Kapitel 19- Happy New Year!

Jag reste mig upp och gick upp på mitt rum. Jag kollade runt och kände mig otroligt ensam.
Jag slängde mig på sängen och tryckte näsan mot kudden som Justin hade legat på och drog in hans lukt. Precis då, blev hålet i hjärtat riktigt stort. Jag fick en klump i halsen och reste mig upp. Jag gick mot badrummet och gick in i duschen.
Tankarna virvlade runt i hjärnan. Skulle Justin glömma mig? Hitta en ny?
Skulle jag få hjärtat krossat som i nian? Jag satte mig ner i badkaret och satt där ett bra tag innan det knakade på dörren.
-Hallå? Jen lever du? Frågade mamma och bankade högre.
-Jaaa.. Jag kommer ut snart. Mumlade jag och jag hörde hur hon gick.
Jag stängde av vattnet och virade en handduk på kroppen. Jag gick fram till spegeln och drog bort ångan på den med handen. Mitt hår hade börjat ljusna redan. Jag tog upp ett hårtest och såg att det var ljust.
Då ringde mobilen. Jag slet upp dörren och sprang fram till natt duksbordet där den låg.
-Hallå? Andades jag ut i mobilen.
-Ja hallå? Är det Jennifer Brown jag talar med? Sa en mansröst i andra änden.
-Ja. Vem är du? Frågade jag och kliade mig på axeln.
-Meh! Komigen! Hör du inte vem det är? Sa killen och jag hörde att han log.
-Ehumm.. Nej?
-Det är Drew! Ja duvet, din barndoms och skol kompis. Från New York? Ringer det några klockor?
Då kom jag och tänka på det. Drewie! Det var han! Jag hade glömt bort honom helt.
-Förlåt Drewie! Det var inte meningen och glömma bort dig! Sa jag och bet mig löst i läppen.
-Det är okej tjejen.. Du hade säkert fullt upp med Bieber! Sa han retandes.
-Nähä! Svarade jag flinandes.
-Johop! Och så fortsatte vi ett bra tag innan jag gav upp.
-Men.. ja.. okej då. Lite!
Han busvisslade i telefonen och jag satte mig ner i sängen och log stort. Vi satt och pratade riktigt länge. Mamma hade kommit in minst fem gånger och frågar "Vem är det?" och "Hälsa!" upprepliga gånger.
-Men du! En kompis till mig har fest på nyår. Skulle du vilja komma?
-Nja.. Sa jag tvekandes och snörpte på munnen.
-Come on! Var inte en sån kyckling! Sa han och började göra kyckling ljud med munnen.
-Haha sluta! Okej jag kommer! Sa jag och log även fast han inte såg det.
-Jippie! Utbrast han och jag drog undan mobilen från örat lite och började skratta.
-När kan jag komma? Vart ska jag bo? Frågade jag.
-Du kan väll komma imorgon och bo kan du ju göra hos oss! Mamma har tjatat på att jag ska ringa dig jätte länge nu.
-Haha okej. Men då säger vi väll så? Sa jag och log ännu större nu.
-Ja! Ceep in touch sis! Sa han innan vi sa hej då och la på.
Jag drog handen genom håret och kom på att jag fortfarande satt i handduken.
Jag drog på mig en mjukisdress och borstade igenom håret innan jag gick ner.
Mamma var inte där så jag gick upp till hennes rum där hon låg på sängen med en massa papper utspridda runt sig. Jag gick och lade mig på platsen brevid henne. Hon såg väldigt fokuserad ut så jag ville störa henne. Jag harklade mig men hon tittade inte upp.
Då harklade jag mig högre och då tog hon av sig sina glasögon och kollade irriterat på mig.
Jag flinade stort och hon fick en röd nyans om kinderna.
-Vad är det nu då? Jag försöker jobba lite så att vi kan få någon mat på bordet. Muttrade hon.
-Jo det är så att jag undrar om jag kan åka till New York över ny år? Frågade jag och bet mig löst i läppen.
-Nehe du unga dam! Sa hon och trängde blicken igenom mig.
-Men.. Drew sa att jag kunde bo hos de och jag kommer ju bara vara med honom.
-Jaha Drew! Sa mamma och sken upp i ett leénde. Ja men det är väll klart att du ska åka till New york!
-Tack mamma! Sa jag och log stort. Jag hoppade upp ur sängen och började gå mot mitt rum.
-När åker du? Ropade mamma efter mig.
-Imorgon! Svarade jag och gick in på mitt rum. Jag öppnade min garderob och tog ut min resväska och började packa.
När jag var klar så beställde jag biljetter och gjorde sedan mig redo för natten och gick och la mig med ett leénde på läpparna.
Dagen därpå vaknade jag klockan 8.00 AM för att planet skulle gå klockan 10.
Jag gick upp och ner för trappan där mamma stod och gjorde pankakor. Hon kollade upp mot mig och återgick sen i sitt samtal som hon hade.
Jag gick upp och in i badrummet. Jag drog ner pyjamas byxorna och satte mig ner på toaletten och gjorde mina behov.
När jag var klar gick jag ner och åt frukost innan jag gick upp igen och klädde på mig.
Jag drog några drag med maskaran och satte upp håret i en hästsvans. Vi gick tillsammans mot bilen och började köra mot flygplatsen.
När vi var framme vatr klockan tio i så jag var tvungen och rusa. Vi tog ett snabbt förväl innan jag sprang iväg och satte mig på planet.
Resan tog ett tag men när jag var framme möttes jag av Drew's välbekanta leénde.
-Drewie! Utrast jag och hoppade upp i hans famn. Vi stod och kramades länge innan vi släppte och började gå mot en taxi.
-Du har växt. Sa jag anklagande med ett leénde på läpparna.
-Ja trodde du att jag skulle vara 1.49 i resten av livet? Svarade han med ett flin på läpparna.
Jag log och gäspade. Klockan var bara 2 men jag var välldigt trött.
Vi åkte hem till honom och hälsade på hans mamma och lämnade mina saker innan vi gick ut.
Vi gick först till Mc'donald's och åt och gick sen till en klännings affär eftersom jag skulle köpa en klänning till imorgon.
När vi kom hem hoppade vi till säängs direkt och somnade.
Jag vaknade av att min mobil pep till. Jag kollade och "Babe <3" lös upp skärmen. Jag log och drog med tummen över skärmen.
"Hey! Såg att du var i NY! :D Hänga ikväll? <3 Miss u.. XX Justin"
Mitt leénde försvann när jag insåg att jag skulle svika Justin.
"Saknar dig också! <3 Nej tyvärr jag har lovat en barndoms kompis att vara med honom.. :("
Det tog ett tag innan han svarade. Jag öppnade meddelandet.
"Honom? Jaha okej.. Synd <3 Kram" Jag kände hur jag sakta fick en klump i halsen.
Dagen gick otroligt långsam men tillsist så var klockan 22.00 och vi skulle gå,
Festen låg några kvarter ifrån Drew's hus men jag klagade inte.
Festen var i full gång när vi kom och Drew presenterade mig för alla.
När klockan var kvart i tolv försvann Drew och jag gick och satte mig i baren och kollade på tv. Då lös Justin's ansikte upp skärmen och han började sjunga "Let it be" Jag fick genast panik och vände mig till närmsta person.
-Vart är det där? Frågade jag och pekade på skärmen.
-Time Square.. Svarade pesonen och försvann.
Jag gick ut och och började springa. Det gjorde förskräckligt ont i fötterna men jag fortsatte.
När jag var framme började jag tränga mig fram genom folkmassan innan jag såg Justin.
Jag drog mig fram och alla började skrika "10,9,8.." och jag gick med snabbare steg.
När det hade kommit till tre så tog jag tag i Justins arm och vände honom om och kysste honom.
Då skrek alla "Happy New Year!" och Abbas låt började spelas över hela ställningen.
Justin lutade sin panna mot min och log.
-Gott nytt år! Skrek han för att jag skulle höra.
-Gott nytt år. Svarade jag och vi började kyssas igen.
Det här var den bästa starten på ett år jag kunde få..
-Jag är tillbaka om 2 veckor, sa han och log innan han drog in mig i sin famn och gick.
När han kom ut var det många paparazzi's där men som tur var, var Kenny där. Jag stängde dörren efter honom och lutade ryggen mot dörren innan jag sjönk ner på golvet.
Jaha, nu var jag helt ensam då... tänkte jag.


Jag reste mig upp och gick upp på mitt rum. Jag kollade runt och kände mig otroligt ensam.
Jag slängde mig på sängen och tryckte näsan mot kudden som Justin hade legat på och drog in hans lukt. Precis då, blev hålet i hjärtat riktigt stort. Jag fick en klump i halsen och reste mig upp. Jag gick mot badrummet och gick in i duschen.
Tankarna virvlade runt i hjärnan. Skulle Justin glömma mig? Hitta en ny?
Skulle jag få hjärtat krossat som i nian? Jag satte mig ner i badkaret och satt där ett bra tag innan det knakade på dörren.
-Hallå? Jen lever du? Frågade mamma och bankade högre.
-Jaaa.. Jag kommer ut snart. Mumlade jag och jag hörde hur hon gick.
Jag stängde av vattnet och virade en handduk på kroppen. Jag gick fram till spegeln och drog bort ångan på den med handen. Mitt hår hade börjat ljusna redan. Jag tog upp ett hårtest och såg att det var ljust.
Då ringde mobilen. Jag slet upp dörren och sprang fram till natt duksbordet där den låg.
-Hallå? Andades jag ut i mobilen.
-Ja hallå? Är det Jennifer Brown jag talar med? Sa en mansröst i andra änden.
-Ja. Vem är du? Frågade jag och kliade mig på axeln.
-Meh! Komigen! Hör du inte vem det är? Sa killen och jag hörde att han log.
-Ehumm.. Nej?
-Det är Drew! Ja duvet, din barndoms och skol kompis. Från New York? Ringer det några klockor?
Då kom jag och tänka på det. Drewie! Det var han! Jag hade glömt bort honom helt.
-Förlåt Drewie! Det var inte meningen och glömma bort dig! Sa jag och bet mig löst i läppen.
-Det är okej tjejen.. Du hade säkert fullt upp med Bieber! Sa han retandes.
-Nähä! Svarade jag flinandes.
-Johop! Och så fortsatte vi ett bra tag innan jag gav upp.
-Men.. ja.. okej då. Lite!
Han busvisslade i telefonen och jag satte mig ner i sängen och log stort. Vi satt och pratade riktigt länge. Mamma hade kommit in minst fem gånger och frågar "Vem är det?" och "Hälsa!" upprepliga gånger.
-Men du! En kompis till mig har fest på nyår. Skulle du vilja komma?
-Nja.. Sa jag tvekandes och snörpte på munnen.
-Come on! Var inte en sån kyckling! Sa han och började göra kyckling ljud med munnen.
-Haha sluta! Okej jag kommer! Sa jag och log även fast han inte såg det.
-Jippie! Utbrast han och jag drog undan mobilen från örat lite och började skratta.
-När kan jag komma? Vart ska jag bo? Frågade jag.
-Du kan väll komma imorgon och bo kan du ju göra hos oss! Mamma har tjatat på att jag ska ringa dig jätte länge nu.
-Haha okej. Men då säger vi väll så? Sa jag och log ännu större nu.
-Ja! Ceep in touch sis! Sa han innan vi sa hej då och la på.
Jag drog handen genom håret och kom på att jag fortfarande satt i handduken.
Jag drog på mig en mjukisdress och borstade igenom håret innan jag gick ner.
Mamma var inte där så jag gick upp till hennes rum där hon låg på sängen med en massa papper utspridda runt sig. Jag gick och lade mig på platsen brevid henne. Hon såg väldigt fokuserad ut så jag ville störa henne. Jag harklade mig men hon tittade inte upp.
Då harklade jag mig högre och då tog hon av sig sina glasögon och kollade irriterat på mig.
Jag flinade stort och hon fick en röd nyans om kinderna.
-Vad är det nu då? Jag försöker jobba lite så att vi kan få någon mat på bordet. Muttrade hon.
-Jo det är så att jag undrar om jag kan åka till New York över ny år? Frågade jag och bet mig löst i läppen.
-Nehe du unga dam! Sa hon och trängde blicken igenom mig.
-Men.. Drew sa att jag kunde bo hos de och jag kommer ju bara vara med honom.
-Jaha Drew! Sa mamma och sken upp i ett leénde. Ja men det är väll klart att du ska åka till New york!
-Tack mamma! Sa jag och log stort. Jag hoppade upp ur sängen och började gå mot mitt rum.
-När åker du? Ropade mamma efter mig.
-Imorgon! Svarade jag och gick in på mitt rum. Jag öppnade min garderob och tog ut min resväska och började packa.
När jag var klar så beställde jag biljetter och gjorde sedan mig redo för natten och gick och la mig med ett leénde på läpparna.
Dagen därpå vaknade jag klockan 8.00 AM för att planet skulle gå klockan 10.
Jag gick upp och ner för trappan där mamma stod och gjorde pankakor. Hon kollade upp mot mig och återgick sen i sitt samtal som hon hade.
Jag gick upp och in i badrummet. Jag drog ner pyjamas byxorna och satte mig ner på toaletten och gjorde mina behov.
När jag var klar gick jag ner och åt frukost innan jag gick upp igen och klädde på mig.
Jag drog några drag med maskaran och satte upp håret i en hästsvans. Vi gick tillsammans mot bilen och började köra mot flygplatsen.
När vi var framme vatr klockan tio i så jag var tvungen och rusa. Vi tog ett snabbt förväl innan jag sprang iväg och satte mig på planet.
Resan tog ett tag men när jag var framme möttes jag av Drew's välbekanta leénde.
-Drewie! Utrast jag och hoppade upp i hans famn. Vi stod och kramades länge innan vi släppte och började gå mot en taxi.
-Du har växt. Sa jag anklagande med ett leénde på läpparna.
-Ja trodde du att jag skulle vara 1.49 i resten av livet? Svarade han med ett flin på läpparna.
Jag log och gäspade. Klockan var bara 2 men jag var väldigt trött.
Vi åkte hem till honom och hälsade på hans mamma och lämnade mina saker innan vi gick ut.
Vi gick först till Mc'donald's och åt och gick sen till en klännings affär eftersom jag skulle köpa en klänning till imorgon.
När vi kom hem hoppade vi till säängs direkt och somnade.
Jag vaknade av att min mobil pep till. Jag kollade och "Babe <3" lös upp skärmen. Jag log och drog med tummen över skärmen.
"Hey! Såg att du var i NY! :D Hänga ikväll? <3 Miss u.. XX Justin"
Mitt leénde försvann när jag insåg att jag skulle svika Justin.
"Saknar dig också! <3 Nej tyvärr jag har lovat en barndoms kompis att vara med honom.. :("
Det tog ett tag innan han svarade. Jag öppnade meddelandet.
"Honom? Jaha okej.. Synd <3 Kram" Jag kände hur jag sakta fick en klump i halsen.
Dagen gick otroligt långsam men tillsist så var klockan 22.00 och vi skulle gå,
Festen låg några kvarter ifrån Drew's hus men jag klagade inte.
Festen var i full gång när vi kom och Drew presenterade mig för alla.
När klockan var kvart i tolv försvann Drew och jag gick och satte mig i baren och kollade på tv. Då lös Justin's ansikte upp skärmen och han började sjunga "Let it be" Jag fick genast panik och vände mig till närmsta person.
-Vart är det där? Frågade jag och pekade på skärmen.
-Time Square.. Svarade pesonen och försvann.
Jag gick ut och och började springa. Det gjorde förskräckligt ont i fötterna men jag fortsatte.
När jag var framme började jag tränga mig fram genom folkmassan innan jag såg Justin.
Jag drog mig fram och alla började skrika "10,9,8.." och jag gick med snabbare steg.
När det hade kommit till tre så tog jag tag i Justins arm och vände honom om och kysste honom.
Då skrek alla "Happy New Year!" och Abbas låt började spelas över hela ställningen.
Justin lutade sin panna mot min och log.
-Gott nytt år! Skrek han för att jag skulle höra.
-Gott nytt år. Svarade jag och vi började kyssas igen.
Det här var den bästa starten på ett år jag kunde få..

Långt!! :D

Kommentarer

Sonja skriver:

grymt kapitel! :) :) <3

Datum: 2012-01-02 - Tid: 14:39:15 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback