Kapitel 34-. Meet Pattie

"Ja. Om du ska bli känd så får du ta och vänja dig." Sa hon bara och satte på tv:n igen.
Jag gick surt därifrån mot mitt rum.
"Kärring..."  Muttrade jag innan jag stängde dörren.
Jag satte på mig ett par rena kläder och sms:ade Sony att jag skulle komma om fem minuter.
När jag kom ner till lobbyn blev jag omringad av säkerhetsvakter innan
vi gick ut och möttes av världens gallskrik. Tjejerna skrek och lutade sig över järn grindarna.
En av de råkade välta, just på mig.
Smärtan spred sig snabbt i min vänstra arm. Jag gnydde till och vakterna puttade snabbt iväg mig
till bilen där mamma satt.
"Hur är det?" Frågade hon men jag knep bara ihop ögonen och tryckted hårt på armen.
När det hade lugnat ner sig kollade jag på mamma.
"Vad gör du här?" Frågade jag och masserade armen lätt. Det där skulle kännas i flera dagar.
"Jo men jag tänkte att jag också skulle få träffa min sons flickvän. Din pappa vill också det." Sa hon och blinkade med ögat.
"Har du pratat med pappa? Jag då? Jag vill väll också prata med pappa och Jazzy." Muttrade jag surt.
"Du var i mexiko. Jazzy vill också träffa dig. Kan du inte ta med dig Sony till Winipeg?"
Jag nickade långsamt och lutade min varma kind mot det kalla fönstret.
-
"Så Sony, hur går det? Alltså vad är det du gör på fridtiden?" Frågade mamma, helt spontant och tog tag i ett salladsblad med gaffeln och förde det mot munnen.
Sony svalde innehållet i sin mun och pressade till min hand under bordet. Vi hade hållit hand ända sen hon satte sig i bilen.
"Jag håller på med mitt album som släpps i övermorgon.. Så om folk gillar det blir det väl tour istället för skola till hösten." Sa hon leéndes. Jag hajade till.
"I övermorgon?" Frågade jag. Hon nickade och log mitt favorit leénde mot mig.
"Du har ju bara hållit på med det i en månad?" Sa jag och tog en kykling bit med gaffeln.
"Ja, men vi har jobbat snabbt, och jag hade redan några låtar på lager så det har gått snabbt,"
"Nämen gud så trevligt!" Sa mamma och log stort mot Sony.
När Sony helt plötsligt släppte min hand fattade jag varför. Bådas händer var redan svettiga.
Vi hade kommit till efterrätten. Mamma bablade om en massa saker.
Sony var väl intresserad men inte jag. Jag satt och stirrade på henne medans jag tog små tuggor av creme brulén.
"Eller hur Justin?" Sa mamma helt plötsligt och avbröt mitt dagdrömmande.
Jag nickade till och kollade undrande på henne.
"Jo jag sa att du ville ta med Sony till din pappa i Winipeg. Eller hur?" Sa hon och kollade menande mot mig.
"Det är väl klart. När kan du?" Svarade jag och kollade på Sony.
"Ehum.. Nästa vecka kanske?" Frågade hon och flackade med blicken mellan mig och mamma.
"Får jag tänka nu, nä Justin du har inget inplanerat nästa vecka." Svarade mamma och kollade upp från sin iPhone ett tag innan hon kollade ner igen.
Jag log mot Sony som nickade mot mig och böjde sig fram.
"Trevligt då, men då får du också stå ut med en 'intervju' med mina föräldrar på fredag." Viskade hon mot mina läppar innan hon kysste de mjukt.
"Ses imorgon?" Frågade Justin och lutade sin panna mot min. Hoppas verkligen inte att Dan eller någon annan ståg och kollar ut genom nyckelhålet nu.
"Nej. Sorry men vi måste bara göra det sista på albumet." Svarade jag och putade ut med underläppen.
Justin gjorde hundvalpsminen mot mig och lös sedan upp i ett stort leénde.
"När ska du vara där?" Frågade han och kollade in i mina ögon. Gud. Jag skulle kunna sitta och kolla in i de där vackra ögonen i hela livet.
"Klockan.. vad var det?...Just det! Klockan 6!" Svarade jag svamligt.
"Okej. Då ses vi i studion då. Sov nu.. Klockan är åtta." Svarade han lent och kysste mig länge på läpparna.
Som vanligt fladdrade fjärilarna upp. Hans läppar hade en söt konsistens, och det är inte för
att han har ätit en söt efterrätt.
Hans läppar smakade alltid sött och hans tunga brukade smaka peppar mint.
Han avslutade kyssen och kysste mig lent på hjässan innan han gick.
"Den där pojken är speciell.." Hörde jag pappas röst säga.
Jag kollade förskräckt mot våran dörr där Dan och pappa stod och log som två fån.
"Dra åt helvete," Fräste jag och gick förbi de.
Kommentera ;)

Kommentarer

Hanna skriver:

Super bra!! Du är jätte duktig på att skriva:)

Datum: 2012-02-22 - Tid: 21:20:09 -


Carmen skriver:

Du är jätte duktig på dethär. Älskade det!<3

Datum: 2012-02-22 - Tid: 22:16:02 -


olivia skriver:

Jätte bra !! Haha jag älskar slutet !! ;) <33

Datum: 2012-02-23 - Tid: 05:51:49 - URL: http://bieberstoory.devote.se


Ilma <333 skriver:

Haha, asbra <3

Datum: 2012-02-23 - Tid: 13:15:07 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback