i den.
-Hey! Var tysta! Skrek han i den och alla blev tysta.
-Jo, när ni säger hatsaker om min flickvän, så säger ni hatsaker till mig. Hon är som min andra halva. Jag älskar er men det är lite för mycket när ni ger er på min flickvän. Respektera henne snälla? Sa han och kollade på mig.
-Naaaaaaaaw! Svarade de och började kladda händerna. Justin gav tillbaka megaonen och kramade om mig innan han tog min hand och fortsatte gå.
Om det inte var det att en massa belieber's hade kommit fram så skulle det gått betydligt snabbare att komma frammåt i staden.
När vi kom till Central Park så halkade jag. Jag tog mig på höften och det bultade av smärta.
-Gick det bra? Frågade Justin och satte sig på huk brevid mig.
-Ja fast det gör ont, muttrade jag och reste mig upp.
-Kom vi går nånstans. Sa han och tog tag i min hand.
Vi kom till ett jätte sött café och satte oss där inne. Justin drog luvan över sig och beställde medans jag gick och tog platser.
Justin kom tillbaka med varsinn kaffe kopp och satte sig ner. Jag kollade på honom och rynkade näsan.
-Kaffe? Seriöst? Frågade jag och kollade ner i den svarta vätskan.
-Ja, eh jag är van för att jag måste dricka det för att komma igång men det är gott med mjölk och mycket socker. Sa han och log mitt favorit leénde.
Jag tog socker kvarnet och började hälla ner det i koppen. Då kom en tjej fram till oss och tog Justin på axeln.
-Justin? Frågade hon med sin ljusa stämma. Säkert en belieber.
Justin vände huvudet dit och sken upp i ett leénde.
-Penelope? Sa han och reste sig upp och kramade om henne länge. Jag störde mig på det men försökte att inte visa det.
-Wow att du... Justin harklade till sig och vände sig mot mig. Jen, det här är Penelope, en kompis till mig. Och Penelope, det här är Jen. Sa han och log stort mot oss båda.
-Hej jag är hans fli.. Men sen han jag inte mer innan Justin avbröt mig.
-Hon är min vän. Sa han och log mot mig i ett hopp om att jag skulle förstå säkert.
De satt där jätte länge och pratade och jag satt bara brevid och pillade på knapparna till min skjorta.
-Ursäkta mig, sa Justin och reste sig och gick mot toaletten.
-Jag vet att Justin ljuger, du kan vara lugn. Sa hon och la en hand på mitt ben.
-Va? Sa jag och kollade oförstående på henne.
-Ja. Han tror väll inte att jag läser skvallertidningar. Ni är ju på förstasidan typ hela tiden. Sa hon och log.
Jag kände hur kinderna hettade upp och kollade ner på mina naglar. Då kom Justin tillbaka och de fortsatte prata.
Efter ett tag avbröt jag och sa att jag skulle gå hem.
-Är du säker? Frågade Justin och kollade mig rakt in i ögonen. Jag nickade och svalde. Nej, det var INTE säkert tänke jag för mig själv.
-Jag kan gå, sa Penelope och kollade på mig.
Jag skakade på huvudet och sa:
-Nej nej. Ni har inte setts på länge. Det ät okej.
Justin nickade mig och kysste mig snabbt innan de återgick i sitt samtal.
När jag hade kommit hem gick jag och la mig framför tv:n en stund och då fick jag ett sms från Justin.
"Hey Babe! <3 Kommer lite senare så vänta inte uppe. XX Justin <3"
Jag log för mig själv och somnade sedan i soffan.
När jag vaknade var klockan redan 2 på natten och Justin var fortfarande inte hemma. Jag gick och la mig i sängen och låg och kollade upp i taket.
Jag kollade på mobilen om jag hade fått något sms men det hade jag inte.
När klockan var 4:a bestämde jag mig för att sova. Jag somnade och vaknade klockan tio nästa morgon och gick upp och klädde på mig.
Då öppnades dörren och där stod en tårögd Justin...

Mer? Kommentera då :)

Kommentarer

Olivia skriver:

Meer!!

Det är sjukt bra! :))

Datum: 2012-01-03 - Tid: 02:40:27 -


Sonja skriver:

Mer!;D Väldigt braa!! <3

Datum: 2012-01-03 - Tid: 17:46:03 - URL: http://jssmn.blogg.se/


somaya skriver:

Shit va Bra. Skriv mer :-)

Datum: 2012-01-03 - Tid: 18:14:12 -


Patricia skriver:

Den här berättelsen var jätte intresant!!!!!

Datum: 2012-02-01 - Tid: 15:56:01 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback