Kapitel 4-. Never SAY Never

När jag gick förbi spegeln såg jag att mitt hår såg ut som ett
fågelbo. Jag kammade det snabbt med fingrarna och fortsatte sedan ut till hallen.
Dörren knackade igen.
"Jaja." Sa jag och öppnade den långsamt för att sedan mötas av ett stort leénde.
"Hey Sony.." Sa han och andades långsamt ut.
Jag andades långsamt ut och skulle precis vända mig om när dörren öppnades.
Sony stod förvånad i dörröpningen i hotpants och ett linne.
"Justin?" Sa hon men jag bara stod där och log. Men tillslut nickade jag och hon spände käkarna.
"Jag vill inte ha dig i mitt liv. Gå" Sa hon spänt och lutade sig mot dörren.
Hon var så otroligt vacker, fortfarande.
Hon hade varit mitt livs största kärlek, även fast jag aldrig velat riskera våran vänskap genom
att berätta det.
"Gå nu då!" Sa hon lite högre och frustade till.
Jag rörde inte en min och skulle försöka få lite tid att förklara.
"Är det nån hemma?" Frågade jag och hon skakade på huvudet. Jag gick förbi henne in i lägenheten
och tog av mig skorna.
"Vad tror du att du gör?" Sa hon från dörröppningen.
"Förklarar" Sa jag snabbt och vinkade med handen så att hon skulle förlja efter.
Hon sjönk ner i en fotölj med känan tryckta mot bröstet och jag satte mig ner i soffan men
jag satte mig på något, så jag var tvungen att resa
mig upp och ta ut det.
'New York music and dance school' var överskriften på magasinet. Jag höjde ögonbrynen
och kollade på Sony.
"Ska du bli känd nu eller?" Frågade jag retsamt men hon himlade bara med ögonen.
"Mamma och pappas val." Sa hon och kollade allvarligt mot mig. "Förklara dig nu."
Soffan var mjuk mot min rygg, och solen lös igenom de stora fönstrerna. Det var en stor lägenhet.
"Jag blev hjärtkrossad varje gång vi var tvugna att lämna Washington, så mamma och
Scooter fick mig att bryta kontakten med dig..." Sa jag tyst och kollade ner på mina fötter.
"Varför blev du hjärtekrossad?" Frågade hon intresserat.
"För att... För att jag älskade dig."
Jag kollade förvånat på honom. Va?
"Jag älskade dig också som bror." Sa jag med en tjock klump i halsen men
Justin skakade bara på huvudet och höjde huvudet för att möta min blick.
"Jag älskade dig, mer än som en kompis." Sa han långsamt.
Mitt hjärta slutade slå.
Så Justin Bieber, eftertraktad av många unga tjejer, som därimot var snyggare än mig,
hade varit kär i mig?
"Ja det kanske du var, men det var längesen" Sa jag och hoppades på att han skulle nicka.
"Mm det var det väll" Svarade han sammanbitet och kollade ut genom vårat fönster.
-
"Hahah kolla hur du såg ut!" Skrattade jag ur mig och pekade på en bild på Justin.
Vi hade plockar fram fotoalbumet med bilder på mig och Justin.
"Men du då!" Sa han och pekade på en annan bild.
Jag flinade stort och vände på bladet. Där fanns det så många roliga bilder från våran
tid tillsammans.
När vi hade kollat klart mötte jag Justin's blick.
"Det kan väll bli bra igen?" Frågade han.
"Ja. Vi kan ju försöka under sommarlovet." Sa jag nickandes. Det kändes som om
hans ögon närmade sig mina.
Men det gjorde de också. Paniken steg snabbar och snabbare. Han skulle väll inte.. kyssa mig?
Hans läppar var jätte nära mina nu och han kollade fortfarande in i mina ögon.
Till min lättnad så möttes inte våra läppar i en kyss, utan han lutade sig mot mitt öra.
"Ska vi gå och bada?" Viskade han och jag nickade långsamt och andades sedan ut.
Stranden var helt öde när vi kom dit, vilket var bra.
Justin hade på sig en mössa och ett rött linne och till mitt försvar, såg han riktigt snygg ut.
Helt plötsligt drog han av sig linnet och min blick frös till på hans mage.
Hade han blivit.. så snygg?
Han flinade stort och jag vände bort blicken. Mina shorts gled snabbt av och jag sprang ut
i det svala vattnet.
När jag kom upp över ytan möttes jag av Justin's ögon.
"När börjar du skolan då?" Frågade han och min ångest kom tillbaka.
"Var du tvungen..?" Sa jag och började skvätta vatten i ansiktet på honom.
Han skrattade och skvätte tillbaka.
"Jag börjar om 2 och en halv månad!" Svarade jag glatt."Du då?"
"Jag vet inte.. Tror att jag har lika långt som du har" Svarade han och lyfte upp mig.
"Justin vad-" Började jag men stoppades av vattnet som strömmade in i min mun.
Han hade slängt
iväg mig. Vattnet började fylla mina lungor, även fast jag försökte simma uppåt kändes det
som om jag bara blev dragen nedåt.
Allt svartnade.
Paniken steg när en skrattandes Sony inte kom upp över ytan.
Jag dök ner under vattnet och började leta, men fick snabbt slut på luft.
Jag simmade runt och runt och fick tillslut tag i något.
Hennes kropp var tung men jag kämpade uppåt i behov av syre.
Jag tryckte upp henne på stranden och började trycka med händerna på hennes bröst.
Hon var alldeles blek och livlös.
"Sony!" Skrek jag och fortsatte. Tårarna brände i ögonvråna men jag torkade snabbt bort de.
"Sony!! Sony!" Skrek jag och öppnade hennes mun för att pressa mina
läppar mot hennes och blåsa in luft i de.
Helt plötsligt öppnades hennes ögon och hon börjad hosta ur vatten.
Jag satte mig ner och möttes av hennes röda ögon.
"Jaha det var våran första kyss." Sa hon retsamt och log snett.

Kommentarer

felicia skriver:

åhh vad gulligt när kommer nästa? :D <3

Datum: 2012-02-02 - Tid: 22:02:45 -


olivia skriver:

hahaha love the end !! ;D <333

Datum: 2012-02-02 - Tid: 22:06:59 - URL: http://bieberstoory.devote.se


Jennifer skriver:

Love It<33 Jag e typ helt "in loved" i den här novellen trots att det bara har kommit ut 4 kapitel^^

Datum: 2012-02-02 - Tid: 23:12:42 -


Ilma skriver:

asbra<3

Datum: 2012-02-03 - Tid: 00:29:02 - URL: http://ilma-lilith99.blogspot.com


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback